Ekkokamre til besvær

Svar
Frode57
Innlegg: 1269

Ekkokamre til besvær

Legg inn av Frode57 »

Norge har nå fått store Ekkokamre som man må smile av.
Noen tror at å drive med propaganda i Norge forandrer hva det som faktisk skjer i verden.

Det ble tungt å forholde seg til ;
Terroren i Israel /Gaza
Krigen i Sudan
Krigen i Sudan
Klimaproblematikken

Nrk har prøvd å nedtone debatt til å være en drøftelse for å utlede omforente meninger.

Det later til å være meningstyranni i Norge.
Minner litt om AP staten på 60 tallet.
Dog litt verre i dag da vi hadde Heradstveit i NRK som kunne debatt teknikk dengang da.

Norge har blitt et svakt demokrati.
Det å ha debatt handler om å synliggjøre uenigheter. Ikke bli enige.
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Frode57 skrev: ons apr 10, 2024 4:06 pm
...
Det later til å være meningstyranni i Norge.

...
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.
Du er klar over hva du sjøl skriver nå?

1. Du klager over at det er meningstyranni i Norge.
2. Du vil at noen (man? hvem? en eller annen?) SKAL FORTELLE FOLK HVA SOM ER RIKTIGE BESLUTNINGER.

Og det du framholder i nr. 2 som noe ønskverdig - er nettopp det du framholder i nr. 1 som IKKE ønskverdig.

Bestemme seg snart, skal man?

Mvh

BE

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.

Hjulbeint
Innlegg: 495

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: søn apr 14, 2024 1:59 pm Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.



Her er det mange muligheter...........

Nei dette ble feil.
Du Snakker om å drøfte, og så skal noen, mistenker at det er deg, fortelle folk hva som er riktig beslutning.

Hva om jeg ikke er enig i dine drøftninger, og jeg får med meg flere på mine meninger, er det da mine beslutninger som er riktig.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Frode57 skrev: søn apr 14, 2024 1:59 pm Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.
Norge har mye å gå på når det kommer til Israel/Palestina her.

I Russland/Ukraina er det ikke noen interessante meninger som ikke får komme frem. Konspirasjonsteorier og putins galskap er ikke noe man behøver mer av.

pølsa
Innlegg: 884

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 2:16 pm
Frode57 skrev: søn apr 14, 2024 1:59 pm Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.



Her er det mange muligheter...........

Nei dette ble feil.
Du Snakker om å drøfte, og så skal noen, mistenker at det er deg, fortelle folk hva som er riktig beslutning.

Hva om jeg ikke er enig i dine drøftninger, og jeg får med meg flere på mine meninger, er det da mine beslutninger som er riktig.
Media fungerer nå på ingen måte som de skal gjøre, de er talerøret for en sannhet vår politiske elite vil vi skal få vite og nærmest totalt fraværende for kritiske blikk som er deres oppgave og holde våre folkevalgte i ørene.

Hjulbeint
Innlegg: 495

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: søn apr 14, 2024 2:43 pm
Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 2:16 pm
Frode57 skrev: søn apr 14, 2024 1:59 pm Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.



Her er det mange muligheter...........

Nei dette ble feil.
Du Snakker om å drøfte, og så skal noen, mistenker at det er deg, fortelle folk hva som er riktig beslutning.

Hva om jeg ikke er enig i dine drøftninger, og jeg får med meg flere på mine meninger, er det da mine beslutninger som er riktig.
Media fungerer nå på ingen måte som de skal gjøre, de er talerøret for en sannhet vår politiske elite vil vi skal få vite og nærmest totalt fraværende for kritiske blikk som er deres oppgave og holde våre folkevalgte i ørene.
Gjelder dette også Klassekampen og Friheten også?

pølsa
Innlegg: 884

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 3:43 pm
pølsa skrev: søn apr 14, 2024 2:43 pm
Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 2:16 pm

Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.



Her er det mange muligheter...........

Nei dette ble feil.
Du Snakker om å drøfte, og så skal noen, mistenker at det er deg, fortelle folk hva som er riktig beslutning.

Hva om jeg ikke er enig i dine drøftninger, og jeg får med meg flere på mine meninger, er det da mine beslutninger som er riktig.
Media fungerer nå på ingen måte som de skal gjøre, de er talerøret for en sannhet vår politiske elite vil vi skal få vite og nærmest totalt fraværende for kritiske blikk som er deres oppgave og holde våre folkevalgte i ørene.
Gjelder dette også Klassekampen og Friheten også?
Vinner ikke en krig i media, bare oppsluttning.

Hjulbeint
Innlegg: 495

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: man apr 15, 2024 9:36 am
Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 3:43 pm
pølsa skrev: søn apr 14, 2024 2:43 pm
Media fungerer nå på ingen måte som de skal gjøre, de er talerøret for en sannhet vår politiske elite vil vi skal få vite og nærmest totalt fraværende for kritiske blikk som er deres oppgave og holde våre folkevalgte i ørene.
Gjelder dette også Klassekampen og Friheten også?
Vinner ikke en krig i media, bare oppsluttning.
Så påstandene dine var bare dikt og forbannet løgn........igjen.


