Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Lew_Ashby

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Lew_Ashby »

BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 1:05 pm Nei, men vi har kommet dit hen at det er plass til litt moro også.
Det er absolutt lov til å le av Chelsea, det er velfortjent.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: ons jun 28, 2023 12:27 pm
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:51 am
Enzino skrev: man jun 26, 2023 3:18 pm Høyde er ikke fysikk. Jeg skal love deg at i en fysisk duell mellom Xhaka og Havertz så vinner Xhaka nærmere 9 av 10. Både fordi han har mer muskler og men også en del på mentalitet. Havertz er høy. Nå skal jeg ta forbehold om at jeg har sett ham for lite, men jeg kan aldri huske å ha blitt imponert over en eneste nærduell. Tror f.eks. Saka hadde klart seg veldig fint i dueller langs bakken mot ham. Håper jeg undervurderer ham.

Tror Partey og Rice er ganske jevne på det fysiske. De er nøyaktig like høye, og tipper de veier sånn ca. det samme. Partey klarer seg da ypperlig i rene fysiske dueller?
Glemte å svare på denne delen.

Havertz er ekstremt god på å motta ball i pressede situasjoner. Han er veldig flink til å få kroppen sin foran mostander og bruke fysikken sin til å skjerme ballen. Han har fysikken til å holde de fleste, bortsett fra de største midtstopperne, unna ballen. Det dukker opp ofte hvis man ser på videoer av han som går litt forbi at han er en meget teknisk spiller (som de fleste YT-videoer handler om). Dette er også underbygget i dataen. Han er også en bedre spiller til å presse enn Xhaka, men han er nok en dårligere takler og helt klart dårligere i defensiv posisjonering når vi er under press.

Når det kommer til de to så er det en avveining på hva man foretrekker, og det virker for meg som at Arteta ønsker en helt annen spillertype i den rollen enn Xhaka. Han har hentet Vieira og ESR har også snakket om at han trener stort sett som indreløper nå. Hvis vi kan komponere en midtbane som kan ha to typer av denne midtbanespillere så har vi plutselig dobbel dekning i disse rollene med Havertz, Vieira, Ødegaard og ESR. Problemet for meg er at man er avhengig av at Rice holder seg skadefri, noe han heldigvis virker å alltid være, fordi vi ikke har en annen spiller som kan løse den dypeste rollen slik han gjør det. Selv ikke Partey tror jeg hadde klart det fullt ut defensivt. Jorginho klarer det i hvert fall ikke.

Vi virker derfor å være villige til å ofre noe kvalitet med ballen i den dypeste rollen for å få mye mer kvalitet i den venstre indreløperen. Det er ikke sikkert at det fungerer, men på papiret kan det bli fantastisk godt. Det er et sjansespill, slik som det er med alle andre ganger man gjør en systemendring.
Du har nok fulgt spilleren bedre enn meg. Så jeg skal forsøke å observere fremover. Som sagt veldig avventende til denne overgangen.

Nettopp pga det du skriver i det andre avsnittet her, gjør at jeg - hvis man kun vurderer det sportslige - gjerne skulle beholde Partey. Hva synes du? Hvis du ser bort fra det utenomsportslige altså.

Jeg er usikker på om jeg helt da forstår systemet du tenker vi skal spille, for jeg ser ikke at Partey er særlig mye dårligere enn Rice i noe, og de er ganske jevne på stats. Så en sammenligning av Rice, Partey, Casemiro, Caicedo og Enzo (merkelig nok ikke Guimaraes) på en del stats. De er ganske jevne og Partey er midt i gruppa. Casemiro crusher faktisk. Men kommer jo litt an på hvilke tall man plukker ut, selvsagt. Synes det beste argumentet for Rice foran Partey er alderen.
Er det den Squawka-oversikten? Den hadde jeg tatt med en ekstremt stor klype salt. Counting stats på taklinger, interceptions, osv på tvers av lag er stort sett ganske useless. Det er derfor jeg alltid sier at stats for forsvarsspillere er useless. Omtrent den eneste jeg mener har verdi er aerial duel wins%. Det samme gjelder for defensive midtbanespillere på tilsvarende stats.

Rice er, i mine øyne vel og merke, betydelig mer mobil enn Partey. Han har ikke nødvendigvis en høyere toppfart enn Partey (ref da han løp opp Antony), men han kan løpe i høy fart mye oftere og lengre enn Partey. I tillegg så har det vært flere Athletic-artikler som beskriver hvor ekstremt god han er til å beskytte forsvaret og at han er en av verdens beste på akkurat dette. Partey er god på det, men han er ikke verdensklasse her. Casemiro f.eks er bedre, men han har fordelen av at Man Utd stort sett ligger 10m dypere enn Arsenal slik at han har mindre rom å forsvare.

