Band "alle" liker, unntatt deg...

Svar
Megapixsel

Re: Band "alle" liker, unntatt deg...

Legg inn av Megapixsel »

Trolljegeren skrev: man jan 17, 2022 2:04 pm
Megapixsel skrev: tor jan 06, 2022 4:43 am All listepop nå til dags egentlig. Fy faen det er til å spy av. Å kalle det musikk er en hån.
Merkelig hvordan enkelte mennesker gir seg selv definisjonsmakten på hva noe særdeles subjektivt er for noe :-)
Men jeg kan musikk :)

Mehell

Legg inn av Mehell »

ABBA og Europe er to band som jeg har slitt mye med opp gjennom livet. Band som mange i min omgangskrets liker eller har likt veldig godt og som ble mye spilt i forskjellige sammenhenger. Selv har jeg mer eller mindre et hat-hat forhold til begge disse bandene, så det har vært mange tunge stunder når sanger fra disse har blitt spilt på høyt volum.
The final countdown har i så måte en spesiell plass i mitt personlige helvete, ettersom den har blitt spilt rett før midnatt på så og si alle nyttårsfester jeg har vært på.

Baldor

Legg inn av Baldor »

Så og si alt med Rap.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Flere er nevnt ser jeg.
F.eks. AC/DC ... er det mulig å lage noe simplere?
Vil også nevne Def Leppard. Tørt og kjedelig. Og Rush - vokalisten har en stemme fra helvete.
Sist redigert av Neptun den lør jan 29, 2022 2:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Baldor skrev: lør jan 29, 2022 2:16 pm Så og si alt med Rap.
Det er jo ikke musikk, men ulyder i utgangspunktet.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Megapixsel skrev: tor jan 06, 2022 4:43 am All listepop nå til dags egentlig. Fy faen det er til å spy av. Å kalle det musikk er en hån.
Jøss, det var da voldsomt.

Så artister som The Weeknd, Elton John, Ed Sheeran, Adele, Imagine Dragons og Coldplay er en hån mot musikk? Listepop har alltid vært en blanding av dritt og klassiske låter, det var det også på 60- og 70-tallet.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

KingKongHalvor skrev: lør jan 29, 2022 2:34 pm
Megapixsel skrev: tor jan 06, 2022 4:43 am All listepop nå til dags egentlig. Fy faen det er til å spy av. Å kalle det musikk er en hån.
Jøss, det var da voldsomt.

Så artister som The Weeknd, Elton John, Ed Sheeran, Adele, Imagine Dragons og Coldplay er en hån mot musikk? Listepop har alltid vært en blanding av dritt og klassiske låter, det var det også på 60- og 70-tallet.
Nei langt ifra! Burde kanskje spesifisert at jeg i stor grad siktet til den type artister som lager musikk ved hjelp av vanvittig mye data etc og i liten grad er dyktige musikere. Om det gir mening.
Ikke at jeg sjekker så mye topplistene for tiden, får bare med meg hva søsteren og noen andre på hennes alder under 20 hører på.
De du lister opp der har jeg hørt svært mye på. Bortsett fra The Weeknd.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Megapixsel skrev: lør jan 29, 2022 6:08 pm
KingKongHalvor skrev: lør jan 29, 2022 2:34 pm
Megapixsel skrev: tor jan 06, 2022 4:43 am All listepop nå til dags egentlig. Fy faen det er til å spy av. Å kalle det musikk er en hån.
Jøss, det var da voldsomt.

Så artister som The Weeknd, Elton John, Ed Sheeran, Adele, Imagine Dragons og Coldplay er en hån mot musikk? Listepop har alltid vært en blanding av dritt og klassiske låter, det var det også på 60- og 70-tallet.
Nei langt ifra! Burde kanskje spesifisert at jeg i stor grad siktet til den type artister som lager musikk ved hjelp av vanvittig mye data etc og i liten grad er dyktige musikere. Om det gir mening.
Ikke at jeg sjekker så mye topplistene for tiden, får bare med meg hva søsteren og noen andre på hennes alder under 20 hører på.
De du lister opp der har jeg hørt svært mye på. Bortsett fra The Weeknd.
Oki, da er vi enig.😉
Syns The Weeknd er en spennende artist. Er jo egentlig ikke artistnavnet hans, det er mer et konsept. Det helt ferske albumet hans er et godt eksempel på det. Men han er dritdyktig på å lage gode låter som kommer høyt på listene. Tror Blinding Lights fra forrige albumet er en av de mest streamede på Spotify, med nærmere 3 milliarder.

startelver

Legg inn av startelver »

Han som døde nettopp, Meat Loaf har jeg aldri hatt noe forhold til, mange som liker han, men altså ikke jeg.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

Van Halen og den grusomme synth-lyden plaget meg på 80-tallet , selv om mange synes det var storveis å sette Jump på auto-repeat

