VM i fotball 2022

Svar
george_hincapie

Re: VM i fotball 2022

Legg inn av george_hincapie »

En ting jeg har stusset litt på i diskusjonen rundt Qatar:
Hvorfor har det vært tilnærmet null fokus på de landene som tilbyr sine egne borgere så dårlige forutsetninger at mange velger å reise til Qatar (PG andre land i den regionen) for å jobbe når de sannsynligvis vet hvilke dårlige forutsetninger de får der?

Skjønner at dette kan tolkes som et slags forsvar av Qatar, men at andre land evt også har litt skyld i menneskelig tragedie fritar på ingen måte Qatarene fra den forkastelige måten de behandler sine fremmedarbeidere på.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

anbessa skrev: ons nov 23, 2022 11:52 pm Hehehe Eden Hazard "angrer" på at han ikke brukte det mye omtalte armbåndet, og ville kanskje valgt annerledes om han fikk en ny sjanse. For en poserende fjott.
Da har jeg en gledelig nyhet til Hazard. Han får i hvertfall to nye sjanser til å bære armbindet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

george_hincapie skrev: tor nov 24, 2022 9:16 am En ting jeg har stusset litt på i diskusjonen rundt Qatar:
Hvorfor har det vært tilnærmet null fokus på de landene som tilbyr sine egne borgere så dårlige forutsetninger at mange velger å reise til Qatar (PG andre land i den regionen) for å jobbe når de sannsynligvis vet hvilke dårlige forutsetninger de får der?

Skjønner at dette kan tolkes som et slags forsvar av Qatar, men at andre land evt også har litt skyld i menneskelig tragedie fritar på ingen måte Qatarene fra den forkastelige måten de behandler sine fremmedarbeidere på.
Saken er vel at disse arbeiderne kommer fra lutfattige land, mens Qatar er ekstremt rik og burde å langt bedre mulighet til å gi disse arbeiderne gode betingelser.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

george_hincapie skrev: tor nov 24, 2022 9:16 am En ting jeg har stusset litt på i diskusjonen rundt Qatar:
Hvorfor har det vært tilnærmet null fokus på de landene som tilbyr sine egne borgere så dårlige forutsetninger at mange velger å reise til Qatar (PG andre land i den regionen) for å jobbe når de sannsynligvis vet hvilke dårlige forutsetninger de får der?
Fremmedarbeiderne kommer vel ikke først og fremst fra den samme regionen, men snarere fra land lenger øst som har slitt med befolkningseksplosjon/overbefolkning i flere tiår, f.eks. India, Pakistan, Bangladesh. Så hvorfor tilbyr India sine borgere så dårlige forutsetninger at de ender opp under slike betingelser i Doha? Svaret er vel at befolkningsveksten er ute av kontroll, man har lese- og skrivekyndighet på 25% i store deler av landet og at de ville fått enda verre arbeidsforhold i "arbeidslivet" (eller hva man skal kalle det) i en indisk storby. Man ville blitt behandlet som en dritt både i India og i gulf-statene, men tjener betraktelig mer sistnevnte plass.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hvis disse landene fikk lov til å bære regnbue-kapteinsbindet, burde da Saudi-Arabias kaptein få lov til å bære et armbind med et anti-homo-budskap?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

