Baneheiadrapene

Svar
storpeder

Re: Baneheiadrapene. Var Viggo uskyldig?

Legg inn av storpeder »

VivaLV skrev: man sep 12, 2022 10:23 pm Men den mobiltelefon #2 nevnt i VG er den på noen måte relevant her?
Nei. Er vel kanskje nok en måte VG forsøker å skape en slags (falsk) balanse på.

Queenie

Legg inn av Queenie »


B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

storpeder skrev: man sep 12, 2022 10:53 pm
VivaLV skrev: man sep 12, 2022 10:23 pm Men den mobiltelefon #2 nevnt i VG er den på noen måte relevant her?
Nei. Er vel kanskje nok en måte VG forsøker å skape en slags (falsk) balanse på.
Balanse er ikke bra nei...

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

VivaLV skrev: man sep 12, 2022 10:23 pm Men den mobiltelefon #2 nevnt i VG er den på noen måte relevant her?
Tja. Kristiansen kan se ut til å ha selektiv hukommelse.

Han husker ikke han hadde to telefoner - men han husker den ene var knyttet til Netcom-abonnement og det andre til Telenor-abonnement?

storpeder

Legg inn av storpeder »

B.O.B. skrev: man sep 12, 2022 11:37 pm
storpeder skrev: man sep 12, 2022 10:53 pm
VivaLV skrev: man sep 12, 2022 10:23 pm Men den mobiltelefon #2 nevnt i VG er den på noen måte relevant her?
Nei. Er vel kanskje nok en måte VG forsøker å skape en slags (falsk) balanse på.
Balanse er ikke bra nei...
Balanse er bra. Falsk balanse ikke.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Lite har skjedd med medias sendrektighet siden Jahr ble intervjuet av journalisten.no før jul i fjor. Jeg har vel lest artikkelen nedenfor før, men interessant i lys av denne kronikken, hvor det lå en lenke midtveis:

https://journalisten.no/baneheia-saken- ... ist/492438

TV 2 er jo unntaket, og til dels Nettavisen, uten at noen av dem har gått inn i historikken i saken mtp. kommisjonen, mindretallet mv.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

VivaLV skrev: man sep 12, 2022 10:23 pm Men den mobiltelefon #2 nevnt i VG er den på noen måte relevant her?
Hvis man kan fastslå med nesten 100% sannsynlighet at meldingene på telefonen må ha foregått utenfor dekningsområdet til EG-A, så klart nei.

Skal den ha betydning må da etter de fleste solemerker noen annen ha brukt den - men hvem da.
Slik sett kunne han hatt 1000 telefoner uten at det betyr noe.

storpeder

Legg inn av storpeder »

https://www.fvn.no/norgeogverden/i/dwOg ... in-hensikt

Kort sagt stilles det spørsmål ved kommisjonens virke. Uten at man her berører "elefanten i rommet", dvs. mindretallets uredelige forsøk på å få begjæringen avvist. Kanskje noen her som kunne forfattet en kronikk om akkurat det ... Men mulig det kommer kritisk journalistikk på dette snart, etter at konklusjonen i saken til VK er klar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

storpeder skrev: ons sep 14, 2022 11:31 am https://www.fvn.no/norgeogverden/i/dwOg ... in-hensikt

Kort sagt stilles det spørsmål ved kommisjonens virke. Uten at man her berører "elefanten i rommet", dvs. mindretallets uredelige forsøk på å få begjæringen avvist. Kanskje noen her som kunne forfattet en kronikk om akkurat det ... Men mulig det kommer kritisk journalistikk på dette snart, etter at konklusjonen i saken til VK er klar.
Igjen slipper Hallgren unna kritiske spørsmål. Hennes argumenter for hvorfor saken ikke skulle bli gjenopptatt er jo helt vanvittige. Hvorfor ikke konfrontere henne med det? Selv om hun svarer at hun ikke vil kommentere det.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Dette er skammelig av media. Og det setter foreldrenes til de drepte i skammekroken som de stygge hevnlystne menesker som de er. Og media har latt dem stoppe all kritikk av dommen.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det vil sette spørsmål ved rettsvesenet i Norge om Viggo Kristiansen skal betale rstattning i dette tilfelle . Det kan stilles spørsmål ved foreldrene til barnas utilbørlig oppførel i dette tilfelle. De er noe av årsaken til at saken ikke fikk bli prøvd tidligere. De er nå ganske stygt ute å kjøre.
Hele stiftelsen bør legges ned!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kommisjonsleder Hallgren er forsiktig med å imøtegå kritikken som fremmes i lys av Viggo Kristiansens sak

– Jeg har forståelse for at det fra enkelte hold fremmes ønske om å gjennomgå hele ordningen med gjenåpning av straffesaker, men også av den grunn vil det ikke vil være riktig å gi noen kommentarer til de kritiske spørsmålene som er reist, sier hun.


