Filosofering over stormanngalskap.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Re: Filosofering over stormanngalskap.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

immediately skrev: lør mar 11, 2023 5:15 pm
Arne Magnus Aasen skrev: lør mar 11, 2023 9:19 am Er hakekorset Hitlers initialer?

Det er jo litt merkelig med dette hakekorset syns jeg, som jo opprinnelig betyr fred og lykke, for jeg ser både AH, HH, solkorset, SS (ZZ, forkortelse for Schutzstaffel, «personalbeskyttelse»; en væpnet tropp som skulle være livvakt for Adolf Hitler), samt tallet 45.

Hva mer?

Men hvilken versjon brukte Hitler?

Denne versjonen av initialene/hakekorset står jo på hodet. Kanskje ikke rart det ble ufred og ulykke istedet for fred og lykke.
Symboler skal man ikke tulle med! :)
Takker for opplysningen om ZZ, den så jeg ikke, men så tror jeg også at det er veldig mye vi ennå ikke ser i hakekorset, så vi må fortsette å lete.

Etter intense studier (hans egne ord) bestemte han seg for å bruke hakekorset som vender seg mot høyre (som klokken). Hvorfor kan man spørre seg og jeg skulle mer enn gjerne visst svaret, for han har nok hatt en spesiell grunn.

Når det gjelder symbolets betydning for ham, at den skulle representere den ariske rase, så forstår jeg ikke det. Symbolet oppstod jo i Østen.

I tillegg til fred og lykke, så hevdes det at hakekorset utøver magi og det er det jeg vil sette pekefingeren på. Et eldgammelt symbol på fred og lykke blir altså tilskitnet av Adolf Hitler og i dag blir symbolet betraktet med avsky. Ligger det svart magi i at symbolet har lokket med fred og lykke i tusen år og bare ventet på at dets eier skulle bli født og ta bolig i symbolet med sine initialer og Gud vet hva annet som ligger der. Kan Hitler ha lest framtiden sin i tegnet? Jeg husker da jeg leste notater fra Nûrnbergprosessen at en av de tiltalte, (jeg husker ikke i farten hvem), svarte på aktors tiltale at han hadde opplevd at Hitler visste ting som han naturlig sett ikke skulle kunne vite om på forhånd (noe i den duren). Jeg husker jeg tenkte at det var derfor de fulgte ham så blindt, at de så på ham som en profet.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

I tillegg til fred og lykke, så hevdes det at hakekorset utøver magi og det er det jeg vil sette pekefingeren på. Et eldgammelt symbol på fred og lykke blir altså tilskitnet av Adolf Hitler og i dag blir symbolet betraktet med avsky. Ligger det svart magi i at symbolet har lokket med fred og lykke i ti tusen år (10 000) og bare ventet på at dets eier skulle bli født og ta bolig i symbolet med sine initialer og Gud vet hva annet som ligger der. Kan Hitler ha lest framtiden sin i tegnet? Jeg husker da jeg leste notater fra Nûrnbergprosessen at en av de tiltalte, (jeg husker ikke i farten hvem), svarte på aktors tiltale at han hadde opplevd at Hitler visste ting som han naturlig sett ikke skulle kunne vite om på forhånd (noe i den duren). Jeg husker jeg tenkte at det var derfor de fulgte ham så blindt, at de så på ham som en profet.
[/quote]

Forløperen til elektroniske tall fra 1 til 10 er hakekorset, som er ti tusen år gammelt. Har sirianerne vært der?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Forløperen til elektroniske tall fra 1 til 10 er hakekorset, som er ti tusen år gammelt. Hvis en sammenligner de digitale tallene med hakekorset finner en hele tallrekken i symbolet.

BildeBilde

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 11:43 am Forløperen til elektroniske tall fra 1 til 10 er hakekorset, som er ti tusen år gammelt. Hvis en sammenligner de digitale tallene med hakekorset finner en hele tallrekken i symbolet.
Du, arma? Nå spørs det om du ikke skal ta det litt rolig med den altervinen...

Mvh

BE
som ikke har smakt en dråpe siden sist

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: søn mar 12, 2023 2:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 11:43 am Forløperen til elektroniske tall fra 1 til 10 er hakekorset, som er ti tusen år gammelt. Hvis en sammenligner de digitale tallene med hakekorset finner en hele tallrekken i symbolet.
Du, arma? Nå spørs det om du ikke skal ta det litt rolig med den altervinen...