oddvar_kjempebra skrev: tor nov 24, 2022 9:46 am Hvis disse landene fikk lov til å bære regnbue-kapteinsbindet, burde da Saudi-Arabias kaptein få lov til å bære et armbind med et anti-homo-budskap?
Vær så god, sier jeg. Det vil kun ha en negativ effekt mot Saudiene.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GatlingGun skrev: tor nov 24, 2022 9:51 am
oddvar_kjempebra skrev: tor nov 24, 2022 9:46 am Hvis disse landene fikk lov til å bære regnbue-kapteinsbindet, burde da Saudi-Arabias kaptein få lov til å bære et armbind med et anti-homo-budskap?
Vær så god, sier jeg. Det vil kun ha en negativ effekt mot Saudiene.
Det tenker jeg og. La disse lagene få ha så mange politiske budskap de bare vil på sine drakter så lenge det uten problemer går an å skille på de to lagene.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Folk_flesk skrev: tor nov 24, 2022 9:24 am
george_hincapie skrev: tor nov 24, 2022 9:16 am En ting jeg har stusset litt på i diskusjonen rundt Qatar:
Hvorfor har det vært tilnærmet null fokus på de landene som tilbyr sine egne borgere så dårlige forutsetninger at mange velger å reise til Qatar (PG andre land i den regionen) for å jobbe når de sannsynligvis vet hvilke dårlige forutsetninger de får der?
Fremmedarbeiderne kommer vel ikke først og fremst fra den samme regionen, men snarere fra land lenger øst som har slitt med befolkningseksplosjon/overbefolkning i flere tiår, f.eks. India, Pakistan, Bangladesh. Så hvorfor tilbyr India sine borgere så dårlige forutsetninger at de ender opp under slike betingelser i Doha? Svaret er vel at befolkningsveksten er ute av kontroll, man har lese- og skrivekyndighet på 25% i store deler av landet og at de ville fått enda verre arbeidsforhold i "arbeidslivet" (eller hva man skal kalle det) i en indisk storby. Man ville blitt behandlet som en dritt både i India og i gulf-statene, men tjener betraktelig mer sistnevnte plass.
Jeg mente at migrantarbeiderne reiser til Gulf-regionen, ikke at de kommer fra Gulf-regionen og reiser til Qatar. Blant annet UAE, Saudi-Arabis og Bahrain har jo også enorme mengder migrantarbeidere.

At forholdene i India, Bangladesh, Nepal etc er så forferdelige at de velger å reise til slavekontrakter i Gulfen burde være nok til at vesten også retter fokus mot disse landene og arbeidsforhold der. Det er vel lettere for oss å se på symptomene (døde migrantarbeidere i Qatar), i stedet for å se på årsaken (håpløse forutsetninger i hjemlandene).

Så har Oddvar selvsagt helt rett i at Qatar er rikt land og burde kunne legge seg ett nivå høyereliggende tilby mer humane forhold, men det samme kan vel sies om en del vestlige bedrifter som har fabrikker i land som Bangladesh etc og utnytter arbeidskraften med minimale lønnsutbetalinger.

Lønn og levestandard i Qatar er nok bedre enn hjemme for en del av migrantarbeiderne, så en veldig enkel forbedring som hadde utgjort stor forskjell burde være innafor:
- at lønnen faktisk utbetales
- at arbeiderne ikke må gi fra seg passene

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg er enig at folk bør få kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbånd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om å prøve å selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbånd med en svastika på hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vært problematisk i enkelte land.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jolla skrev: tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bør få kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbånd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om å prøve å selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.
De ville vel ha digget det i Utah.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jolla skrev: tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bør få kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbånd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om å prøve å selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbånd med en svastika på hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vært problematisk i enkelte land.
Det er kanskje å tøye den litt langt - men det ville ganske nærliggende med bigami/polygami. Problemet, i mine øyne her, er at man allerede har tatt politikken rett inn på fotballstadion med dette armbindet. Det ryddigste hadde vært om man lot FIFA allerede i starten få bestemme hva som skal være tillatt, så hadde man sluppet dette.

Men så var jeg også en av de ytterst få som forstod/forsvarte IOCs (og Heibergs) klare og riktige linje om at de norske langrennsjentene ikke skulle få bruke sørgebånd. I en komplisert verden er det greit med prinsipper. Jeg synes også denne knelingen var malplassert. Blant annet fordi det blir en slags forventning om at alle skal gjøre det.