At et flertall har oppdaget at din virkelighetsforståelse er noe sykt, betyr ikke at flertallet tar feil og at mindretallet har rett.

Flertallet ser at Russland angrep Ukraina i flere omganger og fullskala krig i 2022.
Og flertallet skjønte at grunnen til at Putin gikk mot Kyiv, var fordi de ønsket å ta Kyiv.

Putin fulgte Hitlers oppskrift til punkt og prikke.

Flertallet ser at Putin ikke er mulig å stole på.

Så får de som liker putin, bare løpe rundt i ring og desperat lete etter de halmstrående dere finner, og lage desperate teorier som bekrefter disse sin tro på at USA har skylda eller ansvaret.
Slik som den figuren som påstod at CIA var i Ukraina allerde i 1991 og derfor var USA skurkene.
Bevis for påstander liker disse ikke.

P. S.
Hvorfor liker du ikke å svare på spørsmål?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Hjulbeint skrev: man apr 15, 2024 10:44 am
pølsa skrev: man apr 15, 2024 9:36 am
Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 3:43 pm

Gjelder dette også Klassekampen og Friheten også?
Vinner ikke en krig i media, bare oppsluttning.
Så påstandene dine var bare dikt og forbannet løgn........igjen.


At et flertall har oppdaget at din virkelighetsforståelse er noe sykt, betyr ikke at flertallet tar feil og at mindretallet har rett.

Flertallet ser at Russland angrep Ukraina i flere omganger og fullskala krig i 2022.
Og flertallet skjønte at grunnen til at Putin gikk mot Kyiv, var fordi de ønsket å ta Kyiv.

Putin fulgte Hitlers oppskrift til punkt og prikke.

Flertallet ser at Putin ikke er mulig å stole på.

Så får de som liker putin, bare løpe rundt i ring og desperat lete etter de halmstrående dere finner, og lage desperate teorier som bekrefter disse sin tro på at USA har skylda eller ansvaret.
Slik som den figuren som påstod at CIA var i Ukraina allerde i 1991 og derfor var USA skurkene.
Bevis for påstander liker disse ikke.

P. S.
Hvorfor liker du ikke å svare på spørsmål?
Virtuell tommel.

Mvh

BE

juppe
Innlegg: 92

Legg inn av juppe »

pølsa skrev: søn apr 14, 2024 2:43 pm
Hjulbeint skrev: søn apr 14, 2024 2:16 pm
Frode57 skrev: søn apr 14, 2024 1:59 pm Ekkokamre er et rom hvor alle snakker med de samme meningene.
Norge har strammet til ytringsrommet.
Om drøfte og fortelle folk hva som er riktige beslutninger.

For mange beslutninger et ikke demokratisk forankret.



Her er det mange muligheter...........

Nei dette ble feil.
Du Snakker om å drøfte, og så skal noen, mistenker at det er deg, fortelle folk hva som er riktig beslutning.

Hva om jeg ikke er enig i dine drøftninger, og jeg får med meg flere på mine meninger, er det da mine beslutninger som er riktig.
Media fungerer nå på ingen måte som de skal gjøre, de er talerøret for en sannhet vår politiske elite vil vi skal få vite og nærmest totalt fraværende for kritiske blikk som er deres oppgave og holde våre folkevalgte i ørene.
Helt korrekt pølsa.
Dette er svært tydelig i vårt forhold til EU. Media skal sette dagsorden for den offentlige debatten. EØS-avtalen endrer seg nærmast fra dag til dag, noe som krever en kontinuerlig informasjon ut til befolkningen. Dette har ikke media fulgt opp, noe som har medført at befolkningen har svært lave kunnskaper om avtalen og dens konsekvenser.
Dette ble påtalt i Europautredningen fra 2012: "Kunnskapsgrunnlag og meningsdannelse. Kunnskap og debatt er viktige elementer i et demokratisk styre. Godt kunnskapsgrunnlag kan bedre utformingen og gjennomføringen av politikken og sikre at handlingsrommet blir utnyttet i størst mulig grad. Debatt og meningsutveksling bidrar til å øke politikkens og tilknytningsformens legitimitet. Velgere kan holde sine representanter ansvarlige, feil kan avdekkes og atferd korrigeres. Fravær av debatt bidrar til å svekke kunnskapsgrunnlaget, redusere handlingsrommet, gir svakere legitimitet og kan potensielt bidra til å undergrave tilliten til politikerne og det politiske system. Uten kunnskap kan heller ikke borgerne kjenne sine rettigheter og utøve sine plikter."/b]

Og i Europautredningen: "Mediedekningen har en klar kobling mot kunnskap og demokrati. I moderne demokratier spiller media en avgjørende rolle for å sikre et godt og åpent samfunn. Media er gitt en samfunnsoppgave. Som velgere og borgere skal vi gjennom mediene få informasjon og analyser om politikk, alternativer og konsekvenser. Media skal være en vaktbikkje som skal følge politikere og andre beslutningstakere, og holde de styrende ansvarlig. Media skal også være sporhund som skal grave frem informasjon som andre ønsker holdes skjult, og samtidig spore virkninger når snoren er klippet og hverdagen har satt inn. Endelig skal media bidra til å forme samfunnsdebatten, gi oss bilder og perspektiver."

