Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Chromeback

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Chromeback »

Glycinello skrev: søn feb 13, 2022 1:34 am The Mandalorian. Sesong 2.
Sesong 1 fikk 8,8/10.
Sesong 2 får 8,9/10.
Da er det bare å vente på sesong 3...

Men hva i svarte skal en se NÅ da? Er litt sugen på Book of Boba Fett, men samtidig tenker jeg at det kanskje er på tide med noe litt mer jordnært for å bryte litt opp:)
Peacemaker. Helt klart.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: søn feb 13, 2022 1:38 am
Glycinello skrev: søn feb 13, 2022 1:34 am The Mandalorian. Sesong 2.
Sesong 1 fikk 8,8/10.
Sesong 2 får 8,9/10.
Da er det bare å vente på sesong 3...

Men hva i svarte skal en se NÅ da? Er litt sugen på Book of Boba Fett, men samtidig tenker jeg at det kanskje er på tide med noe litt mer jordnært for å bryte litt opp:)
Peacemaker. Helt klart.
Hehe, nå ville jo Glyciboy ha noe mer jordnært.. :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hehe, det spørs hvor jordnært Peacemaker er, men handlingen finner i alle fall sted på litt mer kjente trakter. Kanskje det får holde. Er ellers i gang med "We need to talk about Cosby." Har en merkelig trang til å se noe dokumentarpreget i kombinasjon med en "vanlig" serie. Hvem hadde trodd det om gode, gamle Bill...

Cabal

Legg inn av Cabal »

Har sett de første episodene av sesong to Raised by Wolves. Mens de første episodene på sesong 1 var helt fantastisk, synes jeg egentlig denne starten har vært veldig ... meh. Det er nesten så jeg må si at jeg ikke liker det, men får avvente et par episoder til.

Big George

Legg inn av Big George »

Satt borte hos en bekjent og så første episode av Twin Peaks. Husket bare noen av skuespillerne i serien og lite mer.
Den serien har holdt seg godt, basert på første episode som jeg så fredag.

Tror jeg må kjøpe den tv serien.
Sist redigert av Big George den søn feb 13, 2022 5:42 pm, redigert 2 ganger totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Gilded Age

Zarathastra

Legg inn av Zarathastra »

Big George skrev: søn feb 13, 2022 5:41 pm Satt borte hos en bekjent og så første episode av Twin Peaks. Husket bare noen av skuespillerne i serien og lite mer.

Første sesong er legendarisk. Taper seg utover sesong 2, før det er en bra avslutning.
Filmen "Fire Walk with Me", er undervurdert.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 5:42 pm The Gilded Age
Og? Dommen?

TheBaseline

kibby skrev: søn feb 13, 2022 6:57 pm
Og? Dommen?
Helt ok, ikke kjempebra. Syntes Downton Abbey var bedre.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Big George skrev: søn feb 13, 2022 5:41 pm Satt borte hos en bekjent og så første episode av Twin Peaks. Husket bare noen av skuespillerne i serien og lite mer.

Twin Peaks, og spesielt special agent Dale Cooper er elsk❤️

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Machine_Head skrev: søn feb 13, 2022 7:12 pm

Twin Peaks, og spesielt special agent Dale Cooper er elsk❤️
For ikke snakke om musikken. Helt konge!

SirJames

Legg inn av SirJames »

All of Us Are Dead (2022)

Ekstremt vellaget, et lass med gode skuespillere, samt endel jaw dropping groteske scener og øyeblikk.

I mean...holy crap..

9/10

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Zarathastra skrev: søn feb 13, 2022 5:45 pm

Første sesong er legendarisk. Taper seg utover sesong 2, før det er en bra avslutning.
Hva er egentlig årsaken til at de gikk fra åtte episoder i sesong en til 22 episoder i sesong to, noen som vet? Er jo en helt enorm forskjell i hvordan man forteller en historie på.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Noen som har sett Reacher?

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Er på episode 6 av yellowjackets. Jeg liker den! men kanskje det er fordi jeg er kvinne?

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Knaxern skrev: søn feb 13, 2022 10:42 pm Noen som har sett Reacher?

Helt grei serie, ville gitt den 6/10.
Okey skuespillerprestasjoner, variabelt script.
Men hvis man liker bøkene er det en ganske god versjon.
Dropper mer utfyllende kommentar for ikke å spoile ;)

Edit:
Kan legge til at mye av det som trakk ned for meg er det samme som jeg mislikte med boken.

