Biden-administrasjonen

Svar
alseboy

Re: Biden-administrasjonen

Legg inn av alseboy »

alseboy skrev: man okt 10, 2022 11:36 pm
Corvus skrev: man okt 10, 2022 11:08 pm
At Trump har et "barnslig språk". Gjør det han dement? Som er det vi diskuterer her, du har sporet helt av.
Og man finner alltid en enslig professor som kan finne på å si det meste om man har en agenda. Null verdt. Videoer som viser demensen til Trump får du heller legge på bordet.
Som sagt, jeg har vist til to psykologer som stiller spørsmål ved Trumps kognitive tilstand. Det finnes en rekke flere.

Jeg har heller ikke hevdet at Trump er dement. Det er først og fremst et tilsvar på anklagene fra Trump-basen om at Biden lider av det. Og så viser jeg bare at Trump har flere indikasjoner på demens enn hva tilfellet er for Biden. Språket er en av dem. Tidligere har jeg nevnt hans taktløshet, manglende empati og følelsemessige flathet. Det kan være indikasjon på frontotemperal demens. https://nasjonalforeningen.no/demens/ul ... appdemens/

Ja, det er faktisk en av flere symptomer man ser etter når man utreder demens. Med "barnslig" menes banal språkbruk og dårlig ordforråd kombinert med ufullstendige setninger og hopping fra et tema til et annet (som knapt har noe med saken å gjøre) i samme setning. Sammenligner man dagens intervjuer (selv koseintervjuer med medløper Sean Hannity) så er det en dramatisk negativ utvikling i hvordan Trump artikulerer seg, sammenlignet med hvordan han snakket for 30 år siden.

Biden på sin side har aldri vært noe stor taler. Han har muligens en sløv tunge, fordi ordene kommer uskarpt og utydelig frem. Men det er i det minste sammenheng i det han sier, og ordforrådet er av et helt annet kaliber enn hva Trump i dag er i stand til å prestere.


Bakkus

Legg inn av Bakkus »

alseboy skrev: lør okt 08, 2022 8:37 pm Neida, ingen substans i Trump-kritikken. Kan nevnes at jeg ikke engang nevnte FBI sine beslag av top secret dokumenter hjemme hos Trump, eller de utallige førstehåndsbeskrivelser fra Trumps egne folk - folk som bekrefter at han er korrupt, narsissistisk og fullstendig uten kunnskap om politikk. Har vi noensinne i historien fått slike rystende berettninger om "Commander-in-Chief" fra de aller nærmeste?

Så om dine demens-påstander. Demens er en fellesbetegnelse på organiske sykdommer i hjernen som fører til en generell intellektuell svikt, glemsomhet, desorientering og sviktende dømmekraft., som blir fastslått gjennom kognitive og/eller kliniske undersøkelser. Jeg tror du finner svært få som benekter at 80 år gamle Biden ikke er like skarp i tankegangen som han var som 50 åring. Det er en naturlig sak og gjelder for alle 80 åringer. Mennesker svekkes kognitivt når de blir eldre. Demens er derimot en diagnose. En diagnose som du naturligvis overhodet ikke er i posisjon til å sette.

Jeg kunne på samme vis hevdet at Donald Trump har tydelige tegn av å lide av frontallapp-demens. Men jeg kan likefullt ikke hevde at han lider av demens. Men jeg legger med de mest kjente kjennetegn på nevnte demens, så kan folk vurdere selv:

Frontotemporal demens/Frontallapp demens:

redusert oppmerksomhet
evnen til å planlegge og å gjennomføre handlinger, reduseres
blir lett distrahert og skjønner ofte ikke hva som er viktig
kan miste hemninger, bli likegyldig eller ubehagelig mot andre
noen opptrer taktløst, de sier eller gjør upassende ting

Videre er følelsesmessig flathet og tiltaksløshet vanlige symptmer. Og personen har lite eller ingen innsikt, og beskylder ofte andre for å være årsak til problemene.

Endring i språket, talen mangler flyt. Hos noen er språkproblemer de første symptomene. Språket blir mindre variert, eller blir vanskelig å forstå. Det kan da dreie seg om en demensvariant som kalles PPA – Primær progressiv afasi.

Det er ikke så vanlig at hukommelsen svikter i starten. Personen har heller ikke problemer med å finne frem i tidlig fase. Det er blant grunnene til at man først ikke tenker på demens.
Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering? FBI har utviklet seg til å bli demokratenes KGB. En trist affære.

Jeg har fulgt med på nesten alt av disse nærme beskyldningene om Trump. Det pleier nesten alltid å være "anonyme kilder" det er snakk om som hevder alt det verste om han...

Det er haugevis av Biden-klipp der han viser enorme tegn på så og si alle eksemplene du lister opp som tegn på demens.

alseboy

Legg inn av alseboy »

Bakkus skrev: tir okt 11, 2022 12:40 am
Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering? FBI har utviklet seg til å bli demokratenes KGB. En trist affære.

Jeg har fulgt med på nesten alt av disse nærme beskyldningene om Trump. Det pleier nesten alltid å være "anonyme kilder" det er snakk om som hevder alt det verste om han...

Det er haugevis av Biden-klipp der han viser enorme tegn på så og si alle eksemplene du lister opp som tegn på demens.
I følge deg - finnes det noen som helst som ikke lystrer og støtter Trump som ikke er "korrumpert" og i hendene på det demokratiske parti? Helt ærlig - klarer du å nevne noen?

