Kjetil Rolness tar oppgjør med latteremoji-rasshøla

Svar
Strider

Re: Kjetil Rolness tar oppgjør med latteremoji-rasshøla

Legg inn av Strider »

Leser litt nyheter her og der og ser sjelden denne emolatteren i kommentarfeltet som visst skal være et problem. At folk gidder å bruke tid på denne debatten viset bare at man kanskje må evaluere hva man bruker de 24 timene man her i døgnet på.
Who cares om noen har et lattersymbol på en nyhet i et kommentarfelt. Vis noen vil le så får de vel gjøre det uten at man skal bli krenket

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Neptun skrev: søn jan 29, 2023 8:13 pm .. som ødelegger FB og andre sosiale medier.

Fra Rolness' FB-side:
Ikke gjør deg selv til rasshøl. Ikke bruk latterfjeset på mine tråder.

Er du en av dem som trykker på "Haha"-emojien, når du leser en alvorlig ment kommentar på denne veggen? Eller kanskje før du engang har lest den, fordi du misliker avsenderen, og "vet" at det som blir sagt er dumt? Vel, SLUTT MED DET.

Latter-emojien skal du bruke til å le MED noen, ikke AV noen.

Det er selvsagt lov å mene at det noen sier, er latterlig. (Det er en rett jeg selv benytter meg av daglig.) Men da skal du gi uttrykk for det i en egen kommentar, der du begrunner oppfatningen. Fortrinnsvis saklig. Men om du vil - også spissformulert, ironisk, sarkastisk. Slike virkemidler er ikke uforenlig med sivilisert debatt, tvert imot.

Og har du ikke tilgang til å kommentere (fordi du ikke er FB-venn med meg), så lar du være å bruke latter-emojien. Fordi det ikke tilfører diskusjonen noe annet enn hån og spott fra tribunen.

***************************************************************************************************************************************************************************************************


- Jeg er svært enig i dette. Latterfjes fra troll som ikke eier folkeskikk ødelegger stort sett alle debatter og har medført at mange ikke kommenterer noen ting lengre.
Ikke nok med at rasshøla ødelegger kommentarfeltet, men de trykker latterfjes for å håne ofre for tragedier også. Ukrainere som blir bombet, syke folk osv.
Det forteller hvordan det står til med mentale egenskaper hos avsender.

Man kan undres på om det er en slags "jobb" for enkelte siden de bruker så mye tid på dette?
Det handler nok ofte om personer som rett og slett ikke kan diskutere, som ikke eier argumenter og heller ikke er i stand til å formulere setninger.
Nå de da trykker på latterfjes for å markere uenighet eller for å håne - synes de sett fra sitt ståsted at de "debatterer".

Egentlig synes jeg FB burde fjernet denne emojien da den i all hovedsak blir brukt for å håne folk og for å sabotere debatter.
Men -for å trekke en parallell; du mener disse smiletrynene eller-wahtever - er usaklig. Men du forsvarer å brenne koranen og det antageligvis fordi det har med ytringsfrihet å gjøre. Men jeg ikke hørt om noen i den vestlige, frie verden - som ikke får skrive eller ytre sin misnøye med islam eller mot andre religioner for den saks skyld. Altså - det ER ytringsfrihet og det er da ikke avgjørende for ytringsfrihetene - at en ikke får brenne, drite på elller tørke seg i ræ.. med - det man synes lite om og sågar forakter? Hvorfor er det så jævla saklig og sette fyr på en bok, liksom?
Lars Gule debatterer på innvandrere og muslimers nettsider i Norge og argumenterer for sitt syn og imot ekstremisme som han mener, slik jeg har oppfattet det - kan være forstadiet til terrorisme. Men han brenner ikke koranen eller andre bøker som folk mener er hellige.
Han mener ikke, såvidt jeg har oppfattet han - at det skal være forbudt å brenne såkalte hellige bøker - og har sågar stilt opp og beskyttet med sin kropp - Sians rett til å ytre seg og - han er vel på denne venstresiden som det snakkes så positivt om, fra enkelte her.
Jeg har skrevet det mange ganger; man klarer å provosere frem spetakkel om en går inn for det, som å stille seg blant de mest ihuga fotballfansene og heie på motstandernes lag. Men da høster en som en har sådd.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Har aldri giddet å benytte emojies, men etter denne saken skal jeg begynne mye mer med det. Spesielt denne LOLen.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Neptun skrev: man feb 06, 2023 9:08 pm
trønderen skrev: man feb 06, 2023 3:16 pm Dette er noe som har irritert meg lenge. Ikke bare latterfjeset, men kommentarfeltet generelt. Dessverre trekkes jeg mot kommentarfeltene, selv om jeg vet at livet mitt hadde vært bedre hvis jeg ikke leste dem.
Digital mobbing og hetsing er ganske sjokkerende.
Men jeg tror omfanget lett kan bli farget av at normale mennesker har gitt opp sosiale medier for lenge siden og således overlatt arenaen til yrkes-hetsere, typisk latterfjes-folk.
Ellers står det virkelig ille til.