Fotballspiller, nasjoner og alle andre må skal selvsagt få ytre seg og markere seg på alle mulige måter, men når de trekker inn et slags tillegg til allerede godkjente antrekk inn på arenaen, som skal være så nøytral som mulig, i en komplisert verden med mange holdninger til ting, - så skaper man utfordringer og problemer, som man ser her - og som du sier, man kunne lett tenke seg andre budskap som vi i Norge og Nord-Europa ville reagert (nesten) like sterkt på.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Er det greitt å irritere seg over at enkelte kommentarer bruker norsk bøying av engelske ord? Som for eksempel at 1 spiller gåller? Og at dette kan være et argument for at man liker den kanalen som ikke bruker slike uttrykk?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Korgutt skrev: tor nov 24, 2022 2:12 pm Er det greitt å irritere seg over at enkelte kommentarer bruker norsk bøying av engelske ord? Som for eksempel at 1 spiller gåller? Og at dette kan være et argument for at man liker den kanalen som ikke bruker slike uttrykk?
Det er vel greit å irritere seg over hva som helst men gåller har vi brukt på løkka siden jeg var en tass på 80 tallet. Header også. Diver sliter jeg litt mer med.

Everenga

Legg inn av Everenga »

DoktorS skrev: tor nov 24, 2022 11:15 am
Jolla skrev: tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bør få kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbånd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om å prøve å selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbånd med en svastika på hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vært problematisk i enkelte land.
Det er kanskje å tøye den litt langt - men det ville ganske nærliggende med bigami/polygami. Problemet, i mine øyne her, er at man allerede har tatt politikken rett inn på fotballstadion med dette armbindet. Det ryddigste hadde vært om man lot FIFA allerede i starten få bestemme hva som skal være tillatt, så hadde man sluppet dette.

Men så var jeg også en av de ytterst få som forstod/forsvarte IOCs (og Heibergs) klare og riktige linje om at de norske langrennsjentene ikke skulle få bruke sørgebånd. I en komplisert verden er det greit med prinsipper. Jeg synes også denne knelingen var malplassert. Blant annet fordi det blir en slags forventning om at alle skal gjøre det.

Fotballspiller, nasjoner og alle andre må skal selvsagt få ytre seg og markere seg på alle mulige måter, men når de trekker inn et slags tillegg til allerede godkjente antrekk inn på arenaen, som skal være så nøytral som mulig, i en komplisert verden med mange holdninger til ting, - så skaper man utfordringer og problemer, som man ser her - og som du sier, man kunne lett tenke seg andre budskap som vi i Norge og Nord-Europa ville reagert (nesten) like sterkt på.
Jeg er i stor grad enig. Jeg har også svært vanskelig for å se hva som gjør Qatar verre som vert enn Russland som allerede hadde invadert nabolandet og okkupert Krim da de arrangerte VM sist og Kina som bedriver folkemord på og internering av uigurer som avholdt vinter OL. Ja jeg er helt enig i at VM i Qatar er tull, og de burde definitivt vært fratatt hele greia på bakgrunn av at de har bestukket seg til mesterskapet. Men at de er menneskerettslig verre enn Russland og Kina kjøper jeg ikke. Det er imidlertid langt færre konsekvenser involvert ved å legge seg ut med Qatar enn de to andre.

lund

Legg inn av lund »

Everenga skrev: tor nov 24, 2022 2:20 pm
DoktorS skrev: tor nov 24, 2022 11:15 am
Jolla skrev: tor nov 24, 2022 9:57 am Jeg er enig at folk bør få kunne ha det politiske budskapet de vil, men jeg tenker jo at det er folk i den vestlige verden og sponsorer som muligens hadde reagert hvis det var VM i USA og eksempelvis Saudi-Arabia hadde hatt et armbånd hvor det sto "Age is just a number" med en stor kampanje om å prøve å selge pedofili som en akseptabel praksis / politikk.

