Løp for livet.

Svar
Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Re: Løp for livet.

Legg inn av Sportslig »

Gjorde noe dumt og impulsivt i kveld. Løp 5 km all out med kaldstart. Alt av fornuft ble igjen hjemme, og jeg prøvde å se hvor dårlig formen faktisk er. Resultatet ble veldig positivt egentlig. 16.8 km/t og ny makspuls registrert :shock: Løypa er veldig hard, og har nesten 80 høydemeter. Riktignok like mye nedover, men det lønner seg jo med flatt terreng. Fryktet mye verre. Letta.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FantasySwede skrev: man aug 29, 2022 10:48 pm Gjorde noe dumt og impulsivt i kveld. Løp 5 km all out med kaldstart. Alt av fornuft ble igjen hjemme, og jeg prøvde å se hvor dårlig formen faktisk er. Resultatet ble veldig positivt egentlig. 16.8 km/t og ny makspuls registrert :shock: Løypa er veldig hard, og har nesten 80 høydemeter. Riktignok like mye nedover, men det lønner seg jo med flatt terreng. Fryktet mye verre. Letta.
Lol. Skulle til å si satan, det er ei bra fart, men jeg får holde meg i nakkeskinnet i denne tråden. Gleder meg til å løpe en dag snarlig.

Men det betyr ikke at du ikke er overtrent, ville vært veldig obs på signaler iallfall.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Queenie skrev: man aug 29, 2022 10:50 pm
FantasySwede skrev: man aug 29, 2022 10:48 pm Gjorde noe dumt og impulsivt i kveld. Løp 5 km all out med kaldstart. Alt av fornuft ble igjen hjemme, og jeg prøvde å se hvor dårlig formen faktisk er. Resultatet ble veldig positivt egentlig. 16.8 km/t og ny makspuls registrert :shock: Løypa er veldig hard, og har nesten 80 høydemeter. Riktignok like mye nedover, men det lønner seg jo med flatt terreng. Fryktet mye verre. Letta.
Lol. Skulle til å si satan, det er ei bra fart, men jeg får holde meg i nakkeskinnet i denne tråden. Gleder meg til å løpe en dag snarlig.

Men det betyr ikke at du ikke er overtrent, ville vært veldig obs på signaler iallfall.
Ja, det var jo dumt gjort. Står ikke akkurat i noe treningsbok. Kommer til å senke mengden veldig, og vil også ta en kontrollsjekk hos legen for å se om noe annet kan være galt.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

8 km kokrolig. God følelse.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ikke løpt på en stund nå pga litt ferie og farting, så spent på formen.

Fantastisk økt, ble pressa skikkelig på viljestyrken men hadde planen klar på forhånd: IKKE redusere fart selv om jeg fikk litt syre eller det føltes for jævlig ut. Trente tung, utholdende styrke på hele kroppen (inkl 10 min med knebøy og utfall) og dans i går, dagsform absolutt ikke på topp selv om jeg har prøvd å drive dank hele dagen.

25 min oppvarming

4 x 30 / 15 - 1% og 12 km/t
3 x 60 / 30 - 1 % og 12 km/t

2 x 2 / 1 - 1 % og 12 km/t

2 x 1,30 / 30 - 1 % og 12 km/t (her begynte det å bli tungt pga kortere pause)

2 x 2 / 1 - 1 % og 12 km/t (hadde så lyst til å gå ned i fart her, men klarte å pushe, så løsnet det)

3 x 60 / 30 - 0,5 % og 13,5 km/t (fornøyd!)
4 x 30 / 15 - 0,5 % og 14,5 - 15 km/t (èn på 15!) Makspuls på 181, ikke vært der på ei stund.

At man kan bli høy etter treningsøkter er sikkert og visst, hvem trenger rus 🤣 🥳

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Queenie skrev: ons aug 31, 2022 6:35 pm Ikke løpt på en stund nå pga litt ferie og farting, så spent på formen.

Fantastisk økt, ble pressa skikkelig på viljestyrken men hadde planen klar på forhånd: IKKE redusere fart selv om jeg fikk litt syre eller det føltes for jævlig ut. Trente tung, utholdende styrke på hele kroppen (inkl 10 min med knebøy og utfall) og dans i går, dagsform absolutt ikke på topp selv om jeg har prøvd å drive dank hele dagen.