Skal bli interessant å se om hun kommer til å imøtegå noe som helst.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Harduetforslag skrev: ons sep 14, 2022 5:41 pm Kommisjonsleder Hallgren er forsiktig med å imøtegå kritikken som fremmes i lys av Viggo Kristiansens sak

– Jeg har forståelse for at det fra enkelte hold fremmes ønske om å gjennomgå hele ordningen med gjenåpning av straffesaker, men også av den grunn vil det ikke vil være riktig å gi noen kommentarer til de kritiske spørsmålene som er reist, sier hun.


Skal bli interessant å se om hun kommer til å imøtegå noe som helst.
Også interessant er om hun og i hvilken grad kommer til å få konkrete kritiske spørsmål. I den artikkelen var det jo ingen.

Kanskje hun vil svare med å slå et slag for at alle dommere fremover må følge godt med på krimserier, lese krimbøker osv., slik at kunnskaper derfra kan trumfe det som ev. skulle bli sagt av sakkyndige i retten? Fjerne tradisjonen med at «kun det som blir lagt frem i retten» skal ha noe å si?

Mulig dette og annet kommer til å bli problematisert, men mediene kommer heller ikke spesielt godt ut av det om man kommet med slike spørsmål først nesten to år (eller kanskje mer?) etter at kommisjonens rapport ble offentliggjort. Jeg sendte en mail til Krimpodden-gutta om dette for halvannet år siden. Fikk et slags «God dag, mann! Økseskaft»-svar. Lyset på men ingen hjemme.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

Problemet er ikke media eller dårlige advokater eller sakkyndige slik noen av de mest aktive i denne tråden fremholder. Oddvar_Kjempebra er en av de største synderne. Problemet er derimot den iboende ondskapen til påtalemyndigheten og domstolen. Ondskap som får dem til å se helt bort fra faktiske beviser for manglende skyld akkurat slik de gjorde mot Kristiansen i Baneheia-saken.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: ons sep 14, 2022 8:03 pm Problemet er ikke media eller dårlige advokater eller sakkyndige slik noen av de mest aktive i denne tråden fremholder. Oddvar_Kjempebra er en av de største synderne. Problemet er derimot den iboende ondskapen til påtalemyndigheten og domstolen. Ondskap som får dem til å se helt bort fra faktiske beviser for manglende skyld akkurat slik de gjorde mot Kristiansen i Baneheia-saken.
Du ha fulgt dårlig med i denne tråden hvis du ikke har fått med deg at jeg mener de største synderen er politiet, påtalemyndighetene og domstolen. Uten tvil. Med unntak av Jan Helge Andersen selvfølgelig.

Men det betyr ikke at pressen eller gjennopptakelseskommisjonen skal slippe unna en granskning. Heller ikke sakkyndige som åpenbart ikke har gjort jobben sin. Men der er det vel kun Bente Mevåg jeg har kritisert.

Dårlige advokater har jeg i veldig liten grad nevnt.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

«Den samlede kommisjon har imidlertid en felles oppfatning av at det foreligger en rekke bevis og omstendigheter som kan tale for at dommen mot Viggo Kristiansen er riktig.»

Hvilke beviser og omstendigheter?

Champis

Legg inn av Champis »

Malm skrev: ons sep 14, 2022 8:59 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 14, 2022 8:15 pm
Malm skrev: ons sep 14, 2022 8:03 pm Problemet er ikke media eller dårlige advokater eller sakkyndige slik noen av de mest aktive i denne tråden fremholder. Oddvar_Kjempebra er en av de største synderne. Problemet er derimot den iboende ondskapen til påtalemyndigheten og domstolen. Ondskap som får dem til å se helt bort fra faktiske beviser for manglende skyld akkurat slik de gjorde mot Kristiansen i Baneheia-saken.
Med unntak av Jan Helge Andersen selvfølgelig.
Tåpe!

Det er forunderlig og lettere komisk å se de som mener at den ene personen som bør forsvares her er JHA! At han er den som ikke skal ha et kritisk lys på seg, men alle andre. Det er nesten så man ikke tror det man leser.

