Søndagsmusikk

Svar
Kjappfot1917

Søndagsmusikk

Legg inn av Kjappfot1917 »

Får peise på med litt musikk også da. Velkommen etter folkens :)


Lezah

Legg inn av Lezah »

Som jeg skrev i metal-tråden er ikke BM min greie, nødvendigvis. Eller, first wave er jo innafor, særlig Mercyful Fate, men deretter stopper det mye.

Men så har man Agalloch, som vel er vrient å definere. BM, Pagan Metal, depressiv faenskap, "noe"...sett mange labels på bandet. Ikke hørt alt de har git ut, men denne skiva går på repeat nesten hver gang jeg går tur i marka og sturer. Langsom til tider, melankolsk, men vakker og tung. de to første sporene, som glir i ett, er kanskje noe av den fineste jeg vet om innen "sjangeren". trenger du noe å høre på mens du går tur og liker mørk, melodisk musikk, eller er ute på bøljane blå og litt alene, så er denne verdt å putte på (usikker på link-funksjonen når man linker til en hel skive, The Mantle heter den lell):


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Av og til så slår anbefalingene til Youtube litt vilt ut, men denne begynner å vokse på meg:


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Denne musikkvideoen her fascinerer meg noe helt enormt. En ting er at musikken er så behagelig, men aldri sett noen danse på ett longboard før.


Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gudmoren av Rock & Roll, Søster Rosetta Tharpe. Det er bra søndagsmusikk.


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Tidlig lørdag og søndag morgen er jeg alltid først oppe, setter på NRK P13 på lavt volum og hører på Superbehagelig, lager kaffe, og sitter alene og våkner og leser gjennom aviser og FD i ro og mak.
https://radio.nrk.no/serie/superbehagelig/MUHR33002822

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

fargeblind skrev: søn apr 03, 2022 10:06 am Tidlig lørdag og søndag morgen er jeg alltid først oppe, setter på NRK P13 på lavt volum og hører på Superbehagelig, lager kaffe, og sitter alene og våkner og leser gjennom aviser og FD i ro og mak.
https://radio.nrk.no/serie/superbehagelig/MUHR33002822
Før du i ro og mak vingler med sykkelen til butikken for å kjøpe mer øl?


Michael Shane Borden and The Diesel Kings

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»