Mitt største aber mot Rice er at jeg er litt skeptisk til at han er progressiv nok i spillestilen til å kunne nå Ødegaard og Havertz/annen sentralt i banen. Det er derfor vi blir et helt annet lag med Elneny inn for Partey. Vi har riktignok Zinchenko som hjelper veldig på her, og Timber vil nok også kunne løse problemstillingen på motstatt side, så vi er ikke like avhengig av Partey for denne delen av spillet, selvom to spillere i samme 11-er som kan gjøre det er ideelt.

Hvis man utelukkende ser på det sportslige, altså ekskluderer det åpenbare og det økonomiske, så skulle jeg gjerne beholdt Partey. Fantastisk god spiller og kanskje den viktigste spilleren for at vi var der vi var ved nyttår. Fra et sportslig perspektiv vil jeg mye heller beholde Partey enn Joginho, spesielt i en rolle i stallen hvor han ikke spiller rubbel og bit. Hvis man kan ha en fullstendig fit Partey for 1/3 til halvparten av kampene neste sesong så er det ekstremt verdifullt, men problemet med Partey er.
1. Selvom han spiller mindre så er det ingen garanti for at han er skadefri
2. Det åpenbare
3. Dette er nok siste mulighet vi har til å få tilbake en del cash for han.
Sist redigert av Wellé den ons jun 28, 2023 1:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: ons jun 28, 2023 12:47 pm
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 11:15 am
BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 10:33 am
► Show Spoiler
Håper dette er sant :-)
Hysterisk hvis sant. Virker som vi dodget en bullet, selvom jeg fortsatt tror han ville vært mye bedre hos oss. Spørsmålet er om han noen gang ville blitt god nok for oss også og det han har vist så langt i Chelsea-trøya gir ikke akkurat gode odds for det. Han har riktignok noen helt elleville fysiske forutsetninger, samt godt tilslag med begge ben.
Haha. Er vi kommer der at vi sier ''big if true'' på nyheter fra indykaila nå?
La i det minste inn "if true" :P

Men jeg har null tro på ryktet. Kan ikke se et eneste argument for at Chelsea vil selge han nå med mindre det kommer et bud på tilsvarende det dere ga for han fra SA.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 1:43 pm La i det minste inn "if true" :P

Men jeg har null tro på ryktet. Kan ikke se et eneste argument for at Chelsea vil selge han nå med mindre det kommer et bud på tilsvarende det dere ga for han fra SA.
Han indykaila-fyren er vel den mest beryktede fake ryktemakeren på Twitter, nærmest The Onion. Så er nok ikke noe i det.

Skal jo sies at Mudryk-sagaen har vært så trist for Chelsea at det kunne vært en ørliten sjanse for at det var sant. Det er vel det mest triste oppi dette for Chelsea-fans. Han har ferdighetene, får se om Poch kan holde han i hånden gjennom en formoppsving.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lew_Ashby skrev: ons jun 28, 2023 1:57 pm
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 1:43 pm La i det minste inn "if true" :P

Men jeg har null tro på ryktet. Kan ikke se et eneste argument for at Chelsea vil selge han nå med mindre det kommer et bud på tilsvarende det dere ga for han fra SA.
Han indykaila-fyren er vel den mest beryktede fake ryktemakeren på Twitter, nærmest The Onion. Så er nok ikke noe i det.

Skal jo sies at Mudryk-sagaen har vært så trist for Chelsea at det kunne vært en ørliten sjanse for at det var sant. Det er vel det mest triste oppi dette for Chelsea-fans. Han har ferdighetene, får se om Poch kan holde han i hånden gjennom en formoppsving.
Jepp. Nå er det ikke til å stikke under en stol at jeg har mer tro på Potter enn de fleste, men jeg tror man kunne sett en bedre Mudryk mot slutten av sesongen hvis man fortsatte med han. Problemet var jo at alternativene til Mudryk var så ekstremt upopulære at Potter fikk jo mye hate bare for å gi han en litt lettere innfasing til ligaen.