Mvh

BE
som ikke har smakt en dråpe siden sist
Du har rett. Nå skal jeg roe ned med fellesstart skiskyting menn. Fortsatt god søndag.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 3:28 pm
BlackEagle skrev: søn mar 12, 2023 2:55 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 11:43 am Forløperen til elektroniske tall fra 1 til 10 er hakekorset, som er ti tusen år gammelt. Hvis en sammenligner de digitale tallene med hakekorset finner en hele tallrekken i symbolet.
Du, arma? Nå spørs det om du ikke skal ta det litt rolig med den altervinen...

Mvh

BE
som ikke har smakt en dråpe siden sist
Du har rett. Nå skal jeg roe ned med fellesstart skiskyting menn. Fortsatt god søndag.
Jo, takk det samme! Sjøl har jeg vært litt opptatt med skihopping i dag!

Mvh

BE

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 10:17 am Ligger det svart magi i at symbolet har lokket med fred og lykke i ti tusen år (10 000) og bare ventet på at dets eier skulle bli født og ta bolig i symbolet med sine initialer og Gud vet hva annet som ligger der.
https://www.deviantart.com/synartisis/a ... -616290233

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 8:23 am
Takker for opplysningen om ZZ, den så jeg ikke, men så tror jeg også at det er veldig mye vi ennå ikke ser i hakekorset, så vi må fortsette å lete.

Etter intense studier (hans egne ord) bestemte han seg for å bruke hakekorset som vender seg mot høyre (som klokken). Hvorfor kan man spørre seg og jeg skulle mer enn gjerne visst svaret, for han har nok hatt en spesiell grunn.
To betydninger: Med klokken representerer: evolusjon?
Mot klokken representerer: involusjon?

https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxserp=0

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

immediately skrev: man mar 13, 2023 7:48 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 8:23 am
Takker for opplysningen om ZZ, den så jeg ikke, men så tror jeg også at det er veldig mye vi ennå ikke ser i hakekorset, så vi må fortsette å lete.

Etter intense studier (hans egne ord) bestemte han seg for å bruke hakekorset som vender seg mot høyre (som klokken). Hvorfor kan man spørre seg og jeg skulle mer enn gjerne visst svaret, for han har nok hatt en spesiell grunn.
To betydninger: Med klokken representerer: evolusjon?
Mot klokken representerer: involusjon?

https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxserp=0
Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.

Bilde

Og her et bilde som helt tydelig viser A. Hitlers initialer. Jeg lurer også på om dette faktum er blitt tatt opp før eller om det er første gang noen påpeker dette.

Bilde

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 9:46 am Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.
Det er meget mulig, til og med meget sannsynlig, at Hitler trodde på den sterkestes rett, men den sterkestes rett har ingenting å gjøre med evolusjon. Den sterkestes rett er sosialdarwinisme, ikke evolusjon.

Evolusjon er Survival of the fittest, dvs naturlig seleksjon der de individer som er best tilpasset miljøet rundt seg har størst sjanse for å formere seg og få avkom som overlever.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:03 am
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 9:46 am Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.
Det er meget mulig, til og med meget sannsynlig, at Hitler trodde på den sterkestes rett, men den sterkestes rett har ingenting å gjøre med evolusjon. Den sterkestes rett er sosialdarwinisme, ikke evolusjon.

Evolusjon er Survival of the fittest, dvs naturlig seleksjon der de individer som er best tilpasset miljøet rundt seg har størst sjanse for å formere seg og få avkom som overlever.
Takker for den, Karatel. Det var Survival of the fittest jeg tenkte på. Du, mens jeg har deg her, kunne du tenke deg å hjelpe meg med dette?
Min ambisjon er å skape en kort men konsis videosnutt av hakekorset formet som Hitlers initialer, og en kort men forklarende tekst. Den ville jeg så postet i YOU TUBE. Jeg er ikke i stand til det, men er det noen der ute som makter det, så ville jeg vært uendelig takknemlig. Jeg ser for meg mange spørsmål og svar i kommentarfeltet. Spørsmål som ville født mange svar, og kanskje ett av svarene ville gi et eureka, en løsning som ikke ville levne tvil om at den var den eneste sanne, om Hitler visste at initialene hans var å finne i hakekorset eller ikke.
I videoen må et bilde av et hakekors vendt mot høyre sees som bilde nr.1. I bilde 2. er symbolets nederste vannrette linje blitt en loddrett fortsettelse av symbolets loddrette venstre linje. I bilde 3. er symbolets øverste vannrette linje blitt en loddrett fortsettelse av symbolets høyre linje og vi ser HH (Heil Hitler). I bilde 4. trekkes den eneste streken som tilføyes symbolet. Den skal strekkes fra symbolets ytterste venstre punkt og over til andre siden. VOÌLA. Vi har HH; Heil Hitler og vi har AH; Adolf Hitler.

