Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Nordlys

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Nordlys »

Det er mange som snakker om Evjen tilbake. Det haddr vært en drøm. Men jeg er forbauset over at det er såpass mange som tenker på ham som høyrekant. Det var jo ikke der han var best i Glimt.

Ellers ble Melkersen bekreftet solgt i dag. Interessant dette med timing. Hadde Ranheim-gjennombruddet vært i 2020 hadde han nok startet 2021-sesongen i Glimt som førstevalg. Mens nå anser sportslig apparat ham som så langt unna spilletid at salg ble det riktige valget. Spesielt.

Etterveksten bekymrer meg. Nå som Melkersen er solgt har man Hauge og Skau som fremtidige A-lagskandidater, men bak der igjen er det vanskelig å få øye på noen. Hvorfor har ikke Glimt greid å få frem stjernene på kullene under? Schjelderup var jo en kanon skal sies. Kan kanskje ikke vente at det skal være flere per kull.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

AN melder om følgende kamper i Spania før møtet med Celtic:

26. januar: Dynamo Kiev
3. februar: CSKA Moskva
10. februar: AGF Aarhus

Bedre oppladning er det vanskelig å få!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Dersom dere tar dere forbi Celtic i neste runde så er det ingen ting som hindrer at dere kan møte Roma igjen i 1/8-finalene. Der vil dere sånn sett potensielt kunne møte alle 8 gruppevinnere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg håper på FCK om Glimt skulle greie kunststykket å klå Celtic utenfor sesong.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nordlys skrev: ons jan 05, 2022 5:28 pm
Etterveksten bekymrer meg. Nå som Melkersen er solgt har man Hauge og Skau som fremtidige A-lagskandidater, men bak der igjen er det vanskelig å få øye på noen. Hvorfor har ikke Glimt greid å få frem stjernene på kullene under? Schjelderup var jo en kanon skal sies.
Nærmest umulig å produsere toppklassetalenter på løpende bånd i hver aldersgruppe, spesielt vanskelig i et sted som Bodø med en relativ liten befolkning. I motsetning til på a-lagsnivå er akademiene i stor hovedsak bygd opp av lokale spillere fra nærområdet, så når nærområdet er lite betyr det mindre tilgang til nye talenter. De beste akademiene i landet varierer ofte stort på hvor gode spillere som kommer igjennom. Rosenborg hatt et tørke nå noen år. Lillestrøm og Viking er på vei opp nå etter noen år med dårligere kull. Egentlig imponerende at det har kommet så mange gode lokale spillere fra Bodø de siste 3-4 årene, men vil være vanskelig å opprettholde samme suksessen. Bygge opp akademiet til et såpass bra nivå at spillere velger bort Tromsø for å dra til Glimt må vel være målet på sikt. Da er man avhengig av å ha et topp akademi og samtidig god ungdomsrekruttering også utenfor Bodø og omegn.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Mye som skjer i troppen nå.
Gaute Vetti er klar, fra 08
Det samme er Fredrik Sjøvold.
I tillegg er Mikael Tørset Johnsen kommet til Bodø for å vise seg fram.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Begynner å bli ganske dyp bredde/konkurranse på de 3 plassene på midtbanen. Spent på om man klarer å holde alle fornøyde når Knutsen roterer såpass lite som han gjør...

Indreløpere (8 på 2 plasser): Saltnes, Fet, Vetlesen, M.Konradsen, Moberg, Adan Hussein (tilbake fra lån), Fredrik Sjøvold? Mikael Tørset Johnsen?
Anker (3 på 1 plass): Elias Hagen, Gaute Vetti, Ask Tjærandsen Schau (tilbake fra lån).

Spørs om ikke Adan Hussein og Ask Schau burde finne seg ny permanent klubb nå i januar, veien ser ut til å bli lengre for hvert år som går.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Etter en opptelling av Glimt stallen per 08. januar 2022 så teller jeg 30 spillere i troppen.
Glimt januar 2022.png
Begynner å bli ganske mange, men selvfølgelig litt færre om man fjerner noen av de som har tilbragt de siste par sesongene utlånt.
Fortsatt, 30 spillere er veldig mange.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Tørset Johnsen signeres nok og selges til utlandet for 50 mill😂

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

https://www.nrk.no/norge/dette-skjer-de ... 1.15800002

Helt latterlig tankegang. Man er ikke redd for at mengden alvorlig syke skal overbelaste helsevesenet, men man er altså redd for at kommunens tjenester skal kollapse fordi mange blir sittende i karantene.

Løsningen på det er jo ekstremt enkel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Solvgutt1 skrev: lør jan 08, 2022 4:53 pm https://www.nrk.no/norge/dette-skjer-de ... 1.15800002

Helt latterlig tankegang. Man er ikke redd for at mengden alvorlig syke skal overbelaste helsevesenet, men man er altså redd for at kommunens tjenester skal kollapse fordi mange blir sittende i karantene.

