Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
startelver

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av startelver »

Det måtte jo komme en smell, har gått litt for bra i ligaen. Likt med AM , da blir det forhåpentligvis kamp til døra.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Effekten av ny manager med autoritet er over, og da faller man tilbake til samme gamle. Triste greier. Men hvem bryr seg egentlig? Sett utenom HC-fansen og Marca/AS?

Brassene leverer kun i periodevis. Gamlehjemmet greier ikke motivere seg til 'alle' kampene, spesielt mot middels motstand og back-situasjonen er håpløs. Kroos skadet i måneder.. går rett inn i første 11ern. Oppsummerer ganske mye.

Svakt. Så LFC-City - for en kontrast det er mellom disse lagene og RM pdd. For et uinteressant lag. Før gledet man seg til kamp, nå begynner man å bli likegyldig, og DET Perez, må du gjøre noe med til sommeren.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Chromeback skrev: søn okt 03, 2021 6:10 pm Man kunne jo hatt Hakimi, da.
Ja, men da måtte man vært villig til å spille ham foran Carvajal i flere kamper. Dette var ikke tilfelle, og da måtte man nesten selge ham. I ettertid svir denne avgjørelsen fortsatt. Det samme med Reguilon egentlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Kan se ut til at det var den berømte spikeren i kista i dag ja.
Samtidig er det tydeligvis ikke verdens beste stemning mellom Mbappe og Neymar+Messi, Mbappe skal føle seg isolert i PSG.

Agenten til Pogba skal og ha fridd til både Madrid og PSG.

startelver

Legg inn av startelver »

Igjen? Han har ihvertall uttalt seg til media i dag.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Merkelig valg av Mbappe. Han er født i Paris og ulikt slik det var for noen år siden er det nå Paris som har "Galacticos-spillere", de høyeste lønningene og er favoritter til å vinne CL. Det fremstår som dårlig timing å reise fra klubben nå, hvis han som lokal i det hele tatt skal reise.

Og skal han først reise er det rart å reise til et Real og La liga i raskt forfall. No offence, men selv om Real skulle få Mbappe vil de være langt unna å vinne CL. Han vil i praksis bare erstatte en aldrende Benzema, mens laget bak han forfaller. Slik det ser ut nå vil CL-pokalene de neste årene gå til en PL-klubb eller PSG og en spiller som Mbappe bør være i en av de klubbene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Orakelet skrev: tir okt 05, 2021 10:02 pm
Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Merkelig valg av Mbappe. Han er født i Paris og ulikt slik det var for noen år siden er det nå Paris som har "Galacticos-spillere", de høyeste lønningene og er favoritter til å vinne CL. Det fremstår som dårlig timing å reise fra klubben nå, hvis han som lokal i det hele tatt skal reise.

Og skal han først reise er det rart å reise til et Real og La liga i raskt forfall. No offence, men selv om Real skulle få Mbappe vil de være langt unna å vinne CL. Han vil i praksis bare erstatte en aldrende Benzema, mens laget bak han forfaller. Slik det ser ut nå vil CL-pokalene de neste årene gå til en PL-klubb eller PSG og en spiller som Mbappe bør være i en av de klubbene.
Er dette trolling eller seriøst ment?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:10 pm
Er dette trolling eller seriøst ment?
Dette er nok seriøst ment.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 11:13 pm
peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:10 pm
Er dette trolling eller seriøst ment?
Dette er nok seriøst ment.
Da kan jeg ikke si noe annet enn "wow!".

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:17 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 11:13 pm
peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:10 pm
Er dette trolling eller seriøst ment?
Dette er nok seriøst ment.
Da kan jeg ikke si noe annet enn "wow!".
Haha, ja det er nok flere som deler den. For min egen del så er motivasjonen til Mbappe ganske ferdigdiskutert, siden det er så obvious. Magefølelsen min sier at Pogba hopper på samme tog som Mbappe.

Det store spørsmålet er jo om dere får hanket inn Brauten også, og vipps, så sitter man med ett nytt stjernegalleri.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 11:28 pm
peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:17 pm
Chromeback skrev: tir okt 05, 2021 11:13 pm

Dette er nok seriøst ment.
Da kan jeg ikke si noe annet enn "wow!".
Haha, ja det er nok flere som deler den. For min egen del så er motivasjonen til Mbappe ganske ferdigdiskutert, siden det er så obvious. Magefølelsen min sier at Pogba hopper på samme tog som Mbappe.