Samme greia på Instagram. Folk med anonyme profiler logger seg inn for å gyve løs på alskens kjendiser med masse påstander og grove nedsettende karakteristikker om deres utseende osv.
Tror de at folk har opprettet profiler der de deler bilder av seg selv og sitt liv (f.eks. idrettskjendiser) for at akkurat de skal kunne logge seg inn for å spy ut gørr? (antagelig av ren misunnelse)
Det er helt utrolig hva man kan lese.
Ja...lett, og man slipper å se den man mobber i øynene. Mye greiere før internett....da kunne du få en rett på kjeven, der og da.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Queenie skrev: ons feb 08, 2023 8:49 pm
Neptun skrev: ons feb 08, 2023 2:53 pm
Queenie skrev: ons feb 08, 2023 12:44 pm

Haha, latterfjes-pøbler? Er du virkelig seriøs? All den tid dette er en valgmulighet så vil det bli brukt, jeg ser virkelig ikke hva problemet er. Hvis du lar deg krenke av at andre er uenige med deg i et forum hvor man søker diskusjon (eller var det bekreftelse i kaninhullet?) så må man jo forvente det? At du lar deg krenke og blir vonbroten er et aktivt valg du tar, ingen andre. Jeg tenker at dere bruker for mye tid på slike fordummende ting om dette er et irritasjonsmoment
Du misser poenget her med stor margin. Saken har ingenting med uenighet å gjøre, men med formen de omtalte gir uttrykk for uenigheten.
Dessuten benyttes latterfjeset til å le av, ikke med dvs håne.
Snakk om å utlevere seg selv.
Nei, jeg gjør ikke det. Å oppleve at man hånes er like subjektivt som å føle seg krenket, dere fremstår ærlig talt som snowflakes. Jeg synes egentlig det er en fin funksjon, vesentlig bedre enn "tommel ned", f eks (selv om jeg ikke har noe imot det heller).

Noen ganger er ting så komplett latterlig at en emoji sier alt, hvorfor skal man gidde å debattere med idioter? Forum er mye bedre for man får ikke de samme kaninhullene som i andre fora.
Målgruppen føler seg tråkket på tærne. Bra!
Håper det fører til at færre ødelegger debatter med latterfjes istedet for å argumentere med egne ord.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Neptun skrev: tor feb 09, 2023 12:20 pm
Queenie skrev: ons feb 08, 2023 8:49 pm
Neptun skrev: ons feb 08, 2023 2:53 pm

Du misser poenget her med stor margin. Saken har ingenting med uenighet å gjøre, men med formen de omtalte gir uttrykk for uenigheten.
Dessuten benyttes latterfjeset til å le av, ikke med dvs håne.
Snakk om å utlevere seg selv.
Nei, jeg gjør ikke det. Å oppleve at man hånes er like subjektivt som å føle seg krenket, dere fremstår ærlig talt som snowflakes. Jeg synes egentlig det er en fin funksjon, vesentlig bedre enn "tommel ned", f eks (selv om jeg ikke har noe imot det heller).