Vi har skjønt at FBI, ledet av den Trump-utnevnte republikaneren Chris Wray som signerte ransakelsen av Mar-a-lago, faller i kategorien korrumpert og i hendene på demokratene.

Hva med de Trump-utnevnte høyesterettsdommerne som nektet å behandle Trumps forespørsel om å gjennomgå presidentvalget i 2020? Hva med Trumps foreslåtte kandidat til "Special Master" som krevde at Trumps advokater fremla dokumentasjon på hvilke hemmeligstemplede dokumenter de mente var plantet hos Trump ellers la det ligge? Hva med Liz Cheney, senior republikaner som stemte i favør Trump i 93% av lovforslagene han la frem for kongressen, men som har vært aktiv i 6. januar høringene og Trumps rolle der - er hun i hendene på demokratene? Hva med hans mangeårige advokat og "fixer" Michael Cohen, som har dokumentert mange av bestikkelsene han gjorde på vegne av Trump? Hva med hans utnevnte ministre som Rex Tillerson og John Bolton som har begge omtalt ham som en politisk analfabet uten basale kunnskap om lover eller utenrikspolitikk eller interesse i å sette seg inn i det? Eller hans tidligere stabsjef John Kelly som sa at Trump er den mest uærlige og falske (flawed) personen han noensinne hadde jobbet for. Er alle disse korrumperte og i lomma på demokratene?

Jeg har utelukkende vist til kilder som har stått frem med fullt navn når de har kritisert Trump eller stillt store spørsmål ved hans mentale tilstand. Og det på tross av at de nok er fullt klar over hva de kan forvente seg av hets og trusler fra MAGA-klanen. Man kritiserer ikke en kult-leder ustraffet.

William_S

Legg inn av William_S »

alseboy skrev: tir okt 11, 2022 1:38 am
Bakkus skrev: tir okt 11, 2022 12:40 am
Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering? FBI har utviklet seg til å bli demokratenes KGB. En trist affære.

Jeg har fulgt med på nesten alt av disse nærme beskyldningene om Trump. Det pleier nesten alltid å være "anonyme kilder" det er snakk om som hevder alt det verste om han...

Det er haugevis av Biden-klipp der han viser enorme tegn på så og si alle eksemplene du lister opp som tegn på demens.
I følge deg - finnes det noen som helst som ikke lystrer og støtter Trump som ikke er "korrumpert" og i hendene på det demokratiske parti? Helt ærlig - klarer du å nevne noen?

Vi har skjønt at FBI, ledet av den Trump-utnevnte republikaneren Chris Wray som signerte ransakelsen av Mar-a-lago, faller i kategorien korrumpert og i hendene på demokratene.

Hva med de Trump-utnevnte høyesterettsdommerne som nektet å behandle Trumps forespørsel om å gjennomgå presidentvalget i 2020? Hva med Trumps foreslåtte kandidat til "Special Master" som krevde at Trumps advokater fremla dokumentasjon på hvilke hemmeligstemplede dokumenter de mente var plantet hos Trump ellers la det ligge? Hva med Liz Cheney, senior republikaner som stemte i favør Trump i 93% av lovforslagene han la frem for kongressen, men som har vært aktiv i 6. januar høringene og Trumps rolle der - er hun i hendene på demokratene? Hva med hans mangeårige advokat og "fixer" Michael Cohen, som har dokumentert mange av bestikkelsene han gjorde på vegne av Trump? Hva med hans utnevnte ministre som Rex Tillerson og John Bolton som har begge omtalt ham som en politisk analfabet uten basale kunnskap om lover eller utenrikspolitikk eller interesse i å sette seg inn i det? Eller hans tidligere stabsjef John Kelly som sa at Trump er den mest uærlige og falske (flawed) personen han noensinne hadde jobbet for. Er alle disse korrumperte og i lomma på demokratene?

Jeg har utelukkende vist til kilder som har stått frem med fullt navn når de har kritisert Trump eller stillt store spørsmål ved hans mentale tilstand. Og det på tross av at de nok er fullt klar over hva de kan forvente seg av hets og trusler fra MAGA-klanen. Man kritiserer ikke en kult-leder ustraffet.
Ja det fremstår jo som ironisk at mange tror disse er i lomma på Demokratene. Mange av de som har vitnet for 6 januar komiteen var lojale Trumpsupportere i lang lang tid og iallefall ikke Demokrater og faktisk ganske nære medarbeidere av Trump og oppnevnt av Trump selv. Trumpister er noen rare folk. Man må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn erkekonservativ. Men hun setter tross alt landet først foran en kulthelt som Trump hvor valgene skal telle og hvor vinner og taper tross alt oppfører seg nogenlunde sivilisert. Noe som stort sett var normalen i USA før Trump. Det at Trump bestemmer seg på forhånd at det er valgfusk uansett det er egentlig nokså drøyt. Han gjorde det samme i 2016 hvor han jo vant. Det finnes ikke et fnugg av bevis om valgfusk i noen av disse valgene. Men der Trump er idiot har vi langt farligere GOP politikere enn han. Feks Ron De Santis som uten tvil er en smartere versjon av Trump. Det der immigrasjonsstuntet var jo en farse i seg selv.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Bakkus skrev: tir okt 11, 2022 12:40 am Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering?

Hvilken "korrumpering" er det du snakker om?

Du vet at ransakelsen av Mar-a-Lago ble gjennomført fordi Trump nektet å gi fra seg dokumenter hand hadde stjålet?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

alseboy skrev: tir okt 11, 2022 1:38 am
Bakkus skrev: tir okt 11, 2022 12:40 am
Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering? FBI har utviklet seg til å bli demokratenes KGB. En trist affære.

