Generell diskusjon om corona
-
Big George
Re: Generell diskusjon om corona
Det er registrert 10217 nye smittetilfeller siste døgn
Hun kan jeg ikke huske å ha fått med meg i løpet av coronasirkuset. Jeg trodde jeg hadde greie på hvem alle i den norske dommedagsklovnegjengen var men jeg har kanskje tatt feil?
Long covid angriper hjernen som et zombievirus er det ikke så?William_S skrev: tir mar 08, 2022 6:37 pmHehe ja. Jeg har jo hatt dette verre enn svartedauden viruset nå. Jeg sitter her fortsatt - frisk og fin. Helt utrolig hvor kort tid sykdommen var innom. Men kanskje jeg bare venter på den store long covid smellen?Morromann skrev: tir mar 08, 2022 5:57 pmBegynner nesten å savne dommedagspratet til Bjørg, Gunhild, Klein, Westin og Svanæs. Det er nesten som om de er forduftet på grunn av Ukraina-krigen. Atomkrig er jo noe som vil ligne mye mer på svartedauen i form av liv som går tapt enn hva omicronvarianten av corona er, selv om Bjørg presterte å sammenligne nettopp omicron med svartedauen. Men dommedagspratet til denne gjengen var egentlig fornøyelig underholdning når jeg tenker meg om.Hetfield skrev: tir mar 08, 2022 5:08 pm
Veldig sunt. Og det betyr at man har hatt mye mer å gå på med omikron, på enn hva tiltaksfantastene har hardnakket påstått.![]()
Så hva er løsningen til disse klovnene? Evig lockdown kombinert med kinesisk zero-covid? Har egentlig kineserne lyktes i det hele tatt med forsøket på p utrydde viruset? Jeg kan ikke tenke meg at en strategi har noen som helt effekt på et såpass hurtigspredende virus.Funkhouser skrev: tir mar 08, 2022 7:19 pmJa det kan du si. Dette konstante gnålet fra denne gjengen drukner jo i dagens nyhetsbilde, men de holder det utrolig nok gående enda. For eksempel en kjent greie at det finnes 2 koronavirus-varianter som sirkulerer nå, de har vel vært så uheldige å få begge. Videre gir milde forløp mild immunrespons, dette kan skje med forkjølelser også. Men Mauseth føler seg lurt. Av naturen da, må man vel regne med.Hetfield skrev: tir mar 08, 2022 6:57 pmDet er godt å høre fra en av dommedagsprofetene.
En reality check i hvor uproblematisk omicron-varianten faktisk er.
Håper ryktene om at slike laboratorier finnes i - grøss - Ukraina - ikke er sanne.NoDabForYou skrev: tir mar 08, 2022 6:38 pm Fokus på gain of function
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verd ... 3peJyN_cew
Merkelig at noen med medisinsk utdannelse vet så lite om viruser.Funkhouser skrev: tir mar 08, 2022 7:19 pmJa det kan du si. Dette konstante gnålet fra denne gjengen drukner jo i dagens nyhetsbilde, men de holder det utrolig nok gående enda. For eksempel en kjent greie at det finnes 2 koronavirus-varianter som sirkulerer nå, de har vel vært så uheldige å få begge. Videre gir milde forløp mild immunrespons, dette kan skje med forkjølelser også. Men Mauseth føler seg lurt. Av naturen da, må man vel regne med.Hetfield skrev: tir mar 08, 2022 6:57 pmDet er godt å høre fra en av dommedagsprofetene.
En reality check i hvor uproblematisk omicron-varianten faktisk er.
Uenig. Det er fornøyelig underholdning. Blir vel mye Ukraina og faren for atomkrig nå så da kan det være artig å lese de som fortsatt tenker på corona som selve dommedagen.
Telling av daglig innrapporterte PCR-tester er sååå 2021. Get on with the times, mate.
-
William_S
Husker de folka på Diskusjon.no var stressa over 1000 smittede i sin tid jeg. Hos noen der var jo Feigl Ding selve gudMorromann skrev: ons mar 09, 2022 8:03 amTelling av daglig innrapporterte PCR-tester er sååå 2021. Get on with the times, mate.
-
NoDabForYou
Det er enkelte ting vi mennesker ikke burde leke med. Dette er en av dem.Morromann skrev: ons mar 09, 2022 7:57 amHåper ryktene om at slike laboratorier finnes i - grøss - Ukraina - ikke er sanne.NoDabForYou skrev: tir mar 08, 2022 6:38 pm Fokus på gain of function
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verd ... 3peJyN_cew![]()
Merkelig at Feigl-Ding ikke er kastet ut av Twitter for å spre konspirasjonsteorier om danske helsemyndigheter.
