Jeg begynner å bli noe bekymret av stigende tall for innlagte. Hvor går grensa for nye nedstenngning? https://www.helsedirektoratet.no/statis ... t-covid-19KongOlav2 skrev: søn mar 13, 2022 2:11 pmJa, det er særs uheldig. I Norge har det heldigvis ikke vært så ille, selv om det har vært noen drypp her også. Det verste her i landet er egentlig den totale manglende viljen og evnen til å oppskalere beredskapen slik at selv 21 måneder etter pandemiens utbrudd var denne overhodet ikke forbedret, og det eneste mulige alternativet de så nå i desember var nok en nedstengning med masse restriksjoner.Hetfield skrev: søn mar 13, 2022 12:57 pm Vi kan jo begynne med inngripne tiltak mot influensa når vi først er der..
Presedensen er allerede satt..
Utenlands har det derimot vært mye verre. Fra strenge portforbud, via de absurde innreiserestriksjonene i NZ og Australia til forsøk på vaksinetvang i enkelte nasjoner. Demokratiet har hatt dårlige kår de siste par årene.
Generell diskusjon om corona
-
Fago
Re: Generell diskusjon om corona
Pass på nå, du må ikke bruke ordet nedstenging. I går utløste nemlig min bruk av ordet personangrep og flamebait.Fago skrev: søn mar 13, 2022 3:15 pmJeg begynner å bli noe bekymret av stigende tall for innlagte. Hvor går grensa for nye nedstenngning? https://www.helsedirektoratet.no/statis ... t-covid-19KongOlav2 skrev: søn mar 13, 2022 2:11 pmJa, det er særs uheldig. I Norge har det heldigvis ikke vært så ille, selv om det har vært noen drypp her også. Det verste her i landet er egentlig den totale manglende viljen og evnen til å oppskalere beredskapen slik at selv 21 måneder etter pandemiens utbrudd var denne overhodet ikke forbedret, og det eneste mulige alternativet de så nå i desember var nok en nedstengning med masse restriksjoner.Hetfield skrev: søn mar 13, 2022 12:57 pm Vi kan jo begynne med inngripne tiltak mot influensa når vi først er der..
Utenlands har det derimot vært mye verre. Fra strenge portforbud, via de absurde innreiserestriksjonene i NZ og Australia til forsøk på vaksinetvang i enkelte nasjoner. Demokratiet har hatt dårlige kår de siste par årene.
-
basillen
Da har jeg jaggu testet positivt for korona. Jeg jinxet åpenbart meg selv da jeg for noen dager siden skrev at jeg muligens var en av de heldige som var immun mot viruset.
Når det er sagt, så har dette vært ekstremt mildt hittil. Symptomene begynte natt til i går, men jeg testet meg ikke før nå i ettermiddag. Dette føles imidlertid akkurat som alle andre lette forkjølelser jeg har hatt i løpet av livet mitt. Litt tørrhoste og litt snufs. Det er det hele. Ikke noe feber. Ikke noe følelse av å være utslitt. Ikke noe hjernetåke. Ikke noe kvalme. På forkjølelsesskalaen rangerer denne sånn cirka på nivå 3 av 10. Har null problemer med å jobbe, og i dag har jeg både støvsuget og vasket i kåken, samt gått på tur.
Selv har jeg også, som nevnt tidligere, ikke tatt boostervaksine, men har tatt de to opprinnelige dosene. Min kone, som tok boosteren, har hatt et verre sykdomsforløp enn det jeg har hatt, med større grad av utmattelse og tap av energi.
Når det er sagt, så har dette vært ekstremt mildt hittil. Symptomene begynte natt til i går, men jeg testet meg ikke før nå i ettermiddag. Dette føles imidlertid akkurat som alle andre lette forkjølelser jeg har hatt i løpet av livet mitt. Litt tørrhoste og litt snufs. Det er det hele. Ikke noe feber. Ikke noe følelse av å være utslitt. Ikke noe hjernetåke. Ikke noe kvalme. På forkjølelsesskalaen rangerer denne sånn cirka på nivå 3 av 10. Har null problemer med å jobbe, og i dag har jeg både støvsuget og vasket i kåken, samt gått på tur.
Selv har jeg også, som nevnt tidligere, ikke tatt boostervaksine, men har tatt de to opprinnelige dosene. Min kone, som tok boosteren, har hatt et verre sykdomsforløp enn det jeg har hatt, med større grad av utmattelse og tap av energi.