Det store spørsmålet er jo om dere får hanket inn Brauten også, og vipps, så sitter man med ett nytt stjernegalleri.
Mistenker at Pogba også hopper på lasset her ja.
Den overgangen der er jeg meget 50/50 til, har ikke akkurat blitt overbevist av hans tid i United.

Haaland blir nok et rotterace uten like neste sommer, men man vet aldri med Perez.
Kan si mye om mannen men det å få til disse overgangene er han enerådende på.

Så langt er jeg knallfornøyd med Camavinga, kan ikke tro at man hentet en 18-åring av det kaliberet der til en slik og ingenting i dagens marked.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:35 pm
Mistenker at Pogba også hopper på lasset her ja.
Den overgangen der er jeg meget 50/50 til, har ikke akkurat blitt overbevist av hans tid i United.
Pogba skjønner jeg at man er skeptisk til, men jeg tror at Pogba kan bli knallgod for dere, av litt ulike årsaker. Dette blir jo veldig å legge hodet på ett fat, men dette høres logisk ut i hodet mitt.

En av årsakene er Camavinga. Jeg tror dette er en type som fort gjør at man kan se Pogba mer som landslagsversjonen, kontra Man Utd-versjonen. Klør meg fortsatt i hode over at United ikke var med i kampen om Cama i sommer. Nå vet jeg at Casemiro har vært mye på sidelinjen under Ancelotti, men han er også en type jeg tror at kan være med på å løfte Pogba sitt spill. Og så til slutt på midtbanen så er jeg ganske sikker på at Valverde er en type som ville komplimentert en midtbanetrio som ser ut som Valverde-Camavinga/Casemiro-Pogba, som ville vært en trio uten særlige svakheter. I tillegg har man jo Kroos å lene seg på enn så lenge.

Det at man ikke har en type som Bruno på banen tror jeg også er ett pluss for Pogba.

Men alt dette kan jo selvsagt slå ut helt galt i praksis, men jeg føler at det høres bra ut sånn rent logisk sett.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Chromeback skrev: ons okt 06, 2021 12:10 am
En av årsakene er Camavinga. Jeg tror dette er en type som fort gjør at man kan se Pogba mer som landslagsversjonen, kontra Man Utd-versjonen. Klør meg fortsatt i hode over at United ikke var med i kampen om Cama i sommer.
Det var de, men Camavinga hadde null interesse av å dra til Man Utd. Han var forberedt på å vente til neste år på Bayern, PSG og RM før Perez ga blaffen i å vente og betalte for han nå. Rennes var desperate etter å selge i hele sommer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaxern skrev: ons okt 06, 2021 12:13 am
Chromeback skrev: ons okt 06, 2021 12:10 am
En av årsakene er Camavinga. Jeg tror dette er en type som fort gjør at man kan se Pogba mer som landslagsversjonen, kontra Man Utd-versjonen. Klør meg fortsatt i hode over at United ikke var med i kampen om Cama i sommer.
Det var de, men Camavinga hadde null interesse av å dra til Man Utd. Han var forberedt på å vente til neste år på Bayern, PSG og RM før Perez ga blaffen i å vente og betalte for han nå. Rennes var desperate etter å selge i hele sommer.
Der ringer det noen bjeller, falt litt ut av vinduet mot slutten, men fikk med meg at Rennes la han ut for billigsalg. Perez gjorde ett lite kupp der i hvert fall.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons okt 06, 2021 12:10 am
peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:35 pm
Mistenker at Pogba også hopper på lasset her ja.
Den overgangen der er jeg meget 50/50 til, har ikke akkurat blitt overbevist av hans tid i United.
Pogba skjønner jeg at man er skeptisk til, men jeg tror at Pogba kan bli knallgod for dere, av litt ulike årsaker. Dette blir jo veldig å legge hodet på ett fat, men dette høres logisk ut i hodet mitt.

En av årsakene er Camavinga. Jeg tror dette er en type som fort gjør at man kan se Pogba mer som landslagsversjonen, kontra Man Utd-versjonen. Klør meg fortsatt i hode over at United ikke var med i kampen om Cama i sommer. Nå vet jeg at Casemiro har vært mye på sidelinjen under Ancelotti, men han er også en type jeg tror at kan være med på å løfte Pogba sitt spill. Og så til slutt på midtbanen så er jeg ganske sikker på at Valverde er en type som ville komplimentert en midtbanetrio som ser ut som Valverde-Camavinga/Casemiro-Pogba, som ville vært en trio uten særlige svakheter. I tillegg har man jo Kroos å lene seg på enn så lenge.