Et armbånd med en svastika på hadde jeg heller ikke hatt et problem med, men kunne muligens vært problematisk i enkelte land.
Det er kanskje å tøye den litt langt - men det ville ganske nærliggende med bigami/polygami. Problemet, i mine øyne her, er at man allerede har tatt politikken rett inn på fotballstadion med dette armbindet. Det ryddigste hadde vært om man lot FIFA allerede i starten få bestemme hva som skal være tillatt, så hadde man sluppet dette.

Men så var jeg også en av de ytterst få som forstod/forsvarte IOCs (og Heibergs) klare og riktige linje om at de norske langrennsjentene ikke skulle få bruke sørgebånd. I en komplisert verden er det greit med prinsipper. Jeg synes også denne knelingen var malplassert. Blant annet fordi det blir en slags forventning om at alle skal gjøre det.

Fotballspiller, nasjoner og alle andre må skal selvsagt få ytre seg og markere seg på alle mulige måter, men når de trekker inn et slags tillegg til allerede godkjente antrekk inn på arenaen, som skal være så nøytral som mulig, i en komplisert verden med mange holdninger til ting, - så skaper man utfordringer og problemer, som man ser her - og som du sier, man kunne lett tenke seg andre budskap som vi i Norge og Nord-Europa ville reagert (nesten) like sterkt på.
Jeg er i stor grad enig. Jeg har også svært vanskelig for å se hva som gjør Qatar verre som vert enn Russland som allerede hadde invadert nabolandet og okkupert Krim da de arrangerte VM sist og Kina som bedriver folkemord på og internering av uigurer som avholdt vinter OL. Ja jeg er helt enig i at VM i Qatar er tull, og de burde definitivt vært fratatt hele greia på bakgrunn av at de har bestukket seg til mesterskapet. Men at de er menneskerettslig verre enn Russland og Kina kjøper jeg ikke. Det er imidlertid langt færre konsekvenser involvert ved å legge seg ut med Qatar enn de to andre.
Jeg tror heller det for mange er en kombinasjon av to ting. Den ene er at nok er nok og at Qatar bare er dråpen som fikk begeret til å renne over. Qatar er nok ikke verre enn Russland eller Kina på menneskerettighetsbrudd (spesielt ikke Russland per i dag), men i Russland var det i det minste sportslig gode grunner til å legge mesterskapet der. Der hadde man en infrastruktur og en tradisjon og gode muligheter for gjenbruk og denslags. Qatar har ingenting rett og slett. Derimot har de veldig mye penger, så det er ikke helt uproblematisk å legge seg ut med dem heller.

Everenga

Legg inn av Everenga »

lund skrev: tor nov 24, 2022 2:27 pm

Jeg tror heller det for mange er en kombinasjon av to ting. Den ene er at nok er nok og at Qatar bare er dråpen som fikk begeret til å renne over. Qatar er nok ikke verre enn Russland eller Kina på menneskerettighetsbrudd (spesielt ikke Russland per i dag), men i Russland var det i det minste sportslig gode grunner til å legge mesterskapet der. Der hadde man en infrastruktur og en tradisjon og gode muligheter for gjenbruk og denslags. Qatar har ingenting rett og slett. Derimot har de veldig mye penger, så det er ikke helt uproblematisk å legge seg ut med dem heller.
Altså Russland er en fotballnasjon og helt klart et bedre valg logistikkmessig og gjenbruk og hele greia men det er jo ikke det kritikken mot Qatar går på. Den kjørtes i utgangspunktet på forholdene til arbeiderne og har nå blitt en homorettighetsgreie. Helt legitime grunner til å mislike Qatar men jeg står fortsatt på at det må være en konsekvent linje her. Fra å ikke ha sagt en dritt til arrangørene i Russland og Kina så står nå politikere og fotballkorifeer i kø for å fordømme Qatar.

jrza59

Legg inn av jrza59 »

Avsløringer i dag om at islamistene har sendt med egne agenter for å passe på at de iranske spillerne ikke finner på noe tull. De har på forhånd blitt advart om at de kan bli arrestert i Qatar og sendt hjem til Iran. De får ikke lov til å uttale seg om noe politisk, vise støtte til revolusjonen hjemme, snakke med vestlige journalister uten godkjenning osv. De kan også risikere å måtte vise hva de gjør på mobilen.