Løsningen på det er jo ekstremt enkel.
Hva har dette innlegget å gjøre i klubbtråden til Bodø/Glimt?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ingenting, ble lagt i feil tråd.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

mogandisu skrev: lør jan 08, 2022 2:13 pm Begynner å bli ganske dyp bredde/konkurranse på de 3 plassene på midtbanen. Spent på om man klarer å holde alle fornøyde når Knutsen roterer såpass lite som han gjør...

Indreløpere (8 på 2 plasser): Saltnes, Fet, Vetlesen, M.Konradsen, Moberg, Adan Hussein (tilbake fra lån), Fredrik Sjøvold? Mikael Tørset Johnsen?
Anker (3 på 1 plass): Elias Hagen, Gaute Vetti, Ask Tjærandsen Schau (tilbake fra lån).

Spørs om ikke Adan Hussein og Ask Schau burde finne seg ny permanent klubb nå i januar, veien ser ut til å bli lengre for hvert år som går.
Hussain, Sjøvold, Schau og Moberg er nok alle innstilte på at spilletiden i 2022 blir svært begrenset. De to lokale blir nok enten solgt eller leid ut på nytt. Jeg har ikke oversikt over hvordan Hussain presterte i 2. divisjon, men vil tro han er den som er nærmest exit. Mulig Glimt vil gi Schau enda et år på å bevise seg verdig en plass på laget. Men han spiller garantert ikke i Glimt i 2022 om ikke han presterer noe ekstraordinært fremover. Vetti var nok ikke noen billig mann og Hagen vet vi jo hva er i stand til. Moberg signerte på det premisset at han skulle være en treningsspiller og en som ledet an for de yngre. Så om han vil ha mer spilletid og ikke er ok med å slite benk så spiller ikke han i Glimt mye lenger.

De to jeg frykter mest for er Vetlesen og Konradsen. Vetlesen vil nok ikke være happy med mye benketid, han var i ferd med å gå skikkelig sur allerede i år. Konradsen jr. er jo lagets store potet og kan spille der det trengs, men også han risikerer lite spilletid. Han er jo Bodøgutt så det legger kanskje en demper på evt. frustrasjon, men mye kommer nok an på hvilken posisjon han selv vil ha/aksepterer og hva han må ta til takke med. Tørseth Johnsen finner seg nok i lite spilletid til å begynne med, men han kommer nok også til å bli utålmodig fort i den alderen han er i.

Det er noen avveininger som må gjøres. Saltnes virker jo å ha en uangripelig posisjon i laget og Fet er Knutsens kjæledegge. Men hvor lenge kan de stå i veien for de bak? Det blir en avveining. Mener personlig at mer rotasjon nesten er nødt til å bli svaret. Og med økende bredde så bør det jo bli lettere også.
Sist redigert av Nordlys den lør jan 08, 2022 5:36 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Lukter nesten litt salg av Vetlesen til Danmark/Nederland/Belgia.

Eller at han scorer i annenhver kamp og KK ikke kan benke ham

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

MatsEn89 skrev: lør jan 08, 2022 5:34 pm Lukter nesten litt salg av Vetlesen til Danmark/Nederland/Belgia.

Eller at han scorer i annenhver kamp og KK ikke kan benke ham
Et salg av Fet hadde nok bidratt til å slippe mye steam ut av trykkokeren. Blir svært skuffet om Vetlesen går før han virkelig får ut potensialet i Glimt.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nordlys skrev: lør jan 08, 2022 5:38 pm
MatsEn89 skrev: lør jan 08, 2022 5:34 pm Lukter nesten litt salg av Vetlesen til Danmark/Nederland/Belgia.

Eller at han scorer i annenhver kamp og KK ikke kan benke ham
Et salg av Fet hadde nok bidratt til å slippe mye steam ut av trykkokeren. Blir svært skuffet om Vetlesen går før han virkelig får ut potensialet i Glimt.
Jeg synes et salg av Fet ville være katastrofalt. Fet er en typisk kandidat for å være kontinuitetsbærer av spillet og stilen vår, Vetlesen er et talent som skal opp, frem og til utlandet hvis mulig. Jeg sier ikke at vi selger en Runar Berg eller Roar Strand om vi selger Fet, men han er såpass ung enda at vi potensielt kan gjøre det uten å vite bedre.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg skjønner hva du mener, men mener du å selge Saltnes er en bedre løsning? Det beste er jo selvsagt å beholde begge to, men da blir det skralt med spilletid på de andre. Og da blir det furting etterhvert. Hvis ikke KK begynner å rotere litt mer.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Nordlys skrev: lør jan 08, 2022 8:18 pm Jeg skjønner hva du mener, men mener du å selge Saltnes er en bedre løsning? Det beste er jo selvsagt å beholde begge to, men da blir det skralt med spilletid på de andre. Og da blir det furting etterhvert. Hvis ikke KK begynner å rotere litt mer.
Jeg mener den beste løsningen er å utløse potensialet med spilletid for Vetlesen, samtidig som at Fet må få nok spilletid totalt fordelt på alle posisjoner på midtbanen + evt. defensiv vingrolle som han har hatt endel ganger til at han blir med videre.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Men for å oppsummere vinduet så langt så har vi altså fått inn tre mann: Wembangomo (høyreback, kanskje venstre), Gaute Vetti (sentral midtbane) og Fredrik Sjøvold (sentral midtbane). I tillegg signeres Mikael Tørset Johnsen om han imponerer på prøvespill nå i januar.

