Selge CD-samlingen

Svar
Double Dipper

Selge CD-samlingen

Legg inn av Double Dipper »

Hei.
Har pakket ned CD-samlingen for godt og vurderer å selge den. Er det noe verdi i dette nå for tiden, eller er det like greit å bare kaste det, eventuelt gi bort?
Det er snakk om i overkant av 1400 CD-er, for det meste album, ispedd en del EP-er og noen få singler.
Sjangermessig ligger mesteparten av samlingen innunder rock og "pop" i alle slags varianter, fra jangle pop til stoner rock og alt i mellom.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Double Dipper skrev: man aug 16, 2021 12:02 am Hei.
Har pakket ned CD-samlingen for godt og vurderer å selge den. Er det noe verdi i dette nå for tiden, eller er det like greit å bare kaste det, eventuelt gi bort?
Det er snakk om i overkant av 1400 CD-er, for det meste album, ispedd en del EP-er og noen få singler.
Sjangermessig ligger mesteparten av samlingen innunder rock og "pop" i alle slags varianter, fra jangle pop til stoner rock og alt i mellom.
Du kan jo slenge inn en annonse på Finn eller qxl og se om noen biter på...

TWU

Legg inn av TWU »

De fleste CD’er er i seg selv lite verdt, i motsetning til Vinyl hvor man kan ha store verdier for hånd. Det finnes sider hvor man kan «finne markedsverdi» selv om man ikke skal ta dette for helt god fisk.

Enkelte plater kan naturligvis være mer eksklusiv enn andre.

For en så stor samling er det sikkert mulig å få litt penger, om du er heldig med å finne en kjøper

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Prøvd å selge både dvd'er og cd'er på Finn - til svært lav pris, altså snakk om kroner.
Ingen napp. Og det er jo ikke så rart når på samme sted så GIES jo cd'er bort mot at noen henter det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har en DVD-samling på ca 1000 filmer. Masse snasne samlebokser og mye gull.

Men jeg tror det er flere år siden jeg så en av dem. Så nå står de der bare og støver ned. Jeg tenkte jeg skulle beholde de mest eksklusive og dyre greiene og rett og slett donere resten til et loppemarked.

Sikkert 50 av disse som fortsatt har plasten på også.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Double Dipper skrev: man aug 16, 2021 12:02 am Hei.
Har pakket ned CD-samlingen for godt og vurderer å selge den. Er det noe verdi i dette nå for tiden, eller er det like greit å bare kaste det, eventuelt gi bort?
Det er snakk om i overkant av 1400 CD-er, for det meste album, ispedd en del EP-er og noen få singler.
Sjangermessig ligger mesteparten av samlingen innunder rock og "pop" i alle slags varianter, fra jangle pop til stoner rock og alt i mellom.
Jeg har ruslet en del på markeder og loppemarkeder i noen år og plukket ut musikk av den typen du snakker om, og gjengs pris er kr. 10,- pr. CD.
Men kjøpe mer? Nope. Det har jeg ikke plass til. Og det jeg har er en salig smørje som jeg aldri har fått sortert. Finner sjeldent det jeg vil spille dersom jeg leter.
Folk skal være spesielt interessert for å kjøpe 1400 CD-plater......men du kan jo kanskje luke ut det som har en verdi og se om du kan selge èn og èn separat?

startelver

Legg inn av startelver »

Det er vel først og fremst covere folk samler på , jeg tok vare på CD-platene og cover, men kvittet meg med plastetuiet.

Vet ikke om disse har stor verdi, fra 80-90-tallet.

Ellers har jeg en del vinylsingler, og der kan jeg få 50-100 kr stykket for enkelte.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

Fringegirl skrev: man aug 16, 2021 1:22 pm Prøvd å selge både dvd'er og cd'er på Finn - til svært lav pris, altså snakk om kroner.
Ingen napp. Og det er jo ikke så rart når på samme sted så GIES jo cd'er bort mot at noen henter det.
Nei, CDer er nok ikke veldig salgbare. Men det kan jo være forsøket verdt å sette en minstepris en synes en må ha for plunderet med å eventuelt måtte pakke og sende 1400 CDer til noen, og så forsøke om en får napp på auksjonen her:

qxl CDer

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»