25 min oppvarming

4 x 30 / 15 - 1% og 12 km/t
3 x 60 / 30 - 1 % og 12 km/t

2 x 2 / 1 - 1 % og 12 km/t

2 x 1,30 / 30 - 1 % og 12 km/t (her begynte det å bli tungt pga kortere pause)

2 x 2 / 1 - 1 % og 12 km/t (hadde så lyst til å gå ned i fart her, men klarte å pushe, så løsnet det)

3 x 60 / 30 - 0,5 % og 13,5 km/t (fornøyd!)
4 x 30 / 15 - 0,5 % og 14,5 - 15 km/t (èn på 15!) Makspuls på 181, ikke vært der på ei stund.

At man kan bli høy etter treningsøkter er sikkert og visst, hvem trenger rus 🤣 🥳
Deilig økt!!! Du blir bedre av å presse deg, så dette er jo gull. Grattis:)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Selv har jeg tatt det ganske rolig i dag. 6 km på veldig rolig fart. Har roet kraftig ned på treningen, og jeg responderer bra på det. Motoren skal være bra, så regner med jeg er klar for å trene som normalt om noen uker. Men kommer til å være forsiktig. Viktig å ha det gøy også:)

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Restitusjon..... løp. 30-30 minutter med puls på 63% av maxpuls. Da driver du ut avfall uten å akkumulere nytt 😊

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Hah... 30-40 min skal det være... var nok litt trøtt 🙃

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

8 km rolig i dag. Beina blir bedre og bedre. Sover også bedre på nettene, og hvilepulsen har gått ned. Var nok på vei mot en overtrening, men nå peker pilene oppover.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Høres ut som om du har "knekt koden"! Håper du lagrer denne erfaringen slik at du ikke kommer i samme situasjon senere.
God helg!

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Passport skrev: fre sep 02, 2022 9:50 pm Høres ut som om du har "knekt koden"! Håper du lagrer denne erfaringen slik at du ikke kommer i samme situasjon senere.
God helg!
Takk for det. Blir ingen økter over 10 km neste uke heller. Så får jeg gjøre opp status når neste uke er ferdig. Ønsker deg en god helg tilbake:)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

De gangene jeg kan eller må ta økta tidlig om morgenen før mat, så er dette faktisk de beste.

Den gangen jeg løp mye og ofte hardt, så løp jeg cirka 6:30 om morgenen, før jobb.
Men det var da...en svunnen tid.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens økt ble fjelltur på 21 km. Deilig vær. Nesten vindstille, og veldig varmt. Tok det som en tur, og hadde flere stopp på veien. Fikk faktisk litt farge. Grønt lys for å starte opp med noen raskere joggeturer fra neste uke.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ikke skrevet mye her, siste tiden. Liten vits, da betennelsen i akillesen virker å være seigliva, og må nok godta at 10-12 uker kan fort bli til 6 måneder, slik en fryktet tidlig ut. Men får bare fortsette å være tålmodig, og er nå passert 10 uker, og er det fortsatt på stedet hvil, etter 12 uker, vil jeg prøve å få ei ny time hos en annen spesialist/fysioterapeut, for denne konstante berg og dalbanen, går utover psyken og motivasjonen.

Funnet en viss glede i alternativ trening, særlig styrke, men løping er jo først og fremst hovedmålet å komme tilbake til. Og er for mye informasjon og tvilsomme tips å finne på nettet, ikke alltids det ene hjelper, faktisk føler en at mye av de "gode" rådene har motvirket fremgangen, og gjort vondt, mye verre. Så nei, fort gjort å bli forvilla og motløs av så mye info, og der en skal prøve å luke ut alt det dårlige, og kun fokusere på de gode bitene.

Prøver å gå tilbake til tåhev i trappeoppgang, men hvor en står på et bein i ca: 3-6 sekunder, senker seg sakte ned og under trappetrinnet (skal ikke være smertefullt) og holder den stillingen i ca: 15-30 sekunder (bruker ei startklokkefunksjon for å passe på å ikke holde på for lenge) og så gjenta 8-10 ganger, ta en time-out på ca: 15-30 minutter, gjenta 1 eller 2 ganger til, og igjen, fokusere på at det ikke skal bli smerter involvert.