Poch tror jeg definitivt kan få mer ut av han, og det skal sies at jeg tror han er riktig type trener for den stallen dere er i ferd med å bygge. Unge spillere som er villige til å legge inn den innstasen som trengs for fotballen hans tror jeg passer veldig mye bedre enn en fronttrio bestående av Mbappe, Messi og Neymar.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Timber close to joining Arsenal for approximately 43.5m pounds. Arsenal are optimistic that the deal will progress swiftly in the coming days

(@jamesbenge )

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Vi fortjener ikke Rice.

Lest en del kommentarer og reaksjoner på de siste nyhetene om Rice, fra diverse plasser.
Først så var det oppjaga stemning for muligheten til å få Rice som dominerte, som kom budene, da var det for f… bare å slenge penga på bordet, så kom City inn, da burde Edu og Arteta få sparken om de ikke landet denne, så etter dagens nyheter:
Vi ga altfor mye……

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Er det Pat Rice vi kjøper?

PerSmertesacker

Legg inn av PerSmertesacker »

Rice er den beste midtbanespilleren i PL. Bedre enn Bellingham også

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 1:41 pm
Enzino skrev: ons jun 28, 2023 12:27 pm
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:51 am
Glemte å svare på denne delen.

Havertz er ekstremt god på å motta ball i pressede situasjoner. Han er veldig flink til å få kroppen sin foran mostander og bruke fysikken sin til å skjerme ballen. Han har fysikken til å holde de fleste, bortsett fra de største midtstopperne, unna ballen. Det dukker opp ofte hvis man ser på videoer av han som går litt forbi at han er en meget teknisk spiller (som de fleste YT-videoer handler om). Dette er også underbygget i dataen. Han er også en bedre spiller til å presse enn Xhaka, men han er nok en dårligere takler og helt klart dårligere i defensiv posisjonering når vi er under press.

Når det kommer til de to så er det en avveining på hva man foretrekker, og det virker for meg som at Arteta ønsker en helt annen spillertype i den rollen enn Xhaka. Han har hentet Vieira og ESR har også snakket om at han trener stort sett som indreløper nå. Hvis vi kan komponere en midtbane som kan ha to typer av denne midtbanespillere så har vi plutselig dobbel dekning i disse rollene med Havertz, Vieira, Ødegaard og ESR. Problemet for meg er at man er avhengig av at Rice holder seg skadefri, noe han heldigvis virker å alltid være, fordi vi ikke har en annen spiller som kan løse den dypeste rollen slik han gjør det. Selv ikke Partey tror jeg hadde klart det fullt ut defensivt. Jorginho klarer det i hvert fall ikke.

Vi virker derfor å være villige til å ofre noe kvalitet med ballen i den dypeste rollen for å få mye mer kvalitet i den venstre indreløperen. Det er ikke sikkert at det fungerer, men på papiret kan det bli fantastisk godt. Det er et sjansespill, slik som det er med alle andre ganger man gjør en systemendring.
Du har nok fulgt spilleren bedre enn meg. Så jeg skal forsøke å observere fremover. Som sagt veldig avventende til denne overgangen.

Nettopp pga det du skriver i det andre avsnittet her, gjør at jeg - hvis man kun vurderer det sportslige - gjerne skulle beholde Partey. Hva synes du? Hvis du ser bort fra det utenomsportslige altså.

Jeg er usikker på om jeg helt da forstår systemet du tenker vi skal spille, for jeg ser ikke at Partey er særlig mye dårligere enn Rice i noe, og de er ganske jevne på stats. Så en sammenligning av Rice, Partey, Casemiro, Caicedo og Enzo (merkelig nok ikke Guimaraes) på en del stats. De er ganske jevne og Partey er midt i gruppa. Casemiro crusher faktisk. Men kommer jo litt an på hvilke tall man plukker ut, selvsagt. Synes det beste argumentet for Rice foran Partey er alderen.
Er det den Squawka-oversikten? Den hadde jeg tatt med en ekstremt stor klype salt. Counting stats på taklinger, interceptions, osv på tvers av lag er stort sett ganske useless. Det er derfor jeg alltid sier at stats for forsvarsspillere er useless. Omtrent den eneste jeg mener har verdi er aerial duel wins%. Det samme gjelder for defensive midtbanespillere på tilsvarende stats.

Rice er, i mine øyne vel og merke, betydelig mer mobil enn Partey. Han har ikke nødvendigvis en høyere toppfart enn Partey (ref da han løp opp Antony), men han kan løpe i høy fart mye oftere og lengre enn Partey. I tillegg så har det vært flere Athletic-artikler som beskriver hvor ekstremt god han er til å beskytte forsvaret og at han er en av verdens beste på akkurat dette. Partey er god på det, men han er ikke verdensklasse her. Casemiro f.eks er bedre, men han har fordelen av at Man Utd stort sett ligger 10m dypere enn Arsenal slik at han har mindre rom å forsvare.

