Været hos deg her og nå

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Været hos deg her og nå

Legg inn av return_of_drakkar »

En tråd på et annet forum vi kjenner til het noe liknende, godt besøkt.

21 grader og sol og lite vind her i gården.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

21,7 grader og sol her. Nyter en AASS Lite ute på verandaen imens naboen klipper gresset.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

20 grader og delvis skyet. En treningstur på 50 min og ble skikkelig svett. Varmt i sola.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

18 grader og tettskyet, kan bli regn når som helst ut fra dette.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Skyet opphold i Plankebyens utkant.
Det lufter sikkert godt ute nærmere kysten, men her er det lunt når det er vestavind-ish.
Jeg måler 20,8 grader. Og det er akkurat passe. Så jeg pusler i hagen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

18-20 grader og sol og lettskyet på formiddag og utover.
Nå blytunge skyer og tett regn, 16 grader.
Ser ut til at den varme sommeren er forbi.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Regn hele dagen. Men det var det behov for. Har knapt regnet hele sommeren. Plena begynte å bli svidd, selv med vanning.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

14 grader og skyet. kald trekk

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

16.1 nu. Disig, og avgang til hundetrening

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blanding av grått og overskyet, og med 18-19 grader, litt små vind i hovedstaden.
Yr eller den værmeldingen som har funnet veien til pcen for ikke så langt tilbake, melder om samme grader, men stemmer ikke helt med For meste sol, men helt greit for meg. Liker det litt kjølig og grått på en søndagsformiddag.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det var pent vær i går, og over 20 grader. Nå er det fremdeles OK, sola skinner og temp rundt 17-ish grader og mindre vind. Yr påstår at regn er underveis vår vei, og at det kan regne i et par dager. Derfor er jernhesten klar, og jeg tar en sykkeltur mens sola skinner. Fysisk fostring er triveligst i oppholdsvær.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Stod opp til 7 grader. Første gangen i år jeg brukte forvarmeren i bilen.

Sol og 16 grader nå.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mye av det samme som i går, med overskyet, litt sol og tja, ca: 15-16 grader. Tipp topp mandagsvær synes jeg.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Var 19 grader og sol på formiddagen, nå er det 16 grader, regnbyger og noen tordensmeller.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Sol, 20 grader.
Etter en halv uke med seriøst regnskyll, så er det på ny en uke foran oss med sol her i Oljebyen ☀️☀️☀️
Sist redigert av Winnowill den man aug 16, 2021 3:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det bøtter ned med regn.

Edit:

Og der begynner det å buldre litt også. Vel, får se om det blir noe løping i skauen senere, er ikke så høy i hatten når tordenværet kommer for nære.
Sist redigert av Frank.N.Steen den man aug 16, 2021 3:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Oveskyet, 17 grader.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: man aug 16, 2021 3:34 pm Det bøtter ned med regn.

Edit:

Og der begynner det å buldre litt også. Vel, får se om det blir noe løping i skauen senere, er ikke så høy i hatten når tordenværet kommer for nære.
Nei, å trene i torden er litt skummelt ja.
For et par år siden var jeg ute alene i skogen, og det ble fort et forferdelig vær.
Jeg var ikke langt unna bilen og fikk skikkelig fart på meg da det lynte og smalt samtidig nærmest i ett.
Tror nesten jeg satte v-rekord over cirka 3 minutters beinflyging :mrgreen:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

return_of_drakkar skrev: man aug 16, 2021 5:27 pm Nei, å trene i torden er litt skummelt ja.
For et par år siden var jeg ute alene i skogen, og det ble fort et forferdelig vær.
Jeg var ikke langt unna bilen og fikk skikkelig fart på meg da det lynte og smalt samtidig nærmest i ett.
Tror nesten jeg satte v-rekord over cirka 3 minutters beinflyging :mrgreen:
Hadde en lignende fartsrekord forsøk, for en stund tilbake. Planer om å gå en lengre og rolig tur, etter 2 tøffe løpedager, og knappe 3-4 km inn i skogen skjønte man hvor det bar hen. Og det torden/møkkaværet kom kjapt, knapt tid til å reagere så var lynnedslagene like ved, og så et par andre som også var ute å "småjogget", de fikk fart i rumpa, og ja, hadde småvondt i beina etterpå, og kanskje ikke så lurt, med tanke på at en helst ville tatt det rolig, men, ja, kom meg jo hjem, og da slutta det selvfølgelig å tordne og lyne ned, så kom sola, og nei, da var det nok skogstur for meg den kvelden. :lol:

Moro å se deg igjen her inne, Return of Drakkar. :)
Er vel en stund siden man skrev/besøkte Løp for livet tråden til Passport, og litt usikker på om han har funnet veien over hit, eller går under et nytt/annet nick/profilnavn.

Vel, snakk om sola, nå skinner den som bare det utenfor, og kanskje det blir løpingen på meg, likevel.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rundt 15 grader i dag og småsurt, skyet og noeregn også

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

19,2 grader og sol i Fredrikstad på mårrakvisten. Greit med en skyfri morgenstund etter et par dager med mye vind og skyer og små regnbyger. I går blåste søppeldunkene bortover, men nå er det stille igjen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

13 grader klokken 7, nå 18, skyet og litt vind.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Nå trives jeg godt. Det blåser ikke, og det er stort sett solskinn med noen bomullsdotter som svever rundt der oppe.
Jeg leser 20,5 grader i skyggen her, og det er perfekt. Ble nesten svett på dagens rolige sykkeltur.

Stor forbedring fra den slitsomme perioden tidligere i sommer når det stadig var over 30 grader. Nå er det intet mindre enn perfekt her i plankebyens utkant. Tåler godt tilværelsen dersom dette fortsetter en stund.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargeblind skrev: tor aug 19, 2021 3:18 pm
Stor forbedring fra den slitsomme perioden tidligere i sommer når det stadig var over 30 grader. Nå er det intet mindre enn perfekt her i plankebyens utkant. Tåler godt tilværelsen dersom dette fortsetter en stund.
Det er jeg helt enig i.
Var ute og gikk 07:30 i dag, da var det cirka 13, nå er det 18-19 og vindstille.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Perfekt fjellvær nå, skal til Gudbrandsdalen i helga, håper bare det blir opphold.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

10 grader, høsten er kommet - i alle fall i dag---

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det er kjølig nattetid, helt ned i 6 grader her, og mye dugg på mårrakvisten. Men dagtemperaturen er slett ikke verst. Over 20 grader i går, og det er muligheter for at det vil være omtrent det samme i et par dager til.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

fargeblind skrev: søn aug 22, 2021 10:37 am Det er kjølig nattetid, helt ned i 6 grader her, og mye dugg på mårrakvisten. Men dagtemperaturen er slett ikke verst. Over 20 grader i går, og det er muligheter for at det vil være omtrent det samme i et par dager til. Intet regn er meldt de nærmeste dagene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Overskyet, men ikke umulig med noe sol utover dagen, samt 14-15 grader ute.
I grunn meget likt forrige søndag, minus at det er en 4-5 grader kjøligere i været.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Gleder meg til høsten, til regn og at det blir mer kaldt. Til mørkere kvelder, og mer inne-kos mens det blåser stikker og stein, og regnet pisker i vindusruten :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Været»