Har også "sittende" knebøy, med en stol plassert bak deg, også en fin og litt knotete (i starten) øvelse, samt vanlig knebøy (alltid før løping/trening) samt noe ulike andre øvelser, en har glemt navnet på.

Heldigvis er ikke all løping utendørs, helt umulig. Får prøvd ut 2-3 ganger i uka, ca: 4-7 km, med gåing-løping-gåing og ja, kommer smerten, roer man ned, og kjenner an, og prøver på ny. Eneste kjipe nå, er de hersjens ekle hjortelusfluene, faen for noe svineri. Hjalp ikke å ta skjegget å klippet meg korthåra, for svina finner meg likevel. 3 ganger siste uka, har en fått med seg en blodsugende "gjest" hjem, i det man skal ta av seg klæra og dusje.
Synd, for gjør at en blir litt småparnoid, når en hele tiden må se om de har festa seg til jakka eller klærne, men nei, skulle ønske det fantes noe spray eller lignende, for å bli kvitt uvesenet. Men skyldes vel at det er også mye rådyr og elg i skauen for tiden, der rådyrene er jo nesten tamme.
Sto nylig knappe 3-4 meter unna en, og den bare så på meg, og fortsatte med sitt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FantasySwede skrev: søn sep 04, 2022 12:29 pm Dagens økt ble fjelltur på 21 km. Deilig vær. Nesten vindstille, og veldig varmt. Tok det som en tur, og hadde flere stopp på veien. Fikk faktisk litt farge. Grønt lys for å starte opp med noen raskere joggeturer fra neste uke.
Vær forsiktig, overtrening er ingen spøk!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: ons aug 24, 2022 9:10 pm 17,5 km i dag. På ingen måte helt kjørt eller skutt, hadde mer på lager men velger å fortsette å ta fremskrittene steg for steg. Nærmer meg halvmaraton.
19km i dag, Får begynne å pønske ut neste mål etter at halvmaraton er løpt. I første omgang blir det nok ø løpe halvmaraton raskere og ellers løpe litt variert, både mtp lengde og intensitet. Hvis jeg ikke går lei må en vel nesten se om ordentlig maraton neste høst er en greie.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lezah skrev: søn sep 04, 2022 9:10 pm
Lezah skrev: ons aug 24, 2022 9:10 pm 17,5 km i dag. På ingen måte helt kjørt eller skutt, hadde mer på lager men velger å fortsette å ta fremskrittene steg for steg. Nærmer meg halvmaraton.
19km i dag, Får begynne å pønske ut neste mål etter at halvmaraton er løpt. I første omgang blir det nok ø løpe halvmaraton raskere og ellers løpe litt variert, både mtp lengde og intensitet. Hvis jeg ikke går lei må en vel nesten se om ordentlig maraton neste høst er en greie.
Gratulerer med progresjonen. Alltid deilig å kjenne på mestringsfølelsen over at man klarer å løpe lengre. Regner med det gir deg økt motivasjon til å løpe mer. Maraton er et annet beist, men du klarer det fint med progressiv økning i mengde. Husk at Jakob Ingebrigtsen sin lengste løpetur er 20 km, så vi dødelige kan faktisk slå ham på noe :P

Lezah

Legg inn av Lezah »

FantasySwede skrev: man sep 05, 2022 12:46 pm
Gratulerer med progresjonen. Alltid deilig å kjenne på mestringsfølelsen over at man klarer å løpe lengre. Regner med det gir deg økt motivasjon til å løpe mer. Maraton er et annet beist, men du klarer det fint med progressiv økning i mengde.
Takk, takk. Det er jo småtteri sammenlignet med det gærningene i denne tråden driver med, men siden jeg er "noob" så føler jeg at det er ok progresjon mtp både Covid og 4 uker sommerferie som potensiell fallgrop inni de cirka 6mnd jeg har holdt på. Vet jo nå at 21km ikke er et problem, så planen videre er å konsentrere meg om henholdsvis

1. Bruke forbedring av tid å halvmaraton som "langløp-opplegg".
2. Leke litt med forskjellige kortere opplegg, som f.eks høyere intensitet på intervaller eller på mellomlange distanser. Må gripe sjansen meens været tillater det her i Midt-Norge til å løpe litt ute for kosens skyld også.