I tillegg virker det som mange av de samme mener at det ikke går an å ha flere tanker i hodet samtidig - at det ikke går an å sette kritisk søkelys på både den ene og andre involverte i denne saken.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

Champis skrev: tor sep 15, 2022 12:50 am
Malm skrev: ons sep 14, 2022 8:59 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons sep 14, 2022 8:15 pm

Med unntak av Jan Helge Andersen selvfølgelig.
Tåpe!

Det er forunderlig og lettere komisk å se de som mener at den ene personen som bør forsvares her er JHA! At han er den som ikke skal ha et kritisk lys på seg, men alle andre. Det er nesten så man ikke tror det man leser.
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet. Hvis ikke politiet/påtalemyndigheten og domstolene har evner og funksjoner eller vilje til å se bort fra vitner og - - som her - - medtiltalte som prater piss, så har vi ikke bruk for dem. Andersen på sin side har gjort opp for seg ved soning i fengsel i mange år, uavhengig av om han har drept 1 eller 2.
Du er en av dem som absolutt vil forsvare de virkelige skurkene i denne saken.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 9:26 am
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet.
Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 9:26 am
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet.
Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Det er en merkelig holdning. Malm synes det er uproblematisk at en barnsdrapsmann slipper unna. Og at foreldrene aldri får svar

Og dessuten vil en rettsak mot Andersen eksponere det elendige politiarbeidet som er gjort. Mediaoppmerksomheten vil jo bli enorm.

Malm bør nok også slå opp ordet "dokumentert".

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 9:26 am
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet.
vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest.
Personer er allerede stilt til ansvar for dette, selv om det ikke eksplisitt sies i dommen og selv om Kristiansen nå blir frikjent. Det er sammenlagt sonet bortimot 40 år i fengsel og det er mer enn nok.
Så får du heller rette sinnet ditt fir at det ene drapet rent jus-teknisk ikke er oppklart mot politiet og domstolen.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am
GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 9:26 am
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet.
Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Og at foreldrene aldri får svar
Foreldrene har vitterlig fått svar. Selv om svaret var helt usannsylig har de likevel opprettet en stiftelse hvis viktigste oppgave synes å ha vært å opprettholde folks tro på dette helt usannsynlige svaret samt å ha motarbeidet sannheten. Mer har de ikke krav på.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am
GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 9:26 am
Som dokumentert tidligere av flere inklusive meg selv, så er en eventuell sak mot Andersen et enormt sidespor som bare er egnet til å ta fokuset vekk fra dem som er de faktisk skyldige i dette justismordet.
Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Mediaoppmerksomheten vil jo bli enorm.
Du kan jo fortsette å innbille deg dette.
Medieoppmerksomheten vil bli den samme som da saken ble gjenåpnet(hvilket i realiteten er en frifunnelse) når Kristiansen formelt er frifunnet. Altså avmålt.
Folk er allerede lei av denne saken og er ikke interessert i å lese mer om den, hvilket også har vært strategien til påtalemyndigheten med deres avsindige tidsbruk. Dette er blitt dokumentert for deg en rekke ganger, Oddvar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:39 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am
GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am

Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Mediaoppmerksomheten vil jo bli enorm.
Du kan jo fortsette å innbille deg dette.
Medieoppmerksomheten vil bli den samme som da saken ble gjenåpnet(hvilket i realiteten er en frifunnelse) når Kristiansen formelt er frifunnet. Altså avmålt.
Det må du gjerne tro. Jeg tror oppmerksomheten blir stor.
Det er uansett helt riktig å tiltale ham for mordet på den eldste jenta. Han skal ikke slippe unna et så bestialsk mord hvis bevisene for at han gjorde det er der.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:51 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:39 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am

Mediaoppmerksomheten vil jo bli enorm.
Du kan jo fortsette å innbille deg dette.
Medieoppmerksomheten vil bli den samme som da saken ble gjenåpnet(hvilket i realiteten er en frifunnelse) når Kristiansen formelt er frifunnet. Altså avmålt.
Jeg tror oppmerksomheten blir stor.
Det har du sagt før i din naivitet. Til det kjedsommelige.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:39 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am
GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am

Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Mediaoppmerksomheten vil jo bli enorm.
Du kan jo fortsette å innbille deg dette.
Medieoppmerksomheten vil bli den samme som da saken ble gjenåpnet(hvilket i realiteten er en frifunnelse) når Kristiansen formelt er frifunnet. Altså avmålt.
Folk er allerede lei av denne saken og er ikke interessert i å lese mer om den, hvilket også har vært strategien til påtalemyndigheten med deres avsindige tidsbruk. Dette er blitt dokumentert for deg en rekke ganger, Oddvar.
Nei, du har ikke dokumentert dette i det hele tatt. Det er jo bare påstander fra deg om hva som vil skje i fremtiden.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:52 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:51 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:39 am