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: lør jan 29, 2022 2:32 pm
Baldor skrev: lør jan 29, 2022 2:16 pm Så og si alt med Rap.
Det er jo ikke musikk, men ulyder i utgangspunktet.
Sliter også med rap, men Cypress Hill er drittøft.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Knaberaps skrev: lør jan 29, 2022 8:55 pm
Neptun skrev: lør jan 29, 2022 2:32 pm
Baldor skrev: lør jan 29, 2022 2:16 pm Så og si alt med Rap.
Det er jo ikke musikk, men ulyder i utgangspunktet.
Sliter også med rap, men Cypress Hill er drittøft.
Rap er vel mer vulgært prat enn musikk. I den vanlige gettosjargongen.
"Fuck, prick, shit, dick, motherfucker, nigger, kill, bitch" i annethvert ord. Vel bekomme.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: lør jan 29, 2022 10:23 pm Rap er vel mer vulgært prat enn musikk. I den vanlige gettosjargongen.
"Fuck, prick, shit, dick, motherfucker, nigger, kill, bitch" i annethvert ord. Vel bekomme.
Det er bl.a. derfor jeg setter stor pris på Cypress hill. Tekstene er kreative med Louis Mario Freese (B-Real) sin høyt-pitchende nasale stemme.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Veldig mange på min alder liker Pink Floyd. Jeg liker de ikke noe spesielt, men jeg liker Pink Floyd-stil med andre grupper. De har jo fått en musikkstil oppkalt etter seg, og det står det respekt av.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Mehell skrev: lør jan 29, 2022 1:31 am
The final countdown har i så måte en spesiell plass i mitt personlige helvete
Haha)

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Knaberaps skrev: lør jan 29, 2022 10:44 pm Det er bl.a. derfor jeg setter stor pris på Cypress hill.

Mitt inntrykk er at de som hører på Cypress Hill i stor grad er de samme som hører på rock. Beastie Boys har/hadde kanskje litt av det samme publikummet? Limp Bizkit? Kid Rock?

Rappere som var populære blant folk som hørte på annen musikk var bla Gangstarr, selv om de var en lokinger av NGE/Five percenter fyrer hvis du faktisk forsto hva tekstene betydde.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Bantorangen skrev: man jan 31, 2022 11:05 am Mitt inntrykk er at de som hører på Cypress Hill i stor grad er de samme som hører på rock. Beastie Boys har/hadde kanskje litt av det samme publikummet? Limp Bizkit? Kid Rock?
Ikke de to sistnevnte for min del. Er ikke glad i nu-metal, og Kid Rock er shait.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Neptun skrev: lør jan 29, 2022 2:32 pm Flere er nevnt ser jeg.
F.eks. AC/DC ... er det mulig å lage noe simplere?
Vil også nevne Def Leppard. Tørt og kjedelig. Og Rush - vokalisten har en stemme fra helvete.
Altså, her må jeg bare sitere Stigmeister; "you have to work on your taste" :mrgreen: :mrgreen:

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Queen - et band med barnslig (såkalt kreativ) musikk som "alle" av en eller grunn liker. Sannsynligvis av samme grunn som at mange går rundt og tror at Lloyd Webber-musical på West End er det helt store.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Folk_flesk skrev: tir feb 01, 2022 3:59 pm Queen - et band med barnslig (såkalt kreativ) musikk som "alle" av en eller grunn liker. Sannsynligvis av samme grunn som at mange går rundt og tror at Lloyd Webber-musical på West End er det helt store.
Har du vært på en?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

InternalExile skrev: tir feb 01, 2022 4:15 pm
Folk_flesk skrev: tir feb 01, 2022 3:59 pm Queen - et band med barnslig (såkalt kreativ) musikk som "alle" av en eller grunn liker. Sannsynligvis av samme grunn som at mange går rundt og tror at Lloyd Webber-musical på West End er det helt store.
Har du vært på en?
Prøvde å se en på TV. Det var mer enn nok. Holdt vel ut i et kvarter før det ble for corny.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Band/artister alle (mange) liker unntatt «deg». Grunnen til at artister likes av mange 10-år etter død og/eller oppløsning, er kvalitet. Jeg har aldri hatt sans for Abba, selv om mange melodier er gode, men jeg innser at de appellerer til noe, og at de apellerer til mange. Det samme med band som Zeppelin, Pink Floyd, Queen og Beatles. Særlig de to sistnevnte figurerer høyt på mange streaming lister som Spotify, og det er intet mindre enn utrolig. Beatles ble oppløst for 52 år siden.