Hmmmm....basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm
-
ehall
Hvorfor testet du deg da? Jeg har ikke testet meg alle de gangene jeg har vært litt småsnufsen de siste to årene. Kun testet meg en gang på grunn av sykdom, og da lå jeg rett ut.basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Symptomene begynte natt til i går, men jeg testet meg ikke før nå i ettermiddag. Dette føles imidlertid akkurat som alle andre lette forkjølelser jeg har hatt i løpet av livet mitt. Litt tørrhoste og litt snufs. Det er det hele. Ikke noe feber. Ikke noe følelse av å være utslitt. Ikke noe hjernetåke. Ikke noe kvalme. På forkjølelsesskalaen rangerer denne sånn cirka på nivå 3 av 10. Har null problemer med å jobbe, og i dag har jeg både støvsuget og vasket i kåken, samt gått på tur.
God bedring
-
basillen
Takkehall skrev: søn mar 13, 2022 8:45 pmHvorfor testet du deg da? Jeg har ikke testet meg alle de gangene jeg har vært litt småsnufsen de siste to årene. Kun testet meg en gang på grunn av sykdom, og da lå jeg rett ut.basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Symptomene begynte natt til i går, men jeg testet meg ikke før nå i ettermiddag. Dette føles imidlertid akkurat som alle andre lette forkjølelser jeg har hatt i løpet av livet mitt. Litt tørrhoste og litt snufs. Det er det hele. Ikke noe feber. Ikke noe følelse av å være utslitt. Ikke noe hjernetåke. Ikke noe kvalme. På forkjølelsesskalaen rangerer denne sånn cirka på nivå 3 av 10. Har null problemer med å jobbe, og i dag har jeg både støvsuget og vasket i kåken, samt gått på tur.
God bedring![]()
-
Hetfield
Nå har også begge foreldrene mine fått det, og var hos de i to dager iløpet av uka.basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Da har jeg jaggu testet positivt for korona. Jeg jinxet åpenbart meg selv da jeg for noen dager siden skrev at jeg muligens var en av de heldige som var immun mot viruset.
Får jeg ikke symptomer nå..
God bedring!
-
Winnowill
Godt mange får lette symptomer, enda bedre at det er omikronvarianten som er årsaken til det. Den er jo «mild» i den forstand at mange også blir ganske så syke, men slipper innleggelse.
Jeg var ganske så dårlig når jeg hadde svineinfluensa i sin tid, og omikron kom tett opp til den sykdomsfølelsen.
Jeg er pokker så glad jeg slapp unna å oppleve Deltavarianten og det tror jeg mange som kjente godt på Omikron skal være glad for for man kan bare tenke seg hvordan Deltavarianten kunne ha forløpt seg for disse.
Jeg var ganske så dårlig når jeg hadde svineinfluensa i sin tid, og omikron kom tett opp til den sykdomsfølelsen.
Jeg er pokker så glad jeg slapp unna å oppleve Deltavarianten og det tror jeg mange som kjente godt på Omikron skal være glad for for man kan bare tenke seg hvordan Deltavarianten kunne ha forløpt seg for disse.
-
BigWhale
Siden du nå først har valgt å teste deg, så kan du vel melde inn den positive testen i HelseNorge eller hva det heter, og slippe ubehageligheter ved utenlandsreise i sommer.
Barack Obama har også testet positivt i dag, så du er i godt selskap. Enda godt han hadde en booster innabords... (er seff det han har tweetet).
-
BigWhale
Ganske skremmende - om enn ikke overraskende - lesning fra Ontario, Canada:
https://thepostmillennial.com/ford-may- ... er-source/
Det er noen rett ut grusomme sitater her, som viser tydelig hva ledere (sannsynligvis verden over) tenker om Covid og et 'fantastisk hjelpemiddel' som masker. Hele artikkelen er omtrent verdt et sitat, men merk at alt nedenfor har null og niks med vitenskap å gjøre, kun med politikk:
----
"To be blunt, masks are not going away. We are just in the temporary situation for the summer months until seasonal infections rise again.
Infections are undoubtedly going to rise; cold, flu, a new COVID variant – it’s bound to happen. And when they do, the government will not want to be seen as 'doing nothing', so they are going to reimpose masking to stop the spread. That’s the long-term game plan right now anyway.
"Right now, it’s smart we lift these restrictions because it’s a great vote winner, but when winter rolls around, we’re kind of gonna be back to square one."
----
Hadde vært villig til å vedde et firesifret beløp i NOK med hvem som helst her inne (så lenge de ikke forventer betaling på Vipps) på at masker, restriksjoner, vaksinepass, og knallharde reiserestriksjoner er tilbake i minst 50% av Europa og Nord-Amerika innen November 2022.