Du kan jo fortsette å innbille deg dette.
Medieoppmerksomheten vil bli den samme som da saken ble gjenåpnet(hvilket i realiteten er en frifunnelse) når Kristiansen formelt er frifunnet. Altså avmålt.
Jeg tror oppmerksomheten blir stor.
Det har du sagt før i din naivitet. Til det kjedsommelige.
Hvorfor dette behovet for å prate ned andre?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:31 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am
GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 9:41 am

Vi har ikke bare et justismord, vi har uoppklart voldtekt og drap på en liten jente - og det at ingen skal stilles til ansvar for det er noe av det mest motbydelige jeg har lest. Jeg har forståelse for dem som mener det ikke er mulig å dømme JHA (jeg er uenig), men de menneskene som sier at han skal slippe unna å bli stilt til ansvar for sine ugjerninger for at det vil ta fokus vekk fra justismordet er virkelig en skam og melder seg egentlig ut fra det siviliserte samfunnet.
Og at foreldrene aldri får svar
Foreldrene har vitterlig fått svar. Selv om svaret var helt usannsylig har de likevel opprettet en stiftelse hvis viktigste oppgave synes å ha vært å opprettholde folks tro på dette helt usannsynlige svaret samt å ha motarbeidet sannheten. Mer har de ikke krav på.
Det må du gjerne mene. Jeg mener at foreldrene har blitt lurt av politi og påtalemyndigheter. Og hvis Kristiansen blir frikjent, må Andersen stilles til rette for drapet på Lena Sløgedal Paulsen.

Uansett hvordan foreldrene har oppført seg mot Kristiansen (som jeg synes har vært kritikkverdig) har de rett til å få saken oppklart når bevisene faktisk er til stede.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:58 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:31 am
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:17 am

Og at foreldrene aldri får svar
Foreldrene har vitterlig fått svar. Selv om svaret var helt usannsylig har de likevel opprettet en stiftelse hvis viktigste oppgave synes å ha vært å opprettholde folks tro på dette helt usannsynlige svaret samt å ha motarbeidet sannheten. Mer har de ikke krav på.
Uansett hvordan foreldrene har oppført seg mot Kristiansen (som jeg synes har vært kritikkverdig) har de rett til å få saken oppklart når bevisene faktisk er til stede.
I motsetning til hva du antakelig innbiller deg, og det du nok ikke forstår, så har ikke en hovedforhandling i en straffesak som mål å finne sannheten. Målet er å finne ut om en person er skyldig eller ikke samt å utmåle straff. I motsetning til hva du innbiller deg så er det å gi svar til etterlatte om hva som indetalj har skjedd ikke en del av rettens mandat.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Malm skrev: tor sep 15, 2022 12:26 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 10:58 am
Malm skrev: tor sep 15, 2022 10:31 am

Foreldrene har vitterlig fått svar. Selv om svaret var helt usannsylig har de likevel opprettet en stiftelse hvis viktigste oppgave synes å ha vært å opprettholde folks tro på dette helt usannsynlige svaret samt å ha motarbeidet sannheten. Mer har de ikke krav på.
Uansett hvordan foreldrene har oppført seg mot Kristiansen (som jeg synes har vært kritikkverdig) har de rett til å få saken oppklart når bevisene faktisk er til stede.
I motsetning til hva du antakelig innbiller deg, og det du nok ikke forstår, så har ikke en hovedforhandling i en straffesak som mål å finne sannheten. Målet er å finne ut om en person er skyldig eller ikke samt å utmåle straff. I motsetning til hva du innbiller deg så er det å gi svar til etterlatte om hva som indetalj har skjedd ikke en del av rettens mandat.
Det har du i og for seg rett i, men her bare kverulerer du. At de pårørende vil ha et svar er noe alle vet. Selv om retten formelt sett ikke kommer med svar, så oppfattes ofte en dom som et svar.

Det er jo derfor foreldrene har trodd det var Kristiansen i alle disse årene.

At de ønsker at den med bevisene i mot seg skal dømmes for drapet er jo ikke rart. Og vi som samfunn har et ansvar for å dømme de som vi (uten tvil) mener står bak et drap.

Når bevisene i denne saken så tydelig gir et heltheltlig bilde av hva som har skjedd så tror jeg de pårørende vil se på det som et svar.

Men da må de først venne seg av med tanken om at det var Kristiansen. En rettsforhandling hvor Andersen er tilltalt vil opplyse saken på en god måte.

Den nedlatende tonen din sier forøvrig ingenting om meg, men mye om deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»