Skeid *Klubbtråd*

Svar
LeSorcier

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av LeSorcier »

Det er ikke mot Stabæk og Brann man tar de nødvendige poengene mtp. å overleve. Jeg tror Skeid har gode muligheter til å ta poeng mot de fleste lagene i OBOS. På papiret ser mannskapet mer ut som en middelhavsfarer enn en dumpekandidat.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: ons apr 06, 2022 11:54 pm Det er ikke mot Stabæk og Brann man tar de nødvendige poengene mtp. å overleve. Jeg tror Skeid har gode muligheter til å ta poeng mot de fleste lagene i OBOS. På papiret ser mannskapet mer ut som en middelhavsfarer enn en dumpekandidat.
Hadde ikke vært meg imot selvfølgelig. Er spent på hvordan troppen reagerer på den blytunge seriestarten i forhold til kvalitet på motstanderne.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

KIL var jo fullstendig overlegne i sin avdeling på nivå tre i fjor, og kommer nok til å hevde seg også i OBOS, men Skeid må uansett levere bedre enn dette. Som Jatilnei er inne på i KIL-tråden, så lever jo kampen når stillingen kun er 1-0, men KIL vant ganske fortjent til slutt.

Brann på Nordre Åsen neste runde, og det kommer tøffe kamper på rekke og rad også etter det. Satser på at Skeid klarer å raske med seg noen poeng før de møter Blink hjemme i runde syv - en kamp Skeid (om man sammenligner lagene) bør vinne.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fortjent seier til KIL. De hadde tre megasjanser i tillegg til scoringen, mens vi ikke hadde så mye mer enn en ganske stor sjanse i hver omgang. Legger man det til grunn og måten lagene presterte på så var det helt greit at Kongsvinger vant.

Jeg stresser uansett ikke. Jeg visste seriestarten kom til å bli tøff, og det er små forandringer som må til før man begynner å prestere bedre. Et par nøkkelspillere som må opp i ringa også (Bojang og Hickson først og fremst). Defensivt synes jeg egentlig vi er solide, det er offensivt vi må finne alternativer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Skeid - Brann på tirsdag er utsolgt, og det betyr 1400 tilskuere innenfor portene på Nordre Åsen. Brann fikk et ekstra bortefelt til denne kampen og har dermed 400 borteplasser, men regner vel med at det er enkelte Brannsupportere som har kjøpt billett på hovedtribunen og skal stille uten supportereffekter der. Dette blir gøy!

Investor

Legg inn av Investor »

Faren er at Skeid får mer borte- enn hjemmekamp hva supporterstøtte angår...

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Investor skrev: tor apr 14, 2022 4:51 pm Faren er at Skeid får mer borte- enn hjemmekamp hva supporterstøtte angår...
I kampene mot Brann og Stabæk er vi seff forberedt på dette. Muligens FFK også.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Da var det endelig kampdag igjen, og det er storfavoritt Brann som kommer på besøk. Kampen er selvfølgelig utsolgt, og det blir strålende stemning på Nordre Åsen med 1400 ivrige tilskuere i dag!

Selve kampen blir nok fryktelig vanskelig for oss, og helt ærlig: det er ikke i disse kampene vi skal ta de nødvendige poengene for å berge oss. Alt annet enn en komfortabel borteseier i dag vil være overraskende. Men helvete heller, vi skal da gi det et forsøk!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Skjer det noe med banen som følge av Hagenpengene?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Disse noe spesielle mellomnavnene hos enkelte spillere, er de ekte eller er det kødd?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg hater fotball.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Solvgutt1 skrev: tir apr 19, 2022 5:47 pm Disse noe spesielle mellomnavnene hos enkelte spillere, er de ekte eller er det kødd?
Snakket akkurat om det samme her, ser ut som kødd på enkelte av dem.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

OK, da har man fått skuffelsen litt på avstand og kan skrive litt om gårsdagens kamp.

Først og fremst kan man jo si at rammen var helt nydelig. Fullstappede tribuner og 1400 tilskuere er helt nydelig, og stor takk til Brannsupporterne som stilte med snaut 500 ivrige, syngende supportere bak mål. Det bidro til en god ramme!