Jeg har fulgt med på nesten alt av disse nærme beskyldningene om Trump. Det pleier nesten alltid å være "anonyme kilder" det er snakk om som hevder alt det verste om han...

Det er haugevis av Biden-klipp der han viser enorme tegn på så og si alle eksemplene du lister opp som tegn på demens.
I følge deg - finnes det noen som helst som ikke lystrer og støtter Trump som ikke er "korrumpert" og i hendene på det demokratiske parti? Helt ærlig - klarer du å nevne noen?

Vi har skjønt at FBI, ledet av den Trump-utnevnte republikaneren Chris Wray som signerte ransakelsen av Mar-a-lago, faller i kategorien korrumpert og i hendene på demokratene.

Hva med de Trump-utnevnte høyesterettsdommerne som nektet å behandle Trumps forespørsel om å gjennomgå presidentvalget i 2020? Hva med Trumps foreslåtte kandidat til "Special Master" som krevde at Trumps advokater fremla dokumentasjon på hvilke hemmeligstemplede dokumenter de mente var plantet hos Trump ellers la det ligge? Hva med Liz Cheney, senior republikaner som stemte i favør Trump i 93% av lovforslagene han la frem for kongressen, men som har vært aktiv i 6. januar høringene og Trumps rolle der - er hun i hendene på demokratene? Hva med hans mangeårige advokat og "fixer" Michael Cohen, som har dokumentert mange av bestikkelsene han gjorde på vegne av Trump? Hva med hans utnevnte ministre som Rex Tillerson og John Bolton som har begge omtalt ham som en politisk analfabet uten basale kunnskap om lover eller utenrikspolitikk eller interesse i å sette seg inn i det? Eller hans tidligere stabsjef John Kelly som sa at Trump er den mest uærlige og falske (flawed) personen han noensinne hadde jobbet for. Er alle disse korrumperte og i lomma på demokratene?

Jeg har utelukkende vist til kilder som har stått frem med fullt navn når de har kritisert Trump eller stillt store spørsmål ved hans mentale tilstand. Og det på tross av at de nok er fullt klar over hva de kan forvente seg av hets og trusler fra MAGA-klanen. Man kritiserer ikke en kult-leder ustraffet.
Ja, det er flere som er skuffet over den mangelen på ting Trump sa han skulle gjøre som han viste lite innsats for. Blant annet hans mangel på motstand mot all venstrepropaganda som har totalt tatt over all sosial media og andre sektorer som brukte å være politisk nøytrale. I hvert fall relativt til hva de er nå. Jeg gidder ikke å gå gjennom dette latterlige politiske teatret til demokratene som de driver med null ironi i glimtet kaller for 'bipartisan hearings'. Liz Cheney har vist flere ganger hvor mye til RINO hun er til tross for disse statistikkene dine. John Bolton gidder jeg ikke engang kommentere. Artig at slike krigshauker eller krigshaus offsprings blant republikanerne har blitt store helter blant demokratene etter Trumps inntog i politikken. Michael Cohen har visstnok gjort så mange dokumenterte bestikkelser på vegne av Trump at det er ingenting de har klart å ta Trump for personlig der. Merkelig det, like merkelig som alle de andre lignende anklagene. Var ikke han visstnok i Praha også og hadde møte med russere i form av collusion? Det var i hvert fall det hele MSM hevdet konstant i årevis uten noen bevis for det. Har det kommet noe bevis på det som ikke baserer seg på "anonyme kilder"?
Rainmaker skrev: tir okt 11, 2022 2:07 pm
Hvilken "korrumpering" er det du snakker om?

Du vet at ransakelsen av Mar-a-Lago ble gjennomført fordi Trump nektet å gi fra seg dokumenter hand hadde stjålet?
Jeg kan linke til uttalige FBI hendelser over de siste årene som viser dette, men det vil selvsagt bare bli ignorert. Men et selvskap som ansetter Peter Strzok, Lisa Page og Cristopher Steele er jo selvsagt en politiskt nøytral organisasjon i dine øyner. Hvordan kan man tro på deres påstand om at disse dokumentene var stjålet? Når får vi forresten vite hva som var innholdet i disse dokumentene?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

William_S skrev: tir okt 11, 2022 9:19 am
alseboy skrev: tir okt 11, 2022 1:38 am
Bakkus skrev: tir okt 11, 2022 12:40 am
Du mener serøst det at FBI raidet Trump sier mer om han enn det gjør FBIs ekstreme korrumpering? FBI har utviklet seg til å bli demokratenes KGB. En trist affære.

Jeg har fulgt med på nesten alt av disse nærme beskyldningene om Trump. Det pleier nesten alltid å være "anonyme kilder" det er snakk om som hevder alt det verste om han...

Det er haugevis av Biden-klipp der han viser enorme tegn på så og si alle eksemplene du lister opp som tegn på demens.
I følge deg - finnes det noen som helst som ikke lystrer og støtter Trump som ikke er "korrumpert" og i hendene på det demokratiske parti? Helt ærlig - klarer du å nevne noen?

Vi har skjønt at FBI, ledet av den Trump-utnevnte republikaneren Chris Wray som signerte ransakelsen av Mar-a-lago, faller i kategorien korrumpert og i hendene på demokratene.