Bilde

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: man mar 13, 2023 7:48 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 8:23 am
Takker for opplysningen om ZZ, den så jeg ikke, men så tror jeg også at det er veldig mye vi ennå ikke ser i hakekorset, så vi må fortsette å lete.

Etter intense studier (hans egne ord) bestemte han seg for å bruke hakekorset som vender seg mot høyre (som klokken). Hvorfor kan man spørre seg og jeg skulle mer enn gjerne visst svaret, for han har nok hatt en spesiell grunn.
To betydninger: Med klokken representerer: evolusjon?
Mot klokken representerer: involusjon?
Eller ... DEvolusjon...?

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Bilde
[/quote]

Ikke bare finner vi tallrekken i hakekorset, men også i det elektronisk digitaliserte alfabetet.Bilde Bilde

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 10:42 am
Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:03 am
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 9:46 am Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.
Det er meget mulig, til og med meget sannsynlig, at Hitler trodde på den sterkestes rett, men den sterkestes rett har ingenting å gjøre med evolusjon. Den sterkestes rett er sosialdarwinisme, ikke evolusjon.

Evolusjon er Survival of the fittest, dvs naturlig seleksjon der de individer som er best tilpasset miljøet rundt seg har størst sjanse for å formere seg og få avkom som overlever.
Takker for den, Karatel. Det var Survival of the fittest jeg tenkte på. Du, mens jeg har deg her, kunne du tenke deg å hjelpe meg med dette?
Min ambisjon er å skape en kort men konsis videosnutt av hakekorset formet som Hitlers initialer, og en kort men forklarende tekst. Den ville jeg så postet i YOU TUBE. Jeg er ikke i stand til det, men er det noen der ute som makter det, så ville jeg vært uendelig takknemlig. Jeg ser for meg mange spørsmål og svar i kommentarfeltet. Spørsmål som ville født mange svar, og kanskje ett av svarene ville gi et eureka, en løsning som ikke ville levne tvil om at den var den eneste sanne, om Hitler visste at initialene hans var å finne i hakekorset eller ikke.
I videoen må et bilde av et hakekors vendt mot høyre sees som bilde nr.1. I bilde 2. er symbolets nederste vannrette linje blitt en loddrett fortsettelse av symbolets loddrette venstre linje. I bilde 3. er symbolets øverste vannrette linje blitt en loddrett fortsettelse av symbolets høyre linje og vi ser HH (Heil Hitler). I bilde 4. trekkes den eneste streken som tilføyes symbolet. Den skal strekkes fra symbolets ytterste venstre punkt og over til andre siden. VOÌLA. Vi har HH; Heil Hitler og vi har AH; Adolf Hitler.

Bilde
Beklager, men data kan jeg ikke hjelpe deg med. Mine datakunnskaper er svært mangelfulle og hvis jeg har problemer eller lurer på noe som angår data, ber jeg alltid andre om hjelp. Selv greier jeg svært lite.

Hva mener du at du ser her?:

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0

Og her:

https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.zjQl ... id=Api&P=0

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hva mener du at du ser her?:

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0

Og her:

https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.zjQl ... id=Api&P=0
[/quote]

Jeg ser et skjerf som henger på et gjerde og blåser i vinden, og en pariserinne som danser can-can.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Jeg ser et skjerf som henger på et gjerde og blåser i vinden, og en pariserinne som danser can-can.
[/quote]

En pariserinne med tre ben? Vel, franske kvinner skal være spennende, men tre ben må da være ett for mye?