Når det gjelder selve kampen så vinner jo Brann fortjent. Skulle egentlig bare mangle. Spiller for spiller er Brann et bedre lag, og de SKAL jo rykke opp, mens vi skal kjempe for å berge plassen.
På tross av det: å miste ett poeng seks minutter på overtid på kampens siste angrep? Føkk, det er surt og bittert. Den følelsen satt i til langt utpå kvelden i går. Det var en tung tur med T-banen hjem for å si det sånn....

Vi har dermed starta sesongen med 3 tap av 3 mulige, alle ettmålstap. Vi har som tidligere nevnt en brutal seriestart, og jeg forventer ikke mange poeng de første seks kampene. Men faen så nær i går..

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg både håper og tror Skeid holder plassen. De viser spillemessig gode takter til tider, hadde en god pre-season der de slo Mjøndalen osv. og har gått på 1 måls tap mot Stabæk og Brann, kanskje 2 av de største opprykksfavorittene fra 1. divisjon i nyere tid.

Synes Skeid har en relativt god stall, bra trener, mye bra unggutter, bra kampramme. Jeg liker det jeg ser av konturene av stabilitet, og god og sunn klubbdrift. Så lenge de klarer å holde det mentale i sjakk etter disse første kampene så vil poengene komme.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Skeid gjorde en god kamp i går.
Fortsetter de i samme gode sporet så har jeg tro på Gard og hans mannskap.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lilleborg skrev: ons apr 20, 2022 8:52 am Når det gjelder selve kampen så vinner jo Brann fortjent. Skulle egentlig bare mangle. Spiller for spiller er Brann et bedre lag, og de SKAL jo rykke opp, mens vi skal kjempe for å berge plassen.
På tross av det: å miste ett poeng seks minutter på overtid på kampens siste angrep? Føkk, det er surt og bittert. Den følelsen satt i til langt utpå kvelden i går. Det var en tung tur med T-banen hjem for å si det sånn....

Vi har dermed starta sesongen med 3 tap av 3 mulige, alle ettmålstap. Vi har som tidligere nevnt en brutal seriestart, og jeg forventer ikke mange poeng de første seks kampene. Men faen så nær i går..
God oppsummering av kampen, ja. Selvsagt fortjente vi å vinne når man ser kampen som helhet, men skjønner at det var så surt som mulig. Selv forstod jeg ikke helt hvorfor det ble lagt til seks minutter heller.

Takk for kampen, uansett.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Skeid har justert prisene til den kommende kampen mot Lyn, men prisdiskrimeneringen lever ennå - skal du ta den "lange" trikketuren opp til Nordre Åsen må du betale 24 kroner mer for inngang på bortetribunen. Skal vi nå få se Veblen-effekten i praksis?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Vi fortsetter den knalltøffe seriestarten med en bortekamp mot Start på Sør Arena. Hjemmelaget har naturligvis alt press på seg, med tanke på at de har knallharde ambisjoner om opprykk, så derfor legger vi alt press på hjemmelaget. Sånn er det med den saken.

Vi har tre tap av tre mulige, alle med ett mål, og jager vårt første poeng. Det KAN komme i dag! Men, vi må også være realistiske og si at det blir en knalltøff utfordring. Jeg tar poeng med bonus i dag!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jaja.... fire tap av fire mulige, med minst mulig margin. 2-3, 0-1, 2-3 og 2-3 mot tre lag som er forventet å kjempe i toppen. Og nå venter Mjøndalen (H) og Fredrikstad (B) i de to neste.

Jeg stresser ikke. Det er en lang sesong!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

... og den tragiske komedien som er "Kunstgresset på Nordre Åsen" fortsetter, dere!

I denne ukas episode av podkasten "Trikkeligaen" er daglig leder Daniel Holmeide Strand gjest, og han kan fortelle at det igjen er problemer knyttet til kunstgresset på Nordre Åsen og ikke minst: det ikke-eksisterende samarbeidet med Bymiljøetaten.

