Biden-administrasjonen

Svar
Rhabagatz

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av Rhabagatz »

DennisB skrev: lør jan 08, 2022 5:29 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 5:14 pm
Men, nei, definitivt ikke den beste presidenten som har vært, derimot er han ganske langt nede på listen. Men langt bedre enn Trump, dårligere enn Obama og kanskje på linje med Bush Jr.
Bidens meningsmålinger så langt i presidentskapet, er også knusende lesning.
Jo, approval rating har falt mye, uten at det er uvanlig for nye presidenter. Men den er fortsatt langt over Trump. Så det befester mitt poeng.

Jeg liker ikke å stadig sammenligne med Trump, men jeg synes det er rart å klage på Biden, etter å ha levd gjennom et absolutt bunnpunkt i historien med Trump

DennisB

Legg inn av DennisB »

Gaute65 skrev: lør jan 08, 2022 7:12 pm
DennisB skrev: lør jan 08, 2022 4:57 pm
Gaute65 skrev: lør jan 08, 2022 4:49 pm

Er dette en korrekt fremstilling av det du svarte eller er det en fake fremstilling?
Hehe. Du kan selvsagt nekte å ta innover deg at Biden har en mengde bloopers i sine taler, og at han til tider er uklar og "rambling on", som er greie engelske ord å bruke, det er helt og holdent opp til deg.

Denne snutten hvor han sier 2020 istedenfor 2022, etter inngangen til dette året, er også postet hos Sky News Australia. Den er ikke fake. Ikke noen av de andre videoene jeg har postet heller.

Hvis du mener det, får du finne fram originalvideoen da vettu, hvor han evt. sier noe annet.
Bevisbyrden ligger hos deg, når du mener at mine videoer er fake.

Det er forskjell på fake, og det å ta noe ut av kontekst.
Alle vet at Biden sier feil, det har han gjort i hele sin karrière, det kommer av at han stammer og dermed kan si feile ting. Så han kan si 2020 istedenfor 2021. Det er ikke noe tegn på at han er senil eller dement. Dette vet alle som har fulgt litt med og det er dermed uredelig å bruke det i mot han.

Å ta ting tas ut av kontekst er vel definisjon på fake? En gjengir ikke redelig det som blir sagt og får fram ett annet budskap en det som avsender har sagt. Det er en falsk fremstilling

Denne videoen du postet


Du ble spurt om å komme med originalen, det gjorde du ikke for du vet at det utdraget mest sannsynlig ikke stemmer med virkeligheten
Selvsagt er videoen ekte. Hva er dette for en påstand? Jeg vet ikke hvor originalen er hentet fra, men videoen er et utdrag fra en av Bidens taler.

Og nei, "fake" er noe helt annet enn å dra ut utdrag av videoer hvor han vitterlig har sagt det som sies i mine videoer. Tror du ikke det som sies er sagt av Biden, så får du finne "feilen" selv, det er ikke min oppgave.

Du kan jo tråle igjennom kommentarfeltene, det finnes ikke en eneste antydning om at noen av disse videoene er fake. Ikke èn.

I mine videoer er ingen budskap endret på. Det er bare tatt utdrag akkurat der hvor han har surret det til for seg. Konteksten er ikke med, men den er ikke manipulert. Du snakker om falske videoer, som er noe helt annet.

Og en ting til. Det du sier om at disse videoene har sammenheng med hans stamming, nei, det kjøper jeg ikke. Dette har intet med stamming å gjøre. Jeg har stammet selv et helt liv, så akkurat her er jeg trygg på å vite hva jeg snakker om. Stammere sier f.eks ikke 2020, når de skal si 2022 (ikke 2021, som jeg kunne ha forstått, siden noen kan glemmer seg litt når man går inn i et nytt år). Stammere forglemmer seg ikke fordi de stammer, eller rabler avgårde som en gammel mann.

Men bevares, det er ikke noe i veien for å gå rundt med bind for øyne og ører, om du/dere ønsker det.

William_S

Legg inn av William_S »

Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:21 pm Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Så etter at demokratene satte ny rekord i bruk av fillibuster under Trump så er det en fæl ting som må vekk? Regelen har sin funksjon som gjør at et marginalt flertall ikke kan fullstendig overstyre mindretallet. Det har tidligere tvunget begge sider at kongressen til å jobbe sammen og komme til enighet. Spesielt i en så viktig ting som valglover sier det seg selv at det burde være bipartisan enighet før man gjør endringer.

