Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kamper i 1.runde av Toppserien 2023:
Lørdag 25/03-23:
LSK Kvinner vs Avaldsnes 15:00 (TV2 Play)
Åsane vs Røa 15:00 (TV2 Play)
Lyn vs Brann 15:00 (TV2 Play)
Rosenborg vs Stabæk 15:00 (TV2 Sport 1 og TV2 Play)
Vålerenga vs Arna-Bjørnar 16:45 (NRK 1 og nrk.no)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Da er Toppserien snart i gang og på lørdag braker det løs:

I den første kampen i første runde møttes LSK Kvinner og Avaldsnes:

LSK Kvinner vs Avaldsnes
Sted: LSK-hallen
Dag: lørdag
Dato: 25/03-23
Dommer: Johan William Grundt (Eidskog Fotball)
Ass.dommer 1: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Ass.dommer 2: Bjørnar Drtina Bjørnstad (Feiring)
4. dommer: Arion Shaqiri (Rælingen)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV2 Play

Værmelding for denne kampen er som vanlig ikke nødvendig i og med at kampen spilles inne i en hall.

Både LSK Kvinner og Avaldsnes har nok mye å gjøre oppfor etter i fjor, det kan bli en spennende kamp, hvor den sterkeste kanskje vinner til slutt, men jeg tror fort at det kan ende med uavgjort i denne kampen. Det blir spennende å se hvordan Andre Bergdølmo klarer seg når det virkelig gjelder, og hvordan går det egentlig med John Arne Riise og Avaldsnes? Dette og flere spørsmål må man nok stille når disse 2 skal møtes.

Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.07
U: 8.00
B: 18.00

Det er ingen tvil om at LSK Kvinner er favoritter i denne kampen ifølge oddsen, men jeg tror det kanskje kan bli jevnere en som så, men vi får bare vente å se.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Åsane i sin første Toppseriekamp:
I den andre kampen i første runde møttes Åsane og Røa:

Åsane vs Røa
Sted: Åsane Arena
Dag: lørdag
Dato: 25/03-23
Dommer: Freek Arjen van Herk (Smørås IL)
Ass.dommer 1: Sefa Erdal (Telavåg IL)
Ass.dommer 2: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
4. dommer: Martin Nessestrand Mjøs (Osterøy IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV2 Play

Værmelding for denne kampen finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... gen/Åsane

Det blir spennende å se hvordan Åsane får til sin første Toppserie sesong og hvilken utgave får vi av Geir Nordby`s Røa i år? Røa må nok forholde seg til å være favoritter, og jeg tror nok at de fort kan komme til å vinne denne kampen selv på bortebane.

Oddsen for kampen mellom Åsane og Røa ser slik ut:
H: 2.70
U: 3.45
B: 2.20

Det er mye mer jevnere ifølge oddsen en det jeg kanskje trodde, men Røa er så vidt favoritter foran Åsane, men vi får bare vente å se.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn tar imot fjorårets seriemestere Brann:
I den tredje kampen i første runde møttes Lyn og Brann:

Lyn vs Brann
Sted: Grorud match kunstgress
Dag: lørdag
Dato: 25/03-23
Dommer: Henrikke Holm Nervik (Trygg/Lade, SK)
Ass.dommer 1: Linda Andresen (Hauerseter)
Ass.dommer 2: Marit Hamel (Skaun BK)
4. dommer: André Bjørgen Birkeland (Djerv 1919, SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV2 Play

Værmelding for denne kampen finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud


Det er Lyn som får æren av og møtte og ta imot fjorårets seriemestere Brann, et Brannlag som har mistet mange spillere foran denne sesongen, det blir spennene å se hvilket type lag Brann kommer til å være mot Lyn, jeg tror likevel at Brann fort kan bli for sterke mot Lyn.

Oddsen for kampen mellom Lyn og Brann ser slik ut:
H: 11.50
U: 6.40
B: 1.15

Det er ingen tvil om at Brann er store favoritter ifølge oddsen også, men vi får bare vente å se.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg og Stabæk klare til å møttes til dyst:
I den fjerde og nest siste kampen i første runde møttes Rosenborg og Stabæk:

Rosenborg vs Stabæk
Sted: Koteng Arena
Dag: lørdag
Dato: 25/03-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Line Cathrine Nymoen (Kolstad Fotball)
Ass.dommer 2: Johannes Remøy (Rival, SK)
4. dommer: Oliver Skaret Barsøe (Namsos IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV2 Sport 1 og TV2 Play

Værmelding for denne kampen finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg


Det blir spennende å se om de fleste får rett når de har tippet Rosenborg på første plass i år, det blir også spennende å se hvordan Petter Belsvik håndterer det når det virkelig gjelder på lørdag.

Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Stabæk ser slik ut:
H: 1.15
U: 6.40
B: 11.50

Det er ingen tvil om at Rosenborg er store favoritter ifølge oddsen også, men vi får bare vente å se.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga og Arna-Bjørnar klare til å møttes til dyst:
I den femte og siste kampen i første runde møttes Vålerenga og Arna-Bjørnar:

Vålerenga vs Arna-Bjørnar
Sted: Intility Arena
Dag: lørdag
Dato: 25/03-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Eirik Wisted-Thu (Ready)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no


Værmelding for denne kampen finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena


Vålerenga er selvsagt en av favorittene i årets Toppserie og det kommer til å bli et race mellom de, Rosenborg og kanskje Brann først og fremst. Vålerenga får besøk av Arna-Bjørnar i den første kampen i årets Toppserie.

Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.02
U: 11.00
B: 23.00

Det er ingen tvil om at Vålerenga er store favoritter ifølge oddsen også, men vi får bare vente å se.

Jeg beklager at jeg ikke skriver så mye på hver kamprapport, men jeg er ganske sliten og får bare ut dette i dag.. Etter kamp rapporter og annet kommer på mandag.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

One Tree Hill go skrev: tor mar 23, 2023 6:45 pm

Jeg beklager at jeg ikke skriver så mye på hver kamprapport, men jeg er ganske sliten og får bare ut dette i dag.. Etter kamp rapporter og annet kommer på mandag.
Ikke tenk på det. Vi er bare veldig glade for at du tar deg tiden og gjør dette.
En stor takk skal du ha!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Støtter det @Henningsen skriver over her, ikke tenk på at du selv mener du skriver for lite. Bare det at du gidder å ta deg tid til å oppdatere denne tråden med informasjon før og etter kamper, samt status på lagene er mer enn nok i seg selv. Jeg har ingen forventinger om detaljerte rapporter i alle fall. Uten deg hadde nok det vært mye mindre aktivitet om toppserien på dette forumet tror jeg.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/

Rosenborg hadde planlagt en "superhelg" i mai, med dobbel hjemmekamp mot Vålerenga og hvor begge kampene skulle spilles på Lerkendal. Men Enga kvinner ønsker/ønsket kompensasjon for å bytte bane pga grunnlag og "masse" forespørsler, samt skaderisiko osv.

Synd, men var det ikke det samme i fjor med et lag i toppserien (mener det å var Enga, men husker ikke) hvor de ikke ville bytte kamparena i en storkamp i utgangspunktet?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:00 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/

Rosenborg hadde planlagt en "superhelg" i mai, med dobbel hjemmekamp mot Vålerenga og hvor begge kampene skulle spilles på Lerkendal. Men Enga kvinner ønsker/ønsket kompensasjon for å bytte bane pga grunnlag og "masse" forespørsler, samt skaderisiko osv.

Synd, men var det ikke det samme i fjor med et lag i toppserien (mener det å var Enga, men husker ikke) hvor de ikke ville bytte kamparena i en storkamp i utgangspunktet?
Jo, jeg tror det stemmer, og at det var kampen mellom brann og Vålerenga hvor de ikke ville spille på Brann stadion.
Heldigvis endret man standpunkt og kampen ble spilt på stadion allikevel.
Skjønner ikke helt problemet, og jeg håper man endrer innstillingen i dette tilfellet også.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Skjønner tankegangen, men jeg tror det å skape interesse her hjemme er minst like viktig for hele toppserien som det er for en klubb å kvalle inn til CL. Større interesse generer mer penger for hele ligaen, mens CL skaper i utgangspunktet bare mer penger for det laget.