Ut fra dette kan man tenke seg virkningen av at media svikter sin samfunnsoppgave. Her er det lett å tenke seg at befolkningen får et forvrengt verdensbilde, noe som skjer i Norge, Russland, USA….osv.

juppe
Innlegg: 92

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Slik som den figuren som påstod at CIA var i Ukraina allerde i 1991 og derfor var USA skurkene."

-------------------------------

På nettet kan du lese om at CIA var i Ukraina allerede i 1948.
USA vil helst ikke ha krig på egen dørterskel, slik det kan sees når de farter verden rundt og involverer seg i konflikter, samt der de ønsker å ta kontroll.
USA vil ikke ha sovjet/russer-raketter på Cuba, Russland vil ikke ha USA/NATO-raketter i Ukraina. Der er de to like.
Mens Sovjet vek unna i Cuba og hindret krig, står USA på sitt i Ukraina og fikk krig. Der handlet de to forskjellig.

Hjulbeint
Innlegg: 495

Legg inn av Hjulbeint »

juppe skrev: søn apr 21, 2024 11:42 am Hjulbeint: "Slik som den figuren som påstod at CIA var i Ukraina allerde i 1991 og derfor var USA skurkene."

-------------------------------

På nettet kan du lese om at CIA var i Ukraina allerede i 1948.
USA vil helst ikke ha krig på egen dørterskel, slik det kan sees når de farter verden rundt og involverer seg i konflikter, samt der de ønsker å ta kontroll.
USA vil ikke ha sovjet/russer-raketter på Cuba, Russland vil ikke ha USA/NATO-raketter i Ukraina. Der er de to like.
Mens Sovjet vek unna i Cuba og hindret krig, står USA på sitt i Ukraina og fikk krig. Der handlet de to forskjellig.


Var USA i Ukraina allerede i 1948?

Da er det ikke rart at Stalin måtte starte med å utsulte ukrainerne allerede i 1932. Selvsagt for å forebygge dagens situasjon, går jeg ut fra.

juppe
Innlegg: 92

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: søn apr 21, 2024 10:20 pm
juppe skrev: søn apr 21, 2024 11:42 am Hjulbeint: "Slik som den figuren som påstod at CIA var i Ukraina allerde i 1991 og derfor var USA skurkene."

-------------------------------

På nettet kan du lese om at CIA var i Ukraina allerede i 1948.
USA vil helst ikke ha krig på egen dørterskel, slik det kan sees når de farter verden rundt og involverer seg i konflikter, samt der de ønsker å ta kontroll.
USA vil ikke ha sovjet/russer-raketter på Cuba, Russland vil ikke ha USA/NATO-raketter i Ukraina. Der er de to like.
Mens Sovjet vek unna i Cuba og hindret krig, står USA på sitt i Ukraina og fikk krig. Der handlet de to forskjellig.


Var USA i Ukraina allerede i 1948?

Da er det ikke rart at Stalin måtte starte med å utsulte ukrainerne allerede i 1932. Selvsagt for å forebygge dagens situasjon, går jeg ut fra.
På nettsteder står at CIA var i Ukraina i 1948. Dette er vanlig som tilrettelegger i konflikter USA er deltakere i over hele kloden.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

USA er aldri skurkene i vesten sitt bilde av seg selv.
Det er viktig med å undergrave og ødelegge andre når de ikke selv får det som de vil.
Livet i det vestlige ekkokamret er godt.

Litt farlig dog med alle bildene fra Midt Østen som har blitt i hardeste laget for å opprettholde vestens selvforforherligelse

Ytringsrommet må innskrenkes.

Hjulbeint
Innlegg: 495

Legg inn av Hjulbeint »

[/quote]

På nettsteder står at CIA var i Ukraina i 1948. Dette er vanlig som tilrettelegger i konflikter USA er deltakere i over hele kloden.
[/quote]


Hvilken konflikt i Ukraina tenker du på, som CIA står bak i 1948?

juppe
Innlegg: 92

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: man apr 22, 2024 7:22 pm
På nettsteder står at CIA var i Ukraina i 1948. Dette er vanlig som tilrettelegger i konflikter USA er deltakere i over hele kloden.
[/quote]


Hvilken konflikt i Ukraina tenker du på, som CIA står bak i 1948?
[/quote]

Skrev jeg noe om det?

Det er bare å parkere stråmennene dine.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»