Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Winnowill

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Winnowill »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm
Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Den er på listen. Men kanskje jeg skal se den nå i stedet for senere hvis den er så god.. :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: søn des 05, 2021 5:04 pm
Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm
Årets enkleste karakter, tror jeg. Klink 10/10. Finner ingenting å trekke for. Skulle ønske jeg kunne gått en uke tilbake, og startet denne opplevelsen på nytt igjen. Denne skal uansett sees igjen og igjen.
Den er på listen. Men kanskje jeg skal se den nå i stedet for senere hvis den er så god.. :)
Anbefaler veldig å bare kaste seg over serien! :D

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale skrev: søn des 05, 2021 6:29 pm Bare noen timer til nye episoder av Succession og Curb.

Phette noice det.
Gleder meg. Faktisk glad det kommer en i uka. Blir som å åpne kalenderen

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Ale skrev: søn des 05, 2021 6:29 pm Bare noen timer til nye episoder av Succession og Curb.

Phette noice det.
Kommer Succession kl. 02 eller 03?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elsk meg (S1)

Skikkelig kvalitets-feelgood fra Sverige. Josephine Bornebusch er virkelig flink. Gleder meg til å se sesong 2 neste uke. Gir sesong 1 en solid 8er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

La Casa de Papel, sesong 1-5

Dette er en av få serier hvor jeg virkelig føler at jeg lever meg inn i handlingen, karakterene, stemningen og ikke minst atmosfæren, i den grad man kan bruke et slikt begrep om en tv-serie.

Etter min mening kan man det, all den tid man som sagt lever seg såpass inn i en alternativ verden.

Jeg elsker alt ved denne serien. Absolutt alt. Handlingen, karakterene, den ekstremt gode og grundige gjennomføringen, monologene, dialogene, kameraføringen, regien, intensiteten, innlevelsen til skuespillerne, det nydelige manuset med enormt saftige replikker levert på en kraftfull og brutal måte som bare det spanske språket kan, soundtracket som jeg garra kommer til å lage en spilleliste av. Og sist, men ikke minst, den vidunderlige castingen som treffer 100 %.

Jeg har ikke mange serier i beltet som danser rundt en 10/10 karakter. Fra før av troner serier som Breaking Bad, Six Feet Under, The Wire og Sopranos på den absolutte topplisten. Nå har de fått selskap av El Profesor & hans elever.

10/10

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Fy faen så bra denne episoden av Succession var.

Også den avslutningen...

kibby

Legg inn av kibby »

Lumanza skrev: søn des 05, 2021 11:08 pm Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

kibby skrev: man des 06, 2021 6:20 am
Lumanza skrev: søn des 05, 2021 11:08 pm Behind her eyes. 10/10

Klasse hele veien, og avslutningen toppet det hele. Må komme en sesong 2 eller gir de seg mens leken er god?
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:
Avslutningen var best. Fikk en sjette sansen følelse. For en twist. Helt grøsninger

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kibby skrev: man des 06, 2021 6:20 am
Haha, avslutningen for meg endte oppned på min totalvurdering. Hvor latterlig kan en slutt egentlig bli? Her bør noen manusforfattere få sparken :lol:
Helt enig. Virker som det er en 14-åring som fikk ansvaret for avslutningen.

Serien falt helt igjennom der.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ale skrev: ons des 08, 2021 5:35 pm
Kærlighed skrev: man des 06, 2021 4:10 am Fy faen så bra denne episoden av Succession var.

Også den avslutningen...
Agreed, herlig episode. Utrolig spent på sesongfinalen nå.
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

The Sinner, sesong 4

Som vanlig er dette saktegående krim, som fokuserer på de menneskelige aspektene rundt forbrytelsene. Det er helt greit, for enkelte ganger føler man for å lytte til klassisk musikk fremfor rock&roll.

7.5/10

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Chucky

Bilde

Har aldri vært noen stor fan av filmserien. Originalen fra 1988 befant seg et sted mellom "for dum" og "ikke dum nok", så det var først med Bride of Chucky jeg synes de fant balansen - da ble den akkurat så idiotisk som den burde vært. Med Curse- og Cult of Chucky fikk de i tillegg en habil historie gående da de nøstet opp trådene tilbake til åttitallet og begynte å gjenintrodusere viktige karakterer.

Jeg er litt imponert over at man har holdt historien og karakterene gående i over tre tiår. Fremdeles kommer det sjokkerende avsløringer og sjokkerende ugjerninger. Det nye settet med karakterer er imidlertid ikke så mye mer interessant enn standard slasher-kanonføde, og selv om Chucky er en av få slashere med en viss personlighet er han ikke det aller minste skummel med mindre han står ovenfor små barn - et utbredt problem jeg hadde med alle filmene. Helt utmerket er det derfor ikke, men jeg kan tenke meg noen gode ideer de kan følge opp i neste sesong.