Midtbanen er med andre ord meget godt besatt. Neste på lista for meg nå er kantspiller. Pellegrino var svak de siste månedene og tar på årene. Deretter kommer venstreback. Så kommer spiss og tilslutt midtstopper. Jeg håper Lode blir, men jeg har faktisk skikkelig tiltro til at Kvile og Høibråten klarer å plukke opp hansken etter Marius så er ikke veldig stresset for det.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Aderyn. Ser på nettet at Glimt har hele 8 heltidsansatte i akademiet. Det må jo koste Glimt minimum 5-6 millioner i året bare i lønnsutgifter mv.. Målsettingen til Glimt bør da være å få frem en toppspiller annen hvert år ? I aldersgruppen 13-16 år (grunnskoleelever) er det vel bare Bodø gutter å velge blant. Der tror jeg de vil slite med et for snevert utvalg. Fra 16-19 år (NTG) kan de sondere hele regionen, og da øker nok mulighetene for å finne noen. Problemet for mange talenter i aldersgruppen 16-19/20 år er at få får muligheten på A-lagsnivå (ES lag) i tropp eller kamp. Når alternativet i Bodø er nivå 4, tror jeg utviklingen stagnerer for mange. Da er det bedre å være i byer som Oslo og Tr heim, hvor de har flere lag på nivå 2 og ikke minst 3 (2. divisjon). Med dette bakteppet er jobben Glimtakademiet har gjort de senere år imponerende.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt burde virkelig legge ned litt innsats for å hjelpe Junkeren opp i 2. div. Burde ikke være for vanskelig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

VG: Pelle blir i Bodø.

Lurt imo. Småskader osv kan lukes bort og enormt målpotensial

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg synes det er bra hvis:

- Lønna er vesentlig redusert. Han var lønnsledende da han signerte og han var svak i lange perioder.
- Det fortsatt jaktes venstrekant.

Dette gjør at venstrekanten ikke er et gapende hull og gjør at teamet kan senke skuldrene litt i den posisjonen. Nå burde prioriteringslista være venstreback, spiss, venstrekant, stopper (tror Lode forlenger, dekningen er uansett god!).

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: man jan 10, 2022 9:15 pm Jeg synes det er bra hvis:

- Lønna er vesentlig redusert. Han var lønnsledende da han signerte og han var svak i lange perioder.
- Det fortsatt jaktes venstrekant.

Dette gjør at venstrekanten ikke er et gapende hull og gjør at teamet kan senke skuldrene litt i den posisjonen. Nå burde prioriteringslista være venstreback, spiss, venstrekant, stopper (tror Lode forlenger, dekningen er uansett god!).

Pellegrino kan være en fin signering. Men det er ikke en spesielt bra mann å ha i stallen hvis han blir sittende på benken.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Veldig glad dere signerte han for et år til, fryktet virkelig at han skulle returnere til godset, det hadde ikke miljøet i troppen hatt godt av.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Veldig spent på hvor god Pellegrino kan være med ei god oppkjøring for oss.

Startet veldig bra, men burde vært hvilt mer utover sesongen. Så mer og mer sliten ut, og jukser defensivt + bommer noen store sjanser mot slutten av sesongen. Skriver det inn på fette-sliten-kontoen.

Også fint å beholde en profil når vi må gi slipp på så mange av de andre. Det er et godt signal.
Håper Lode signerer også.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nordlys skrev: lør jan 08, 2022 10:04 pm Glimt burde virkelig legge ned litt innsats for å hjelpe Junkeren opp i 2. div. Burde ikke være for vanskelig.
100% dette. Det hadde vært enormt for byen, men også gjort Glimt ENDA mer attraktive for nordnorske talenter som ønsker å trene med Glimt og spille kamper på et høyere nivå enn reservelags/juniorfotball.

Det lar også disse spillerne som ikke er det største talentet i tidlig tenåringsalder ha en utviklingsarena hvor de kan blomstre i sitt tempo.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Amahl Pellegrino har blitt enig med Bodø/Glimt om å forlenge kontrakten med klubben ett år

lsklars

Legg inn av lsklars »

Big George skrev: tir jan 11, 2022 12:06 am Amahl Pellegrino har blitt enig med Bodø/Glimt om å forlenge kontrakten med klubben ett år
Velkommen etter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»