Toppserien må fremheves der det kan tenker jeg, og hvor kult er det ikke for spillerne hvis man får spille for 10.000+ liksom? Ikke ofte de opplever det.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Intervju med vif-treneren.
Deilig å høre en positiv og optimistisk vålerenatrener som er offensiv mtå forventninger!
https://www.dagsavisen.no/video/2023/03 ... ntra-2022/

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre mar 24, 2023 12:05 pm
thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:00 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/

Rosenborg hadde planlagt en "superhelg" i mai, med dobbel hjemmekamp mot Vålerenga og hvor begge kampene skulle spilles på Lerkendal. Men Enga kvinner ønsker/ønsket kompensasjon for å bytte bane pga grunnlag og "masse" forespørsler, samt skaderisiko osv.

Synd, men var det ikke det samme i fjor med et lag i toppserien (mener det å var Enga, men husker ikke) hvor de ikke ville bytte kamparena i en storkamp i utgangspunktet?
Jo, jeg tror det stemmer, og at det var kampen mellom brann og Vålerenga hvor de ikke ville spille på Brann stadion.
Heldigvis endret man standpunkt og kampen ble spilt på stadion allikevel.
Skjønner ikke helt problemet, og jeg håper man endrer innstillingen i dette tilfellet også.
En del av problemet er at Toppserien er så jevn at de marginene Vålerenga gir bort med at kampen blir en showkamp for Rosenborg, kan være avgjørende i kampen om gull og CL-plasser. Rosenborg har topp topp treningsfasiliteter på naturgress, det har ikke Enga. Ta med at 5-10 000 hjemmetilskuere kontra 200-400, det kan være marginer som bikker den kampen mot tre poeng til Rosenborg, og det kan være de tre poengene som skiller nr. 1 og nr .2 på tabellen ved sesongslutt.

Jeg er absolutt enig i at disse kampene på ¨herrestadionene¨ med høye tilskuertall er kjempebra for ¨produktet¨, men Vålerenga har høye høye ambisjoner sportslig og tar de beslutningene de mener er riktig for laget. Hvis Rosenborg har strukket seg så langt de kan med tanke på å tilby treningstid på gress før kamp, samt Vålerenga kan få til treninger på gress hjemme i Oslo, så mener jeg også at Vålerenga burde være med på dette. Men av erfaring skal det ganske lite til før Rosenborg begynner å klage og Vålerenga har en meget kompetent sportslig ledelse, og da stoler jeg på at de har tatt en veloverveid avgjørelse.

Legger ved denne også;

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre mar 24, 2023 5:14 pm
Henningsen skrev: fre mar 24, 2023 12:05 pm
thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:00 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/

Rosenborg hadde planlagt en "superhelg" i mai, med dobbel hjemmekamp mot Vålerenga og hvor begge kampene skulle spilles på Lerkendal. Men Enga kvinner ønsker/ønsket kompensasjon for å bytte bane pga grunnlag og "masse" forespørsler, samt skaderisiko osv.

Synd, men var det ikke det samme i fjor med et lag i toppserien (mener det å var Enga, men husker ikke) hvor de ikke ville bytte kamparena i en storkamp i utgangspunktet?
Jo, jeg tror det stemmer, og at det var kampen mellom brann og Vålerenga hvor de ikke ville spille på Brann stadion.
Heldigvis endret man standpunkt og kampen ble spilt på stadion allikevel.
Skjønner ikke helt problemet, og jeg håper man endrer innstillingen i dette tilfellet også.
En del av problemet er at Toppserien er så jevn at de marginene Vålerenga gir bort med at kampen blir en showkamp for Rosenborg, kan være avgjørende i kampen om gull og CL-plasser. Rosenborg har topp topp treningsfasiliteter på naturgress, det har ikke Enga. Ta med at 5-10 000 hjemmetilskuere kontra 200-400, det kan være marginer som bikker den kampen mot tre poeng til Rosenborg, og det kan være de tre poengene som skiller nr. 1 og nr .2 på tabellen ved sesongslutt.

Jeg er absolutt enig i at disse kampene på ¨herrestadionene¨ med høye tilskuertall er kjempebra for ¨produktet¨, men Vålerenga har høye høye ambisjoner sportslig og tar de beslutningene de mener er riktig for laget. Hvis Rosenborg har strukket seg så langt de kan med tanke på å tilby treningstid på gress før kamp, samt Vålerenga kan få til treninger på gress hjemme i Oslo, så mener jeg også at Vålerenga burde være med på dette. Men av erfaring skal det ganske lite til før Rosenborg begynner å klage og Vålerenga har en meget kompetent sportslig ledelse, og da stoler jeg på at de har tatt en veloverveid avgjørelse.