Kredit til Fiona Dourif som både spiller karakteren Nica og den yngre utgaven av faren sin i flashbacks!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hitherto skrev: tor des 09, 2021 2:11 pm Chucky
Takk for tips, hadde gått under radaren denne.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Dopesick. Fy faen så bra. Og når de i tillegg har musikk bestående av Mazzy Star, Radiohead og Slowdive gjemt innimellom der. Soleklar nier pluss for min del.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Virker fristende å få sett den.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

MadBum skrev: tor des 09, 2021 8:52 pm Dopesick. Fy faen så bra. Og når de i tillegg har musikk bestående av Mazzy Star, Radiohead og Slowdive gjemt innimellom der. Soleklar nier pluss for min del.
Ja den er god. Bare 2 eps igjen dog 😔

kibby

Legg inn av kibby »

La casa de las flores, sesong 2, begravelsen, sesong 3, the movie (Netflix)

En herlig serie, som endelig kom til en slutt. Kommer til å savne familien de la Mora. Jeg har ledd og ledd :lol:

7.5/10 (serien totalt sett)

...

Farfar, sesong 2 (TV2 Play)

Fortsatt like morsom som sesong 1. Håper den får enda en sesong.

7/10

...

Sunday, sesong 4 (TV2 Play)

Ikke like god som de første sesongene, men jeg heier stadig på Sunday og FC Fredericia. Håper det blir en sesong 5.

7/10

...

Sygeplejeskolen, sesong 4 (TV2 Play)

Denne serien blir bare bedre og bedre, og det gledes at det kommer en sesong 5. Dansk serie på sitt beste!

8/10

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: søn des 05, 2021 12:05 pm Bilde
Kom til episode 6 så var jeg nødt til å avslutte. Teknisk sett helt fantastisk flott, men jeg klarte aldri å føle på noen spenning, og å identifisere meg med karakterene var umulig. I tillegg ble jeg lei av å se animasjon, så da var det nok ikke noe for meg. Men jeg forstår absolutt at andre finner dette stort.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Interrogation (TV2 Sumo)

Sett 3 av 10 episoder, jeg er hektet og kommer til å se resten iløpet av kort tid.

Jeg er nok en sucker for "true crime" som dette. Hver episode tar utgangspunkt i avhør som er gjengitt i politiets avhørsprotokoller.

7.4/10 på imdb og jeg støtter den høye scoren så langt.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Sesongavslutningen på Succession. Take a bow. Emmy-verdige prestasjoner fra Strong, Culkin og Snook.

Baluba

Legg inn av Baluba »

Har akkurat sett ferdig alle 6 sesongene fra "The 100" som ligger på Netflix. Sesong 7 ligger ikke på Nteflix men kan ses på f.eks Blockbuster.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Baluba skrev: ons des 15, 2021 3:17 pm Har akkurat sett ferdig alle 6 sesongene fra "The 100" som ligger på Netflix. Sesong 7 ligger ikke på Nteflix men kan ses på f.eks Blockbuster.
Venter liksom på at sesong 7 skal komme på Netflix, men det er voldsomt som det drøyer :(

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:05 pm Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.
lovende, etter første sesong satt jeg igjen med et ord: "..hæ??"

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Har bare sett de to første episodene og har fått litt følelsen av at det har blitt «monster of the week»-episoder ala Supernatural. Håper det blir litt mer dybde og uforutsigbarhet, selv om episodene i seg selv har vært interessante.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Kærlighed skrev: man des 20, 2021 6:21 pm Har bare sett de to første episodene og har fått litt følelsen av at det har blitt «monster of the week»-episoder ala Supernatural. Håper det blir litt mer dybde og uforutsigbarhet, selv om episodene i seg selv har vært interessante.
Ah ja savner de første sesongene av supernatural da det var veldig monster of the week heavy, senere sesonger ble veldig story drevet, som forsåvidt er bra det å, men de gjorde en meget god jobb på den fronten. Har ikke helt fått det intrykket av witcher sesong 2, men kan skjønne hva du mener. Syntes storyen, i tillegg til mer monstre, har vært en solid oppgradering fra sesong 1, foreløpig. Kommer selvsagt veldig ann på hva man liker å, personlig liker jeg monster of the week stylen, med små dryss av storyline sprinklet gjennom episodene, derav de første sesongene av supernatural. Witcher har ikke helt samme luksus som supernatural hadde, med betraktelig færre epiosder (og sesonger vil jeg anta), så det blir naturligvis mye mer story drevet. Men syntes som sagt, de har gjort en veldig god jobb med den balansen i sesong 2.

Crabsen

Legg inn av Crabsen »

Falcon skrev: man des 20, 2021 6:11 pm
Crabsen skrev: man des 20, 2021 6:05 pm Halveis inn i sesong 2 av The Witcher. Steike så serien har tatt seg opp etter hva jeg syntes var en ganske så kjedelig første sesong. Går virkelig balls to the walls her sammenlignet med sesong 1.
lovende, etter første sesong satt jeg igjen med et ord: "..hæ??"
Man skal ha tunga rett i munn skal det gi noe som helst mening ja. Selv var jeg heldig at jeg spilte witcher 3 før jeg begynte på serien, som forklarte en god del, men jeg måtte likevel pause fra tid til annen gjennom sesong 1 for å gjøre noen google search. Gjør forsåvidt fortsatt det på sesong 2 nå, men det plager meg egentlig ikke. Gjorde det samme gjennom GoT, og nå med Marvel serie og filmene. Er vel kanskje bare godt vandt...

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Noen som har serietips på følgende:
-Komedie ala Parks, Office, Brooklyn, altså lettbent men gjerne smart.
-20 til 30 minutter.
- Noen sesonger gjerne, men ikke så viktig

Ikke superstore.

Vurdert Schitts creek, men den var borte fra TV2 play så jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»