FrP vil privatisere polet (igjen)

Svar
Bantor
Innlegg: 1174

Re: FrP vil privatisere polet (igjen)

Legg inn av Bantor »

Det blir vel som med jernbane, det skal privatiseres.

Men jeg synes prisen er det største problemet, ikke tilgang.

Arbeiderpartiet har forresten tidligere ymtet frempå at ølavgiftene kanskje er vel høye. Men vet ikke hvor stor dekning de kom med utspillet, har for dette i partiet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zorbeltuss skrev: tir feb 28, 2023 6:39 pm Dette er Sivert Bjørnstad som håper å nå ut til velgere som er så lettlurte at de ikke skjønner at han flørter med de ved å foreslå noe som aldri kommer til å skje.
Burde skjønt at det var den fjotten. Selv om jeg trolig først ville ha tippet Helge Njåstad.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

stc887 skrev: tir feb 28, 2023 6:47 pm
LANISTA skrev: tir feb 28, 2023 6:28 pm Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg liker polet nå på mine "gamle dager" og det er disse to grunnene som står høyest:
- De kan vin.
- Det er ikke alltid åpent, noe jeg i etterkant tror har reddet livet mitt noen ganger.
La oss bare for diskusjonen sin skyld si at polet hadde blitt privatisert og det ble vin på Rema, Kiwi osv.
Hadde blitt like strengt regulert som ølutsalg minst.

Ellers er jo polet.no åpent 24/7 så det fjasesrgumentet til enkelte om det er så langt til polet skjønner jeg ikke.

Greit nok å være for privatesering. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at det offentlige er best egnet til å deale med alle oppgaver men polet lever jeg utmerket fint med er slik det er i dag. Mulig det er noen dager det er fjas de har stengt men det skal jeg overleve.
Føler meg som den klassiske uvitende Oslomannen da jeg nå for første gang lærte at man kan bestille fra Vinmonopolet. God ide, da. Noen har åpenbart tenkt på det alt:)

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Har også vært treg til å bruke post- eller leveransemuligheter. Noen som kan si noe om tid, pris og minimum kjøpesum for slike bestillinger? (Regner med at de ikke kjører ut enkeltflasker :))

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: tir feb 28, 2023 7:28 pm Har også vært treg til å bruke post- eller leveransemuligheter. Noen som kan si noe om tid, pris og minimum kjøpesum for slike bestillinger? (Regner med at de ikke kjører ut enkeltflasker :))
Du må gå inn på posten for å finne ut hvor mye det koster, det er variabelt etter hvor du bor. Bor du langt unna et pol er det gratis. Selvfølgelig kjører de ut enkeltflasker, vi bor i Norge og det skulle tatt seg ut at det skulle være et minimum antall du må bestille :)

Selv bruker jeg en gang i blant bestilling men levering på polet, siden utvalget ikke er all verden på et pol. Om du ikke vil ha det alle andre kjøper.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Everenga skrev: tir feb 28, 2023 2:43 pm
Someone skrev: lør feb 18, 2023 7:56 am


Det er ikke noe å tro, men det er faktisk fakta: Polet har trolig verdens bredeste utvalg. At alt ikke står fremme på hylla i hvert lille distrikspol, betyr ikke at man ikke kan få tak i det. Joda," mitt" lokale supermarked i Provence har ekstremt bra utvalg rose-vin, og et bra utvalg fransk vin. Utover det er det jo stusselig
Det er det samme i UK. Svære supermarked med enorme utvalg av alt annet kan likevel ikke nå et gjennomsnittelig pol til knærne hva variasjon og ikke minst kvalitet for pengene angår. Ja billig møkkavin hadde blitt billigere uten polet, dyrere viner hadde ikke det fordi innkjøpene til polet hadde blitt fragmentert.
Billig vin hadde ikke blit billigere i Norge. Fortjeneste kalkylen til den gjengse matbutikk i Norge er ganske mye høyere enn den hos det regulerte vinmonopolet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

fargerik skrev: tir feb 28, 2023 5:38 pm Hva er en "med sånn pinne", forresten? Er det vin?
Siden denne ikke er besvart enda:

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»