Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Chromeback »

Sett to episoder av Murderville. Noen flere som har sett det?

Ekstremt fiffig konsept, men det virker noe uforløst over hvor bra det egentlig kunne vært, ut i fra de to første episodene. Conan var riktignok bra stort sett gjennom hele, Marshawn Lynch er bare fin fyr.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Chromeback skrev: tir feb 08, 2022 11:03 pm Sett to episoder av Murderville. Noen flere som har sett det?

Ekstremt fiffig konsept, men det virker noe uforløst over hvor bra det egentlig kunne vært, ut i fra de to første episodene. Conan var riktignok bra stort sett gjennom hele, Marshawn Lynch er bare fin fyr.
Har sett fire episoder. Kumail i episode tre er et herlig kaos. Veldig artig konsept, men som du er inne på, så kan man ta det et steg opp i en eventuell sesong 2. Man ser et litt uforløst potensiale, og mange personer man kunne tenkt seg å se i en slik setting.

Conan er jo fantastisk når det kommer til impro, men ble positivt overrasket over Lynch. Liker at han gikk all in og var ganske så morsom.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ElGuaje skrev: tir feb 08, 2022 11:12 pm
Chromeback skrev: tir feb 08, 2022 11:03 pm Sett to episoder av Murderville. Noen flere som har sett det?

Har sett fire episoder. Kumail i episode tre er et herlig kaos. Veldig artig konsept, men som du er inne på, så kan man ta det et steg opp i en eventuell sesong 2. Man ser et litt uforløst potensiale, og mange personer man kunne tenkt seg å se i en slik setting.

Conan er jo fantastisk når det kommer til impro, men ble positivt overrasket over Lynch. Liker at han gikk all in og var ganske så morsom.
Kumail var fantastisk, ugly walk <3

qbah

Legg inn av qbah »

Noen som har noe å fortelle om Yellowstone her? Yay?

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: ons feb 09, 2022 12:07 am Noen som har noe å fortelle om Yellowstone her? Yay?
Hell YAY!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

qbah skrev: ons feb 09, 2022 12:07 am Noen som har noe å fortelle om Yellowstone her? Yay?
YAY!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Helt oppdatert på Seal Team nå, til og med sesong 5, som nå er avsluttet.

Synes serien er heftig bra, og den cliffhangeren som man endte med i sesong 5, og det faktum at ingen kan si om det blir en sesong 6, var mildt sagt overraskende. Men slik siste episode utartet seg, hvor alt så ut til å flaske seg for alle de involverte, så måtte det jo nesten skje noe.

Denne vil for meg bli en av tidenes verste cliffhangere, om det ikke blir en sesong 6.
Eller, uten å spoile for mye, man kan også se på den siste episoden som en endelig slutt for serien.

9.0/10.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Beforeigners
Morsomt konsept. Herlige hovedkarakterer.
I overkant tydelig på PKeligheter innimellom, men ikke verre enn at det tåles.
Anbefales!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Uønsket NRK TV. Leo Ajkic kan dette. Sterkt program.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Centrist skrev: ons feb 09, 2022 10:44 pm Uønsket NRK TV. Leo Ajkic kan dette. Sterkt program.
Sykt bra. Særlig siste episode

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Endte opp med å se Furia:

Snodig serie, se spoiler
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: tor feb 10, 2022 11:17 am Endte opp med å se Furia:

Snodig serie, se spoiler
Helt enig.

Veldig mange merkelige valg produksjonsmessig.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: tor feb 10, 2022 11:19 am

Snodig serie, se spoiler
Helt enig.

Veldig mange merkelige valg produksjonsmessig.
Enig. Føles litt som man ser to ulike serier.

qbah

Legg inn av qbah »

Snodig serie, se spoiler
► Show Spoiler
Jepp, virker som det er konsensus blant resten her inne også vedrørende seriens start og utvikling.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: tor feb 10, 2022 10:08 pm

Snodig serie, se spoiler
► Show Spoiler
Jepp, virker som det er konsensus blant resten her inne også vedrørende seriens start og utvikling.
Jeg syns den var spennende. Ganske urealistisk, men absolutt spennende.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: tor feb 10, 2022 10:16 pm

Snodig serie, se spoiler
► Show Spoiler

Litt spennende, veldig urealistisk er min konklusjon. Men verdt å se. Men det er en del andre norske serier i spenning/krim jeg hadde sett to ganger i stedet for den der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: tor feb 10, 2022 10:35 pm

Litt spennende, veldig urealistisk er min konklusjon. Men verdt å se. Men det er en del andre norske serier i spenning/krim jeg hadde sett to ganger i stedet for den der.
Vurderte et gjensyn med Rød Snø på NRK. Serien gjorde stort inntrykk på en liten pjokk i 1985. Men jeg er litt redd for å ødelegge illusjonen

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: tor feb 10, 2022 10:41 pm
qbah skrev: tor feb 10, 2022 10:35 pm

Vurderte et gjensyn med Rød Snø på NRK. Serien gjorde stort inntrykk på en liten pjokk i 1985. Men jeg er litt redd for å ødelegge illusjonen

Høres ut som det kan være fornuftig å stå over ja ;)

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Peacemaker - hva skal man si? Nesten hver episode er bedre enn den forrige og serien har holdt et veldig høyt nivå de siste ukene. Blitt skikkelig feelgood-tv for meg. Overrasker også meg selv med å like musikken til tross for at jeg aldri hører på rock.