Helt tilbake i November ble det endelig satt av midler til at Skeid skulle få byttet det etterhvert legendariske kunstgresset på Nordre Åsen. Det ble lagt planer for at dette byttet skulle gjennomføres i landslagspausen i juni. Yngres Avdeling og A-laget har planlagt for dette lenge.

Nå viser det seg at klovnene i Bymiljøetaten valgte å vente nesten 5 måneder før de la jobben ut på anbud. Dette ble gjort i påsken. Dette betyr at en avtale med en entreprenør ikke blir klargjort før tidligst midten av mai. Med mindre den aktuelle entreprenøren har kunstgress liggende klart, så er dette en bestillingsjobb, og bestilling for kunstgress er visstnok på 1 til 2 mnd. Med andre ord: det skal et aldri så lite mirakel til for at kunstgresset blir byttet i juni, som avtalen var og som NFF har godkjent for at vi skulle få disp.

Så da sitter vi supportere igjen og biter negler. Hvor lang tid tar det før Byrådet tvinger igjennom en nedstengning av Nordre Åsen igjen? Hvor skal vi i så fall spille? Hvor skal Yngres avdeling være?

Rett og slett håpløst.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lilleborg skrev: tor apr 28, 2022 1:15 pm ... og den tragiske komedien som er "Kunstgresset på Nordre Åsen" fortsetter, dere!

I denne ukas episode av podkasten "Trikkeligaen" er daglig leder Daniel Holmeide Strand gjest, og han kan fortelle at det igjen er problemer knyttet til kunstgresset på Nordre Åsen og ikke minst: det ikke-eksisterende samarbeidet med Bymiljøetaten.

Helt tilbake i November ble det endelig satt av midler til at Skeid skulle få byttet det etterhvert legendariske kunstgresset på Nordre Åsen. Det ble lagt planer for at dette byttet skulle gjennomføres i landslagspausen i juni. Yngres Avdeling og A-laget har planlagt for dette lenge.

Nå viser det seg at klovnene i Bymiljøetaten valgte å vente nesten 5 måneder før de la jobben ut på anbud. Dette ble gjort i påsken. Dette betyr at en avtale med en entreprenør ikke blir klargjort før tidligst midten av mai. Med mindre den aktuelle entreprenøren har kunstgress liggende klart, så er dette en bestillingsjobb, og bestilling for kunstgress er visstnok på 1 til 2 mnd. Med andre ord: det skal et aldri så lite mirakel til for at kunstgresset blir byttet i juni, som avtalen var og som NFF har godkjent for at vi skulle få disp.

Så da sitter vi supportere igjen og biter negler. Hvor lang tid tar det før Byrådet tvinger igjennom en nedstengning av Nordre Åsen igjen? Hvor skal vi i så fall spille? Hvor skal Yngres avdeling være?

Rett og slett håpløst.
Helt sykt. Det er vel ikke så mye mer å si enn dette.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Av nysgjerrighet, har noen noen ideer om hvordan Skeids andrelag vil utvikle seg gjennom sesongen? De har åpnet sterkt, pleier det å være mange utskiftninger i løpet av sommeren?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: søn mai 01, 2022 6:41 pm Av nysgjerrighet, har noen noen ideer om hvordan Skeids andrelag vil utvikle seg gjennom sesongen? De har åpnet sterkt, pleier det å være mange utskiftninger i løpet av sommeren?
De har virkelig åpnet sterkt. Seieren i dag med bare 02 og 03-spillere borte mot Fyllingsdalen er råsterk. Jeg har svært god tro på at laget berger plassen i 3.div i år.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: søn mai 01, 2022 6:59 pm
MrPets skrev: søn mai 01, 2022 6:41 pm Av nysgjerrighet, har noen noen ideer om hvordan Skeids andrelag vil utvikle seg gjennom sesongen? De har åpnet sterkt, pleier det å være mange utskiftninger i løpet av sommeren?
De har virkelig åpnet sterkt. Seieren i dag med bare 02 og 03-spillere borte mot Fyllingsdalen er råsterk. Jeg har svært god tro på at laget berger plassen i 3.div i år.