Det at man ikke har en type som Bruno på banen tror jeg også er ett pluss for Pogba.

Men alt dette kan jo selvsagt slå ut helt galt i praksis, men jeg føler at det høres bra ut sånn rent logisk sett.
Det er nok mye gammelt som henger igjen her først og fremst, men det blir kanskje noe urettferdig.
Han var jo faktisk fenomenal for Juventus en gang i tiden og sånn sett kan dette være en god overgang.
At man har Camavinga og Valverde rundt om der til å rydde opp er ikke akkurat noe minus heller noe du påpeker.

Men generelt sett, neste sommer blir spennende, ikke minst fordi klubben faktisk har penger å handle for, man blir kvitt minst en megalønning i Bale og ja, ser lyst ut.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Kanskje noe slikt som Mbappé, Pogba, Haaland, Pau Torres og en høyreback (Jeremie Frimpong?) inn neste sommer, og så CL-gull i 2023?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Livramento tror jeg hadde vært bra for klubben. Håper Perez går der.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:10 pm
Orakelet skrev: tir okt 05, 2021 10:02 pm
Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Merkelig valg av Mbappe. Han er født i Paris og ulikt slik det var for noen år siden er det nå Paris som har "Galacticos-spillere", de høyeste lønningene og er favoritter til å vinne CL. Det fremstår som dårlig timing å reise fra klubben nå, hvis han som lokal i det hele tatt skal reise.

Og skal han først reise er det rart å reise til et Real og La liga i raskt forfall. No offence, men selv om Real skulle få Mbappe vil de være langt unna å vinne CL. Han vil i praksis bare erstatte en aldrende Benzema, mens laget bak han forfaller. Slik det ser ut nå vil CL-pokalene de neste årene gå til en PL-klubb eller PSG og en spiller som Mbappe bør være i en av de klubbene.
Er dette trolling eller seriøst ment?

I løpet av Reals tre siste kamper har dere klart å tape hjemme mot et lag som heter "Sheriff Tiraspol", spille uavgjort mot Villareal og tape mot Espanyol. Barca sine resultater er like elendige.

Det er heller ikke veldig overaskende at det skjer. Real og Barca henter trenere fra B-hylla i PL og det skjer også veldig mye rart i spillerlogistikken. Barca er helt klart verst når det kommer til spillerlogistikk, men det er et svakhetstegn at Real må la spillere som Ramos og Varane gå.

Perez er seg selv lik og går "all inn" for stjernespilleren som kan gi Real prosjektet troverdighet igjen go det er ikke den dummeste strategien rent kommersielt, men vi har sett i PSG at Mpabbe er ingen garantist for CL-pokaler. Han har hatt bedre medspillere dere enn han vil få i Real (og bedre trener) og det virker for meg som et steg ned rent sportslig, selv om det tradisjonelt har vært et steg opp.

Jeg stilte spørsmål ved Hazards "pensjonsavtale" i Spania og det til tross for at Hazard hadde levert sportslig i verdens tøffeste liga i mange år og var i en alder hvor prestasjonsnedgang var påregnelig. Når jeg likevel syns overgangen til Spania var for tidlig sier det seg selv at jeg mener det samme om en 22 år gamme Mbappe som går fra en svak liga til en annen .

peraleks

Legg inn av peraleks »

Orakelet skrev: ons okt 06, 2021 9:56 am
peraleks skrev: tir okt 05, 2021 11:10 pm
Orakelet skrev: tir okt 05, 2021 10:02 pm

Merkelig valg av Mbappe. Han er født i Paris og ulikt slik det var for noen år siden er det nå Paris som har "Galacticos-spillere", de høyeste lønningene og er favoritter til å vinne CL. Det fremstår som dårlig timing å reise fra klubben nå, hvis han som lokal i det hele tatt skal reise.

Og skal han først reise er det rart å reise til et Real og La liga i raskt forfall. No offence, men selv om Real skulle få Mbappe vil de være langt unna å vinne CL. Han vil i praksis bare erstatte en aldrende Benzema, mens laget bak han forfaller. Slik det ser ut nå vil CL-pokalene de neste årene gå til en PL-klubb eller PSG og en spiller som Mbappe bør være i en av de klubbene.
Er dette trolling eller seriøst ment?