Mitt største aber mot Rice er at jeg er litt skeptisk til at han er progressiv nok i spillestilen til å kunne nå Ødegaard og Havertz/annen sentralt i banen. Det er derfor vi blir et helt annet lag med Elneny inn for Partey. Vi har riktignok Zinchenko som hjelper veldig på her, og Timber vil nok også kunne løse problemstillingen på motstatt side, så vi er ikke like avhengig av Partey for denne delen av spillet, selvom to spillere i samme 11-er som kan gjøre det er ideelt.

Hvis man utelukkende ser på det sportslige, altså ekskluderer det åpenbare og det økonomiske, så skulle jeg gjerne beholdt Partey. Fantastisk god spiller og kanskje den viktigste spilleren for at vi var der vi var ved nyttår. Fra et sportslig perspektiv vil jeg mye heller beholde Partey enn Joginho, spesielt i en rolle i stallen hvor han ikke spiller rubbel og bit. Hvis man kan ha en fullstendig fit Partey for 1/3 til halvparten av kampene neste sesong så er det ekstremt verdifullt, men problemet med Partey er.
1. Selvom han spiller mindre så er det ingen garanti for at han er skadefri
2. Det åpenbare
3. Dette er nok siste mulighet vi har til å få tilbake en del cash for han.
Skjønner. Tar bare til etterretting det du skriver, for du kan veldig mye mer om stats enn meg.

Jeg så en ganske interessant video-analyse av Rice sitt spill (som var gjort sommeren for 1 år siden). Der vektla de mye av det du skriver. Når det gjelder det å finne gode pasningsalternativer fremover i banen, var han dårlig på. De som lagde den analysen, mente det hadde veldig mye med West-Ham sin direkte spillestil å gjøre. Og at han burde komme seg til et lag med en manager som kunne lære ham det, for da var det sannsynlig at han ville bli veldig mye bedre fort. Jeg kan ikke si jeg er godt nok rustet til å avgjøre hvor mye bedre han kan bli på det. Men det gir mening at han kan bli bedre i et lag med en spillestil som tilsier at han får mer erfaring med det, og at en god manager vil kunne hjelpe ham til bli bli ganske mye bedre.

Da deler vi vurderingen av Partey sportslig. Når det gjelder det finansielle, så er det godt mulig at vi strekker strikken hvis vi klarer å lande Rice (eller en annen av det kaliberet så prisen og lønnen blir i nærheten) og Timber i tillegg til Havertz. Så mulig vi må selge de spillerne som kan gi gode inntekter. Men jeg forstår ikke helt fundingen til hverken Arsenal eller andre toppklubber i PL om dagen (utenom Tottenham og Liverpool, fordi har jo åpenbart begrensninger og det er mye mer naturlig). Når det gjelder det åpenbare, så mener jeg på ingen måte å åpne det vepsebolet av en diskusjon igjen, men jeg er nok mye mer på uskyldig til det motsatte er bevist enn du og en del andre er (og så mener selvsagt jeg også at det er idiotisk å rote seg inn i en slik situasjon, for det kunne enkelt vært unngått).

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Dere gunner (høhø) virkelig på i overgangsmarkedet nå.

Ikke noe value in the market-tull der i gården.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er noen sykt gode spillere dere er i ferd med å få inn (eller har fått inn) dørene denne sommeren.

Timber, Rice og Havertz er helt i verdenstoppen i sine roller/stiler. Rice er vel den beste sentrale midtbanespilleren på markedet (altså hvis man sier at spillere som Rodri, Pedri, Kimmich og lignende ikke er på markedet.)

Blir som Manchester United sitt kjøp av Casemiro ifjor, selv om han var vesentlig billigere (og eldre). Det sagt så hadde Manchester United mer behov for en verdensklassespiller på midtbanen enn det Arsenal har.


Vet at jeg har et par meldinger i denne tråden jeg ikke har svart på, skal prøve å få gjort det. Alltid hyggelig med spørsmål.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Hadde vært helt fantastisk hvis vi klarer å bli ferdig med å hente spillere før pre-season. Er så utrolig deilig at vi er tidlig ute sammenlignet med tidligere sesonger der vi begynte å hente spillere etter at sesongen hadde startet.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Får vi se Havertz og Rice på hjemmesiden før serieåpningen?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 4:43 pm Vi fortjener ikke Rice.