Biden samler USA hvert fall..akkurat som han lovet..

William_S

Legg inn av William_S »

Scuderia skrev: tir jan 11, 2022 1:49 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:21 pm Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Så etter at demokratene satte ny rekord i bruk av fillibuster under Trump så er det en fæl ting som må vekk? Regelen har sin funksjon som gjør at et marginalt flertall ikke kan fullstendig overstyre mindretallet. Det har tidligere tvunget begge sider at kongressen til å jobbe sammen og komme til enighet. Spesielt i en så viktig ting som valglover sier det seg selv at det burde være bipartisan enighet før man gjør endringer.

Biden samler USA hvert fall..akkurat som han lovet..
Om det skal være en fillibuster regel må det i det minste være en reell fillibuster feks lese fra telefonkatalogen i timesvis slik det var i gamle dager. Sånn som regelen fungerer i dag er den tullete.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:54 pm
Scuderia skrev: tir jan 11, 2022 1:49 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 1:21 pm Står fillibusteren i Senatet for fall? Manchin har jo ikke sagt seg villig til å gå med på det. Tidligere fikk man faktisk ting gjennom Kongressen, nå er Kongressen i sin helhet et dysfunksjonelt organ som gjør ingenting.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... hetsdognet
Så etter at demokratene satte ny rekord i bruk av fillibuster under Trump så er det en fæl ting som må vekk? Regelen har sin funksjon som gjør at et marginalt flertall ikke kan fullstendig overstyre mindretallet. Det har tidligere tvunget begge sider at kongressen til å jobbe sammen og komme til enighet. Spesielt i en så viktig ting som valglover sier det seg selv at det burde være bipartisan enighet før man gjør endringer.

Biden samler USA hvert fall..akkurat som han lovet..
Om det skal være en fillibuster regel må det i det minste være en reell fillibuster feks lese fra telefonkatalogen i timesvis slik det var i gamle dager. Sånn som regelen fungerer i dag er den tullete.
Ja jo.. funksjonen blir det samme da.. men for all del, litt innsatts hadde ikke vært galt. Men den hindret Trump å gjøre hva han ville i perioden 2016-2018 og Biden i å gjøre hva han vil nå.

William_S

Legg inn av William_S »

Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: tir jan 11, 2022 2:01 pm Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.
De fleste historikere peker vel på at endringen skjedde da Newt Gingrich ble speaker i 1995, med et unntak for tiden etter 11.september der samarbeidet var godt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DennisB skrev: lør jan 08, 2022 4:57 pm

Det er forskjell på fake, og det å ta noe ut av kontekst.
Hvorfor ønsker du å spre videoer som tar ting ut av kontekst?

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: tir jan 11, 2022 2:05 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 2:01 pm Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.
De fleste historikere peker vel på at endringen skjedde da Newt Gingrich ble speaker i 1995, med et unntak for tiden etter 11.september der samarbeidet var godt.
En kan jo lure på hva de egentlig driver med i Senatet da. Nominasjoner er det jo en enorm backlogg på, der hvor opposisjonspartiet tidligere godtok nominasjonene stort sett så er ikke det tilfellet nå. Ikke uvanlig at nominasjoner fra presidenten gikk gjennom 96-4 feks, den type tall ser man jo knapt nå uavhengig hvor kvalifisert kandidaten faktisk er. Selv forsøk på sette sammen en komite med begge partier fra begge kamre for å etterforske 6/1 hendelsene i fjor feilet jo. Tydeligvis er virkelighetsoppfatningen mellom de to partiene ekstremt forskjellig. Selv en erkekonservativ dame som Liz Cheney ble jo fjerna fra sin posisjon av sitt eget parti pga hun våget å bli med i denne komiteen... En må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn konservativ i sine synspunkt, men et angrep på demokratiet som skjedde 6/1 i fjor burde absolutt ingen godta konservativ som liberal. Det er nok isolert sett blant de mer alvorlige hendelser i USA som har skjedd etter 9/11 det der. Etter 9/11 var det ikke noe problem å sette ned en slik komite fra begge partier.