I løpet av Reals tre siste kamper har dere klart å tape hjemme mot et lag som heter "Sheriff Tiraspol", spille uavgjort mot Villareal og tape mot Espanyol. Barca sine resultater er like elendige.

Det er heller ikke veldig overaskende at det skjer. Real og Barca henter trenere fra B-hylla i PL og det skjer også veldig mye rart i spillerlogistikken. Barca er helt klart verst når det kommer til spillerlogistikk, men det er et svakhetstegn at Real må la spillere som Ramos og Varane gå.

Perez er seg selv lik og går "all inn" for stjernespilleren som kan gi Real prosjektet troverdighet igjen go det er ikke den dummeste strategien rent kommersielt, men vi har sett i PSG at Mpabbe er ingen garantist for CL-pokaler. Han har hatt bedre medspillere dere enn han vil få i Real (og bedre trener) og det virker for meg som et steg ned rent sportslig, selv om det tradisjonelt har vært et steg opp.

Jeg stilte spørsmål ved Hazards "pensjonsavtale" i Spania og det til tross for at Hazard hadde levert sportslig i verdens tøffeste liga i mange år og var i en alder hvor prestasjonsnedgang var påregnelig. Når jeg likevel syns overgangen til Spania var for tidlig sier det seg selv at jeg mener det samme om en 22 år gamme Mbappe som går fra en svak liga til en annen .
Av de 3 kampene er i utgangspunktet kun tapet mot Espanyol urovekkende.
Vi total dominerte kampen mot Sheriff og det er en freak-accident at man ikke vinner, den faller fint under "shit happens".
Villarreal* er et godt lag noe United har ettertrykkelig fått erfare det siste halvåret, vi kommer ikke til å vinne samtlige kamper i La Liga, uavgjort mot Villarreal er isolert sett ikke et dårlig resultat.

Og altså, framfor å cherrypicke informasjon så kan det være lurt å se hele seriestarten i sin helhet og spørre deg selv hvorfor vi leder La Liga sammen med Atletico Madrid pdd.

Ellers må jeg nesten spørre deg om du har fått med deg Barcelonas økonomiske situasjon, du kan eventuelt lese deg opp på det.
Det samme kan du gjøre i forhold til Ramos sin situasjon, han ønsket å bli i Real Madrid og var klar til å signere men da hadde Real Madrid trukket kontrakten.
Da sitter man igjen med kun Varane, en spiller som har vært nesten 10 år i Madrid, vunnet alt som kunne vinnes og som nok var lysten på nye utfordringer. I motsatt retning fikk man Alaba, en av verdens beste spillere i hans posisjon samt et enormt talent som både United, PSG og Bayern ønsket, merkelig at du ikke nevner dette men igjen du driver med voldsom cherrypicking her samt at du generelt sett ikke har det minste peiling om det du faktisk skriver om.

Ingen enkeltspiller i verden er en garanti for en CL-tittel, det er et lag som utgjør muligheten for å kunne vinne CL.
I et sånt lag vil selvfølgelig en spiller av Mbappe's kaliber være en vesentlig faktor.

Siste avsnittet der hvor du sammenligner en 28 år gammel Hazard med Mbappe på 22 år er i beste fall bare rent rør.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: man okt 04, 2021 5:15 pm
Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Kan se ut til at det var den berømte spikeren i kista i dag ja.
Samtidig er det tydeligvis ikke verdens beste stemning mellom Mbappe og Neymar+Messi, Mbappe skal føle seg isolert i PSG.

Agenten til Pogba skal og ha fridd til både Madrid og PSG.
Ingenting er avgjort mtp hvor Mbappe spiller neste sesong. Han liker Real Madrid, og vil gjerne spille for klubben, men han kan plutselig signere en to års kontrakt med PSG - for så å forsvinne til City i 2024. Jeg har vært med på at både Ronaldinho og Vieira var klare for Real Madrid, under Perez sin tid, bare for å ta et eksempel.

Jeg er faktisk litt skeptisk etter Perez sin kommentar. Noe ala vi hørte Laporta si angående Messi sin kontrakt i månedene før sjokket.

Angående Pogba - nå må Real Madrid lære. Man henter ikke inn en snart 29-årig midtbanespiller som i tillegg er ustabil, og har en utfordrende personlighet. Han kommer til å kreve enormt med lønn. Da er det bedre å finne en Camavinga-signering igjen.