Nå i vår tid er et ord som «pariserinne» fy fy. Suffikset -inne viser kjønnet til personen som omtales og slik diskriminering skal man ikke ha her i landet.

Pariserinner, lærerinner, sangerinner, skuespillerinner ol. finnes ikke lenger.

Følg nå med i tiden!

Hva ser du på det øverste bildet?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 2:56 pm

Hva mener du at du ser her?:

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0
Sannelig om jeg vet, men det kan være symbolet for den 47. roten av pi ...

Mvh

BE
grav alvorlig, nå

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 9:46 am

Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.
Hitler kjente til sin persiske profet Zarathustra og den tyske filosofen NietZsche som skrev boken "Slik talte Zarathustra".
Jeg er forresten overbevisst om at Hitler, sammen med mange andre på den tiden (og under kolonitiden), mente at evolusjon betydde "den sterkestes rett" og at det var riktig av "overmennesket" å utrydde "undermennesket".

De la ikke den samme betydning av evolusjon som dagens evolusjonister legger i begrepet.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: man mar 13, 2023 11:12 am
immediately skrev: man mar 13, 2023 7:48 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn mar 12, 2023 8:23 am
Takker for opplysningen om ZZ, den så jeg ikke, men så tror jeg også at det er veldig mye vi ennå ikke ser i hakekorset, så vi må fortsette å lete.

Etter intense studier (hans egne ord) bestemte han seg for å bruke hakekorset som vender seg mot høyre (som klokken). Hvorfor kan man spørre seg og jeg skulle mer enn gjerne visst svaret, for han har nok hatt en spesiell grunn.
To betydninger: Med klokken representerer: evolusjon?
Mot klokken representerer: involusjon?
Eller ... DEvolusjon...?

Mvh

BE
Det kan du ha rett i. ;)

https://no.wikipedia.org/wiki/Devolusjon

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:03 am

Evolusjon er Survival of the fittest, dvs naturlig seleksjon der de individer som er best tilpasset miljøet rundt seg har størst sjanse for å formere seg og få avkom som overlever.
Men var ikke Hitler opptatt av dette også da, her med tanke på "den ariske, rene rase"?

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 420
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: man mar 13, 2023 6:36 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 2:56 pm

Hva mener du at du ser her?:

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0
Sannelig om jeg vet, men det kan være symbolet for den 47. roten av pi ...

Mvh

BE
grav alvorlig, nå
Jeg ser bare "T" og "S" - "TrådStarter". :roll:

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 4:36 pm
Jeg ser et skjerf som henger på et gjerde og blåser i vinden, og en pariserinne som danser can-can.
En pariserinne med tre ben? Vel, franske kvinner skal være spennende, men tre ben må da være ett for mye?

Nå i vår tid er et ord som «pariserinne» fy fy. Suffikset -inne viser kjønnet til personen som omtales og slik diskriminering skal man ikke ha her i landet.

Pariserinner, lærerinner, sangerinner, skuespillerinner ol. finnes ikke lenger.

Følg nå med i tiden!

Hva ser du på det øverste bildet?
[/quote]


Jesus som er tatt ned fra korset og bare en flik av kjortelene danser i brisen som kommer opp fra Dødehavet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

immediately skrev: man mar 13, 2023 7:54 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 9:46 am

Mulig Hitler har tenkt på evolusjon (den sterkestes rett). Nå lurer jeg på hvorfor han satte hakekorset på skrå.
Hitler kjente til sin persiske profet Zarathustra og den tyske filosofen NietZsche som skrev boken "Slik talte Zarathustra".
Jeg er forresten overbevisst om at Hitler, sammen med mange andre på den tiden (og under kolonitiden), mente at evolusjon betydde "den sterkestes rett" og at det var riktig av "overmennesket" å utrydde "undermennesket".

De la ikke den samme betydning av evolusjon som dagens evolusjonister legger i begrepet.
Evolusjonister har nok lagt det samme i begrepet evolusjon helt siden Herbert Spencer i 1864 laget begrepet "survival of the fittest" etter å ha lest Darwins bok om artenes opprinnelse. Det var sosialdarwinistene som misforsto/misbrukte dette til å bli den sterkestes rett.