Jeg håper inderlig jeg tar feil, men har null tro på inkompetente og korrupte verdensledere. En ser jo på ovenfor at de har tenkt å bruke masker (som har 0% effekt) til å bekjempe influensa også.
Det er noen rett ut grusomme sitater her, som viser tydelig hva ledere (sannsynligvis verden over) tenker om Covid og et 'fantastisk hjelpemiddel' som masker. Hele artikkelen er omtrent verdt et sitat, men merk at alt nedenfor har null og niks med vitenskap å gjøre, kun med politikk:
----
"To be blunt, masks are not going away. We are just in the temporary situation for the summer months until seasonal infections rise again.
Infections are undoubtedly going to rise; cold, flu, a new COVID variant – it’s bound to happen. And when they do, the government will not want to be seen as 'doing nothing', so they are going to reimpose masking to stop the spread. That’s the long-term game plan right now anyway.
"Right now, it’s smart we lift these restrictions because it’s a great vote winner, but when winter rolls around, we’re kind of gonna be back to square one."
----
Hadde vært villig til å vedde et firesifret beløp i NOK med hvem som helst her inne (så lenge de ikke forventer betaling på Vipps) på at masker, restriksjoner, vaksinepass, og knallharde reiserestriksjoner er tilbake i minst 50% av Europa og Nord-Amerika innen November 2022.
Jeg håper inderlig jeg tar feil, men har null tro på inkompetente og korrupte verdensledere. En ser jo på ovenfor at de har tenkt å bruke masker (som har 0% effekt) til å bekjempe influensa også.
-
Corvus
Testet jammen meg positivt jeg også i kveld. Vondt i halsen i helga, trente i kveld, og stusset over at jeg ikke orket noe som helst. Litt lettere hodepine nå men foreløpig greit. Er vel ofte 2 og 3 dagen som er verst har jeg hørt.basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Da har jeg jaggu testet positivt for korona. Jeg jinxet åpenbart meg selv da jeg for noen dager siden skrev at jeg muligens var en av de heldige som var immun mot viruset.
-
ehall
Det vil ikke overraske. Men jeg er lei av de diktatoriske tilstanden til myndighetene. Nå må vi stå opp for Grunnloven og menneskerettighetene. Om de kjører på med restriksjoner neste vinter også kommer jeg til å gjøre det jeg velger selv. Noe som blant annet betyr bruk av munnbind kun innendørs om man er sammen med noen i mer enn et kvarter. Det er ikke aktuelt å bruke det i butikken.BigWhale skrev: søn mar 13, 2022 11:06 pm Jeg håper inderlig jeg tar feil, men har null tro på inkompetente og korrupte verdensledere. En ser jo på ovenfor at de har tenkt å bruke masker (som har 0% effekt) til å bekjempe influensa også.
-
kytec
Hva er det egentlig dere diskuterer nå? Korona er ferdig ingen blir alvorlig syke (utenom de som skal dø uansett).
På linje med influensa.
Jeg har ikke fått covid av en eller annen grunn, har "badet" med smittede i snart to år.
På linje med influensa.
Jeg har ikke fått covid av en eller annen grunn, har "badet" med smittede i snart to år.
-
kytec
Gamle og syke skal daue, det e r en del av livet. Sverige har prøvt å kverke sine gamle for å få råd til "NAV-utgifter", sånn er det.fazz skrev: søn mar 13, 2022 12:21 pmNå skrev du vel "NOK en covid skremsel" så det betyr jo at det har vært flere. Hvilke andre er det du tenker på? Omikron? Vel, siden Omikron ble offisielt oppdaget i USA ( 1 desember ) Så har det da dødd 200.000 på 3.5 måneder som faktisk er litt høyere enn antallet som døde de foregående 3.5 månedene (hovedsaklig Delta)Morromann skrev: søn mar 13, 2022 12:12 pmNå var den nye varianten media har prøvd å skremme oss med de siste dagene jeg sikter til; ikke til covid.19 i sin helhet siden mars 2020. Det har meg bekjent ikke død 1 million av den nye varianten som er observert i 3 land.fazz skrev: søn mar 13, 2022 12:09 pm I løpet av neste uke så passerer altså USA 1 million Covid døde og ligger fortsatt på 1100-1200 nye døde om dagen på 7 dagers snittet. Litt spesielt at vi sitter her og kaller dette en nothingburger etter offisielt 6 millioner døde, antageligvis minst det dobbelte.