Hva med de Trump-utnevnte høyesterettsdommerne som nektet å behandle Trumps forespørsel om å gjennomgå presidentvalget i 2020? Hva med Trumps foreslåtte kandidat til "Special Master" som krevde at Trumps advokater fremla dokumentasjon på hvilke hemmeligstemplede dokumenter de mente var plantet hos Trump ellers la det ligge? Hva med Liz Cheney, senior republikaner som stemte i favør Trump i 93% av lovforslagene han la frem for kongressen, men som har vært aktiv i 6. januar høringene og Trumps rolle der - er hun i hendene på demokratene? Hva med hans mangeårige advokat og "fixer" Michael Cohen, som har dokumentert mange av bestikkelsene han gjorde på vegne av Trump? Hva med hans utnevnte ministre som Rex Tillerson og John Bolton som har begge omtalt ham som en politisk analfabet uten basale kunnskap om lover eller utenrikspolitikk eller interesse i å sette seg inn i det? Eller hans tidligere stabsjef John Kelly som sa at Trump er den mest uærlige og falske (flawed) personen han noensinne hadde jobbet for. Er alle disse korrumperte og i lomma på demokratene?

Jeg har utelukkende vist til kilder som har stått frem med fullt navn når de har kritisert Trump eller stillt store spørsmål ved hans mentale tilstand. Og det på tross av at de nok er fullt klar over hva de kan forvente seg av hets og trusler fra MAGA-klanen. Man kritiserer ikke en kult-leder ustraffet.
Ja det fremstår jo som ironisk at mange tror disse er i lomma på Demokratene. Mange av de som har vitnet for 6 januar komiteen var lojale Trumpsupportere i lang lang tid og iallefall ikke Demokrater og faktisk ganske nære medarbeidere av Trump og oppnevnt av Trump selv. Trumpister er noen rare folk. Man må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn erkekonservativ. Men hun setter tross alt landet først foran en kulthelt som Trump hvor valgene skal telle og hvor vinner og taper tross alt oppfører seg nogenlunde sivilisert. Noe som stort sett var normalen i USA før Trump. Det at Trump bestemmer seg på forhånd at det er valgfusk uansett det er egentlig nokså drøyt. Han gjorde det samme i 2016 hvor han jo vant. Det finnes ikke et fnugg av bevis om valgfusk i noen av disse valgene. Men der Trump er idiot har vi langt farligere GOP politikere enn han. Feks Ron De Santis som uten tvil er en smartere versjon av Trump. Det der immigrasjonsstuntet var jo en farse i seg selv.
Jeg orker ikke å gå gjennom alle dine påstander her, så jeg for bare forholde meg til denne videoen her i respons:

Er alle personene i denne videoen her en trussel for demokratiet slik de hevder Trump er for å ikke erkjenne valgresultat?
Sist redigert av Bakkus den fre okt 14, 2022 10:55 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

For øvrig rart at FBI innledet etterforskning mot Clinton like før valget i 2016. Finnes sikkert en veldig god forklaring på at venstreradikale (som vel er alle Trump-fansen ikke liker) FBI gjorde det og gjorde Trump en enorm tjeneste. Veldig spent på den merker jeg.

William_S

Legg inn av William_S »

Bakkus skrev: fre okt 14, 2022 10:52 pm
William_S skrev: tir okt 11, 2022 9:19 am
alseboy skrev: tir okt 11, 2022 1:38 am

I følge deg - finnes det noen som helst som ikke lystrer og støtter Trump som ikke er "korrumpert" og i hendene på det demokratiske parti? Helt ærlig - klarer du å nevne noen?

Vi har skjønt at FBI, ledet av den Trump-utnevnte republikaneren Chris Wray som signerte ransakelsen av Mar-a-lago, faller i kategorien korrumpert og i hendene på demokratene.

Hva med de Trump-utnevnte høyesterettsdommerne som nektet å behandle Trumps forespørsel om å gjennomgå presidentvalget i 2020? Hva med Trumps foreslåtte kandidat til "Special Master" som krevde at Trumps advokater fremla dokumentasjon på hvilke hemmeligstemplede dokumenter de mente var plantet hos Trump ellers la det ligge? Hva med Liz Cheney, senior republikaner som stemte i favør Trump i 93% av lovforslagene han la frem for kongressen, men som har vært aktiv i 6. januar høringene og Trumps rolle der - er hun i hendene på demokratene? Hva med hans mangeårige advokat og "fixer" Michael Cohen, som har dokumentert mange av bestikkelsene han gjorde på vegne av Trump? Hva med hans utnevnte ministre som Rex Tillerson og John Bolton som har begge omtalt ham som en politisk analfabet uten basale kunnskap om lover eller utenrikspolitikk eller interesse i å sette seg inn i det? Eller hans tidligere stabsjef John Kelly som sa at Trump er den mest uærlige og falske (flawed) personen han noensinne hadde jobbet for. Er alle disse korrumperte og i lomma på demokratene?

Jeg har utelukkende vist til kilder som har stått frem med fullt navn når de har kritisert Trump eller stillt store spørsmål ved hans mentale tilstand. Og det på tross av at de nok er fullt klar over hva de kan forvente seg av hets og trusler fra MAGA-klanen. Man kritiserer ikke en kult-leder ustraffet.
Ja det fremstår jo som ironisk at mange tror disse er i lomma på Demokratene. Mange av de som har vitnet for 6 januar komiteen var lojale Trumpsupportere i lang lang tid og iallefall ikke Demokrater og faktisk ganske nære medarbeidere av Trump og oppnevnt av Trump selv. Trumpister er noen rare folk. Man må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn erkekonservativ. Men hun setter tross alt landet først foran en kulthelt som Trump hvor valgene skal telle og hvor vinner og taper tross alt oppfører seg nogenlunde sivilisert. Noe som stort sett var normalen i USA før Trump. Det at Trump bestemmer seg på forhånd at det er valgfusk uansett det er egentlig nokså drøyt. Han gjorde det samme i 2016 hvor han jo vant. Det finnes ikke et fnugg av bevis om valgfusk i noen av disse valgene. Men der Trump er idiot har vi langt farligere GOP politikere enn han. Feks Ron De Santis som uten tvil er en smartere versjon av Trump. Det der immigrasjonsstuntet var jo en farse i seg selv.
Jeg orker ikke å gå gjennom alle dine påstander her, så jeg for bare forholde meg til denne videoen her i respons:

Er alle personene i denne videoen her en trussel for demokratiet slik de hevder Trump er for å ikke erkjenne valgresultat?
I rest my case. Trump prøvde på statskupp. Det har ingen Demokrater gjort noensinne i moderne tid (regner moderne tid etter andre verdenskrig). 6 januar er såpass alvorlig at Trump faktisk burde bli straffet ganske hardt for det.

De som ikke forstår de potensielt alvorlige skadene 6 januar kunne påført det amerikanske demokratiet mener jeg faktisk er idioter. For det var alvorlig. Og igangsatt av en president som visste at han tapte valget.

Men så er dere Trumpfans ganske dumme og da. Tviler på at du hadde bestått samfunnsfag på vgs nivå.

Jeg vet at mange Demokrater hadde problemer med å svelge valget i 2000. Men det er faen meg langt derfra til å forsøke statskupp. Prøvde Al Gore på det? Prøvde Bill Clinton på det? Ringte Al Gore rundt til guvernører for å finne ekstra stemmer? Svaret på det er ganske enkelt nei

alseboy

Legg inn av alseboy »

Akk ja..når jeg leser babbelet til Bakkus, så er det lettere å forstå at det finnes mennesker som tror på spøkelser, homeopati og spåkoner.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

alseboy skrev: fre okt 14, 2022 11:52 pm Akk ja..når jeg leser babbelet til Bakkus, så er det lettere å forstå at det finnes mennesker som tror på spøkelser, homeopati og spåkoner.
Blir samme som når jeg leser om alle andre, at jeg får mer tro på at TDS er en virkelig og en faktisk sykdom.

alseboy

Legg inn av alseboy »

ehall skrev: lør okt 15, 2022 12:03 am
alseboy skrev: fre okt 14, 2022 11:52 pm Akk ja..når jeg leser babbelet til Bakkus, så er det lettere å forstå at det finnes mennesker som tror på spøkelser, homeopati og spåkoner.
Blir samme som når jeg leser om alle andre, at jeg får mer tro på at TDS er en virkelig og en faktisk sykdom.
Den er tydeligvis svært smittsom denne sykdommen, siden den åpenbart også har rammet flere dusin tidligere medarbeidere, advokater, ministre, politiske rådgivere, sekretærer og andre som jobbet tett på Donald Trump i årevis.

Men kudos til deg og bakkus som står løpet ut og blir med Trump-båten til bunns. Ja, samt Pillow Mike og Rudy Giuliani da. The best of the best people.
Som din skarpskodde meningsfelle er inne på - sverger man ikke 100% trofasthet og lojalitet til en fyr som stemte demokratisk frem til tusenårsskiftet, så er man selvsagt ikke en ekte republikaner.
Sist redigert av alseboy den lør okt 15, 2022 12:20 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

alseboy skrev: lør okt 15, 2022 12:17 am
ehall skrev: lør okt 15, 2022 12:03 am
alseboy skrev: fre okt 14, 2022 11:52 pm Akk ja..når jeg leser babbelet til Bakkus, så er det lettere å forstå at det finnes mennesker som tror på spøkelser, homeopati og spåkoner.
Blir samme som når jeg leser om alle andre, at jeg får mer tro på at TDS er en virkelig og en faktisk sykdom.
Den er tydeligvis svært smittsom denne sykdommen, siden den åpenbart også har rammet flere dusin tidligere medarbeidere, advokater, ministre, politiske rådgivere, sekretærer og andre som jobbet tett på Donald Trump i årevis.

Men kudos til deg og bakkus som står løpet ut og blir med Trump-båten til bunns. Ja, samt Pillow Mike og Rudy Giuliani da. The best of the best people.
Ja, hørt om RINO?

alseboy

Legg inn av alseboy »

ehall skrev: lør okt 15, 2022 12:20 am

Ja, hørt om RINO?
Joda, jeg har hørt om dette latterlige begrepet påfunnet av fyren som donerte millioner til valgkampene til Bill Clinton, stemte på Demokratene senest i 2004 og var registrert som velger for Demokratene frem til 2009.

Mens de som derimot har vært flere tiår i partiet(som Bush, Cheney, McCain, McConnell), utformet den politiske plattformen (som Trump enkelt og greitt la helt til sides for å lage sin egen "ideologi"), de er selvsagt ikke ekte republikanere. For man er kun en ekte republikaner hvis man setter sin lojalitet til Trump foran partiet, er det ikke så, ehall?