Men ja tror du nok har rett i dette med Gingrich. Ufyselig fyr på mange måter.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

GoingKronos skrev: tir jan 11, 2022 2:05 pm
William_S skrev: tir jan 11, 2022 2:01 pm Uansett tiden der begge partier jobber sammen i kongressen er for lengst forbi. Stoppa vel etter Reagans tid.
De fleste historikere peker vel på at endringen skjedde da Newt Gingrich ble speaker i 1995, med et unntak for tiden etter 11.september der samarbeidet var godt.
Dette er korrekt; 1990-årene var et tiår hvor kongressen begynte å teste grensene for sitt mandat, blant annet ved å forbigå presidentadministrasjonens autoritet på en rekke områder, spesielt utenrikspolitikk. Men det var kongressvalget i november 1994 som kan ansees som startlinjen for utviklingen mot dagens situasjon hvor borgerkrigstrusselen for første gang siden 1865 er blitt reelt på lengre sikte, da demokratene opplevd et voldsomt nederlag som ingen så kommende. Dette valget var første gang identitet gjøres til en essensiell del av en valgkamp, og dessverre for amerikanerne flest var det et selvpålagt sår da mange ville stoppe den progressive samfunnsutviklingen - de mislykket i det lange løpet - og endt med å skape en farefull statsdekonstruerende prosess som kom først med "Contract med America"-strategien.

En historiker i 2014 (som helt sikkert nå gråtende ombestemt seg) ment valget viser at folk vil ha reformer fremfor "business as usual", men dette er så galt som det kunne være. Valget i virkeligheten avsluttet den progressivliberale reformlinjen i den progressive USA som var i full gang siden Truman-æren, og ved dette tidspunktet var Reagan/Bush senior mere ansett som et midtetidig avbrudd i 1981-1992. Siden har det vært en motreformlinje i regi av republikanerne som besluttet seg for å starte en kontrarevolusjon for å reversere den progressive USA - som nå har skapt et grunnlag for en potensiell hvitdominerte fascistisk overtagelse, ettersom de fascistiske tendensene i et land med mobokratiske tradisjoner fra 1800-tallet som så sent som i 1960-årene var eksisterende, ikke har blitt slått ned som i Europa.

Jeg husket fra VGD at du hadde vært en ivrig forkjemper for den konservative USA og hadde dermed støttet republikanerne under ideen om et opplyst konservativt samfunn med liten toleranse for avvikende atferd som selv liberalistene ville ha funnet vanskelig, men hadde inntil valget av Trump i 2016 nektet å realisere faktumet om at en kontrarevolusjon med henblikk på eliminering av den progressivliberale amerikanismen kunne komme på feilspor og leder til direkte trusler mot demokrati og frihet.

1994-valget var det amerikanske folkets første feil. Den andre feilen var gjenvalget av Bush junior i 2004. Den tredje feilen var kongressvalget i 2010. Den fjerde og verste feilen av alle feilene var valget av Trump i 2016. De første to feilene fulgt ikke til noe som helst, og de to siste feilene var katastrofalt. Det eneste man oppnådd var å gjøre det politiske systemet uhåndterlig og en kilde for destabilisering.

En FEMTE feil kan ødelegge USA for godt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Varulv2468 skrev: tir jan 11, 2022 6:01 pm
Jeg husket fra VGD at du hadde vært en ivrig forkjemper for den konservative USA og hadde dermed støttet republikanerne under ideen om et opplyst konservativt samfunn med liten toleranse for avvikende atferd som selv liberalistene ville ha funnet vanskelig, men hadde inntil valget av Trump i 2016 nektet å realisere faktumet om at en kontrarevolusjon med henblikk på eliminering av den progressivliberale amerikanismen kunne komme på feilspor og leder til direkte trusler mot demokrati og frihet.
Jeg er konservativ med en liberalistisk bøy, jeg ønsker en liten stat som først og fremst driver med primæroppgavene. Så jeg står ideologisk nærmest det som var det republikanske partiet frem til Trump. Så var jeg tydelig mot Trump fra dag en, og er det om mulig i enda større grad etter å ha sett hvordan han ikke fungerte som president. Jeg anser i dag det republikanske partiet som et fascistisk parti, selv om det ikke er spesielt ideologisk så er denne sterke mann-fetisjen tydelig og i tillegg så har de gått helt bort fra liten stat og ligger i mye politikk til venstre for den moderate delen av det demokratiske partiet. Der er likheten med 30-tallet tydelige, i retorikk lurer de vanlige mennesker med løfter de ikke har noen planer om å gjennomføre.