Flere har også blitt truet med at familiemedlemmer får gjennomgå.

Da er det kanskje ikke så rart at Asias beste lag spiller på nivå med Qatar plutselig? Må være utrolig demotiverende å være fanget mellom rasende supportere og en rabiat islamist-mafia.

anbessa

Legg inn av anbessa »

De iranske spillerne viste baller med sin protest mot regimet i hjemlandet. De tok sjansen likevel. Nå trues de indirekte ved at en fotballspillende regimemotstander blir arrestert i Iran.

Med dette i hu er det altså så gjennomført patetisk at de vestlige lagene ikke tør bruke et bytte på å få et gult kurt. Helt utrolig feigt. Ikke klarer noen å stille som kandidat til presidentvervet heller. Det blir med snakket! Skammelig.

lund

Legg inn av lund »

anbessa skrev: tor nov 24, 2022 3:59 pm De iranske spillerne viste baller med sin protest mot regimet i hjemlandet. De tok sjansen likevel. Nå trues de indirekte ved at en fotballspillende regimemotstander blir arrestert i Iran.

Med dette i hu er det altså så gjennomført patetisk at de vestlige lagene ikke tør bruke et bytte på å få et gult kurt. Helt utrolig feigt. Ikke klarer noen å stille som kandidat til presidentvervet heller. Det blir med snakket! Skammelig.
Enig i det første. Dog må man si at Tyskland løste det på en glimrende måte etter hvert. Det siste handler nok mer om realisme. Ytterst vanskelig å overtale så mange land i resten av verden på så kort tid. Skal man få bort Infantino er det nok sponsorene og markedskreftene som har mest makt til å kunne gjøre det p.t. og neppe en individuell kandidat.

anbessa

Legg inn av anbessa »

lund skrev: tor nov 24, 2022 4:03 pm Enig i det første. Det siste handler nok mer om realisme. Ytterst vanskelig å overtale så mange land i resten av verden på så kort tid. Skal man få bort Infantino er det nok sponsorene og markedskreftene som har mest makt til å kunne gjøre det p.t. og neppe en individuell kandidat.
Fullt klar over at en alternativ kandidat neppe ville vunnet. Til det er altfor store deler av verden korrupt. Men at man ikke en gang gidder PRØVE! Det irriterer meg grenseløst. Hva så da, om man får 7 stemmer, man har i hvert fall hostet opp et alternativ til fjøsnissen som styrer skuta nå. Ved å ikke stille med alternativer gir man en slags aksept for vanstyret.

Og ja, Tyskland skal få godkjent. Blir fort det eneste de lykkes med i dette mesterskapet. :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Regnbuefarger skal tillates under VM fra og med 2. gruppespilldag. Det har FIFA gått med på.

https://www.vg.no/sport/i/JQrO86/britis ... er-i-qatar

Her ser vi en belgisk politiker i går sammen med Infantino, og hun har på seg armbindet.

Bilde

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Legg opp som fotballspiller, Kristoffer Løkberg. Du er et funn som ekspertkommentator.

Taururu

Legg inn av Taururu »

startelver skrev: tor nov 24, 2022 5:35 pm Regnbuefarger skal tillates under VM fra og med 2. gruppespilldag. Det har FIFA gått med på.

https://www.vg.no/sport/i/JQrO86/britis ... er-i-qatar

Her ser vi en belgisk politiker i går sammen med Infantino, og hun har på seg armbindet.