Noen ganger er ting så komplett latterlig at en emoji sier alt, hvorfor skal man gidde å debattere med idioter? Forum er mye bedre for man får ikke de samme kaninhullene som i andre fora.
Målgruppen føler seg tråkket på tærne. Bra!
Håper det fører til at færre ødelegger debatter med latterfjes istedet for å argumentere med egne ord.
Målgruppen? Jeg kommer aldri til å debattere på fb, har ikke behov for å reagere heller, men mange andre har tydeligvis det.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Queenie skrev: tor feb 09, 2023 12:29 pm
Neptun skrev: tor feb 09, 2023 12:20 pm
Queenie skrev: ons feb 08, 2023 8:49 pm

Nei, jeg gjør ikke det. Å oppleve at man hånes er like subjektivt som å føle seg krenket, dere fremstår ærlig talt som snowflakes. Jeg synes egentlig det er en fin funksjon, vesentlig bedre enn "tommel ned", f eks (selv om jeg ikke har noe imot det heller).

Noen ganger er ting så komplett latterlig at en emoji sier alt, hvorfor skal man gidde å debattere med idioter? Forum er mye bedre for man får ikke de samme kaninhullene som i andre fora.
Målgruppen føler seg tråkket på tærne. Bra!
Håper det fører til at færre ødelegger debatter med latterfjes istedet for å argumentere med egne ord.
Målgruppen? Jeg kommer aldri til å debattere på fb, har ikke behov for å reagere heller, men mange andre har tydeligvis det.
Det var ingen begrensning til FB.
De kommentarfeltene har jeg gitt opp for lenge siden av nevnte grunner.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg må bare komme med litt mer sutter over kommentarfeltene, da jeg i dag kom over et godt eksempel på noe som har irritert meg lenge!
TV2 Nyheter har en video om at NASA sliter med å forstå et fenomen på solen. Interessant for kommentarfeltet kunne man tenkt seg. Men neida. I kommentarfeltet på Facebook kommer de vanlige kommentarene. Og det er de jeg irriterer meg over:

"Jeg frykter at dette kan ende i noen nye avgifter.." og med svar "Støre følger godt med"
Ulike varianter av disse kommentarene kommer i hvert eneste kommentarfelt på Facebook under linker om lignende saker. I akkurat dette kommentarfeltet er det skrevet flere ganger. En vits er ikke morsom når den skrives for 1000 gang. Ikke at vitsen er morsom i utgangspunktet heller.

"Helt klart menneskeskapt klimaendring som er årsaken"
Også varianter av denne kommentarer går igjen konstant.

Jeg kunne kommet med flere eksempler på idiotiske kommentarer bare i nevnte kommentarfelt. Men dette er altså noe som går igjen. Så hvorfor lar jeg meg irritere meg over det? Fordi det skremmer meg. Det ser ut som at flere og flere latterliggjør vitenskap, eksperter og myndigheter. Jeg sier ikke at man alltid skal stole blindt på dem, en porsjon kritisk tenking er alltid lurt. Men det florerer av konspirasjonsteorier, mistillit og antivitenskapelige holdninger. Norge er vel et av de landene i verden der flest ikke tror på menneskeskapte klimaendringer. Og under coronaen stakk virkelig anti-vaksinerne seg frem og det var overraskende mange av dem.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

trønderen skrev: søn feb 12, 2023 12:16 am Jeg må bare komme med litt mer sutter over kommentarfeltene, da jeg i dag kom over et godt eksempel på noe som har irritert meg lenge!
TV2 Nyheter har en video om at NASA sliter med å forstå et fenomen på solen. Interessant for kommentarfeltet kunne man tenkt seg. Men neida. I kommentarfeltet på Facebook kommer de vanlige kommentarene. Og det er de jeg irriterer meg over:

På solen er det vel stort sett pent vær, og høy skogbrannfare. Men tror du dette er menneskeskapt?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@trønderen Angående mennesker og visse kommentarer på Facebook så tror ikke de er vondt ment. De fleste der forstår nok ikke hva artikkelen om sola og dets ulike typer akkurat nå. Derfor tror humor brukes3