Så feilvurderte jeg utvilsomt både republikanske politikere, det republikanske grunnfjellet og hvordan en del av de konservative mediene oppførte seg. Det lå utvilsomt noe latent der som Trump utnyttet.

Varulv2468

Legg inn av Varulv2468 »

GoingKronos skrev: tir jan 11, 2022 8:21 pm
Varulv2468 skrev: tir jan 11, 2022 6:01 pm
Jeg husket fra VGD at du hadde vært en ivrig forkjemper for den konservative USA og hadde dermed støttet republikanerne under ideen om et opplyst konservativt samfunn med liten toleranse for avvikende atferd som selv liberalistene ville ha funnet vanskelig, men hadde inntil valget av Trump i 2016 nektet å realisere faktumet om at en kontrarevolusjon med henblikk på eliminering av den progressivliberale amerikanismen kunne komme på feilspor og leder til direkte trusler mot demokrati og frihet.
Jeg er konservativ med en liberalistisk bøy, jeg ønsker en liten stat som først og fremst driver med primæroppgavene. Så jeg står ideologisk nærmest det som var det republikanske partiet frem til Trump. Så var jeg tydelig mot Trump fra dag en, og er det om mulig i enda større grad etter å ha sett hvordan han ikke fungerte som president. Jeg anser i dag det republikanske partiet som et fascistisk parti, selv om det ikke er spesielt ideologisk så er denne sterke mann-fetisjen tydelig og i tillegg så har de gått helt bort fra liten stat og ligger i mye politikk til venstre for den moderate delen av det demokratiske partiet. Der er likheten med 30-tallet tydelige, i retorikk lurer de vanlige mennesker med løfter de ikke har noen planer om å gjennomføre.

Så feilvurderte jeg utvilsomt både republikanske politikere, det republikanske grunnfjellet og hvordan en del av de konservative mediene oppførte seg. Det lå utvilsomt noe latent der som Trump utnyttet.
Dette begynte under "det store skiftet" i 1964 da LBJ valgt å gi avkall på sørstatene, de såkalte dixiekratene, som gikk ut av den demokratiske leiren og sluttet seg til republikanerne som dessverre hadde ikke utrensket de moralske tvilsomme bakkreftene fra 1920-tallet som Nixon blant annet utsprang fra, dessuten hadde republikanerne gradvis, men sikre blitt et rikmannsparti etter hvert som de og demokratene mer og mer skille seg ut til høyre og venstre i den høyrevridde sentrum. Dessuten var det et stort feilgrep å bare ha høyrevridd ideologi i USA gjennom topartisystemet, slik at man ikke gikk i den samme veien som alle andre demokratiske stater. Demokratene blir mer og mer venstrevridd mens republikanerne går lengre ut i høyresiden.

Republikanerpartiets vandring mot mørket begynte egentlig i november 1994, men dette hadde gradvis blitt til i de siste tretti år før det, dessuten hadde man ikke tatt et oppgjør med maktarroganse, ignoranse og underliggende korrupsjon - Nixon-årene i 1969-1974 er nå meget stygt å skue tilbake på, og det var der grunnlaget for den republikanske kontrarevolusjonen og den amerikanske maktarrogansen startet. Så da Gingrich startet den mørke vandringen, var landskapet for lengst utstrakt. Valget av Trump var øyeblikket da landskapet fra 1964 forsvant til fordel for noe nytt og mer skremmende som kan sette USAs fremtid i fare. Da blir det ikke lenge snakk om kontrarevolusjon, men om den amerikanske sjelen.

Det eksisterer ikke lenge et fellessentrum politisk sett, til tross for flere brushoder spesielt i demokratene innbille seg er fremdeles i livet under de rådende omstendigheter. Demokratene er nå Demokratiets håp, mens republikanerpartiet (i likhet med styringspartiene i Norge) må reddes av en revolusjon fra innsiden. Men republikanerne hadde siden 1981 arbeidet med å svekke staten, og siden 1994 med å svekke prinsippene - deretter siden 2010 med å sabotere statsstyringen helt straffritt.