Ellers har brukeren "Orakel" et poeng. Skal RM svi av det meste av midler på Mbappe, og hva er så planen videre? Skade-situasjonen er som før. Man har en stall bestående av veldig mange gamle spillere, og spillere uten spesiell høy verdi. Man har Camavinga, Valverde, Vin Jr og til dels Miliato... ellers er det tynn suppe mtp kvalitet, verdi og for fremtiden. Back-situasjonen og midtbanen... horribelt både present og på sikt.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Real Madrid har ikke vært i nærheten av de beste i Europa siden 2018. Vi er snart i 2022. Real Madrid har vunnet serien ni ganger siden 1990. Jeg registrerer at skadene fortsatt lever i beste velgående, og at troppen og "våre beste menn" blir eldre og eldre som igjen fører til uforutsigbarhet og ujevne resultater og perioder. De er mette. De er ikke motiverte.

Å kalle Ancelotti for en B-manager er dog feil. Tapet mot Sheriff er dog helt uakseptabelt. Det er så svakt, så latterlig og så flaut at det er ikke noe rart jeg kaller fotball generelt og Real Madrid for -en lite imponerende idrett/lag - sett ut fra ressursene de har.

Spesielt i LL burde man være i en dominant posisjon, men konkurrentene henger på, og A.Madrid er den store favoritten nå.

ALDRI avskriv FCB. de Jong, Fati og Pedri er mer spennende enn Vin, Camavinga og Valverde. Depay og co vil ta mange poeng i serien utover vinteren.

Det Perez må gjøre nå er å få inn en spiller som folk flest 'snakker om' - en som media verden over skriver om etter seier/tap, og som hever laget. Haaland/Mbappe. SÅ må de få inn flere forsterkninger BAKOVER. Midtbane og forsvar må det store grep til, ellers vil man være en B-klubb også i årene fremover.

Mbappe alene i seg selv neste sesong vil bare skape bråk og mer uro. Hvorfor? Fordi han kommer til å bli frustrert som F. Kroos, Modric må erstattes. Det må inn nye forsvarsspillere, og signeringene må være under 27 år.

Drømmen er 2016/2017-sesongen, men den får vi nok aldri tilbake.

Perez og CO har dratt dette for langt. Det er i medgang man må forsterke, og disse aldrende spillerne som har vunnet ALT og ALLE burde vært solgt og erstattet mye før. Nå sitter man igjen med spillere som ikke har verdi, og som ikke er stabile nok til å vinne serie og/eller CL. Hva vant man forrige sesong? Nettopp. Riktig å kvitte seg med Varane/Ramos i sommer.

startelver

Legg inn av startelver »

Å si at Real Madrid er hektet av lasset etter 3 dårlige kamper og at La LIga er en dårligere liga er å dra det latterlig langt. Selvsagt kan vi komme langt i CL, sesongen har så vidt startet.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koffer skrev: ons okt 06, 2021 3:23 pm
peraleks skrev: man okt 04, 2021 5:15 pm
Chromeback skrev: man okt 04, 2021 3:44 pm Da kan man vel omtrent gratulere med Mbappe.
Kan se ut til at det var den berømte spikeren i kista i dag ja.
Samtidig er det tydeligvis ikke verdens beste stemning mellom Mbappe og Neymar+Messi, Mbappe skal føle seg isolert i PSG.

Agenten til Pogba skal og ha fridd til både Madrid og PSG.
Ingenting er avgjort mtp hvor Mbappe spiller neste sesong. Han liker Real Madrid, og vil gjerne spille for klubben, men han kan plutselig signere en to års kontrakt med PSG - for så å forsvinne til City i 2024. Jeg har vært med på at både Ronaldinho og Vieira var klare for Real Madrid, under Perez sin tid, bare for å ta et eksempel.

Jeg er faktisk litt skeptisk etter Perez sin kommentar. Noe ala vi hørte Laporta si angående Messi sin kontrakt i månedene før sjokket.

Angående Pogba - nå må Real Madrid lære. Man henter ikke inn en snart 29-årig midtbanespiller som i tillegg er ustabil, og har en utfordrende personlighet. Han kommer til å kreve enormt med lønn. Da er det bedre å finne en Camavinga-signering igjen.