Dette. Og samtidig slår de seg nå på brystet for å vise hvor "frie og rettferdige" de er i motsetning til Russland. For protforbud, kriminalisering av å ikke ha tildekket trynet utendørs, kriminalisering av hvor mange som er hjemme hos folk i private hjem, fangeleirer for folk som har vært utenlands eller ikke er vaksinerte, det er jo ikke noe fire vestlige demokratier driver med vel? Eller....KongOlav2 skrev: søn mar 13, 2022 12:25 pmHvor mange titalls millioner dør hvert år av andre årsaker enn høy alder? Covid-19 er alvorlig, men fortjener på ingen måte det latterlige hysteriet som det har medført i mange land. Så ille at flere statsledere i den demokratiske vestlige verden har tydd til anti-demokratiske tiltak som er bananrepublikker verdig. Noen av verstingene har skuffende nok vært av den yngre generasjon unge og tilsynelatende liberale statsledere som Ardern, Macron og nå sist Justin Trudeau.fazz skrev: søn mar 13, 2022 12:09 pm I løpet av neste uke så passerer altså USA 1 million Covid døde og ligger fortsatt på 1100-1200 nye døde om dagen på 7 dagers snittet. Litt spesielt at vi sitter her og kaller dette en nothingburger etter offisielt 6 millioner døde, antageligvis minst det dobbelte.
Det var visst en legefyr i FHI, Anders Skyrud som på twitter snakket om at vi burde ha tiltak mot influensa også men "som ikke var anti-liberale og frihetsbegrensende" men nektet å spesifisere hva han mente med det. Jaja, hva som er anti-liberalt og ikke kan lett tøyes i dagens virkelighet og new speech. I går eller forgårs haglet det jo for eksempel inn personangrep og stråmenn her inne fra en som insisterte på at Norge aldri har hatt nedstenginger i coronatiden. Bare man kaller noe et eller anent kan man omdefeinere.Hetfield skrev: søn mar 13, 2022 12:57 pmVi kan jo begynne med inngripne tiltak mot influensa når vi først er der..KongOlav2 skrev: søn mar 13, 2022 12:25 pmHvor mange titalls millioner dør hvert år av andre årsaker enn høy alder? Covid-19 er alvorlig, men fortjener på ingen måte det latterlige hysteriet som det har medført i mange land. Så ille at flere statsledere i den demokratiske vestlige verden har tydd til anti-demokratiske tiltak som er bananrepublikker verdig. Noen av verstingene har skuffende nok vært av den yngre generasjon unge og tilsynelatende liberale statsledere som Ardern, Macron og nå sist Justin Trudeau.fazz skrev: søn mar 13, 2022 12:09 pm I løpet av neste uke så passerer altså USA 1 million Covid døde og ligger fortsatt på 1100-1200 nye døde om dagen på 7 dagers snittet. Litt spesielt at vi sitter her og kaller dette en nothingburger etter offisielt 6 millioner døde, antageligvis minst det dobbelte.
Nå er det en god del syke psykopatiske narsissister som har infiltert politikken og aldri får nok av sin perverse og derangerte trang til å terrorisere egen befolkning, men....Post Millenial er en kontroversiell kilde man skal ta med en klype salt. Jeg tror folk bli ganske forbanna om de tvangsinnfører munnbind nok en gang på grunn av forkjølelse.BigWhale skrev: søn mar 13, 2022 11:06 pm Ganske skremmende - om enn ikke overraskende - lesning fra Ontario, Canada:
----
----
Det er ikke sikker psykopatpolitikerne vil tørre å gjeninnføre flere restriksjoner nå som Ukraina-krigen er i ferd med å knuse de siste restene av økonomien fullstendig.
Jeg ga helt faen i alle reglene Støre innførte i desember "da det var alvor". Brukte ikke munnbind i butikken, fikk noen få stygge blikk men det dreit jeg i; var hjemme hos folk hvor jeg stod som sild i tønne, tok folk i hendene, hey, drakk til og med av samme ølboks som en kamerat, could not give a fuck. Så det burde vel ikke være noen tvil om hvor jeg står i "nok en dugnad"?ehall skrev: man mar 14, 2022 12:31 amDet vil ikke overraske. Men jeg er lei av de diktatoriske tilstanden til myndighetene. Nå må vi stå opp for Grunnloven og menneskerettighetene. Om de kjører på med restriksjoner neste vinter også kommer jeg til å gjøre det jeg velger selv. Noe som blant annet betyr bruk av munnbind kun innendørs om man er sammen med noen i mer enn et kvarter. Det er ikke aktuelt å bruke det i butikken.BigWhale skrev: søn mar 13, 2022 11:06 pm Jeg håper inderlig jeg tar feil, men har null tro på inkompetente og korrupte verdensledere. En ser jo på ovenfor at de har tenkt å bruke masker (som har 0% effekt) til å bekjempe influensa også.