Nå er det bare et par faser som gjenstår før den ultimate katastrofen, og da må det amerikanske folket oppviser noe de ikke ofte hadde vist siden 1994; klokhet.

Ikke gode odds der.

William_S

Legg inn av William_S »

Det er jo uansett ingen tvil om at fillibusteren nærmer seg en fullstendig avvikling. Den har jo blitt avviklet frem til nå for flere saker blant annet høysterettsnominasjoner hvor Demokratene startet med å avskaffe det for nominasjoner for rettsinstanser under høyesterett.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Vært mye snakk de siste ukene om fallet til MSM, og det er helt nydelig når Biden må ut i en tale for å trygle SoMe om å sensurere alternativ media.

Ser Elon hopper på toget han også:


Corvus

Legg inn av Corvus »

Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 7:46 pm

Jo, approval rating har falt mye, uten at det er uvanlig for nye presidenter. Men den er fortsatt langt over Trump. Så det befester mitt poeng.

Jeg liker ikke å stadig sammenligne med Trump, men jeg synes det er rart å klage på Biden, etter å ha levd gjennom et absolutt bunnpunkt i historien med Trump
Er ikke approval ratingen den nest laveste i amerikansk historie, litt høyere enn Trump? Og det etter så kort tid. Biden kan i løpet av perioden sin fint klare å forbigå Trump og dermed bli den aller dårligst likte presidenten i historien.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Biden klarte nå å uttale at om hans valg reform ikke går gjennom vil mellomvalget i 2022 være illegitim.

Ikke bare Trump altså som prøver å rive ned demokratiet i usa. Lurer på om vg vil omtale dette 🧐

Neida.. selvsagt ikke.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Corvus skrev: man jan 17, 2022 7:12 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 7:46 pm

Jo, approval rating har falt mye, uten at det er uvanlig for nye presidenter. Men den er fortsatt langt over Trump. Så det befester mitt poeng.

Jeg liker ikke å stadig sammenligne med Trump, men jeg synes det er rart å klage på Biden, etter å ha levd gjennom et absolutt bunnpunkt i historien med Trump
Er ikke approval ratingen den nest laveste i amerikansk historie, litt høyere enn Trump? Og det etter så kort tid. Biden kan i løpet av perioden sin fint klare å forbigå Trump og dermed bli den aller dårligst likte presidenten i historien.
Joda, det er to tre prosentpoeng over trumps absolutte bunnpunkt. Om inflasjonen holder seg så er det bare spørsmål om tid før Biden setter ny rekord. Blir kanskje reddet av krig da..

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Scuderia skrev: tor jan 20, 2022 6:31 pm
Corvus skrev: man jan 17, 2022 7:12 pm
Rhabagatz skrev: lør jan 08, 2022 7:46 pm

Jo, approval rating har falt mye, uten at det er uvanlig for nye presidenter. Men den er fortsatt langt over Trump. Så det befester mitt poeng.

Jeg liker ikke å stadig sammenligne med Trump, men jeg synes det er rart å klage på Biden, etter å ha levd gjennom et absolutt bunnpunkt i historien med Trump
Er ikke approval ratingen den nest laveste i amerikansk historie, litt høyere enn Trump? Og det etter så kort tid. Biden kan i løpet av perioden sin fint klare å forbigå Trump og dermed bli den aller dårligst likte presidenten i historien.
Joda, det er to tre prosentpoeng over trumps absolutte bunnpunkt. Om inflasjonen holder seg så er det bare spørsmål om tid før Biden setter ny rekord. Blir kanskje reddet av krig da..
I følge 538 ligger Biden på 41,7%, mens Trumps laveste var på 36,9%, omtrent på samme tidspunkt i presidentskapet. Altså 5 % lavere, eller sagt på en annen måte, Biden har 13% flere fornøyde velgere enn Trump.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Bare å glemme Nostradamus når vi har the Simpson


Bilde

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Knaxern

Legg inn av Knaxern »

DennisB skrev: man des 20, 2021 9:25 am
Knaxern skrev: søn des 19, 2021 9:00 pm Manchin, Sinema og gjengen fra GOP graver uansett bare USA nærmere en borgerkrig og reform av det politiske systemet.