Denne sekvensen her fra forrige ukes episode var helt utrolig bra laget. 10/10 < 3

James Gunn har klart det i DC-universet også nå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: tor feb 10, 2022 11:33 pm Peacemaker - hva skal man si? Nesten hver episode er bedre enn den forrige og serien har holdt et veldig høyt nivå de siste ukene. Blitt skikkelig feelgood-tv for meg. Overrasker også meg selv med å like musikken til tross for at jeg aldri hører på rock.

Denne sekvensen her fra forrige ukes episode var helt utrolig bra laget. 10/10 < 3

Peacemaker er en helt nydelig serie.

Sekvensen er smooth, og gliset til "The Swede" på 4.12 er jo bærre lekkert.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Mandalorian. Sesong 1. "Bare èn episode til før jeg legger meg." Bakgrunnkunnskapene mine om Star Wars-universet i kombinasjon med et aldri så lite googlesøk var nok til å bli up to date. Dette var nydelig. Jeg er streng med ratingene og forbeholder 9(+) på skalaen til serier som Sopranos, Breaking Bad, The Wire, BOB og lignende, men dette er nært. 8,8/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tor feb 10, 2022 11:46 pm The Mandalorian. Sesong 1. "Bare èn episode til før jeg legger meg." Bakgrunnkunnskapene mine om Star Wars-universet i kombinasjon med et aldri så lite googlesøk var nok til å bli up to date. Dette var nydelig. Jeg er streng med ratingene og forbeholder 9(+) på skalaen til serier som Sopranos, Breaking Bad, The Wire, BOB og lignende, men dette er nært. 8,8/10.
Enjoy S02, i løpet av året venter S03.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tor feb 10, 2022 11:48 pm
Glycinello skrev: tor feb 10, 2022 11:46 pm The Mandalorian. Sesong 1. "Bare èn episode til før jeg legger meg." Bakgrunnkunnskapene mine om Star Wars-universet i kombinasjon med et aldri så lite googlesøk var nok til å bli up to date. Dette var nydelig. Jeg er streng med ratingene og forbeholder 9(+) på skalaen til serier som Sopranos, Breaking Bad, The Wire, BOB og lignende, men dette er nært. 8,8/10.
Enjoy S02, i løpet av året venter S03.
Begynte bra i alle fall. :)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Virker utrolig bra ut fra det jeg har sett på Sesong 1 til nå.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fikk litt mer fritid i et par ukers tid, så det har blitt litt vel mye sofa og binging. Så ferdig Reservation Dogs (Disney+). Artig, lettbeint og sjarmerende med en alvorlig undertone. 8/10

kibby

Legg inn av kibby »

Rådebank, sesong 3 (NRK)

Da var historien om GT, Ine, Hege, Sivert, Nilsen, Kim og Marlene i rånermiljøet i Bø slutt. Sesong 3 var nok den svakeste i rekken, og helt fint å slutte av her. Det skal sies at sesongen tok seg kraftig opp de to siste episodene. Og det ble jo jammen en fin slutt også. For meg gjorde kanskje sesong 1 størst inntrykk, mens sesong 2 hadde "sjokkfaktoren". Men alt i alt, en viktig serie som tok opp mange viktige tematikker.

7/10 (sesong 3) - serien overall 8/10

DennisB

Legg inn av DennisB »

Kærlighed skrev: tor feb 10, 2022 11:33 pm Peacemaker - hva skal man si? Nesten hver episode er bedre enn den forrige og serien har holdt et veldig høyt nivå de siste ukene. Blitt skikkelig feelgood-tv for meg. Overrasker også meg selv med å like musikken til tross for at jeg aldri hører på rock.

Jeg var ganske skeptisk til å starte på den, lenge. Virka som mye tull og fjas når jeg klikka meg inn på den og så noen klipp her og der.

Men når jeg først kom i gang, har jeg ikke klart å legge den fra meg. Diskusjonene de har innbyrdes, er hysterisk morsomme, og det hele blir en serie du bare føler deg så mye lettere til sinns med. Anbefales virkelig.

8.8 av 10, så langt. Bittelitt trekk for hvor useriøs den er, men igjen, det er jo hva man liker med denne serien. En herlig vri på et prosjekt som man ellers kunne ha banket en død hest ut av.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Denne må du bare gi den tida det tar å få under huden. Det tar kun èn episode for noen, for andre noen flere. Men når den først har funnet veien dit, slipper den ikke taket. Da blir den bare bedre og bedre.

Nydelig serie, en av de beste seriene de siste årene, etter min humble mening. Anbefaler også 1883, som har direkte sammenheng med denne. Begge er top notch. Men se Yellowstone først, da forstår du karakterene i 1883 litt bedre.

9.3 for Yellowstone, og 9.5 for 1883.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Outcry 8,5 av 10 på tv2 play

Dette er Making a murderer-aktig, bare mye bedre. Saken er ikke mord, men utrolig mye justismord her. En liten drittby i Texas og en fotball-stjerne tatt for pedofili

Making a murderer hadde mange hull da jeg faktisk leste dommen (!) Dette er en mye mer troverdig produksjon - og det er spenning i 5 epidoser

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Mandalorian. Sesong 2.
Sesong 1 fikk 8,8/10.
Sesong 2 får 8,9/10.
Da er det bare å vente på sesong 3...

Men hva i svarte skal en se NÅ da? Er litt sugen på Book of Boba Fett, men samtidig tenker jeg at det kanskje er på tide med noe litt mer jordnært for å bryte litt opp:)

Svar