Håper bare motivasjonen vedvarer. Gjør den det bør maraton være overkommelig neste år, ja. Mister jeg lysten blir det verre. Også vært forskånet skader, som jeg forstår kan være en bitch.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 12:53 pm
FantasySwede skrev: man sep 05, 2022 12:46 pm
Gratulerer med progresjonen. Alltid deilig å kjenne på mestringsfølelsen over at man klarer å løpe lengre. Regner med det gir deg økt motivasjon til å løpe mer. Maraton er et annet beist, men du klarer det fint med progressiv økning i mengde.
Takk, takk. Det er jo småtteri sammenlignet med det gærningene i denne tråden driver med, men siden jeg er "noob" så føler jeg at det er ok progresjon mtp både Covid og 4 uker sommerferie som potensiell fallgrop inni de cirka 6mnd jeg har holdt på. Vet jo nå at 21km ikke er et problem, så planen videre er å konsentrere meg om henholdsvis

1. Bruke forbedring av tid å halvmaraton som "langløp-opplegg".
2. Leke litt med forskjellige kortere opplegg, som f.eks høyere intensitet på intervaller eller på mellomlange distanser. Må gripe sjansen meens været tillater det her i Midt-Norge til å løpe litt ute for kosens skyld også.

Håper bare motivasjonen vedvarer. Gjør den det bør maraton være overkommelig neste år, ja. Mister jeg lysten blir det verre. Også vært forskånet skader, som jeg forstår kan være en bitch.
Skader vil alltid være der som en trussel. Men så lenge du ikke øker enormt på mengden i uka, og har investert i gode sko, så bør det være mulig å unngå de verste avbrekkene. Hvor mange ganger løper du i uka? Og løper du alltid langt? Hvis du løper 4 økter så ville jeg løpt:
Dag 1: Rolig tur 60 min
Dag 2: Intervall av noe slag. Overfart
Dag 3: Rolig tur 60 min
Dag 4: Langtur. Tempo etter dagsform.

Vet ikke om du er glad i en treningsplan. Eller om du kun løper på følelsen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

FantasySwede skrev: man sep 05, 2022 1:01 pm
Skader vil alltid være der som en trussel. Men så lenge du ikke øker enormt på mengden i uka, og har investert i gode sko, så bør det være mulig å unngå de verste avbrekkene. Hvor mange ganger løper du i uka? Og løper du alltid langt? Hvis du løper 4 økter så ville jeg løpt:
Dag 1: Rolig tur 60 min
Dag 2: Intervall av noe slag. Overfart
Dag 3: Rolig tur 60 min
Dag 4: Langtur. Tempo etter dagsform.

Vet ikke om du er glad i en treningsplan. Eller om du kun løper på følelsen.
Jeg liker treningsplaner, i teorien, men jeg har en jobb+annet som gjør det vanskelig å planlegge veldig. I tillegg er jeg ikke såååå die hard, så ofte tar jeg heller en 3-4 timer lang gåtur i marka hvis været er fint og humøret til det er på plass. Løping blir derfor enn så lenge alt mellom 2 og 4 ganger i uka. Trener jeg styrke/etc er det intervaller, så de er alltid minst to av dem i uka. Evt overskudd av tid og energi vies da lengre løp.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens økt: 10 km på 10 km/t. Veldig rolig økt. Beina kjennes bra ut, og pulsen er normal.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: søn sep 04, 2022 3:41 pm Ikke skrevet mye her, siste tiden. Liten vits, da betennelsen i akillesen virker å være seigliva, og må nok godta at 10-12 uker kan fort bli til 6 måneder, slik en fryktet tidlig ut. Men får bare fortsette å være tålmodig, og er nå passert 10 uker, og er det fortsatt på stedet hvil, etter 12 uker, vil jeg prøve å få ei ny time hos en annen spesialist/fysioterapeut, for denne konstante berg og dalbanen, går utover psyken og motivasjonen.