Bilde
Burde blitt tillatt umiddelbart. Absurd å tenke på at dette har vært forbudt

b0lle

Legg inn av b0lle »

Taururu skrev: tor nov 24, 2022 7:39 pm
startelver skrev: tor nov 24, 2022 5:35 pm Regnbuefarger skal tillates under VM fra og med 2. gruppespilldag. Det har FIFA gått med på.

https://www.vg.no/sport/i/JQrO86/britis ... er-i-qatar

Her ser vi en belgisk politiker i går sammen med Infantino, og hun har på seg armbindet.

Bilde
Burde blitt tillatt umiddelbart. Absurd å tenke på at dette har vært forbudt
Sjeikene har balletak på Infantino. Nå som han blir ubestridt diktator av FIFA i fire nye år så skal du ikke se bort ifra at han klarer å legge VM til Saudiland i 2030. Denne mannen er på samme nivå som sin forgjenger når det gjelder å være korrupt. Kvalmt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

b0lle skrev: tor nov 24, 2022 7:45 pm
Taururu skrev: tor nov 24, 2022 7:39 pm
startelver skrev: tor nov 24, 2022 5:35 pm Regnbuefarger skal tillates under VM fra og med 2. gruppespilldag. Det har FIFA gått med på.

https://www.vg.no/sport/i/JQrO86/britis ... er-i-qatar

Her ser vi en belgisk politiker i går sammen med Infantino, og hun har på seg armbindet.

Bilde
Burde blitt tillatt umiddelbart. Absurd å tenke på at dette har vært forbudt
Sjeikene har balletak på Infantino. Nå som han blir ubestridt diktator av FIFA i fire nye år så skal du ikke se bort ifra at han klarer å legge VM til Saudiland i 2030. Denne mannen er på samme nivå som sin forgjenger når det gjelder å være korrupt. Kvalmt.
Her tror jeg du kan risikere å fornærme Blatter. Vil faktisk gå så langt å si at Blatter har integritet i motsetning til denne nissen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Da var runde 1 over, og det et par ting å merke seg.
14 av 32 lag står uten mål, må nok være rekord etter 1 runde. Snitt på 2,56 er slett ikke så ille etter runde 1.
Ingen røde kort etter 16 kamper er oppsiktsvekkende, når skjedde det sist?
Av historiske ting er det jo godt kjent at Ronaldo ble førstemann med scoringer i 5 VM, men kanskje ikke like godt kjent at Callum Wilson ble første innbytter nr 5 som kommer inn i en VM-kamp, da han erstattet Kane etter 75 minutter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Oppsummering etter Runde 1:

- Brasil større favoritter enn de var før VM, sammen med Spania de største favorittene nå.
- England har hevet seg de siste månedene. Kan fort nå kvartfinale før de ryker på straffer. Kanskje til og med semi.
- Argentina ser skrekkelige ut og jeg er usikker på om de greier å snu skuta tidsnok.
- At jeg skulle oppleve et tysk landslag som er skrekkelige defensivt hadde jeg ikke trodd, men her er vi.


Så litt av det rundt. Som om ikke VM var trist nok i seg sjøl med alt rundt mesterskapet er det ingen interesse i Qatar. Det er sikkert plass til 1000 stykker på VIP-områdene. Der sitter det 20-30 sjeiker. Trist

Noen fanskarer imponerer med god gammeldags VM-stemning. Andre er helt borte. Første gang jeg har sett England i VM og ikke merket at de var der. God save the que…King pleier å ljome fra tribunene. Hørte ikke antydning.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

PapaSmurf skrev: fre nov 25, 2022 12:44 am Oppsummering etter Runde 1:

- Brasil større favoritter enn de var før VM, sammen med Spania de største favorittene nå.
- England har hevet seg de siste månedene. Kan fort nå kvartfinale før de ryker på straffer. Kanskje til og med semi.
- Argentina ser skrekkelige ut og jeg er usikker på om de greier å snu skuta tidsnok.
- At jeg skulle oppleve et tysk landslag som er skrekkelige defensivt hadde jeg ikke trodd, men her er vi.