Cabal

Legg inn av Cabal »

trønderen skrev: søn feb 12, 2023 12:16 am Jeg kunne kommet med flere eksempler på idiotiske kommentarer bare i nevnte kommentarfelt. Men dette er altså noe som går igjen. Så hvorfor lar jeg meg irritere meg over det? Fordi det skremmer meg. Det ser ut som at flere og flere latterliggjør vitenskap, eksperter og myndigheter. Jeg sier ikke at man alltid skal stole blindt på dem, en porsjon kritisk tenking er alltid lurt. Men det florerer av konspirasjonsteorier, mistillit og antivitenskapelige holdninger. Norge er vel et av de landene i verden der flest ikke tror på menneskeskapte klimaendringer. Og under coronaen stakk virkelig anti-vaksinerne seg frem og det var overraskende mange av dem.
Jeg tror jeg har statistikken med meg når jeg sier at 97,35% av alle som kommenterer på Facebook er tilbakestående idioter. Jeg blir så forbanna på disse tullingene som driver på i kommentarfelt at jeg stort sett hopper over. De aller verste er faen meg disse elbil-haterne som klarer det kunststykket å kommentere på annonser og reklamer for elbiler med et eller annet tilbakestående oppgulp.
Men joda, disse noksagtene som skal kommentere med en eller annen "morsomhet" om at noen bare legger på avgifter er helt forferdelige de og. Det var jo en eller annen komiker eller noe som ringte opp slike kommentarfelt-krigere, det var litt fornøyelig.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

@Cabal Ja mye lav skriftlig iq når det gjelder debatter på Facebook. Og hvorfor det mon tro? Kan det være at alle nærmest eller fulle idioter som debaterer eller er det noe mer? Selv tro jeg at de aller fleste er på Facebook for å more seg og slappe av etter jobb. Og da er det ikke rart at de samler seg som fluer rundt kuruken. Med det mener jeg at aviser legger ut saker som Den deilige dama har Norges største bryster og nettopp har operert nesen sin. Det er slike artikler som tiltrekker seg folk, og ikke vitenskapelige avhandlinger om hvorfor kvantefysikken er som den er

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1751

Legg inn av JauKaninen »

Cabal skrev: søn feb 12, 2023 9:39 am
Jeg tror jeg har statistikken med meg når jeg sier at 97,35% av alle som kommenterer på Facebook er tilbakestående idioter. Jeg blir så forbanna på disse tullingene som driver på i kommentarfelt at jeg stort sett hopper over.
Hm, der er jeg faktisk enig med deg. Utifra kommentarfelt på facebook skulle man tro den norske befolkningen er pro-Putin i krigen nå. Skremmende lesning. Det er folk som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre som totaldominerer, dessverre. Fornuftige røster har for lengst gitt opp.

Cabal

Legg inn av Cabal »

vadefugl skrev: søn feb 12, 2023 12:08 pm Det er slike artikler som tiltrekker seg folk, og ikke vitenskapelige avhandlinger om hvorfor kvantefysikken er som den er
Er egentlig uenig. Idiotene samles i ethvert kommentarfelt, vitenskapelige og seoghør-tøv. Hvorfor det er slik? Tja, duster som aldri før hadde noen mulighet til å snakke med andre enn sin nærmeste krets har nå en ropert rundt alt mulig - og bruker den flittig. Felles er at de fleste er tapere, og ofte uten noen form for utdannelse eller kunnskap. De har ikke noe filter, de har ikke noen forståelse av at verden egentlig driter i deres idiot-meninger og dårlige vitser. At folk føler for å kommentere på alt mulig fjas er for meg fullstendig uforståelig. Det verste er faen meg at FB-sider kan gjøre slik at noen får merke "topptilhenger", de er jo de aller verste idiotene og godter seg med en slik medalje, men det gjør dem ikke noe bedre.

Hadde vært kjekt om alle kommentarfelt-tullinger ble fratatt internett-tilgang i minst 4 måneder for å tenke gjennom hva slags folk de egentlig er, og hva slags folk de bør være.

trønderen

Legg inn av trønderen »