Bread Pitt

Legg inn av Bread Pitt »

Eddie skrev: søn feb 13, 2022 11:07 pm Aldri likt superhelt sjangeren noe særlig, noen få unntak, men Peacemaker er jo en perle! Ikke for overdrevent og masse humor! Sett alle 7 episodene som er ute idag og digger det. En serie man kan se uten å nødvendigvis være fan av slike type serier. Anbefales!
Enig, og en av tidenes introsekvenser. John Cena i hovedrollen overrasket meg virkelig, passer rollen perfekt.

kibby

Legg inn av kibby »

TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 7:00 pm
Og? Dommen?
Skjønner. Jeg skal se den. Har du sett Bridgerton? Eller Belgravia?

Big George

Legg inn av Big George »

Søndag har budt på en ny sæson af fiktionsserien 'Borgen'. Efter 9 års pause har serien ifølge flere anmeldere ikke mistet pusten.

Filmmagasinet Ekko, BT, Ekstra Bladet og Berlingske kvitterer med fem stjerner ud af seks mulige for de første tre afsnit, mens Jyllands-Posten og Soundvenue giver fire stjerner - også ud af seks mulige.

Politiken er dog ikke nær så gavmilde og kvitterer med tre ud af seks hjerter.
Tillegger at jeg ikke vet når NRK viser den nye sesongen.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Shabelle skrev: søn feb 13, 2022 10:57 pm Er på episode 6 av yellowjackets. Jeg liker den! men kanskje det er fordi jeg er kvinne?
Jeg er mann og digger serien :mrgreen: Flott story og mange flotte karakterer. Og scenene med Cristina Ricci og Juliette Lewis er rett og slett herlige. Ser veldig fram til sesong 2.

TheBaseline

kibby skrev: søn feb 13, 2022 11:34 pm
TheBaseline skrev: søn feb 13, 2022 7:00 pm

Og? Dommen?
Skjønner. Jeg skal se den. Har du sett Bridgerton? Eller Belgravia?
Bridgerton er veldig bra. Bedre enn The Gilded Age. Har ikke sett Belgravia.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Knaxern skrev: søn feb 13, 2022 10:42 pm Noen som har sett Reacher?
Havnet på 8.5/10, så absolutt severdig.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Raised by wolves
Sett ses1. Og altså, hva er dette?
Rareste jeg har sett. Likevel klarer jeg ikke slutte se. Har cirka en million spørsmål så langt. Og fortsatt ingen karakterer jeg liker. Men... Må.Se.Mer.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

anbessa skrev: man feb 14, 2022 10:22 pm Raised by wolves
Rareste jeg har sett. Likevel klarer jeg ikke slutte se. Har cirka en million spørsmål så langt. Og fortsatt ingen karakterer jeg liker. Men... Må.Se.Mer.
Sesong 2 blir bat shit crazy.
Men jeg fortsetter å se..🙈

anbessa

Legg inn av anbessa »

Fringegirl skrev: man feb 14, 2022 10:34 pm
anbessa skrev: man feb 14, 2022 10:22 pm Raised by wolves
Sesong 2 blir bat shit crazy.
Men jeg fortsetter å se..🙈
Ja, man MÅ jo bare se hvor de har tenkt seg videre i historien. Har en mistanke om at det kan bli en smule vanskelig å få samlet alle løse tråder her etter hvert.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

We need to talk about Cosby (Paramount+). Dokumentar om Bill Cosby og hans karriere innen showbiz og seksuelle overgrep/voldtekt. Faen for en fyr.
7,5/10.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Eddie skrev: søn feb 13, 2022 11:07 pm Aldri likt superhelt sjangeren noe særlig, noen få unntak, men Peacemaker er jo en perle! Ikke for overdrevent og masse humor! Sett alle 7 episodene som er ute idag og digger det. En serie man kan se uten å nødvendigvis være fan av slike type serier. Anbefales!
Enig i alt du skriver. Har aldri vært stor fan av den type serier, men hællæ måne, Peacemaker? Innertier. Og alt skyldes de interne relasjonene, diskusjonene, og alle de hysterisk morsomme øyeblikkene. Den har X-faktoren de øvrige seriene i samme sjanger mangler.

Og hvem hadde trodd at det er John Cena, av alle, som sørger for moroa her.. Han sender serien rett opp på 9-tallet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mayor of Kingstown (2021)

Trenger ikke å utbrodere i hytt og gevær, serien kan oppsummeres med to ord;

sinnsykt bra

Får litt Ray Donovan vibes av Mike McLusky. Introen er også DIGG. Gleder meg som en gyngehest til sesong 2.

9.5/10

Big George

Legg inn av Big George »

Noen som har sett "Leonardo" om Leonardo Da Vinci ?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Sterk avslutning av Peacemaker. Er det mulig å få en sesong 2?

Svar