Er jo en vits når et fåtall senatorer fra små stater blokkerer et forslag som skal hjelpe flere titalls millioner som vil ha denne reformen. To senatorer fra hver stat er bare en vits.
Du får det til å høres ut som dette er en enkel sak. Det er det ikke. USAs gjeld vil øke til over 30 trillioner dollar, en helt hinsides sum, som ingen kan forstå omfanget av.

Jeg har tidligere i tråden lagt ut hvor mye 1 trillion dollar faktisk er. Se artiklene under. 2 og 3000 milliarder dollar er helt sinnsykt mye penger.

Denne pakken vil gi en stor inflasjon, det kommer man ikke utenom. Den vil altså skade mange amerikanere, både nå og på sikt, også de fattige. Det er ikke så enkelt som at han "blokkerer et forslag som skal hjelpe flere titalls millioner". Så rett fram er det nok ikke.

http://www.pagetutor.com/trillion/index.html

https://www.imaginationstationtoledo.or ... look-like/

Her er en fact til ettertanke:

"A billion dollar bills laid end to end would stretch 96,900 miles, winding around the Earth nearly four times. A trillion dollars laid in the same manner would stretch for 96,906,656 miles, a distance farther than the sun."

Eller denne:

"If you spent $40 per second, around the clock, it would take you 289 days to exhaust a billion dollars. If you did the same thing with a trillion dollars, it would take you 792.5 years to go broke."

Skjønner man nå hvilke summer man snakker om denne pakken inneholder? 2 (opprinnelig 3) ganger 1 trillion dollar altså.
USAs gjeld er altså på svimlende 29 trillioner dollar.
Alternativet er at fattigdommen øker, og at flere mennesker faller utenfor. Så dette går jo ad dundas uansett. Husker jeg var veldig skuffet under primærvalget, men når man nå ett år etter hovedvalget ser retningen i landet, så var det kanskje like greit at Bernie ikke vant. Når en gammel GOP-mann som Biden ikke klarer å få med seg demokratene og republikanerne på noe, så hadde ikke Bernie fått til noe han heller.

Det positive med Biden er at han skyver yngre velgere, independents og republikanerne enda lenger vekk. Splittelsene er enorme, og folk er lei demokratene. Republikanerne på sin side er klin gærne, og det de driver med i enkelte stater med endringer av valgdistrikter, innsettelse av Trump-lydige personer, osv. kommer bare til å føre til totalt kaos etterhvert. Det kuppet Trump har fått til i GOP er sykt, og Biden har rett og slett bare skjøvet de moderate republikanerne mer og mer mot Trump sin side. Så det er jo det positive med Biden, han har akselerert overgangen til totalt kaos fra GOP og fallet av de strukturelle søylene i USA. Men det har jo Manchin og resten av gjengen også vært avgjørende for når de ikke klarer å se at befolkningen lider og hvor de blokkerer alle slike pakkeforslag.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Rhabagatz skrev: tor jan 20, 2022 7:34 pm
Scuderia skrev: tor jan 20, 2022 6:31 pm
Corvus skrev: man jan 17, 2022 7:12 pm

Er ikke approval ratingen den nest laveste i amerikansk historie, litt høyere enn Trump? Og det etter så kort tid. Biden kan i løpet av perioden sin fint klare å forbigå Trump og dermed bli den aller dårligst likte presidenten i historien.
Joda, det er to tre prosentpoeng over trumps absolutte bunnpunkt. Om inflasjonen holder seg så er det bare spørsmål om tid før Biden setter ny rekord. Blir kanskje reddet av krig da..
I følge 538 ligger Biden på 41,7%, mens Trumps laveste var på 36,9%, omtrent på samme tidspunkt i presidentskapet. Altså 5 % lavere, eller sagt på en annen måte, Biden har 13% flere fornøyde velgere enn Trump.
Nærmer seg stadig

https://www.dailywire.com/news/biden-ap ... w-low-poll
A new nationwide poll finds President Joe Biden’s approval rating has plunged to a new low of just 39% as inflation soars and supply-chain issues have left some shelves bare.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Scuderia skrev: tir jan 25, 2022 11:07 pm
Rhabagatz skrev: tor jan 20, 2022 7:34 pm
Scuderia skrev: tor jan 20, 2022 6:31 pm

