Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
kibby

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av kibby »

Queenie skrev: fre sep 23, 2022 6:30 pm Har det kommet noe nytt og bra på Netflix nå?
Sesong 4 av You og sesong 3 av Derry Girls, sier ryktene. I oktober begge to.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kibby skrev: lør sep 24, 2022 2:24 am
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 6:30 pm Har det kommet noe nytt og bra på Netflix nå?
Sesong 4 av You og sesong 3 av Derry Girls, sier ryktene. I oktober begge to.
Tenker umiddelbart at det neppe er noe for meg 🤣

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Lider meg gjennom Forsvinningen på Lørenskog. Utrolig dårlig!
Og forferdelig irriterende teksting!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kærlighed skrev: fre sep 23, 2022 4:31 pm
Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 2:13 pm Er igang med sesong to av The Leftovers nå, og alt jeg har å si er at dette er det beste jeg har sett av tv siden The Sopranos omtrent. Det er nesten ufattelig bra! Flere enn meg som har latt denne ligge altfor lenge? Hvem har sett det før?
Elsker den. Er på min topp 5 liste hver gang vi har kåringer her inne. Synd den ikke er sett av flere, men hadde nok blitt for mørkt og dystopisk for mange.

Du har fortsatt det beste igjen. Kos deg ;)
Jeg koser meg så mye at jeg knapt har klart å gjøre annet i fritiden min de siste dagene! Du min gode mann, vet du forresten hvorfor de laget en ny tittel-sekvens til sesong to? Synes den er bra nok den nye, men den i sesong én synes jeg var en av de bedre serieintroene jeg har sett, med det nydelige orkesterstykket til osv.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kibby skrev: lør sep 24, 2022 2:24 am
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 6:30 pm Har det kommet noe nytt og bra på Netflix nå?
Sesong 4 av You og sesong 3 av Derry Girls, sier ryktene. I oktober begge to.
Interessant. Høres ut som seigpining, spør du meg.

kibby

Legg inn av kibby »

LeSorcier skrev: lør sep 24, 2022 10:21 pm
kibby skrev: lør sep 24, 2022 2:24 am
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 6:30 pm Har det kommet noe nytt og bra på Netflix nå?
Sesong 4 av You og sesong 3 av Derry Girls, sier ryktene. I oktober begge to.
Interessant. Høres ut som seigpining, spør du meg.
Haha :lol:

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Sett Carnivale nå, fantastisk serie som ble dessverre ble avsluttet da de nådde et veldig høyt nivå i andre halvdel av sesong 2. Synd de ikke fikk flere sesonger å fortelle historien på, dette ble bare bedre og bedre, og hadde i mine øyne potensiale til å nå opp til nivået til Twin Peaks og The Leftovers av mystery-serier.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

HeskeyTime skrev: man sep 26, 2022 9:48 am Sett Carnivale nå, fantastisk serie som ble dessverre ble avsluttet da de nådde et veldig høyt nivå i andre halvdel av sesong 2. Synd de ikke fikk flere sesonger å fortelle historien på, dette ble bare bedre og bedre, og hadde i mine øyne potensiale til å nå opp til nivået til Twin Peaks og The Leftovers av mystery-serier.
Helt enig, den hadde virkelig noe på gang.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: lør sep 24, 2022 2:24 am
Queenie skrev: fre sep 23, 2022 6:30 pm Har det kommet noe nytt og bra på Netflix nå?
Sesong 4 av You og sesong 3 av Derry Girls, sier ryktene. I oktober begge to.
Stemte visst ikke helt 🙈

You kommer i to deler; del 1 10.februar 2023 og del 2 10.mars.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 2:13 pm Er igang med sesong to av The Leftovers nå, og alt jeg har å si er at dette er det beste jeg har sett av tv siden The Sopranos omtrent. Det er nesten ufattelig bra! Flere enn meg som har latt denne ligge altfor lenge? Hvem har sett det før?
Den mest undervurderte serien noensinne. Helt latterlig bra.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

The Haunting of Hill House

Kickstartet Halloween-sesongen med et gjensyn av denne strålende serien. Like vakker og trist som den er skummel/creepy.