Legger ved denne også;
Vi er i hvert fall i vår fulle rett til å avslå slike forespørsler. Enkelte kan sikkert mene mye om det, men man har absolutt ikke gjort noe som helst galt i Vålerenga.
I saken står det også at man ikke har avfeid det, men at det må være visse forutsetninger.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre mar 24, 2023 5:30 pm
Vi er i hvert fall i vår fulle rett til å avslå slike forespørsler. Enkelte kan sikkert mene mye om det, men man har absolutt ikke gjort noe som helst galt i Vålerenga.
I saken står det også at man ikke har avfeid det, men at det må være visse forutsetninger.
Nettopp, men Rosenborg ønsker å legge press på Vålerenga for å få det som de vil med å beskylde Enga for å ¨jobbe i mot resten av toppserien¨, og å være ¨bakstreversk og kontraproduktiv¨. Uttalelsene kommer fra en klubb som først for et par år siden fant ut av kvinnefotball er kult, en klubb som aldri har hatt jenter før de kjøpte seg et A-lag i 2020, til Vålerenga, en klubb som har satset på jenter fra de er små, en klubb som er kommet ekstremt langt i profesjonaliseringen av kvinnefotball, en klubb som har ekstremt høye ambisjoner for jentene i klubben. Hvis Rosenborg vil bruke tid på å snakke ned og sverte Vålerenga så er det opp til dem, tror ikke det hjelper nevneverdig på å styrke produktet det heller.

Vålerenga har ikke gjort noe som helst galt, de tar de vurderingene de mener er best for seg for at jentene i klubben skal få enda bedre muligheter fremover med de pengene man kan få fra CL-deltagelse. Så er det ingen som nekter Rosenborg sitt kvinnelag å bruke Lerkendal som fast kamparena, det får de gjerne gjøre og da kan ikke Vålerenga nekte.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: fre mar 24, 2023 5:42 pm
Henningsen skrev: fre mar 24, 2023 5:30 pm
Vi er i hvert fall i vår fulle rett til å avslå slike forespørsler. Enkelte kan sikkert mene mye om det, men man har absolutt ikke gjort noe som helst galt i Vålerenga.
I saken står det også at man ikke har avfeid det, men at det må være visse forutsetninger.
Nettopp, men Rosenborg ønsker å legge press på Vålerenga for å få det som de vil med å beskylde Enga for å ¨jobbe i mot resten av toppserien¨, og å være ¨bakstreversk og kontraproduktiv¨. Uttalelsene kommer fra en klubb som først for et par år siden fant ut av kvinnefotball er kult, en klubb som aldri har hatt jenter før de kjøpte seg et A-lag i 2020, til Vålerenga, en klubb som har satset på jenter fra de er små, en klubb som er kommet ekstremt langt i profesjonaliseringen av kvinnefotball, en klubb som har ekstremt høye ambisjoner for jentene i klubben. Hvis Rosenborg vil bruke tid på å snakke ned og sverte Vålerenga så er det opp til dem, tror ikke det hjelper nevneverdig på å styrke produktet det heller.

Vålerenga har ikke gjort noe som helst galt, de tar de vurderingene de mener er best for seg for at jentene i klubben skal få enda bedre muligheter fremover med de pengene man kan få fra CL-deltagelse. Så er det ingen som nekter Rosenborg sitt kvinnelag å bruke Lerkendal som fast kamparena, det får de gjerne gjøre og da kan ikke Vålerenga nekte.
Spot on rett og slett!

chatin

Legg inn av chatin »

Kjører på med eget tabelltips. Ser for meg en tabell som deles litt mellom topp 3 (RBK, VIF og Brann), de rett bak (LSK og Stabæk), middelhavsfareren (Lyn), og bunnlagene (Åsane, Røa, Avaldsnes og Arna-Bjørnar)


1. Vålerenga
Har bra kontinuitet og en meget god tropp. Bunnsolid forsvar og x-factor på topp i både Sævik, Rogic, Thorsnes, og potensielt Lillegård og Sesay. Og med Janni Thomsen opp og ned høyresiden kommer de til å være livsfarlig på kontringer. Bjelde og Tvedten på midten blir bare bedre og bedre, spennende å se om Vickius kan fylle tomrommet etter Stefanovic. Tror Vålerenga også har kynismen til å ta bra med poeng i de innbyrdes oppgjørene mot topplagene, nok til å ta sitt andre seriegull!