Berge plassen?? Jaja, de kommer til å havne topp 5-6. Ungt, men samtidg solid og spennende mannskap. Som egentlig Grorud 2 også har.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: man mai 02, 2022 12:06 am Berge plassen?? Jaja, de kommer til å havne topp 5-6. Ungt, men samtidg solid og spennende mannskap. Som egentlig Grorud 2 også har.
Målet er å berge plassen ja, men potensialet for en høyere plassering er absolutt der.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Da var det endelig kampdag igjen! Det er en klassisk "topp-mot-bunn"-kamp på Nordre Åsen i dag når serieleder Mjøndalen kommer på besøk!

Vi har 0p etter 4 kamper, mens Mjøndalen har 13p etter 5 kamper og leder serien. Det er fjorårets 2.divlag mot fjorårets Eliteserielag. Det er Gard Holme mot Vegard Hansen. Det er Joakim Olsen Solberg mot Johnny Buduson. KAN vi ta årets første poeng da?

Jeg har trua, men det er klart det blir vanskelig. Det virker dog som det er en ro i troppen og at ingen stresser med at vi ennå ikke har tatt poeng. Det er bra! Alle ser den tøffe seriestarten vår, men gutta har trua på at dette skal snu!

Det kommer en god del russ på denne kampen, så det blir nok litt ekstra stemning på tribunen! Så får vi se om Vegard Hansen holder fingrene av fatet...

Kampstart 15:00 på Nordre Åsen!

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: søn mai 08, 2022 8:02 am Jeg har trua, men det er klart det blir vanskelig. Det virker dog som det er en ro i troppen og at ingen stresser med at vi ennå ikke har tatt poeng. Det er bra! Alle ser den tøffe seriestarten vår, men gutta har trua på at dette skal snu!

Det kommer en god del russ på denne kampen, så det blir nok litt ekstra stemning på tribunen! Så får vi se om Vegard Hansen holder fingrene av fatet...
Melder årets første poeng til Skeid. Mjøndalen med 4 av 5 kamper på hjemmebane så langt, stort sett knepne seiere, Skeid med bare ettmålstap. Tror Skeid tar i alle fall ett, kanskje til og med alle tre poengene i dag. Blir fort mye på en gang for unge Hansen med russ på tribunen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

chatin skrev: søn mai 08, 2022 8:18 am Melder årets første poeng til Skeid. Mjøndalen med 4 av 5 kamper på hjemmebane så langt, stort sett knepne seiere, Skeid med bare ettmålstap. Tror Skeid tar i alle fall ett, kanskje til og med alle tre poengene i dag. Blir fort mye på en gang for unge Hansen med russ på tribunen.
Lov å håpe! Mjøndalen har nok det sterkeste mannskapet, men vi skal gi de kamp!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Lilleborg skrev: søn mai 08, 2022 8:25 am Lov å håpe! Mjøndalen har nok det sterkeste mannskapet, men vi skal gi de kamp!
.... og vi ga de jo kamp. Men hva hjelper vel det når man går av banen poengløse igjen. Mjøndalen vinner 2-1 og tar med seg alle tre poengene tilbake til bondelandet. Vi sitter tilbake med fem tap av fem mulige og samtlige tap med ett fattig fuckings mål. Frustrerende.

Det er en jevn kamp. Mjøndalen er et bra lag, men vi har noen gode sjanser. Allikevel savner jeg mer offensiv kreativitet. Det blir veldig statisk, og det virker til tider som spillerne er redde for å prøve noe. Tingene som funket i 2.div i fjor er foreløpig litt mer fraværende.

Æsj.

Dagens lille morsomme: En russ snek seg inn på bortebenken i pausen og fylte vannflaskene til Mjøndalen med øl. Humrer litt av den.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Lilleborg skrev: søn mai 08, 2022 10:36 pm
Dagens lille morsomme: En russ snek seg inn på bortebenken i pausen og fylte vannflaskene til Mjøndalen med øl. Humrer litt av den.
Leste nettopp om den i DT.no, lo godt selv.

Langt, langt innafor streken, original, og god humor.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»