Ellers har brukeren "Orakel" et poeng. Skal RM svi av det meste av midler på Mbappe, og hva er så planen videre? Skade-situasjonen er som før. Man har en stall bestående av veldig mange gamle spillere, og spillere uten spesiell høy verdi. Man har Camavinga, Valverde, Vin Jr og til dels Miliato... ellers er det tynn suppe mtp kvalitet, verdi og for fremtiden. Back-situasjonen og midtbanen... horribelt både present og på sikt.
Patrick Vieira stemmer, han snudde om i siste liten, det samme gjorde for øvrig Ribery, du finner mange slike eksempler om du virkelig setter deg ned og graver litt. Det er tålelig naturlig i og med at klubben sniffer rundt på enhver toppspiller som er der ute.
Med Ronaldinho derimot var det klubben selv som snudde fordi Beckham plutselig ble tilgjengelig etter den famøse krangelen med SAF.
Deretter fortalte man Ronaldinho at han heller skulle ta et år til i PSG, men da ble det heller Barcelona.

Og selvfølgelig, det samme kan skje med Mbappe, derfor ser du ingen i denne tråden som hardnakket har sagt at Mbappe er klar for Real Madrid.
Men jeg tror de fleste av oss ser på det som ganske sannsynlig så langt.

Jeg er 50/50 til Pogba, den største fordelen der er at han kommer gratis.

All den tid Mbappe kommer gratis, samtidig som Bales lønningspose forsvinner så ser jeg ikke helt alle disse pengene som blir svidd av.
Vi slipper bokstavelig talt unna hele overgangssummen på 200++ mill euro, midler som igjen vil være tilgjengelig for å forsterke andre lagdeler.
Ellers ikke enig med deg i tolkningen av resten av laget, men det er ikke akkurat noe nytt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: ons okt 06, 2021 5:52 pm
Og selvfølgelig, det samme kan skje med Mbappe, derfor ser du ingen i denne tråden som hardnakket har sagt at Mbappe er klar for Real Madrid.
Men jeg tror de fleste av oss ser på det som ganske sannsynlig så langt.
Jeg skjønner heller ikke hvordan man vil tro at Mbappe skriver under på to nye år for PSG, særlig etter det intervjuet. Mbappe ønsket at PSG skulle få noe betalt tilbake for han, derfor sa han i fra tidlig i juli at han ville dra, det takket PSG pent nei takk til.

Hvorfor i alle dager skulle han da finne på å skrive under på to nye år???

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: ons okt 06, 2021 5:57 pm
peraleks skrev: ons okt 06, 2021 5:52 pm
Og selvfølgelig, det samme kan skje med Mbappe, derfor ser du ingen i denne tråden som hardnakket har sagt at Mbappe er klar for Real Madrid.
Men jeg tror de fleste av oss ser på det som ganske sannsynlig så langt.
Jeg skjønner heller ikke hvordan man vil tro at Mbappe skriver under på to nye år for PSG, særlig etter det intervjuet. Mbappe ønsket at PSG skulle få noe betalt tilbake for han, derfor sa han i fra tidlig i juli at han ville dra, det takket PSG pent nei takk til.

Hvorfor i alle dager skulle han da finne på å skrive under på to nye år???
Ja altså, jeg har ikke sett en spiller være såpass interessert i en overgang til oss siden CR igjen.

Og som du nevner er det intervjuet, kommentarene angående Neymar, samt det kjølige forholdet til Sør-amerikanerne og at han mistrives med tilværelsen i PSG. Mye av dette skjer nå fordi han vet at han ikke skal være der mye lengre uansett og kan man det være mer frittalende enn tidligere.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: ons okt 06, 2021 5:52 pm
Koffer skrev: ons okt 06, 2021 3:23 pm
peraleks skrev: man okt 04, 2021 5:15 pm

Kan se ut til at det var den berømte spikeren i kista i dag ja.
Samtidig er det tydeligvis ikke verdens beste stemning mellom Mbappe og Neymar+Messi, Mbappe skal føle seg isolert i PSG.

Agenten til Pogba skal og ha fridd til både Madrid og PSG.
Ingenting er avgjort mtp hvor Mbappe spiller neste sesong. Han liker Real Madrid, og vil gjerne spille for klubben, men han kan plutselig signere en to års kontrakt med PSG - for så å forsvinne til City i 2024. Jeg har vært med på at både Ronaldinho og Vieira var klare for Real Madrid, under Perez sin tid, bare for å ta et eksempel.

Jeg er faktisk litt skeptisk etter Perez sin kommentar. Noe ala vi hørte Laporta si angående Messi sin kontrakt i månedene før sjokket.