Nietzsche brukte begrepet "overmenneske" blant annet i Zarathustra, men han mente ikke med det et overmenneske som skulle herske over eller utrydde undermennesker, jeg tror "undermennesker" var et helt ukjent begrep for Nietzsche. Nietzsches overmenneske var et menneske som arbeidet for å forbedre seg selv uten å skade andre.

Nietzsches søster Elisabeth Förster-Nietzsche var antisemitt og ble medlem i nazipartiet, etter at broren var død, misbrukte hun hans filosofi og fremstilte den slik at den passet til nazismen. Det var søsteren Elisabeth, ikke Nietzche selv, som bidro til å gjøre Niettzches overenneske til et vrengebilde av det Nietzche selv hadde ment,

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

immediately skrev: man mar 13, 2023 8:05 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:03 am

Evolusjon er Survival of the fittest, dvs naturlig seleksjon der de individer som er best tilpasset miljøet rundt seg har størst sjanse for å formere seg og få avkom som overlever.
Men var ikke Hitler opptatt av dette også da, her med tanke på "den ariske, rene rase"?
Hvis Hitler hadde forstått hva survival of the fittest er, ville han latt naturen gå sin gang uten å gripe inn. Hitler tok jo som en selvfølge at en hvilken som helst tysker (arier) var bedre og mer verdig til liv og formeringen enn en hvilken som helst jøde, sigøyner og slaver. Og det er det stikk motsatte av survival of the fittest. Det er absolutt ingen grunn til å tro at en arier fra naturens side skulle være mer "fit for survival" enn en jøde.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

immediately skrev: man mar 13, 2023 8:10 pm
BlackEagle skrev: man mar 13, 2023 6:36 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 2:56 pm

Hva mener du at du ser her?:

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0
Sannelig om jeg vet, men det kan være symbolet for den 47. roten av pi ...

Mvh

BE
grav alvorlig, nå
Jeg ser bare "T" og "S" - "TrådStarter". :roll:
Det så jeg ikke selv, men du har rett i at det kan oppfattes slik.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man mar 13, 2023 8:44 pm Jesus som er tatt ned fra korset og bare en flik av kjortelene danser i brisen som kommer opp fra Dødehavet.
Godeste Arne. Kan du la være å sitere slik at det ser ut som det er jeg som skriver dine innlegg? Gjør du det med vilje?

Det du ser på bildet er et tegn fra "gudenes bolig/gudenes by".

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 9:43 pm
Det du ser på bildet er et tegn fra "gudenes bolig/gudenes by".
Temmelig sikker på at det som Arne så var et skjerf som hang på et gjerde i vinden.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Jolla skrev: man mar 13, 2023 9:52 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 9:43 pm
Det du ser på bildet er et tegn fra "gudenes bolig/gudenes by".
Temmelig sikker på at det som Arne så var et skjerf som hang på et gjerde i vinden.
Vind er ikke et dårlig forslag, men gjerde og skjerf er et bomskudd.

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:08 pm
Jolla skrev: man mar 13, 2023 9:52 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 9:43 pm
Det du ser på bildet er et tegn fra "gudenes bolig/gudenes by".
Temmelig sikker på at det som Arne så var et skjerf som hang på et gjerde i vinden.
Vind er ikke et dårlig forslag, men gjerde og skjerf er et bomskudd.

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0
Hva en person ser er høyst subjektivt. Har du aldri hørt om Rorschachttester?! :slight_smile:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Jolla skrev: man mar 13, 2023 10:18 pm
Karatel skrev: man mar 13, 2023 10:08 pm
Jolla skrev: man mar 13, 2023 9:52 pm

Temmelig sikker på at det som Arne så var et skjerf som hang på et gjerde i vinden.
Vind er ikke et dårlig forslag, men gjerde og skjerf er et bomskudd.

https://tse1.explicit.bing.net/th?id=OI ... id=Api&P=0
Hva en person ser er høyst subjektivt. Har du aldri hørt om Rorschachttester?! :slight_smile:
Du har naturligvis helt rett i at det er helt subjektivt hva en person ser, det kommer helt an på øyet som ser. Som kjent er det noen som liker mora og andre som liker dattera, og kjærligheten kan like gjerne falle på en fluelort som på en rose.

Rorschachttester har jeg aldri hørt om, men jeg er alltid villig til å lære noe nytt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»