Synd, for gjør at en blir litt småparnoid, når en hele tiden må se om de har festa seg til jakka eller klærne, men nei, skulle ønske det fantes noe spray eller lignende, for å bli kvitt uvesenet. Men skyldes vel at det er også mye rådyr og elg i skauen for tiden, der rådyrene er jo nesten tamme.
Sto nylig knappe 3-4 meter unna en, og den bare så på meg, og fortsatte med sitt.
Akillesproblemer er slemme saker, så få det i orden, da gjerne med profesjonell hjelp.
Jeg har kanskje nevnt det, men jeg sliter med den ene fra ungdommen av (flere hundre år siden...). Den er tykkere og stivere enn den andre grunnet fotballskade, og da var det lite man gjorde med det. Jeg har merket det enn 2-3 dager, men smerte og ubehag er nå vekke igjen.

Forresten så bruker jeg ikke sokker i skoene mer, og det var med sokker på noen turen jeg fikk litt vondt, glir litt i skoene.
Jeg bruker sånn talkum for barnehud i skoene da jeg er barbeint, det funker bra.

Rådyr ja.
Har møtt noen i år, og de er morsomme når de stirrer på deg (de lurer sikkert hva dette er for en uteknisk person som kommer... :D ).
Rådyr er flotte og artig å se deres spenst og eleganse.

Flått har jeg aldri hatt noen problemer med.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: søn sep 04, 2022 3:41 pm Funnet en viss glede i alternativ trening, særlig styrke, men løping er jo først og fremst hovedmålet å komme tilbake til. Og er for mye informasjon og tvilsomme tips å finne på nettet, ikke alltids det ene hjelper, faktisk føler en at mye av de "gode" rådene har motvirket fremgangen, og gjort vondt, mye verre. Så nei, fort gjort å bli forvilla og motløs av så mye info, og der en skal prøve å luke ut alt det dårlige, og kun fokusere på de gode bitene.
For en som løper og sykler så er ikke styrketrening det som kicker mest.
Vi vil løpe og sykle. Basta.
Derfor tror jeg vi hele tiden kanskje leter etter "mirakel-øvelser" når det gjelder styrketrening. Treningsstudio er jo ikke aktuelt for de fleste her.
Men finner du gode øvelser som hjelper er jo det som det skal.

Jeg har aldri likt styrketrening som sådan.
Nå gjør jeg noe med ei stang, manualer og ikke minst strikker.
Det går greit og føler det jeg gjør er nok.

ps: en gang i tiden bygde jeg et styrkerom i kjelleren der jeg da bodde. Innredet med masse styrkeutstyr, også slikt at man kunne løfte i skinner etc.
Drev en stund, men fant ut at dette var lite for meg. Jeg solgte derfor mer eller mindre alt, med betydelig tap,,,

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Dagens
6*1000 på terskel. Fortsatt i bedring. Gode bein. Rundt 3.50-fart på dragene. 1 min pause.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

return_of_drakkar skrev: man sep 05, 2022 9:22 pm Forresten så bruker jeg ikke sokker i skoene mer, og det var med sokker på noen turen jeg fikk litt vondt, glir litt i skoene.
Jeg bruker sånn talkum for barnehud i skoene da jeg er barbeint, det funker bra.
Kanskje en får vurdere å satse på ei Don Johnson Miami Vice lignende løpe-look fremover: ;)
Bilde
return_of_drakkar skrev: man sep 05, 2022 9:22 pm Rådyr ja.
Har møtt noen i år, og de er morsomme når de stirrer på deg (de lurer sikkert hva dette er for en uteknisk person som kommer... :D ).
Rådyr er flotte og artig å se deres spenst og eleganse.

Flått har jeg aldri hatt noen problemer med.
Positive med mindre løping og mer gåing, blir jo at en får mer innsikt til de alle de ulike skapningene som bor i skauen, fremfor oss gjestene, som kun er innom på visitt.