Angående Pogba - nå må Real Madrid lære. Man henter ikke inn en snart 29-årig midtbanespiller som i tillegg er ustabil, og har en utfordrende personlighet. Han kommer til å kreve enormt med lønn. Da er det bedre å finne en Camavinga-signering igjen.

Ellers har brukeren "Orakel" et poeng. Skal RM svi av det meste av midler på Mbappe, og hva er så planen videre? Skade-situasjonen er som før. Man har en stall bestående av veldig mange gamle spillere, og spillere uten spesiell høy verdi. Man har Camavinga, Valverde, Vin Jr og til dels Miliato... ellers er det tynn suppe mtp kvalitet, verdi og for fremtiden. Back-situasjonen og midtbanen... horribelt både present og på sikt.
Patrick Vieira stemmer, han snudde om i siste liten, det samme gjorde for øvrig Ribery, du finner mange slike eksempler om du virkelig setter deg ned og graver litt. Det er tålelig naturlig i og med at klubben sniffer rundt på enhver toppspiller som er der ute.
Med Ronaldinho derimot var det klubben selv som snudde fordi Beckham plutselig ble tilgjengelig etter den famøse krangelen med SAF.
Deretter fortalte man Ronaldinho at han heller skulle ta et år til i PSG, men da ble det heller Barcelona.

Og selvfølgelig, det samme kan skje med Mbappe, derfor ser du ingen i denne tråden som hardnakket har sagt at Mbappe er klar for Real Madrid.
Men jeg tror de fleste av oss ser på det som ganske sannsynlig så langt.

Jeg er 50/50 til Pogba, den største fordelen der er at han kommer gratis.

All den tid Mbappe kommer gratis, samtidig som Bales lønningspose forsvinner så ser jeg ikke helt alle disse pengene som blir svidd av.
Vi slipper bokstavelig talt unna hele overgangssummen på 200++ mill euro, midler som igjen vil være tilgjengelig for å forsterke andre lagdeler.
Ellers ikke enig med deg i tolkningen av resten av laget, men det er ikke akkurat noe nytt.
Ja, det var lurt å kvitte seg med Makelele den gang, snudde med Ronaldinho og hentet inn Becks. Ikke rart denne klubben ikke var i nærheten av et CL-trofe mellom 2003-2014 - selv med store navn og spillere inn i hytt og pine.

Nei, du er nok ikke enig i tolkningen min av laget. Er en grunn til at RM kun har ni seriemesterskap på 30 år, samt kun forsvart et seriemesterskap en gang i dette årtusen. Vi må vel tilbake til slutten av 80-tallet det skjedde sist? Dette med spillere som Ronaldo, Kaka, Zidane, Raul, Figo, Modric, Benz osv osv..

Nå har man dog en gyllen mulighet til i hvert fall å dominere litt i Spania før FCB er på beina igjen. FCB og A.Madrid har et sterkere fundament enn RM. De har mindre ressurser, men tar det igjen på andre ting.

RM må få inn et par STORE navn/spillere - så må de hente inn ungt og godt. Bygge lag rundt disse. Det er vanskelig. Markedet blir tøft, og EPL blir bare sterkere og sterkere samt man har Bayern, PSG osv som konkurrenter. Newcastle har blitt kjøpt opp - og der er planene store.

UT med gamle, mette spillere og inn med gode, friske og relativt UNGE spillere. Kounde, Pao Torres, Mbappe, Haaland osv osv. Man har 4-5 ... kanskje seks spillere med VERDI og som er gode nok. Resten er skadeplaget, for gammelt og ALTFOR mette til å skulle kjempe om et seriemesterskap og komme langt i CL. Det sier seg veldig selv. Se bare på siste uka. Historien gjentar seg. Ting MÅ skje i sommer, ellers "dør" denne klubben sakte men sikkert ut, og nå kødder jeg ikke. Media nevnte vel knapt Sheriff-tapet, fordi laget ikke har de store profilene lenger, eller et i kategori "interessant" for den generelle media verden rundt.

Resultatene og historien taler for seg. Skal dog nevnes at man hadde et KNALLLAG for 4-5 år siden med Modric, Ronaldo, Ramos og CO. Sterk benk, men allikevel med et unntak KUN leverer i store kamper i CL hvor man kan være litt heldig med trekningen frem til en semi/finale. Kampen mot Juve, og 2.omgangen, DET er slik RM skal spille. FOR et lag og prestasjon.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Der fikk Newcastle nye eiere også. Pratet med en gammel venn som er tilknyttet NUFC her om dagen, siden jeg har bodd i N'castle upon Tyne, og der vil det skje store ting om dagen.