2. Rosenborg
Eneste nevneverdige som har skjedd på overgangsfronten er Sara Kanutte Fornes ut, men så har man fått tilbake Elin Sørum, Matilde Rogde og Ina Vårhus fra skader som forsterker det som allerede var Toppseriens bredeste og kanskje sterkeste tropp. Forsvaret har ikke sett veldig kompakt ut i vinter mot jevnbyrdig motstand, og med førstekeeper Christiansen ute til i sommer får Rulyte press på seg til å levere. Har en fordel i at de i motsetning til VIF og Brann ikke skal spille i Europa i år, men setter likevel Vålerenga ørlite foran. Også spent på om RBK klarer å beholde alle gjennom sommeren, Jøsendal og Joramo tipper jeg det blir bra interesse for, det kan det potensielt også bli rundt flere spillere som Sørum og Harviken.

3. Brann
Har fortsatt ekstremt mange bra spillere igjen, men det maskineriet de var klarer de ikke å gjenskape så fort med så mange utskiftninger i stallen. Det bunnsolide forsvaret med Bergsvand og Hansen tviler jeg på at de får i år. Samtidig har de ikke styrket bredden i troppen nevneverdig, noe de hadde problemer med i fjor med en del skader og CL-kvalifisering. På topp virker de faktisk styrket, med Alyssa Walker inn, potensiell toppscorerkandidat i Toppserien.

4. Stabæk
Har mistet/kvittet seg med en del rutine i vinter, men har mye spennende på gang og hvis enkelte spillere fortsetter utviklingen sin kan det bli nok en meget bra sesong. Den unge sentrallinja med Sunniva Skoglund, Selma Pettersen, Justine Kielland og Iris Omarsdottir er megaspennende og full av potensielle landslagsspillere i fremtiden. Har bra konkurranse/bredde på topp nå med Jönsson som ser bedre og bedre ut, Bjånesøy, og Omarsdottir. Har fått fin bredde i forsvar også, spennende å se hvordan Belsvik setter sitt preg på laget. Tror LSK Kvinner spiller for spiller skal ha et bedre lag, men Stabæk som kollektiv setter jeg foran de gule.

5. LSK Kvinner
Underpresterte noe så voldsomt i fjor og kan faktisk ikke gjøre en like dårlig sesong en gang til. Mye utenomsportslig tull med personalsaker, spillere som har forlatt klubben, og nå sist den punkterte lungen til Mimmi Löfwenius som klubben ville legge lokk på. Men spiller for spiller burde det laget her klå topplagene. Har en stall som er relativt godt balansert med rutinerte spillere som Fiskerstrand, Pedersen, Löfwenius, Johnsson Haahr, godt etablerte toppseriespillere som burde nærme seg sin beste alder i Huseby, Woldvik, Winnem Jørgensen, Godø, og en del yngre landslagsspillere i Kyvåg, Dirdal, Ivi Christensen osv. Litt spørsmålstegn med skadesituasjon, med blant annet Löfwenius og Pedersen ute en god stund.

6. Lyn
Lyn skal styre greit unna nedrykksstrid, men har nok ikke forsterket nok til å ta det neste steget. Tandberg har forsvunnet og er ikke direkte erstattet. Men har mange spillere som fort kommer til å ta enda et steg i år, Julie Jorde, Maria Fink, Kamilla Melgård. Tror de skal få et solid defensivt lag, offensivt ser de veldig avhengig ut av Anna Aahjem.

7. Åsane
Nyopprykket men tror Åsane skal gjøre det bra. God defensiv struktur og en spillertropp som har spilt sammen lenge og har en fin snittalder. Spørsmålene er heller fremover på banen, Katarina Dybvik Sunde har bøttet inn mål på nivå to, men vi har sett mange ganger før at det ikke trenger å bety at man er i nærheten på øverste nivå. Det Sunde mangler av fart har man potensielt fått kompensert for med å hente Kaja Karlsen fra Klepp. Et lag med bra fysikk og god struktur som viste i fjor høst at de holder nivået mot nedre halvdel av Toppserien.