Å ja. FN burde ha vedtatt et internasjonalt forbud mot viruslaboratorier og gjort drift og innvolvering ved slik virksomhet, uansett hvilket land man var borger av til en alvorlig forbrytelse som man kan straffes for i hvilket som helst land.NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 8:40 amDet er enkelte ting vi mennesker ikke burde leke med. Dette er en av dem.Morromann skrev: ons mar 09, 2022 7:57 amHåper ryktene om at slike laboratorier finnes i - grøss - Ukraina - ikke er sanne.NoDabForYou skrev: tir mar 08, 2022 6:38 pm Fokus på gain of function
https://www.abcnyheter.no/nyheter/verd ... 3peJyN_cew![]()
-
NoDabForYou
Morromann skrev: ons mar 09, 2022 8:48 amÅ ja. FN burde ha vedtatt et internasjonalt forbud mot viruslaboratorier og gjort drift og innvolvering ved slik virksomhet, uansett hvilket land man var borger av til en alvorlig forbrytelse som man kan straffes for i hvilket som helst land.NoDabForYou skrev: ons mar 09, 2022 8:40 amDet er enkelte ting vi mennesker ikke burde leke med. Dette er en av dem.Morromann skrev: ons mar 09, 2022 7:57 am
Håper ryktene om at slike laboratorier finnes i - grøss - Ukraina - ikke er sanne.![]()
Twitter har stengt for innsyn for slike som meg som ikke har eller ønsker å ha noen Twitter-konto men jeg rekker å se litt av hva gærningen skriver før jeg blir blokkert. Og - han har virkelig klikka nå. Han har gått fullstendig bananas fordi verden ikke lenger går rundt og er redde for corona. Han banner og er vred og oppfører seg som et hysterisk nett-troll over at verden dropper munnbindtvang og nedstenging og garanterer at snart vil massedød eksplodere. Fyren må jo være totalt fucking crazy insane. Seriøst - her tror jeg faktisk vi snakker om et individ noen bør legge en tvangstrøye på for det her er en klassisk kollaps når noen mister livsverket sitt og vil tviholde på livsløgnene sine - da klikker de, banner de og blir fullstendig paranoide; "dere lyver, dere skjuler dødstallene, løgnere, dere er ute etter meg". Hehe; tipper besøkstallene til kontoen hans har stupt og at de fleste som kikker innom nå er de som barevil le av galskapen hans. Glansdagene hans er over men han nekter å innse det. Han er blitt helt Hitler i bunkersen nå. Haha, kanskje noen skal lage en Hitler-i-bunkersen-video med en tekst hvor Hitler er Feigl-Ding; "Mein Feigl-Ding; danske helsemyndigheter bekrefter at det stemmer, det er ingen massiv dødelighet fra omicron". Feigl-Hitler: "DET VAR SOM FAEN" og kaster blyanten i bordet hahahahaLOLOLOLOLOL
Feigl-Ding som har fått høre at WHO snakker om å erklære pandemien som avsluttet.
-
Hetfield
Godhetsposører som bare bryr seg om smittetall og ikke konsekvensene av inngripne tiltak langt inn i folks private sfære.
Perfekte borgere i et autoritært styresett.
-
Deila
Anders Tegnell slutter som statsepidemiolog - har fått toppjobb i WHO
Det melder Expressen.
Det melder Expressen.
Pandemien har vært en gullalder for en del opportunister som elsker å herse med andre oppførsel og bli selvutnevnt "coronapoliti" så for slike er det selvfølgelig trist at det er over.Hetfield skrev: ons mar 09, 2022 9:14 amGodhetsposører som bare bryr seg om smittetall og ikke konsekvensene av inngripne tiltak langt inn i folks private sfære.
Perfekte borgere i et autoritært styresett.
-
William_S
Tegnell er faktisk meget godt kvalifisert for en toppjobb i WHO da. Bare å se på cven hans. Han har jobba i mange år med epidemiinnsats, særlig i vestlige Afrika
-
Enhanced
Østerrike har satt loven om obligatorisk vaksinasjon på "pause", og man vil ikke lenger bli straffet med månedlige bøter hvis man ikke er vaksinert.
https://www.thelocal.at/20220309/breaki ... cinations/
Men man ser at de tar alle mulige forbehold, med å si at det ikke er nødvendig per nå, men det kan bli nødvendig igjen i framtiden.
Men man ser at de tar alle mulige forbehold, med å si at det ikke er nødvendig per nå, men det kan bli nødvendig igjen i framtiden.
-
Enhanced
Klæbo gikk jo rundt med en oppfattelse av at han kunne unngå korona ved å være forsiktig og å bruke munnbind. Var vel på tide at den misoppfattelsen fikk seg et skudd for baugen.startelver skrev: ons mar 09, 2022 11:47 amMyndighetene har gitt opp. Når selv Klæbo har fått corona er det bare å gi det til folket.William_S skrev: tir mar 08, 2022 5:00 pm Tenk at antall innlagte pasienter er høyere nå enn noensinne tidligere i pandemien. Likevel ingen som maser om lockdown. Det er sunt synes jeg.
-
NoDabForYou
Enhanced skrev: ons mar 09, 2022 11:18 am Østerrike har satt loven om obligatorisk vaksinasjon på "pause", og man vil ikke lenger bli straffet med månedlige bøter hvis man ikke er vaksinert.