Hvorfor skriver jeg dette her? Fordi det er dette jeg har skrevet og advart så mye om, allerede for flere år tilbake. EPL blir sterkere og sterkere. De største profilene velger PENGER, PENGER og atter PENGER i 98 % av tilfellene. I tillegg kan de spille i den beste og sterkeste ligaen i verden. Messi kunne spilt gratis for Cule. Han er milliardær. Ronaldo tilbydde seg til Barca ifølge rapportene. Alaba sin drømmeklubb er Barca. Kane er visst SPURS mann 100 %. Ødegaard er egentlig LFC-fan ganske så stor, men toner det selvfølgelig ned og gikk dit hvor det var mest CASH å få.

Se for dere f.eks Mbappe eller en annen superstjerne går til Newcastle: "Jeg har virkelig troen på dette prosjektet. Det er noe nytt og spennende, og jeg vil være med på det" Det handler selvfølgelig om PENGER, PENGER og atter PENGER.

"Men Koffer, N'castle er en trist grå by, og en middelmådighet. Ingen vil dit av de store stjernene?"

Husker dere hvor City var før Araber-gutta kom, og hvor de er nå? Nettopp.

I tillegg må Real Madrid slåss mot PSG, Bayern og andre konkurrenter. Man kan ikke lenger velge på øverste nivå. Real Madrid er langt unna å vinne UCL. De har mer enn nok med å bli blant de to beste i den spanske serien. De greide ikke stabile resultater NÅR de hadde "monopol" på nesten alt av spillere for noen år siden, selv om de greide å bygge opp et bra CL-lag som vant tre-på-rad - mye takket være CR7.

RM, Barca og LL blir svakere og svakere. EPL blir sterkere og sterkere.

Når Mbappe var liten, så han på Ronaldo spille for Real Madrid. Han var best i verden. Når barna til Mbappe vokser opp, vil de se på de største profilene spille i City, PSG, Newcastle, Chelsea, United, LFC osv.. og de fleste av de vil være i den engelske serien. Så blir de supportere, og da øker interessen rundt klubben betraktelig verden over.

Det er dette Perez har forstått. Super-League. Unge mennesker slutter ikke se på fotball, de slutter å se på de uinteressante lagene som de spanske er i ferd med å bli.

Real Madrid har et lag bestående av veldig mange eldre og mette stjerner. Derfor er de ikke i nærheten av noe i CL siden 2018. De har ikke en sjanse i fremtiden heller ( SELV MED Mbappe) det må til kraftige grep, men de andre lagene vil kapre de som bør inn og forsterke. Man har ikke råd til å bygge et nytt, godt lag. Det blir bare HALV-Hjertet.

VENT OG SE. Vi får be til vår Herre hver kveld om at Mbappe kommer. Da blir det dog et lite håp. RM er pdd en uinteressant klubb (dessverre) for media og folk flest. Det må man gjøre noe med, fort som SVINT, men jeg er redd det blir veldig, veldig tøft fremover.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Det eneste jeg ber til herren om er å styre unna disse takrasene dine av noen innlegg.

Koffer

Legg inn av Koffer »

peraleks skrev: lør okt 09, 2021 6:35 pm Det eneste jeg ber til herren om er å styre unna disse takrasene dine av noen innlegg.
Ta heller å svar på noe av det jeg skriver. Jeg vil gjerne høre gode argumenter.

Verdens største fotballklubb, og med noen av de største ressursene i en klubb noensinne, kun har vunnet serien ni ganger på 30 år.

Hva med CL fra 2003-2014.

Jeg mener dagens lag har for gamle spillere, for Mette spillere og ikke gode nok spillere til å være i nærheten av noe CL-finale, eller stabilt gjøre det bra i hjemlig serie (som ikke akkurat er den beste) samt de vil få store problemer med å forsterke grunnet stor konkurranse fra andre klubber slik jeg har advart om i flere år, og som vi ser resultater av nå.

RM har ingen klar identitet og system. Nå er monopolet på de beste spillerne over. Konkurrenten har større midler. Man har ikke vært i nærheten av CL siden 2018, og vinner knapt serien. Forrige sesong vant man ingenting nettopp av nevnte grunner. De vinner slag, men ikke krigen.

Svar på dette og fortell hvorfor du er uenig. Gjør det, og jeg skal ikke nevne dette på lang tid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»