8. Røa
Forferdelig grunnspill i fjor for Røa, men tror de har akkurat litt mer rutine, akkurat litt mer kynisme til å styre unna nedrykk foran Avaldsnes og Arna-Bjørnar. Viktig med Ragne Svastuen tilbake for fullt etter skadeplager, veldig synd at Siw Døvle røk korsbåndet, hun hadde virkelig vært en forsterkning for dette laget. Så blir det spennende å se hvordan de velger å bruke Espås og Klæboe på topp.

9. Avaldsnes
Lever på lånt tid på øverste nivå, pengene er i stor grad borte og det satses på unge lokale spillere. Uten penger virker tiltrekningskraften på spillere fra andre steder i landet og utenlandske spillere å være mer eller mindre borte. Maya Ladhani som kom i fjor så tidvis spennende ut, har i vinter signert det danske tidligere stortalentet Maria Hovmark. Så spørs det hvor mye det hjelper med en god spiss om hun ikke blir spilt god, de klarte f.eks. ikke å få noen ting ut av Karina Sævik.

10. Arna-Bjørnar
Har forsvunnet mye rutine ut portene på Arna Idrettspark siden i fjor og de har i tillegg hatt en forferdelig sesongoppkjøring med tap etter tap mot alt fra 2. divisjonslag til J17-landslaget. Blir ikke bedre av at de har vært skadeplaget, i en stall som de allerede har slanket og erstattet erfarne spillere med unge fra eget akademi. Har noen superspennende talenter i Linnea Sælen og Tomine Svendheim, men laget er veldig ungt og uerfaren. Har fått sårt tiltrengt rutine i Lena Soleng Hansen, men hadde nok trengt noen flere.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

thewaterfall skrev: fre mar 24, 2023 12:00 pm https://www.tv2.no/sport/fotball/langer ... /15606515/

Rosenborg hadde planlagt en "superhelg" i mai, med dobbel hjemmekamp mot Vålerenga og hvor begge kampene skulle spilles på Lerkendal. Men Enga kvinner ønsker/ønsket kompensasjon for å bytte bane pga grunnlag og "masse" forespørsler, samt skaderisiko osv.

Synd, men var det ikke det samme i fjor med et lag i toppserien (mener det å var Enga, men husker ikke) hvor de ikke ville bytte kamparena i en storkamp i utgangspunktet?
Det stemmer godt, det var Enga som var virende i fjor også da de måtte spille på Brann stadion og ikke på Stemmemyren slik de kanskje hadde mest lyst til pga. underlaget, at det var gress og ikke kunstgress, men likevel vil de fylle store deler av Ullevaal stadion i hjemme kampen mot Lyn, her er det definitivt noe som skurrer hos Vålerenga og Vålerenga kvinner, kampen mot Rosenborg på kvinnesiden kommer nok til å ende med å bli spilt på Koteng, pga. Vålerenga, alle andre lag ville nok ha syntes det var stas og få spille på Lerkendal i en Toppserie kamp, emn ikke Vålerenga tydelig vis.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Seier til alle de tre største favorittene:

Da er den første serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den første kampen møttes LSK Kvinner og Avaldsnes:


LSK Kvinner (4) vs Avaldsnes (0)

Mål LSK Kvinner: Signe Holt Andersen 16 min
Emilie Marie Aanes Woldvik (straffe) 48 min
Emma Stølen Godø 63 min
Katrine Emilie Winnem Jørgensen 69 min

Det var ingen tvil om at LSK Kvinner skulle vinne denne kampen, selv om de bare ledet 1-0 til pause, kampens første mål kom etter 16 spilte minutter ved Signe Holt Andersen, som altså var pauseresultatet, etter hvilen økte LSK Kvinner og Emilie Marie Aanes Woldvik ledelsen til 2-0 på straffespark etter 48 spilte minutter, etter 63 spilte minutter øker LSK Kvinner og Emma Stølen Godø ledelse til 3-0, 6 minutter sener satte LSK Kvinner og Katrine Emilie Winnem Jørgensen inn spikeren i kisten og 4-0, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner skal på sin side møte Stabæk borte i neste runde, mens Avaldsnes tar imot Lyn til dyst på Karmøy.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Super start for Røa:

Da er den første serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Åsane og Røa:

Åsane (0) vs Røa (4)

Mål Røa: Julie Elise Hoff Klæboe 25 min
Sarah Alexandra Lilleberg Suphellen 27 min
Kristin Haugstad (straffe) 30 min
Oline Brekke Fuglem 73 min