Lest en del kommentarer og reaksjoner på de siste nyhetene om Rice, fra diverse plasser.
Først så var det oppjaga stemning for muligheten til å få Rice som dominerte, som kom budene, da var det for f… bare å slenge penga på bordet, så kom City inn, da burde Edu og Arteta få sparken om de ikke landet denne, så etter dagens nyheter:
Vi ga altfor mye……
Vi fortjener ham. Men mange retard gooners på twatter som ikke gjør det! ;-)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Klang skrev: ons jun 28, 2023 10:59 am Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.
Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Siste fra bookiene i Rice-sagaen:

Arsenal 1/20
City 7/1
ManU 20/1 (måtte bare ta med denne på fun :D )

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: ons jun 28, 2023 7:37 pm Får vi se Havertz og Rice på hjemmesiden før serieåpningen?
Når vike er blitt optimist, er jeg redd hele greia jinxes! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »


Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »


Klang

Legg inn av Klang »

Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:00 pm
Klang skrev: ons jun 28, 2023 10:59 am Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.
Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.
Men nå sammenligner du med overprisede spillere. Du kan jo nevne Maguire også. Rice er uansett ikke verdt £105 M.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Klang skrev: ons jun 28, 2023 8:30 pm
Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:00 pm
Klang skrev: ons jun 28, 2023 10:59 am Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.
Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.
Men nå sammenligner du med overprisede spillere. Du kan jo nevne Maguire også. Rice er uansett ikke verdt £105 M.
Nøyaktig hva i setningen "Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget" var det du ikke forstod?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »


Downlight

Legg inn av Downlight »

Rice er en stødig spiller, men så mye penger for en defensiv ballflytter er bare tull.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Klang skrev: ons jun 28, 2023 8:30 pm
Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:00 pm
Klang skrev: ons jun 28, 2023 10:59 am Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.
Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.
Men nå sammenligner du med overprisede spillere. Du kan jo nevne Maguire også. Rice er uansett ikke verdt £105 M.
Det er få spillere på denne planeten som er verdt den prisen, men nå er markedet sånn som den er der spillere som tidligere var verdt rundt 20-50mill er idag verdt 70-100m.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: ons jun 28, 2023 8:47 pm
Klang skrev: ons jun 28, 2023 8:30 pm
Enzino skrev: ons jun 28, 2023 8:00 pm

Billig pris mot kvalitet sammenlignet med Antony og Mudryk da. Enzo Fernandez er kvalitet, men han kostet enda mer.

Tror ikke det er realistisk å kjøpe en sånn spiller noe billigere i dagens gale marked.

Men helt enig i at det uansett hva man mener om kjøpet er et fantastisk salg for Hammers.

Hvis han blir en sentral brikke i et lag som vinner titler, så er han verdt det. Ellers ikke. Kommer til å være mange etterpåkloke i etterkant hvis han ikke blir en enorm suksess.

Selv synes jeg prisen er i drøyeste laget, men samtidig har jeg etter forrige sesong enorm tiltro til at Arteta vet nøyaktig hva han ønsker å gjøre, og at han klarer å gjennomføre det.
Men nå sammenligner du med overprisede spillere. Du kan jo nevne Maguire også. Rice er uansett ikke verdt £105 M.
Det er få spillere på denne planeten som er verdt den prisen, men nå er markedet sånn som den er der spillere som tidligere var verdt rundt 20-50mill er idag verdt 70-100m.
Går jo ikke an å sette objektiv pris på spillere.

Like forutsigbart som at sola kommer opp i morgen, at når vi lander en veldig god og ettertraktet spiller foran nesa på City, så er det noen som ikke har brydd seg det spøtt om transferen frem til nå, som skal komme og mene at han er for dyr.

Så lenge Arsenal har finansene til å være kompetitive i det sykehuset markedet for de beste spillerne har blitt, så er jeg happy.

Havertz, Rice og Timber er 3 signeringer med veldig høy kvalitet, som supplerer stallen vår eksepsjonelt bra. What's not to like.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Både Havertz og Rice har stagnert litt, men vi får se om det endrer seg når de kommer til en bedre klubb med bedre spillere.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Timber, Havertz og Rice vil senke average age i Arsenal.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Der var Havertz bekreftet!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: ons jun 28, 2023 8:55 pm Både Havertz og Rice har stagnert litt, men vi får se om det endrer seg når de kommer til en bedre klubb med bedre spillere.
Der er gode gamle vike tilbake! :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»