Dessverre en del som stryker med, grunnet hektiske turveier, særlig stålormen virker å slite mot travle syklister, men tja, naturen går jo sin gang, og mat for andre igjen. Møtte noen her forleden, som skrek og bar seg, da de hadde sett en livsfarlig huggorm, og der senere viste seg å være en helt uskyldig stålorm.
return_of_drakkar skrev: tir sep 06, 2022 12:29 pm For en som løper og sykler så er ikke styrketrening det som kicker mest.
Vi vil løpe og sykle. Basta.
Derfor tror jeg vi hele tiden kanskje leter etter "mirakel-øvelser" når det gjelder styrketrening. Treningsstudio er jo ikke aktuelt for de fleste her.
Men finner du gode øvelser som hjelper er jo det som det skal.

Jeg har aldri likt styrketrening som sådan.
Nå gjør jeg noe med ei stang, manualer og ikke minst strikker.
Det går greit og føler det jeg gjør er nok.

ps: en gang i tiden bygde jeg et styrkerom i kjelleren der jeg da bodde. Innredet med masse styrkeutstyr, også slikt at man kunne løfte i skinner etc.
Drev en stund, men fant ut at dette var lite for meg. Jeg solgte derfor mer eller mindre alt, med betydelig tap,,,
Nei, en vil jo helst tilbake til dit man var, men får se på denne perioden som en kjip og forhåpentligvis lærerik lærepenge, som kan snus om til noe nyttig fremover, så en slipper mer unødig "time-out".
Blir ikke helt det samme, det å stå/sitte pumpe jern og vekter, som det er å løpe/sykle fritt utendørs. Men all trening for tiden, er gull for kropp og sjel, da det bidrar i å holde motivasjonen noen lunde i gang.
Så er det jo litt moro å kjenne på at man faktisk er i stand til å få utbytte av øvelser som en aldri har hatt interesse for, tidligere.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 06, 2022 4:26 pm Dessverre en del som stryker med, grunnet hektiske turveier, særlig stålormen virker å slite mot travle syklister, men tja, naturen går jo sin gang, og mat for andre igjen. Møtte noen her forleden, som skrek og bar seg, da de hadde sett en livsfarlig huggorm, og der senere viste seg å være en helt uskyldig stålorm.
Noen er ikke vant til å se dyr.
Forleden kom vi over ei snegle som skulle krysse der vi gikk - da følte jeg meg rask gitt... :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

Pokker og, nå må jeg spise mine egne ord. Trente utholdende styrke og var godt på vei i et sett med ca 5 min utfall, brukte ikke vekter for jeg hadde allerede kjørt noe lignende med knebøy, men fokuserte på å komme helt ned til gulvet med kneet på alt. Det ble åpenbart for mye akrobatikk i dag, plutselig smalt det i framside høyre lår :/ Stygt redd for at det er en strekk, så da blir det lite løping de kommende ukene.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fant denne tråden først nå, og ser umiddelbart at her er det mange sprekinger! Jeg er en lettvekter i forhold, men er veldig fornøyd med progresjonen jeg har hatt med kondisen og formen generelt etter at jeg begynte med løping for et par år siden, ved siden av styrketrening. Hadde tilnærmet null grunnlag før dette, så startet i ro og mak i nabolaget og har egentlig tatt det veldig pent og rolig lenge.

Har nå flyttet i sommer og fått en deilig løkke å løpe på rett ved døra på ca 1 km per runde, og kan veldig fornøyd meddele at jeg løp min første mil idag! Distansen var på 10.20 km, tiden var 58:06, og hadde en snittfart på 5:42 /km. Snittpuls på 170.

Føler meg fortsatt som en nybegynner i dette gamet, mulig jeg pushet for hardt (kjente meg dog mest ekstatisk og mør i kroppen etterpå), og det er jo ukjent for kroppen min å ha løpt denne distansen. Kan slenge med at jeg veier rundt 93 kg og dermed fortsatt har litt ekstra vekt jeg tenker å kvitte meg med.

Det var uansett utrolig deilig, å løpe en god tur er virkelig en naturlig rus!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Machine_Head skrev: tir sep 06, 2022 8:04 pm

Har nå flyttet i sommer og fått en deilig løkke å løpe på rett ved døra på ca 1 km per runde, og kan veldig fornøyd meddele at jeg løp min første mil idag! Distansen var på 10.20 km, tiden var 58:06, og hadde en snittfart på 5:42 /km. Snittpuls på 170.

Det var uansett utrolig deilig, å løpe en god tur er virkelig en naturlig rus!
Veldig bra. :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»