Så litt av det rundt. Som om ikke VM var trist nok i seg sjøl med alt rundt mesterskapet er det ingen interesse i Qatar. Det er sikkert plass til 1000 stykker på VIP-områdene. Der sitter det 20-30 sjeiker. Trist

Noen fanskarer imponerer med god gammeldags VM-stemning. Andre er helt borte. Første gang jeg har sett England i VM og ikke merket at de var der. God save the que…King pleier å ljome fra tribunene. Hørte ikke antydning.
Ikke bare VIP-områdene. Flere av kampene har jo sett direkte glisne ut så langt. Nitriste scener.

Føler fortsatt ikke noen VM-følelse i år. Tviler på at den i det hele tatt kommer, men.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: fre nov 25, 2022 1:13 am
PapaSmurf skrev: fre nov 25, 2022 12:44 am Oppsummering etter Runde 1:

- Brasil større favoritter enn de var før VM, sammen med Spania de største favorittene nå.
- England har hevet seg de siste månedene. Kan fort nå kvartfinale før de ryker på straffer. Kanskje til og med semi.
- Argentina ser skrekkelige ut og jeg er usikker på om de greier å snu skuta tidsnok.
- At jeg skulle oppleve et tysk landslag som er skrekkelige defensivt hadde jeg ikke trodd, men her er vi.


Så litt av det rundt. Som om ikke VM var trist nok i seg sjøl med alt rundt mesterskapet er det ingen interesse i Qatar. Det er sikkert plass til 1000 stykker på VIP-områdene. Der sitter det 20-30 sjeiker. Trist

Noen fanskarer imponerer med god gammeldags VM-stemning. Andre er helt borte. Første gang jeg har sett England i VM og ikke merket at de var der. God save the que…King pleier å ljome fra tribunene. Hørte ikke antydning.
Ikke bare VIP-områdene. Flere av kampene har jo sett direkte glisne ut så langt. Nitriste scener.

Føler fortsatt ikke noen VM-følelse i år. Tviler på at den i det hele tatt kommer, men.
Jo den følelsen dukker opp innimellom. Men den første runden er alltid litt tung. Det er nå VM begynner. Nå kan lag ryke ut, og det setter en spiss på opplevelsen foran skjermen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

PapaSmurf skrev: fre nov 25, 2022 1:16 am
Chromeback skrev: fre nov 25, 2022 1:13 am
PapaSmurf skrev: fre nov 25, 2022 12:44 am Oppsummering etter Runde 1:

- Brasil større favoritter enn de var før VM, sammen med Spania de største favorittene nå.
- England har hevet seg de siste månedene. Kan fort nå kvartfinale før de ryker på straffer. Kanskje til og med semi.
- Argentina ser skrekkelige ut og jeg er usikker på om de greier å snu skuta tidsnok.
- At jeg skulle oppleve et tysk landslag som er skrekkelige defensivt hadde jeg ikke trodd, men her er vi.


Så litt av det rundt. Som om ikke VM var trist nok i seg sjøl med alt rundt mesterskapet er det ingen interesse i Qatar. Det er sikkert plass til 1000 stykker på VIP-områdene. Der sitter det 20-30 sjeiker. Trist

Noen fanskarer imponerer med god gammeldags VM-stemning. Andre er helt borte. Første gang jeg har sett England i VM og ikke merket at de var der. God save the que…King pleier å ljome fra tribunene. Hørte ikke antydning.
Ikke bare VIP-områdene. Flere av kampene har jo sett direkte glisne ut så langt. Nitriste scener.

Føler fortsatt ikke noen VM-følelse i år. Tviler på at den i det hele tatt kommer, men.
Jo den følelsen dukker opp innimellom. Men den første runden er alltid litt tung. Det er nå VM begynner. Nå kan lag ryke ut, og det setter en spiss på opplevelsen foran skjermen.
Talen Infantino skal holde etter VM er allerede skissert og der skal det stå "The greatest world cup ever".
Sist redigert av Taururu den fre nov 25, 2022 8:50 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»