Tror du oppriktig på våset ditt, eller elsker du bare å trolle? (oppriktig spørsmål, for du fremstår til å være ørlite mer møblert i hodet enn hva tilfellet er for kamerat Bakkus)
Sist redigert av alseboy den lør okt 15, 2022 12:45 am, redigert 4 ganger totalt.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

William_S skrev: fre okt 14, 2022 11:31 pm
Bakkus skrev: fre okt 14, 2022 10:52 pm
William_S skrev: tir okt 11, 2022 9:19 am

Ja det fremstår jo som ironisk at mange tror disse er i lomma på Demokratene. Mange av de som har vitnet for 6 januar komiteen var lojale Trumpsupportere i lang lang tid og iallefall ikke Demokrater og faktisk ganske nære medarbeidere av Trump og oppnevnt av Trump selv. Trumpister er noen rare folk. Man må ikke tro at Liz Cheney er noe annet enn erkekonservativ. Men hun setter tross alt landet først foran en kulthelt som Trump hvor valgene skal telle og hvor vinner og taper tross alt oppfører seg nogenlunde sivilisert. Noe som stort sett var normalen i USA før Trump. Det at Trump bestemmer seg på forhånd at det er valgfusk uansett det er egentlig nokså drøyt. Han gjorde det samme i 2016 hvor han jo vant. Det finnes ikke et fnugg av bevis om valgfusk i noen av disse valgene. Men der Trump er idiot har vi langt farligere GOP politikere enn han. Feks Ron De Santis som uten tvil er en smartere versjon av Trump. Det der immigrasjonsstuntet var jo en farse i seg selv.
Jeg orker ikke å gå gjennom alle dine påstander her, så jeg for bare forholde meg til denne videoen her i respons:

Er alle personene i denne videoen her en trussel for demokratiet slik de hevder Trump er for å ikke erkjenne valgresultat?
I rest my case. Trump prøvde på statskupp. Det har ingen Demokrater gjort noensinne i moderne tid (regner moderne tid etter andre verdenskrig). 6 januar er såpass alvorlig at Trump faktisk burde bli straffet ganske hardt for det.

De som ikke forstår de potensielt alvorlige skadene 6 januar kunne påført det amerikanske demokratiet mener jeg faktisk er idioter. For det var alvorlig. Og igangsatt av en president som visste at han tapte valget.

Men så er dere Trumpfans ganske dumme og da. Tviler på at du hadde bestått samfunnsfag på vgs nivå.

Jeg vet at mange Demokrater hadde problemer med å svelge valget i 2000. Men det er faen meg langt derfra til å forsøke statskupp. Prøvde Al Gore på det? Prøvde Bill Clinton på det? Ringte Al Gore rundt til guvernører for å finne ekstra stemmer? Svaret på det er ganske enkelt nei
Huff, bare usaklig svada. "Forsøk på statskupp" = trespassing i kongressen av noen få tusen uten noen våpen blant noen av dem. Eneste personen som ble drept var en unarmed Trump supporter av en sikkerhetsvakt. Tenk hvis rollene her var reversert. Jeg skal fortelle derimot noe som er veldig alvorlig noe alle disse komitee medlemmene støttet med åpne armer, men det blir bare møtt med "WHATABOUTISME" anklager fra din side, så jeg gidder ikke engang å gå ut på den stien.

PS: Jeg husker meget godt samfunnsfagboken på videregående. Fullt av venstrevridd sosial manipulasjon, men fikk uansett en 4 der.

William_S

Legg inn av William_S »

Uten noen våpen noen av dem? Hva babler du om egentlig? Det er godt dokumentert at en del av denne mobben var væpna til tennene. Dette er langt mer enn en simpel trespassing. Disse var ute etter å ta Mike Pence og forhindre at tellingen av valgmannsstemmene fant sted. Det er egentlig helt sykt å se noen forsvare det som skjedde 6 januar. Hadde nå denne Trump mobben holdt seg til en fredelig demonstrasjon så er det nå en ting. Da hadde vi neppe hatt denne komiteen.
Du kan lese hva som faktisk skjedde her
https://en.m.wikipedia.org/wiki/January ... tol_attack

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

alseboy skrev: lør okt 15, 2022 12:29 am Tror du oppriktig på våset ditt, eller elsker du bare å trolle? (oppriktig spørsmål, for du fremstår til å være ørlite mer møblert i hodet enn hva tilfellet er for kamerat Bakkus)
Jeg er godt til høyre, har alltid vært republikaner (når alternativet er i valget er demokrater) og ser politikken til Trump og ikke bare støyen i media. Enten kopierer de fra demokrat-media i USA, eller så har de utsendinger i USA som hater Trump og blir dertil lite troverdige. Når du ser resultatene til Trump og ikke bare alt det merkelige han har funnet på, så er det mye. Jeg er sikker på at han derfor ville vært president i dag om ikke pandemien hadde kommet, både for måten han (ikke) håndterte den og at det meste gikk i frø.

Og RINO er ikke bare Trump. Det er som en representant for Høyre på Stortinget skulle hoppet over til Ap.

Du mener jeg driver med vås, og jeg mener du skriver vås. Og sånn går nå dagan. Utfordringen for meg er at de fleste i Norge er sterkt imot Trump, men jeg er mer på linje med alle de millioner av amerikanere som stemte på ham.

William_S

Legg inn av William_S »

ehall skrev: lør okt 15, 2022 1:52 pm
alseboy skrev: lør okt 15, 2022 12:29 am Tror du oppriktig på våset ditt, eller elsker du bare å trolle? (oppriktig spørsmål, for du fremstår til å være ørlite mer møblert i hodet enn hva tilfellet er for kamerat Bakkus)
Jeg er godt til høyre, har alltid vært republikaner (når alternativet er i valget er demokrater) og ser politikken til Trump og ikke bare støyen i media. Enten kopierer de fra demokrat-media i USA, eller så har de utsendinger i USA som hater Trump og blir dertil lite troverdige. Når du ser resultatene til Trump og ikke bare alt det merkelige han har funnet på, så er det mye. Jeg er sikker på at han derfor ville vært president i dag om ikke pandemien hadde kommet, både for måten han (ikke) håndterte den og at det meste gikk i frø.