TV 2 har en artikkel om at denne vinteren er den nest varmeste som er registrert i Europa. Jeg sjekket kommentarfeltet på Facebook og forventet at jeg skulle bli fortvilet. Men at det skulle være så ille var jeg ikke forberedt på. Er det ingen som kan litt statistikk? Er det seriøst så lite tillit til forskere? Folk kan jo ikke en gang lese, når de f. eks begynner å trekke inn USA i en artikkel som handler om Europa. Jeg er vettskremt av hvor lite på alvor kommentarfeltene tar klimakrisen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JauKaninen skrev: søn feb 12, 2023 12:13 pm
Cabal skrev: søn feb 12, 2023 9:39 am
Jeg tror jeg har statistikken med meg når jeg sier at 97,35% av alle som kommenterer på Facebook er tilbakestående idioter. Jeg blir så forbanna på disse tullingene som driver på i kommentarfelt at jeg stort sett hopper over.
Hm, der er jeg faktisk enig med deg. Utifra kommentarfelt på facebook skulle man tro den norske befolkningen er pro-Putin i krigen nå. Skremmende lesning. Det er folk som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre som totaldominerer, dessverre. Fornuftige røster har for lengst gitt opp.
Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 2:49 pm
JauKaninen skrev: søn feb 12, 2023 12:13 pm
Cabal skrev: søn feb 12, 2023 9:39 am
Jeg tror jeg har statistikken med meg når jeg sier at 97,35% av alle som kommenterer på Facebook er tilbakestående idioter. Jeg blir så forbanna på disse tullingene som driver på i kommentarfelt at jeg stort sett hopper over.
Hm, der er jeg faktisk enig med deg. Utifra kommentarfelt på facebook skulle man tro den norske befolkningen er pro-Putin i krigen nå. Skremmende lesning. Det er folk som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre som totaldominerer, dessverre. Fornuftige røster har for lengst gitt opp.
Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.
Er det? De fleste jeg ser er de facto fascister.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: tor mar 09, 2023 2:58 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 2:49 pm
JauKaninen skrev: søn feb 12, 2023 12:13 pm

Hm, der er jeg faktisk enig med deg. Utifra kommentarfelt på facebook skulle man tro den norske befolkningen er pro-Putin i krigen nå. Skremmende lesning. Det er folk som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre som totaldominerer, dessverre. Fornuftige røster har for lengst gitt opp.
Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.
Er det? De fleste jeg ser er de facto fascister.
Det er litt rart det der. Mange ser på politisk tilhørighet som en linje. Fra Tjen folket på den ene virkelig ekstreme yttersiden til Vigrid på den andre.

Men i virkeligheten er det mer som en sirkel. Er man ekstrem den ene eller andre veien begynner synspunktene å komme overens.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 3:16 pm
FranciscoM skrev: tor mar 09, 2023 2:58 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 2:49 pm

Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.
Er det? De fleste jeg ser er de facto fascister.
Det er litt rart det der. Mange ser på politisk tilhørighet som en linje. Fra Tjen folket på den ene virkelig ekstreme yttersiden til Vigrid på den andre.

Men i virkeligheten er det mer som en sirkel. Er man ekstrem den ene eller andre veien begynner synspunktene å komme overens.
Hesteskoteorien er veldig passende.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 3:16 pm
FranciscoM skrev: tor mar 09, 2023 2:58 pm
PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 2:49 pm

Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.
Er det? De fleste jeg ser er de facto fascister.
Det er litt rart det der. Mange ser på politisk tilhørighet som en linje. Fra Tjen folket på den ene virkelig ekstreme yttersiden til Vigrid på den andre.

Men i virkeligheten er det mer som en sirkel. Er man ekstrem den ene eller andre veien begynner synspunktene å komme overens.
Tja, har aldri blitt overbevist av hesteskoteorien. Kommunister som hyller autoritære diktatorer er det vanskelig å ta seriøst, det rimer dårlig med klassekampen de angivelig kjemper.


Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

PapaSmurf skrev: tor mar 09, 2023 2:49 pm
JauKaninen skrev: søn feb 12, 2023 12:13 pm
Cabal skrev: søn feb 12, 2023 9:39 am
Jeg tror jeg har statistikken med meg når jeg sier at 97,35% av alle som kommenterer på Facebook er tilbakestående idioter. Jeg blir så forbanna på disse tullingene som driver på i kommentarfelt at jeg stort sett hopper over.
Hm, der er jeg faktisk enig med deg. Utifra kommentarfelt på facebook skulle man tro den norske befolkningen er pro-Putin i krigen nå. Skremmende lesning. Det er folk som er veldig langt til venstre eller veldig langt til høyre som totaldominerer, dessverre. Fornuftige røster har for lengst gitt opp.
Det er en klassisk strategi. De flooder SoMe med russisk propaganda. Målet er jo å spre usikkerhet og fake news slik at flere skal hekte seg på.