Kinematografien og klippingen er helt fantastisk. Mike Flanagan klarer å bygge opp en suspense ved hver ønskede scene, men tyr ikke til jumpscares uten at det er nødvendig. Man sitter ofte og venter, men sjeldent den kommer. Men når han først bruker det, så er det sykt effektivt. Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Det er nesten verre at det finnes så mange artikler om «alle spøkelsene man ikke så». Det er mye mer creepy enn et jump scare for n’te gang.

Ser frem til The Midnight Club som kommer til Netflix 7. oktober.

SirJames

Legg inn av SirJames »

ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House

Kickstartet Halloween-sesongen med et gjensyn av denne strålende serien. Like vakker og trist som den er skummel/creepy.

Kinematografien og klippingen er helt fantastisk. Mike Flanagan klarer å bygge opp en suspense ved hver ønskede scene, men tyr ikke til jumpscares uten at det er nødvendig. Man sitter ofte og venter, men sjeldent den kommer. Men når han først bruker det, så er det sykt effektivt. Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Det er nesten verre at det finnes så mange artikler om «alle spøkelsene man ikke så». Det er mye mer creepy enn et jump scare for n’te gang.

Ser frem til The Midnight Club som kommer til Netflix 7. oktober.
The Bent-Neck Lady...

Serien er psykt bra, så enkelt er det.

Takk for tips om TMC, den skal selvsagt sees.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House
Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Ved effektive jump-scares kan jeg rykke litt til i skrekkblandet fryd, men den der. Den der er i en annen liga. Jeg ropte høyt og kastet meg bakover i ren frykt i minst 2 sekunder. Og det er lenge...

startelver

Legg inn av startelver »

Knaberaps skrev: man sep 26, 2022 4:03 pm
ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House
Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Ved effektive jump-scares kan jeg rykke litt til i skrekkblandet fryd, men den der. Den der er i en annen liga. Jeg ropte høyt og kastet meg bakover i ren frykt i minst 2 sekunder. Og det er lenge...

Den kunne jeg tenke meg å se, går den bare på Netflix? Isåfall går det ikke, må ty til piratkopiering.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

startelver skrev: man sep 26, 2022 4:44 pm går den bare på Netflix? Isåfall går det ikke, må ty til piratkopiering.
Vet ikke om den ligger andre steder. Er vel bare å søke. Hvis ikke så er det bare å ta på deg trefot, kjøpe deg en papegøye og seile inn i piratbukta.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Ser på Cobra Kai fordi jeg ville ha noe å glane på mens jeg var litt pjusk her om dagen. Er jo litt teit ungdomsserie med tildels merkelig dårlige skuespillere. Er midt i sesong 2 nå, men vet ikke om jeg orker noe mere.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaberaps skrev: man sep 26, 2022 4:03 pm
ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House
Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Ved effektive jump-scares kan jeg rykke litt til i skrekkblandet fryd, men den der. Den der er i en annen liga. Jeg ropte høyt og kastet meg bakover i ren frykt i minst 2 sekunder. Og det er lenge...
Har sett serien, men hvilken scene prater vi om her?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cabal skrev: man sep 26, 2022 5:06 pm Ser på Cobra Kai fordi jeg ville ha noe å glane på mens jeg var litt pjusk her om dagen. Er jo litt teit ungdomsserie med tildels merkelig dårlige skuespillere. Er midt i sesong 2 nå, men vet ikke om jeg orker noe mere.
Falt av ganske kjapt jeg også, det er stusselige greier.