Joda, det er to tre prosentpoeng over trumps absolutte bunnpunkt. Om inflasjonen holder seg så er det bare spørsmål om tid før Biden setter ny rekord. Blir kanskje reddet av krig da..
I følge 538 ligger Biden på 41,7%, mens Trumps laveste var på 36,9%, omtrent på samme tidspunkt i presidentskapet. Altså 5 % lavere, eller sagt på en annen måte, Biden har 13% flere fornøyde velgere enn Trump.
Nærmer seg stadig

https://www.dailywire.com/news/biden-ap ... w-low-poll
A new nationwide poll finds President Joe Biden’s approval rating has plunged to a new low of just 39% as inflation soars and supply-chain issues have left some shelves bare.
Ser du på enkeltmålinger blir lista til Trump mye lavere (eller høyere). Trump hadde målinger på under 30 %

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Knaxern skrev: ons jan 26, 2022 6:20 pm
Kan tro psykopatene på republikansk side ønsker å trenere denne i noen år.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 6:37 pm

Kan tro psykopatene på republikansk side ønsker å trenere denne i noen år.
Tror du at det å kalle mennesker med forskjellig politisk syn fra deg for psykopater minsker eller øker polarisering?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Scuderia skrev: lør jan 29, 2022 1:06 pm
greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 6:37 pm

Kan tro psykopatene på republikansk side ønsker å trenere denne i noen år.
Tror du at det å kalle mennesker med forskjellig politisk syn fra deg for psykopater minsker eller øker polarisering?
Inntrykket mitt er at de republikanske utnevnelsene er langt mer tro mot hensikten til hva høyesteretten skal være, nemlig å være øverste rettslige innstans og tolke grunnloven. Det skal i utgangspunktet ikke være et politisk organ. De republikanske utnevnelsene er langt mer pragmatisk og sprikende ift hvordan de tolker og voterer (inkl de tre utnevnt under Trump) enn det de demokratiske utnevnelsene er, som stort sett alltid stemmer ift ideologisk overbevisning, selv om det så går på bekostning av grunnloven.

I disse dager så er første prioriteringen til President Biden at den nye utnevnelsen skal være en svart kvinne. Dermed er alle andre ekskludert før prosessen i det hele tatt har begynt. Jeg kan ikke begripe at noe som er så opplagt diskriminerende basert på hudfarge og kjønn skal være lovlig, og tviler i det hele tatt på at det er det. Det er ingen prinsipiell forskjell på dette, og på å si at han skal utnevne en hvit mann. Men hovedfokuset til Demokratene er som sagt å utnevne en de kan stole på skal stemme overens med deres eget parti uansett. Da spiller kjønn og farge egentlig ingen rolle, men så lenge de kan utnytte situasjonen til å prøve å kjøpe flere svarte stemmer i tillegg, så gjør de jo det.

Uansett så har Demokratene etter RBG, som valgte å bli sittende på SCOTUS på tross av råd om å gå av, fordi hun forventet at Hillary Clinton skulle vinne mot Trump. Nå vet demokratene at de kommer til å bli knust i mellomvalget, og derfor haster det å presse Breyer til å pensjonere seg.

William_S

Legg inn av William_S »

bundetrente skrev: lør jan 29, 2022 4:01 pm
Scuderia skrev: lør jan 29, 2022 1:06 pm
greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 6:37 pm

Kan tro psykopatene på republikansk side ønsker å trenere denne i noen år.
Tror du at det å kalle mennesker med forskjellig politisk syn fra deg for psykopater minsker eller øker polarisering?
Inntrykket mitt er at de republikanske utnevnelsene er langt mer tro mot hensikten til hva høyesteretten skal være, nemlig å være øverste rettslige innstans og tolke grunnloven. Det skal i utgangspunktet ikke være et politisk organ. De republikanske utnevnelsene er langt mer pragmatisk og sprikende ift hvordan de tolker og voterer (inkl de tre utnevnt under Trump) enn det de demokratiske utnevnelsene er, som stort sett alltid stemmer ift ideologisk overbevisning, selv om det så går på bekostning av grunnloven.