Men man ser at de tar alle mulige forbehold, med å si at det ikke er nødvendig per nå, men det kan vil bli nødvendig igjen i nær fremtid.
Sånn, rettet på posten din slik at den ble korrekt.
-
arknath
Tegnell har fått jobb i WHO. WHAT? Belønnet for sin fullstendige hodeløse respons på Corona?? Dette gir ingen mening. Skummelt!
-
Hetfield
Samme retorikken angående de inngripende tiltakene her til lands, og portforbudet som heldigvis ble stemt ned.Enhanced skrev: ons mar 09, 2022 11:18 am Østerrike har satt loven om obligatorisk vaksinasjon på "pause", og man vil ikke lenger bli straffet med månedlige bøter hvis man ikke er vaksinert.
Se på andre midlertidig eller langsiktige løsninger som å rekruttere til dugnad, hente ut mer intensivkapasitet som er der for akutte situasjoner f.eks er ikke tema engang..
-
Centrist
https://www.morgenbladet.no/aktuelt/202 ... varte-mot/
Sett i lys av høringen ang. koronasertifikat og forlengelse av de midlertidige hjemlene ang. isolasjon og lignende anbefales denne artikkelen med Hans Petter Graver. Man ønsker å forlenge disse hjemlene for å sikre "behovet for beredskap ved en eventuell forverring av situasjonen.» Høres kanskje ikke så ille ut? Rent poltiisk og juridisk er det derimot problematisk at inngrepende maktbruk blir normalisert under ett slikt påskudd. Graver påpeker til slutt at man normaliserer Smittevernstaten. Folk har en følelse av å leve normalt, men plutselig en dag kan myndighetene, uten dyptgående forholdmessighetsvurderinger, stå i stua og si at du ikke kan ha mer enn fem personer på besøk. Som sagt, man skal argumentere godt for å overbevise meg om at vi er ferdige med restriksjoner for 2022. Frykten vil ta poltikerne nok en gang. Om det ikke er snakk om covid-19, vil det være snakk om noe annet.
Graver: – Da er det ikke lenger en ren unntakslovgivning som vi trengte da det var kritisk. Da er det veldig uheldig at det ikke har vært gjennom en ordentlig faglig og politisk vurdering.
Sett i lys av høringen ang. koronasertifikat og forlengelse av de midlertidige hjemlene ang. isolasjon og lignende anbefales denne artikkelen med Hans Petter Graver. Man ønsker å forlenge disse hjemlene for å sikre "behovet for beredskap ved en eventuell forverring av situasjonen.» Høres kanskje ikke så ille ut? Rent poltiisk og juridisk er det derimot problematisk at inngrepende maktbruk blir normalisert under ett slikt påskudd. Graver påpeker til slutt at man normaliserer Smittevernstaten. Folk har en følelse av å leve normalt, men plutselig en dag kan myndighetene, uten dyptgående forholdmessighetsvurderinger, stå i stua og si at du ikke kan ha mer enn fem personer på besøk. Som sagt, man skal argumentere godt for å overbevise meg om at vi er ferdige med restriksjoner for 2022. Frykten vil ta poltikerne nok en gang. Om det ikke er snakk om covid-19, vil det være snakk om noe annet.
Graver: – Da er det ikke lenger en ren unntakslovgivning som vi trengte da det var kritisk. Da er det veldig uheldig at det ikke har vært gjennom en ordentlig faglig og politisk vurdering.
-
Enhanced
For de som er i Oslo-området og kan avse noen timer og hundrelapper, så er det i morgen en paneldebatt om "Pandemi og Demokrati", arrangert av fagnettverket inngrep.no.
https://inngrep.hoopla.no/sales/1695110869
Fagnettverket Inngrep inviterer til paneldebatt.
Deltakere I panelet:
Einar Øverenget, professor i filosofi
Brynjar Østgård, advokat
Jon Olaf Olaussen, professor i samfunnsøkonomi
Dagfinn Haarr, spesialist i allmennmedisin og samfunnsmedisin
Debattleder: Aslak Bonde, politisk analytiker
-
Funkhouser
Haarr ja, veldig interessant og dyktig fyr. Kanskje Norges mest avslappede kommuneoverlege i møte med viruset i 2020., så kan man jo diskutere om det var (utelukkende) positivt eller eiEnhanced skrev: ons mar 09, 2022 12:59 pm For de som er i Oslo-området og kan avse noen timer og hundrelapper, så er det i morgen en paneldebatt om "Pandemi og Demokrati", arrangert av fagnettverket inngrep.no.
Fagnettverket Inngrep inviterer til paneldebatt.
Deltakere I panelet:
Einar Øverenget, professor i filosofi
Brynjar Østgård, advokat
Jon Olaf Olaussen, professor i samfunnsøkonomi
Dagfinn Haarr, spesialist i allmennmedisin og samfunnsmedisin
Debattleder: Aslak Bonde, politisk analytiker
-
TrondLFC
Så får vi se da, om det blir en ny runde med en panisk Nakstad.
https://www.tv2.no/nyheter/14634397/
https://www.tv2.no/nyheter/14634397/