spårt

Legg inn av spårt »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:13 pm
Knaberaps skrev: man sep 26, 2022 4:03 pm
ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House
Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Ved effektive jump-scares kan jeg rykke litt til i skrekkblandet fryd, men den der. Den der er i en annen liga. Jeg ropte høyt og kastet meg bakover i ren frykt i minst 2 sekunder. Og det er lenge...
Har sett serien, men hvilken scene prater vi om her?
Denne her, regner jeg med:
► Show Spoiler
Sist redigert av spårt den man sep 26, 2022 5:29 pm, redigert 1 gang totalt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:13 pm
Knaberaps skrev: man sep 26, 2022 4:03 pm
ElGuaje skrev: man sep 26, 2022 12:50 pm The Haunting of Hill House
Serien står for, i min ydmyke mening, kanskje tidenes beste jump scare. De som har sett serien vet hvem jeg snakker om.
Ved effektive jump-scares kan jeg rykke litt til i skrekkblandet fryd, men den der. Den der er i en annen liga. Jeg ropte høyt og kastet meg bakover i ren frykt i minst 2 sekunder. Og det er lenge...
Har sett serien, men hvilken scene prater vi om her?
Denne var det jeg siktet til:
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Takk til begge.

Jeg husker den nå, og den var beyond jævlig, ja.

Tipper det er underbevisstheten min som har fortrengt scenen, for å unngå at jeg pådrar meg PTSD.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ser nå at Spårt hadde skrevet rett før meg, ja, som hadde helt rett.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Skvatt så sinnpsykt av den scenen..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

SirJames skrev: man sep 26, 2022 5:13 pm Har sett serien, men hvilken scene prater vi om her?
Den i bilen. Uten å røpe særlig mer for andre...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ja, her kom jo svarene som danglebær på et snøre...

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mine danglebær kommer heldigvis uten snøre.

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: ons jul 13, 2022 3:45 am Merlí: Sapere Aude (sesong 1) (Netflix USA)

Fant denne skatten av en serie da jeg plutselig fikk tilgang til amerikanske Netflix da jeg var på ferie i USA nylig. Ser ut som den kommer til norske Netflix etter hvert også, siden det ligger en omtale om den der. Håper virkelig 2. og siste sesong også blir tilgjengelig snart.

Spansk ungdomsdrama på sitt beste. Pol begynner å studere filosofi på et universitet i Barcelona og får flere nye venner + en favorittlærer, som alle sliter med både det ene og det andre. Samtidig er det bagasje med eksen/kompisen Bruno. Begynte veldig "pang, rett på" men det ga mening da jeg halvveis inn i sesongen oppdaget at dette er en oppfølgerserie/spin-off til serien Merlí, som gikk i tre sesonger hvor både Pol og Bruno var med, da de gikk på high school. Så denne må jeg også prøve å finne et sted.

Nydelig serie, bare håpe på at begge sesongene snart kommer på Netflix.

8/10
Da har jeg endelig funnet originalserien, alle tre sesongene og fått sett første sesong:

Merlí (sesong 1)

Ikke like god som oppfølgeren, men godt endelig å få sett the one Merlí. Denne serien handler i større grad om selve filosofilæreren Merlí og hans sønn Bruno, og i mindre grad om Pol som har hovedrollen i oppfølgerserien. Pol er likevel sentral, som favoritteleven til Merlí. I tillegg følger vi vennene til Pol og Bruno; Tania, Gerard, Juan, Monica, Berta, Marc, Ivan og Oliver. Men gleder meg til å følge forholdet/vennskapet til Bruno og Pol videre.

PS: Nå er sesong 2 av oppfølgerserien Merlí: Sapere Aude også tilgjengelig på Netflix.

7/10

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Dahmer (Netflix)

Generelt en veldig god serie, anbefales, men man vil jo bare skrive om Evan Peters som Jeffrey Dahmer. Fytti helvete for en rolle han gjør.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Broadchurch

Sett ferdig sesong 1. En ganske spennende krimserie dette her. Føler jo at serien kunne fungert helt fint som en miniserie, så vet ikke helt hvordan sesong 2 og 3 er?

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

ElGuaje skrev: tir sep 27, 2022 9:47 am Dahmer (Netflix)

Generelt en veldig god serie, anbefales, men man vil jo bare skrive om Evan Peters som Jeffrey Dahmer. Fytti helvete for en rolle han gjør.
Takk, da skal denne prioriteres :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»