Rødt kort Åsane: Karen Kraft Vistnes 29 min

Det var heller ikke i denne kampen noen tvil om hvem som skulle vinne når Røa leder hele 3-0 til pausen, kampen første kom etter 25 spilte minutter da ga tidligere Kolbotn spiller Julie Elise Hoff Klæboe ga Røa ledelsen 1-0, 2 minutter seinere dobler Røa og Sarah Alexandra Lilleberg Suphellen ledelsen til 2-0, så er Åsane og Karen Kraft Vistnes maks uheldige, etter 29 minutters spill da Røa får straffespark og Karen Kraft Vistnes blir utvist etter situasjonen, straffesparket tar Kristin Haugstad seg av og setter ballen i mål og dermed 3-0. Etter hvilen går det litt tid, men etter 73 spilte minutter setter Røa og Oline Brekke Fuglem inn 4-0 og spikeren i kisten, flere mål blir det ikke i denne kampen, Åsane som må klare seg uten Karen Kraft Vistnes i neste kamp skal møtte Brann i Bergens oppgjør på Stemmemyren kunstgress, mens Røa tar imot Vålerenga til dyst på Røa kunstgress.

Resten av etter kamp rapportene tabell og liker til statistikk kommer enten i kveld eller i morgen ettermiddag/kveld.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Hvorfor spiller ikke Trondheims ørn/rbk kvinner på Lerkendal som hjemmebane?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Henningsen skrev: man mar 27, 2023 3:07 pm Hvorfor spiller ikke Trondheims ørn/rbk kvinner på Lerkendal som hjemmebane?
Jeg vil tro noen av grunnene (det er nok flere grunner som henger sammen) er at kjedelig og poengløst fordi å spille på en stadion som tar 20k når tilskuersnittet deres ifjor var 1316 tilskuere. Da er det bedre å forsøke å fylle Koteng Arena i "vanlige kamper". I tillegg så ble jo Koteng Arena bygd for at det som da het Trondheims/Ørn skulle få en permanent plass å være med garderober og klubbhus og slikt etter å ha vandret rundt i trondheims-området i mange år uten et fast, permanent oppholdssted men mange midlertidige/lånte hjemmebaner og områder.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

thewaterfall skrev: man mar 27, 2023 4:39 pm
Henningsen skrev: man mar 27, 2023 3:07 pm Hvorfor spiller ikke Trondheims ørn/rbk kvinner på Lerkendal som hjemmebane?
Jeg vil tro noen av grunnene (det er nok flere grunner som henger sammen) er at kjedelig og poengløst fordi å spille på en stadion som tar 20k når tilskuersnittet deres ifjor var 1316 tilskuere. Da er det bedre å forsøke å fylle Koteng Arena i "vanlige kamper". I tillegg så ble jo Koteng Arena bygd for at det som da het Trondheims/Ørn skulle få en permanent plass å være med garderober og klubbhus og slikt etter å ha vandret rundt i trondheims-området i mange år uten et fast, permanent oppholdssted men mange midlertidige/lånte hjemmebaner og områder.
Takk for svar. Absolutt en logisk og plausibel forklaring det.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann får en god start med mange nye spiller i stallen:

Da er den første serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Lyn og Brann:

Lyn (1) vs Brann (2)