I disse dager så er første prioriteringen til President Biden at den nye utnevnelsen skal være en svart kvinne. Dermed er alle andre ekskludert før prosessen i det hele tatt har begynt. Jeg kan ikke begripe at noe som er så opplagt diskriminerende basert på hudfarge og kjønn skal være lovlig, og tviler i det hele tatt på at det er det. Det er ingen prinsipiell forskjell på dette, og på å si at han skal utnevne en hvit mann. Men hovedfokuset til Demokratene er som sagt å utnevne en de kan stole på skal stemme overens med deres eget parti uansett. Da spiller kjønn og farge egentlig ingen rolle, men så lenge de kan utnytte situasjonen til å prøve å kjøpe flere svarte stemmer i tillegg, så gjør de jo det.

Uansett så har Demokratene etter RBG, som valgte å bli sittende på SCOTUS på tross av råd om å gå av, fordi hun forventet at Hillary Clinton skulle vinne mot Trump. Nå vet demokratene at de kommer til å bli knust i mellomvalget, og derfor haster det å presse Breyer til å pensjonere seg.
Dette er faktisk korrekt til en viss grad. Jeg tror det er flere GOP utnevnte høyesterettsdommere som har skuffa "velgerne" sine. Gang på gang har Obamacare stått stødig feks og det mangla ikke på kritikk mot John Roberts som vippet flertallet første gangen. Vi vet jo at GOP har det som en agenda å oppheve Roe vs Wade dommen. Men det har de faktisk ikke klart på tross av et flertall i høyesterett ganske lenge nå.

Uansett så har GOP oppført seg som noen idioter hva gjelder utnevnelser av høyesterettsdommere. Ja direkte barnslige. Selv da Obama nominerte den nåværende justisministeren Garland som jo var topp kvalifisert for embedet sa bare Mitch Mc Connell nei uansett. Gadd ikke en gang å avholde høring... Mens da Ginsburg døde så hasta det jævelig for GOP å få på plass en...

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

bundetrente skrev: lør jan 29, 2022 4:01 pm
Scuderia skrev: lør jan 29, 2022 1:06 pm
greyserpent skrev: ons jan 26, 2022 6:37 pm

Kan tro psykopatene på republikansk side ønsker å trenere denne i noen år.
Tror du at det å kalle mennesker med forskjellig politisk syn fra deg for psykopater minsker eller øker polarisering?
Inntrykket mitt er at de republikanske utnevnelsene er langt mer tro mot hensikten til hva høyesteretten skal være, nemlig å være øverste rettslige innstans og tolke grunnloven. Det skal i utgangspunktet ikke være et politisk organ. De republikanske utnevnelsene er langt mer pragmatisk og sprikende ift hvordan de tolker og voterer (inkl de tre utnevnt under Trump) enn det de demokratiske utnevnelsene er, som stort sett alltid stemmer ift ideologisk overbevisning, selv om det så går på bekostning av grunnloven.

I disse dager så er første prioriteringen til President Biden at den nye utnevnelsen skal være en svart kvinne. Dermed er alle andre ekskludert før prosessen i det hele tatt har begynt. Jeg kan ikke begripe at noe som er så opplagt diskriminerende basert på hudfarge og kjønn skal være lovlig, og tviler i det hele tatt på at det er det. Det er ingen prinsipiell forskjell på dette, og på å si at han skal utnevne en hvit mann. Men hovedfokuset til Demokratene er som sagt å utnevne en de kan stole på skal stemme overens med deres eget parti uansett. Da spiller kjønn og farge egentlig ingen rolle, men så lenge de kan utnytte situasjonen til å prøve å kjøpe flere svarte stemmer i tillegg, så gjør de jo det.

Uansett så har Demokratene etter RBG, som valgte å bli sittende på SCOTUS på tross av råd om å gå av, fordi hun forventet at Hillary Clinton skulle vinne mot Trump. Nå vet demokratene at de kommer til å bli knust i mellomvalget, og derfor haster det å presse Breyer til å pensjonere seg.
Nå har jeg ingen oversikt over historiske valg til høyesterett mellom disse to partiene men de siste fra GOP har forvaltet sin job bra og etter hensikten. Dette siste man måtte ønske seg inn i en slik stilling er aktivist typen med klar agenda. Som du sier så er jobben primært å tolke grunnloven.

Når utgangspunktet for valget blir en POC kvinne så begrenser man seg meget og man tar kanskje ikke det riktigste valget. Men det virker som demokratene er mer opptatt av signaler enn gode kandidater og at de ikke helt forstår at for det store flertallet av amerikanere er dette lite populært.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»