Og RINO er ikke bare Trump. Det er som en representant for Høyre på Stortinget skulle hoppet over til Ap.

Du mener jeg driver med vås, og jeg mener du skriver vås. Og sånn går nå dagan. Utfordringen for meg er at de fleste i Norge er sterkt imot Trump, men jeg er mer på linje med alle de millioner av amerikanere som stemte på ham.
Det merkelige han har funnet på er en fare for demokratiet i USA. 6 januar alene burde diskvalifisere fyren for all fremtid

alseboy

Legg inn av alseboy »

ehall skrev: lør okt 15, 2022 1:52 pm

Og RINO er ikke bare Trump. Det er som en representant for Høyre på Stortinget skulle hoppet over til Ap.

Du mener jeg driver med vås, og jeg mener du skriver vås. Og sånn går nå dagan. Utfordringen for meg er at de fleste i Norge er sterkt imot Trump, men jeg er mer på linje med alle de millioner av amerikanere

som stemte på ham.
For å ta det første først: Dette RINO-maset er jo det reneste vrøvl. Her kommer det inn en forretningsmann med null politisk kunnskap og bakgrunn, og som stort sett har stemt og støttet demokratiske politikere hele livet, og så skal plutselig han definere hvem som er "ekte republikanere". Det er like dumt som om Hans Lysglimt Johansen melder overgang til Høyre og forteller at Erna Solberg og Jan Tore Sanner er "Høyrefolk bare i navnet"..

Ellers lukker du fullstendig øynene for alt det kriminelle og høyst kritikkverdige Trump har stått for (han har vært en korrupt/kriminell hele sitt liv, men vi begrenser oss til hans politiske karriere). Mannen er gal. Og farlig. Enkelt og greitt. Og alle de republikanske politikere som støtter ham blindt, er enten like gale (type Majorie Tyler Green og Lauren Boebert) eller så er de så feige/kyniske at de ikke tørr å stå opp mot ham fordi de setter sin egen lukrative karriere foran landet og partiet (type Mitch McConnell, Ted Cruz, Kevin McCarthy, Nikki Haley og Lindsey Graham)

Her fra den gang de var ærlige om Trump:


For deg er det nok annerledes - du mener det er en positiv side ved Trump at han IKKE tar klar avstand fra QAnon, KKK og diverse voldelige white supremecy militser i USA. For deg teller det mer positivt, enn det trekker ned at han er kriminell og skryter av sine overgrep mot kvinner.

Forøvrig, skulle jeg lansert en konspirasjonsteori så ville det vært naturlig å peke på at Donald Trump, som har vært demokrat store deler av sitt voksne liv og vært en del av det sosialliberale New York hele sitt liv, gikk inn i det republikanske partiet for å knuse det fra innsiden. Han har bidratt til at de har tapt to valg (midterm og presidentvalget 2020 - mot det veldig mange mener er en middels/svak motkandidat) og for øyeblikket ser det ikke så bra ut for midterm i 2022 heller. Det republikanske partiet lå an til å gjøre storeslem tidligere i år, men ettersom stadig flere ekstreme trumpister fullstendig uten politisk erfaring har vunnet over moderate republikanere i primaries, så har demokratiske kandidater til kongress og senat stormet frem på meningsmålingene. Trumpistene har så klart en hard kjerne av velgere som støtter dem uavhengig om de innrømmer voldtekt og drap - men de skremmer bort moderate republikanske velgere og indepentents. Og i tillegg så bidrar de til å mobilisere blant de som lener mot demokratene, som i utgangspunktet ikke er særlig motiverte for å stemme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »


Centrist

Legg inn av Centrist »

Bakkus skrev: lør okt 15, 2022 12:29 am Huff, bare usaklig svada. "Forsøk på statskupp" = trespassing i kongressen av noen få tusen uten noen våpen blant noen av dem. Eneste personen som ble drept var en unarmed Trump supporter av en sikkerhetsvakt. Tenk hvis rollene her var reversert. Jeg skal fortelle derimot noe som er veldig alvorlig noe alle disse komitee medlemmene støttet med åpne armer, men det blir bare møtt med "WHATABOUTISME" anklager fra din side, så jeg gidder ikke engang å gå ut på den stien.

PS: Jeg husker meget godt samfunnsfagboken på videregående. Fullt av venstrevridd sosial manipulasjon, men fikk uansett en 4 der.
Du er da vel ikke seriøs nå?

USA er et dypt splittet land, og har vært lenge: Nå skal det vel påpekes at den videoen du viser til, viser en rekke demokrater (og forøvrig norsk media) som ikke er i stand til å bruke riktig ord til riktig tid: De mener ikke "illegitimate" som at Trump i 2016 stjelte valget. De bruker det som "unfit for presidency." Når det kommer til bla. Jimmy Carter for øvrig forsvarte Trump i 2017 New York Times, men den hendelsen fra 2019 (?) i videoen er ikke akkurat bra, nei. Bemerk derimot at det er uomtvistelig at Russland forsøkte å innblande seg i valget 2016.

Det er ei heller ikke whataboutisme når man påpeker at det er en vesensforskjell på å anklage valgene for å være uredelige og det å "trepassing i kongressen" som du selv kaller det. Selv trespassing av Kongressen når de er midt under prossessen av å telle electoral votes er svært svært alvorlig, og da er det faktisk ikke så relevant om det er forsøk på statskupp eller ei i forhold til sammenligningen din.