Jeg klarer ikke rap og listepop anno 2022. P1 og P3 har jeg nesten sluttet å høre på. Are og Odin og Pils er unntaket. Det er beklagelig, da særlig P1 har mange flinke folk. Musikk inn det ene øret og ut det andre. Verre enn MGP. Radiokanaler er Radio Rock, Retro, Radio Norge og Radio Vinyl.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Folk_flesk skrev: tir feb 01, 2022 3:59 pm Queen - et band med barnslig (såkalt kreativ) musikk som "alle" av en eller grunn liker.
Nå er det like før jeg sender inn klage her. Hør på Queen 2 så vil du faktisk finne tidenes beste utgivelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Megapixsel skrev: lør jan 29, 2022 6:08 pm
KingKongHalvor skrev: lør jan 29, 2022 2:34 pm
Megapixsel skrev: tor jan 06, 2022 4:43 am All listepop nå til dags egentlig. Fy faen det er til å spy av. Å kalle det musikk er en hån.
Jøss, det var da voldsomt.

Så artister som The Weeknd, Elton John, Ed Sheeran, Adele, Imagine Dragons og Coldplay er en hån mot musikk? Listepop har alltid vært en blanding av dritt og klassiske låter, det var det også på 60- og 70-tallet.
Burde kanskje spesifisert at jeg i stor grad siktet til den type artister som lager musikk ved hjelp av vanvittig mye data etc og i liten grad er dyktige musikere. Om det gir mening.
.


Dette er jo ganske så langt unna sannheten.
Det har nok økt andelen soveromsprodusenter med varierende kvalitet drastisk, men det er da enormt mange ekstremt dyktige musikere som produserer musikk utelukkende med utgangspunkt i pc, og det er enormt mye flere sjangre enn du kanskje skulle tro.
At du ikke liker det, er jo en annen sak

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: ons feb 02, 2022 1:14 pm men det er da enormt mange ekstremt dyktige musikere som produserer musikk utelukkende med utgangspunkt i pc, og det er enormt mye flere sjangre enn du kanskje skulle tro.
Dette har du faktisk helt rett i. Shpongle er en av disse...

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

En drøss av DJer som har holdt på siden 90-tallet innen forskjellige elektronica-sjangere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: ons feb 02, 2022 1:18 pm
Henningsen skrev: ons feb 02, 2022 1:14 pm men det er da enormt mange ekstremt dyktige musikere som produserer musikk utelukkende med utgangspunkt i pc, og det er enormt mye flere sjangre enn du kanskje skulle tro.
Dette har du faktisk helt rett i. Shpongle er en av disse...
Definitivt!
Shpongle er jo av en annen verden, genialt dyktige. Sven Vath, og Richie Hawtin er et par andre, og mange fler er det.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: ons feb 02, 2022 1:28 pm Sven Vath
Wow, helt avglemt. Baba baba, electrica salsa, baba babaaa. Rett tilbake på gutterommet i 86 - 87.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: ons feb 02, 2022 1:37 pm
Henningsen skrev: ons feb 02, 2022 1:28 pm Sven Vath
Wow, helt avglemt. Baba baba, electrica salsa, baba babaaa. Rett tilbake på gutterommet i 86 - 87.
Hadde en "gjenoppliving" av mine gamle elekroniske favoritter for noen år tilbake. Det var veldig artig å gjenoppdage mange låtef og artister. Det er mye bra i disse sjangrene, og jeg fant tilbake til masse gammelt og glemt gull, og ikke minst mye minner.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Blir muligens ikke helt riktig å dra frem, men likevel, har jo i nyere tid forsøkt å dra frem det man eier og har, av The Doors (kjøpte alle studioskivene på tilbud, en eller annen gang på 00-tallet), og først nå at man fikk hørt alle, og nei, foruten et par klassikere og perler, her og der, var det skuffende mye fyllkalk å finne igjen, og selv den sagnomsuste debuten, ga meg ikke mye igjen. Blir vel til at den, og de litt mer blues rock aktige seinere platene, (L.A. Woman og Morrison Hotel) forblir værende i samlingen, resten klarer jeg meg godt uten.

Black Sabbath også, er ei gruppe en handlet inn masse av på midten av 00-tallet (en av Platekompani sjappene I Oslo kjørte 70 prosent avslag på alt i butikken, og raska med meg i panikk). Hørt masse om, men veldig lite av. Hatet er kanskje sterkt ord, men mislikte intenst Never Say Die og den med roboten (eller noe lignende) som pisser på noe (album coveret) Technical Ecstacy.
Så har man gradvis gått bakover, og kun Sabbath Bloody Sabbath og til dels Vol. 4 som har vært positive besøk, mens Paranoid, Sabotage og Master of Reality ble dessverre litt nedturer. Men slik blir det nesten "alltids", når en leser seg opp de ekstreme ratingene og omtalene på ulike musikksider og særlig RYM, så nei, håper jo likevel at debuten og kanskje omsider Heaven and Hell (uten Ozzy) kan være mer givende opplevelser.

Uansett, to band, som det virker som at "alle" elsker, absolutt alt av, og kun gir perfekte 10ere, hele veien.
Sist redigert av Frank.N.Steen den ons feb 02, 2022 2:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»