De er ikke så mange, men de er innbitte. Dette er ofte folk fra Steigan/Tjen folket.
Steigan og Tjen Folket - en allianse, liksom? Jeg har aldri skrevet noe hos Steigan, men har lest der noen ganger og synes nivået der er langt høyere enn her. Selv om det ikke betyr at jeg er enig. Men Tjen Folket har da ingenting annet med Steigan eller med Rødt eller ... annet enn at de selv visstnok definerer seg på venstresiden. Skjønt hva som er venstresiden kan være snevert eller romme masse, avhengig av ens eget politiske ståsted.
Å slå de som definerer seg selv på venstresiden i hartkorn, minner om de som sier at epler og pærer er begge frukter og ergo har man en kompott. Legger en til bokstaven 'L', kan en også lage ordet kompLott.
Når en leser på Ukrainaforumet er det ikke mye FRI diskusjon nei; om en sier at okkupantregimer bør behandles likt med Russland- isoleres&boikottes - så klages det så friskt at moderator oppretter en nye tråd med det som tema. En godtar ALT som kommer fra Ukraina, nesten uansett hvor kørka det måtte være. Det var jo nesten opprør der, i ukrainaforumet - fordi noen var så syndige å snakke om ukrainsk korrupsjon. Som givernasjon til Ukraina, er det jo selvsagt viktig å vite om hjelpen&støtten en gir - ender der den var ment. Som istedetfor å havne en eller annen korrupt persons lommer. Vel, inntil Zelensky begynte å sparke folk - da måtte jo selv fanatikkerne klappe igjen.
Jeg husker venstresiden ble beskyldt for å feie omstridte handlinger og utsagn under teppet, tilbake til Vietnamkrigen og det ble antageligvis gjort for å bevare kampviljen enheten - mot USA-imperialismen; DEN var viktigere. Men når en kjemper en rettferdig sak, så må en holde fast på rettferdigheten og ta opp de problemene underveis - som kan splitte enhetsfronten for rettferdighet. Selvsagt er det avhengig av hvilke saker en tar opp, skjønt i et FRITT diskusjonsforum - bør det jo være rom for å reise det meste av motsigelser og innvendinger. For ikke å snakke om rom for emoji's. En taler eller forfatter må akseptere buing og negativ kritikk - selv om en søker applaus.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fordomsfull skrev: tir mar 21, 2023 9:55 am
Steigan og Tjen Folket - en allianse, liksom? Jeg har aldri skrevet noe hos Steigan, men har lest der noen ganger og synes nivået der er langt høyere enn her. Selv om det ikke betyr at jeg er enig.
Er ikke Steigan-folket en gjeng med nyttige idioter for Putin og/eller konspirasjonsteoritullinger? Det er iallfall mitt inntrykk. Det verdensbildet som Steigan formidler er mildt sagt ganske spesielt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

KongOlav2 skrev: tir mar 21, 2023 9:59 am
Fordomsfull skrev: tir mar 21, 2023 9:55 am
Steigan og Tjen Folket - en allianse, liksom? Jeg har aldri skrevet noe hos Steigan, men har lest der noen ganger og synes nivået der er langt høyere enn her. Selv om det ikke betyr at jeg er enig.
Er ikke Steigan-folket en gjeng med nyttige idioter for Putin og/eller konspirasjonsteoritullinger? Det er iallfall mitt inntrykk. Det verdensbildet som Steigan formidler er mildt sagt ganske spesielt.
Er Amnesty International, Human Right Watch eller Btselem - nyttige idioter fordi de retter kritikk mot overgrep og drap, korrupsjon mm - uavhengig av ståsted og altså - også mot den siden som kjemper mot urettferdighet, som for eksempel ukrainere eller palestinere? Steigan omtaler vel nettsiden som en formidler av nyheter, men han har og skrevet at steigan.no - har et svært stort utvalg medier de velger mellom - når de siterer, sammenlignet med norsk presse ellers. Har du noen eksempler på propagandasaker som er spredt på steigan.no - som ikke er kritisk behandlet?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fordomsfull skrev: tir mar 21, 2023 10:25 am Er Amnesty International, Human Right Watch eller Btselem - nyttige idioter fordi de retter kritikk mot overgrep og drap, korrupsjon mm - uavhengig av ståsted og altså - også mot den siden som kjemper mot urettferdighet, som for eksempel ukrainere eller palestinere? Steigan omtaler vel nettsiden som en formidler av nyheter, men han har og skrevet at steigan.no - har et svært stort utvalg medier de velger mellom - når de siterer, sammenlignet med norsk presse ellers. Har du noen eksempler på propagandasaker som er spredt på steigan.no - som ikke er kritisk behandlet?
Fant jo raskt denne:

https://steigan.no/2020/04/korona-5g-sa ... et-stemme/

Her har vi jo en fin kommentar ang Putin:

https://steigan.no/2023/01/patrick-lawr ... av-bedrag/

Mitt soleklare inntrykk er at Steigan og de som skriver der er langt ute i kokkelimonkevenstreskrullingskonspiland. Og så definitivt en nyttig idiot for verdens diktatorer så lenge det passer hans verdensbilde.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

KongOlav2 skrev: tir mar 21, 2023 10:33 am
Fordomsfull skrev: tir mar 21, 2023 10:25 am Er Amnesty International, Human Right Watch eller Btselem - nyttige idioter fordi de retter kritikk mot overgrep og drap, korrupsjon mm - uavhengig av ståsted og altså - også mot den siden som kjemper mot urettferdighet, som for eksempel ukrainere eller palestinere? Steigan omtaler vel nettsiden som en formidler av nyheter, men han har og skrevet at steigan.no - har et svært stort utvalg medier de velger mellom - når de siterer, sammenlignet med norsk presse ellers. Har du noen eksempler på propagandasaker som er spredt på steigan.no - som ikke er kritisk behandlet?
Fant jo raskt denne:

https://steigan.no/2020/04/korona-5g-sa ... et-stemme/

Her har vi jo en fin kommentar ang Putin:

https://steigan.no/2023/01/patrick-lawr ... av-bedrag/

Mitt soleklare inntrykk er at Steigan og de som skriver der er langt ute i kokkelimonkevenstreskrullingskonspiland. Og så definitivt en nyttig idiot for verdens diktatorer så lenge det passer hans verdensbilde.
Her er en annen sak om korona fra steigan.no
https://steigan.no/2022/01/vaksinene-kj ... aktisk-no/
og her
https://steigan.no/2021/09/nye-detaljer ... oratoriet/
og .....
Skal en bare tillate stoff som en liker, da er det en sekt. Hver dag kan jeg lese saker i mediene som jeg misliker, men skal jeg da gå inn for å nekte de trykt? Om du er uenig med den tidligere Herald-journalisten, kan du skrive din mening om hans meninger og om du ikke tror på 5G som årsaken til korona, kan du sikkert få skrive om det.
Her https://steigan.no/2023/03/vladimir-put ... e-lederne/
er mye mer propaganda-preg, men kilden for de siterte opplysningene ligger der og en kan sjekke og se om de stemmer med virkeligheten. Steigan er noen pr eldre enn meg, men i mott voksne liv har han blitt beskyldt for så mye rart, at jeg nekter å fortsette å lyge på han eller nettstedet 'hans'.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Denne og:

Mann dømt for hatefulle ytringer mot islamister:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann- ... 3423238755


Så man må passe seg for hva man skriver om forskjellige grupper.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 12:30 pm
Denne og:

Mann dømt for hatefulle ytringer mot islamister:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann- ... 3423238755


Så man må passe seg for hva man skriver om forskjellige grupper.
Flott at rasistisk drittuttalelser blir straffeforfulgt og dømt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Guttorm123 skrev: tir mar 21, 2023 12:30 pm
Denne og:

Mann dømt for hatefulle ytringer mot islamister:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann- ... 3423238755


Så man må passe seg for hva man skriver om forskjellige grupper.
Bombe at forumets svar på SIAN-Thorsen prøver å få debatten over på muslimer/innvandrere.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir mar 21, 2023 12:33 pm

Flott at rasistisk drittuttalelser blir straffeforfulgt og dømt.
Ja, man bør passe seg for å skrive dritt om islamister.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»