Nå er det vel slik at de aller fleste uten hodet dypt ned i en sandbøtte ser at Trump forsøkte på et coup d'état, hvor han sukksessfullt klarte å oppildne sine supportere til å stanse en verifisering som i alle andre valg før hadde blitt sett på som en formalitet.

Så kommer det til Kongressen. Det du skriver er bare tull. En person ble skutt etter sammen med mange andre forsøkt å presse opp en dør hvor Kongressmedlemmene var ca. 100 meter unna, dette er folk som i timesvis hadde ropt "Hang Mike Pence". Når Babbitt viser tydelig aggresjon spiller det faktisk nada rolle at hun selv ikke hadde våpen: Hun var inne i Capitol! Årsakssammenhengen her kan vel selv en 5-åring se.

1 døde av overdose, 2 andre døde av naturlige årsaker, i tillegg døde 1 person av rapportert "crushed to death". Dessuten tok 4 politibetjenter livet sitt i etterkant. Men disse 4 er vel bare pingler i følge deg.

Og til ditt tidligere innlegg om når vi skal se hva disse dokumentene i Mar a Lago handler om: Det får vi aldri se. Vet du hvorfor? Fordi det er topp hemmelige dokumenter som aldri skulle vært der, og aldri skal være tilgjengelig for offentligheten. Selv jeg, kanskje den største forkjemperen av Offentlighetsloven i Norge ser det. Da burde du også være i stand til å se det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Creepy-Joe har gjort det igjen

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Herregud, er det ingen som stoppe ham.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Biden er for gammel, det skjønner vel alle. Kan umulig klare 8 år? Tipper demokratene stiller med en annen neste valg

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Centrist skrev: søn okt 16, 2022 12:26 pm Du er da vel ikke seriøs nå?
Han er dessverre seriøs. Trump-bevegelsen er ikke lenger politisk, det har utviklet seg til å bli en personlighetskult som ikke forholder seg til den virkeligheten resten av oss lever i. Vi så alle hva som skjedde 6. januar, vi så alle hvordan Trump nektet å godta at han hadde tapt og fyrte opp basen til å gjøre motstand, vi så alle hvordan han presset mennesker over hele landet til å "finne stemmer", vi så alle hvordan han brukte årene opp til valget med å spre grunnløse konspirasjonsteorier om at demokratene ville stjele valget og hvordan han forsøkte å ødelegge institusjonene som utgjør fundamentet av et moderne samfunn, vi så alle hvordan han beundret noen av de mest autoritære skikkelsene på planeten som Putin og Bolsonaro.

Alle så hva som skjedde, likevel er det skremmende mange som fremdeles hardnakket hevder at Trump ikke har gjort noe galt og ikke er en trussel mot det amerikanske demokratiet og at alt bare er en stor, liberal konspirasjonsteori selv en del republikanere er med på.

Jeg tror det ikke er mulig å overbevise disse menneskene, for uansett hva man legger fra av argumenter eller bevis blir det bare avfeid som fake news eller et utslag av TDS. Dette er en kult.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

alseboy skrev: man okt 10, 2022 9:26 pm
Corvus skrev: man okt 10, 2022 9:06 pm

En artikkel hvor omtrent det første som står er "His limited vocabulary has the sophistication of a 7-year-old", blir litt for useriøst for meg, en person med en agenda som har skrevet dette.
Link heller til videoer på Youtube
Hva er vel en psykologspesialist mot Corvus sine objektive og agendafrie analyser...

Ser du forøvrig forskjellen? Det er ingen som påstår at Biden er på sitt kognitive toppunkt i livet - det er ingen mennesker som snart er 80 år gamle.
Men du klarer rett og slett ikke få deg til å innrømme at det i høyeste grad gjelder Trump også.

Det kan jo også nevnes at demens er i stor grad genetisk betinget.
Nei, det er feil. Det er i lite grad genetisk betinget. Det er en rekke andre faktorer som er viktigere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ehall skrev: lør okt 15, 2022 1:52 pm
alseboy skrev: lør okt 15, 2022 12:29 am Tror du oppriktig på våset ditt, eller elsker du bare å trolle? (oppriktig spørsmål, for du fremstår til å være ørlite mer møblert i hodet enn hva tilfellet er for kamerat Bakkus)
Jeg er godt til høyre, har alltid vært republikaner (når alternativet er i valget er demokrater) og ser politikken til Trump og ikke bare støyen i media.
Du er mao amerikaner?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

TB til da USA hadde en sigma male som president - den beste presidenten gjennom tidene


MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: tir okt 18, 2022 11:21 pm TB til da USA hadde en sigma male som president - den beste presidenten gjennom tidene

Mykje god komikk i den fyren. Tenk at ein sånn kjeltring som ikkje er villig til å forsvare landet sitt greide å lure amerikanarar til å stemme på han.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Corvus skrev: man okt 10, 2022 10:32 pm
Så en enslig psykologiekspert kan ikke være demokrat og ha en agenda mot Trump? Ytterst lite troverdig.
Vis meg heller Youtubevideoer så alle kan se.
Sier ikke at Trump er noen mester verbalt, langt ifra, han sier mye idiotisk. Men han er ikke i nærheten av å være så preget av alderen som Biden.
Uten å kommentere noe øvrig - hvis Trump hadde slutta på adderall og Biden hadde begynt på samme dosene Trump tar, så er jeg temmelig overbevist om at Biden hadde fremstått mer balansert og oppegående enn Trump gjør i dag. Ditto »dement» hadde Trump fremstått.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»