Mål Lyn: Anna Nerland Aahjem 38 min

Mål Brann: Alyssa Mae Walker 54 min
Nora Eide Lie 56 min

Det var Lyn som fikk den beste starten i kampen etter at Anna Nerland Aahjem ga Oslo-laget ledelsen 1-0 etter 38 minutters spill, det var også pauseresultatet, etter hvilen kom Brann tilbake, først utlignet Brann og Alyssa Mae Walker til 1-1 etter 54 spilte minutter, før Nora Eide Lie to minutter senere satte inn det avgjørende målet for Brann til 2-1. Flere mål blir det ikke i denne kampen, Lyn skal ta turen til Karmøy i neste serierunde og møtte Avaldsnes der, mens Brann tar imot Åsane på Stemmemyren kunstgress.
Sist redigert av One Tree Hill go den man mar 27, 2023 6:52 pm, redigert 2 ganger totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Henningsen skrev: man mar 27, 2023 4:50 pm
thewaterfall skrev: man mar 27, 2023 4:39 pm
Henningsen skrev: man mar 27, 2023 3:07 pm Hvorfor spiller ikke Trondheims ørn/rbk kvinner på Lerkendal som hjemmebane?
Jeg vil tro noen av grunnene (det er nok flere grunner som henger sammen) er at kjedelig og poengløst fordi å spille på en stadion som tar 20k når tilskuersnittet deres ifjor var 1316 tilskuere. Da er det bedre å forsøke å fylle Koteng Arena i "vanlige kamper". I tillegg så ble jo Koteng Arena bygd for at det som da het Trondheims/Ørn skulle få en permanent plass å være med garderober og klubbhus og slikt etter å ha vandret rundt i trondheims-området i mange år uten et fast, permanent oppholdssted men mange midlertidige/lånte hjemmebaner og områder.
Takk for svar. Absolutt en logisk og plausibel forklaring det.
Det er riktig som det sies her, i tillegg føler nok Rosenborg (kvinner) at de føler seg mer hjemme på Koteng sånn rent geografisk i forhold til for mange år siden, hvor de holdt til på Lade-område og når klubbhuset sto ferdig i 2018 ble tilhørigheten komplett.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg vant, men skulle ha skåret mer på Koteng:

Da er den første serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Rosenborg og Stabæk:

Rosenborg (3) vs Stabæk (0)

Mål Rosenborg: Cesilie Andreassen 8 min
Synne Skinnes Hansen 38 min
Anna Langås Jøsendal 54 min

Det var Rosenborg som var det beste laget på Koteng Arena og vant fortjent 3-0 og skulle nok ha skåret mer. Kampes første mål kom etter 8 spilte minutter ved Cesilie Andreassen, etter 38 spilte minutter dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Synne Skinnes Hansen, det var også pauseresultatet. Etter hvilen setter Anna Langås Jøsendal inn 3-0 etter 54 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Rosenborg skal til Bergen og møte Arna-Bjørnar der på Arna Idrettspark, mens Stabæk tar imot LSK til dyst.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga viser at de virkelig vil gjøre det bra i årets sesong:

Da er den første serierunden av Toppserien 2023 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Vålerenga og Arna-Bjørnar:

Vålerenga (5) vs Arna-Bjørnar (0)


Mål Vålerenga: Olaug Tvedten 15 min
Karina Sævik 33 min
Laura Nielsen-Guldbjerg Pedersen 49 min
Elise Hove Thorsnes 63 min
Mawa Sesay 84 min

Det var ingen tvil om at Vålerenga var det beste laget og vant fortjent 5-0, kampens første mål kom etter 15 spilte minutter ved Olaug Tvedten, før Karina Sævik dobler ledelsen for Vålerenga til 2-0 etter 33 spilte minutter, det er også pauseresultatet. Etter hvilen fortsetter Vålerenga å skåre mål, etter 49 spilte minutter øker Vålerenga og Laura Nielsen-Guldbjerg Pedersen ledelsen til 3-0, etter 63 spilte minutter øker Vålerenga og Elise Hove Thorsnes ledelsen til 4-0, før Vålerenga og Mawa Sesay fastsetter resultatet til 5-0 etter 84 spilte minutter, flere mål blir det ikke i denne kampen. Vålerenga skal ta turen til Røa kunstgress og møtte Røa der i neste runde, Arna-Bjørnar får besøk av Rosenborg i Bergen i neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter 1 av 27 serierunder ser silk ut :
1. Vålerenga 3 poeng
2. LSK Kvinner 3 poeng
3. Røa 3 poeng
4. Rosenborg 3poeng
5. Brann 3 poeng
6. Lyn 0 poeng
7. Stabæk 0 poeng
8. Avaldsnes 0 poeng
9. Åsane 0 poeng
10. Arna-Bjørnar 0 poeng


chatin

Legg inn av chatin »

One Tree Hill go skrev: man mar 27, 2023 2:38 pm men likevel vil de fylle store deler av Ullevaal stadion i hjemme kampen mot Lyn, her er det definitivt noe som skurrer hos Vålerenga og Vålerenga kvinner
Det er Lyn som har booket Ullevaal som hjemmebane i kampen mot Enga. Ingenting som skurrer i Vålerenga som har tatt en veloverveid sportslig vurdering om hva som er best for de.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»