Akkurat som en forkjølelse med andre ord. Dette kommer til å gå bra. God bedring.Corvus skrev: søn mar 13, 2022 11:56 pmTestet jammen meg positivt jeg også i kveld. Vondt i halsen i helga, trente i kveld, og stusset over at jeg ikke orket noe som helst. Litt lettere hodepine nå men foreløpig greit. Er vel ofte 2 og 3 dagen som er verst har jeg hørt.basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Da har jeg jaggu testet positivt for korona. Jeg jinxet åpenbart meg selv da jeg for noen dager siden skrev at jeg muligens var en av de heldige som var immun mot viruset.
Og over 600 innlagte? Bevis på at de fleste nå gir faen i å teste seg. Man blir sikkert "tvangstestet" på sykehuset om man er innlagt for et eller annet samme hva. Og hokus pokus så er man smittet. Skulle man tro "statistikken" blir nå et skyhøyt antall av de smittede innlagt. Blir vel ikke lenge før statistikken voiser at over 50% av de som får corona blir lagt inn på sykehus, eller 100% den dagen man kun tester folk på sykehus. Da kan Bjørg slå på stortromma og si "se jeg hadde rett, dette er verre enn svartedauen, 100% blir jo innlagt":Big George skrev: man mar 14, 2022 3:11 am Det siste døgnet har FHI registrert 1.912 koronasmittede i Norge
-
NoDabForYou
Vel vel, den økonomiske raseringen rammer ikke eliten, tvert i mot, så jeg ville ikke avskrevet verre tilstander enda.Morromann skrev: man mar 14, 2022 7:31 amNå er det en god del syke psykopatiske narsissister som har infiltert politikken og aldri får nok av sin perverse og derangerte trang til å terrorisere egen befolkning, men....Post Millenial er en kontroversiell kilde man skal ta med en klype salt. Jeg tror folk bli ganske forbanna om de tvangsinnfører munnbind nok en gang på grunn av forkjølelse.BigWhale skrev: søn mar 13, 2022 11:06 pm Ganske skremmende - om enn ikke overraskende - lesning fra Ontario, Canada:
----
----
Det er ikke sikker psykopatpolitikerne vil tørre å gjeninnføre flere restriksjoner nå som Ukraina-krigen er i ferd med å knuse de siste restene av økonomien fullstendig.
Greit nok, men....elitene bør vite at de er i mindretall. Det finnes grenser for hvor lenge man kan tyne og jævle med en hel befolkning. I et demokrati bør det ikke være slik at det er folket som skal være redd for elitene, det bør være omvendt. Akkurat dopes folk ned med Ukraina og har glemt både coronarestriksjoner og strømranet, men vi får se; slike stemningsbølger er kortvarige; ikke misforstå, jeg er fullt ut empatisk med lidelsene til folk i Ukraina og vil selv stille opp om jeg møter sultende flyktninger i nød men her har jeg to tanker i hodet samtidig. Men media og politikere soler seg jo i glansen av at folk plutselig "glemmer", men vi lever tross alt i 2022 hvor folk formes av sosiale medier og den midlertidige hypen og hvor trender og bølger er kortvarige; "berømmelse i et kvarter" som Orwell eller hvem det nå var kalte det. Kan jo minnes tilbake i 2020, i mars 2020 var alle opptatt av corona, "den nye svartedauen" og kun det, ikke noe annet, i mai var folk blitt lei og kjente det på lommebøkene, spesielt i USA og der ble fokuset rettet inn på opptøyene rundt George Floyd istedet, det ble også en hype hvor man utnyttet enn manns død for andre agendaer selvsagt men det viser hvor fort energien skifter fokus og kanaliseres andre steder. I mai i år, om det, Gud forby, ikke ble en ny verdenskrig, vil Ukraina ha kommet mer i bakgrunnen i folks bevisthet, folk er mer opptatt av å hjelpe flyktninger enn daglige nyheter om krigshandlinger, samtidig som folk opplever at prisøkningen forverrer levestandarden, så noe kan skje; jeg aner ikke hva; men vi kan oppleve de største streikene i norsk historie noensinne for eksempel. Og slikt kan skje i andre europeiske land også.NoDabForYou skrev: man mar 14, 2022 7:49 amVel vel, den økonomiske raseringen rammer ikke eliten, tvert i mot, så jeg ville ikke avskrevet verre tilstander enda.Morromann skrev: man mar 14, 2022 7:31 amNå er det en god del syke psykopatiske narsissister som har infiltert politikken og aldri får nok av sin perverse og derangerte trang til å terrorisere egen befolkning, men....Post Millenial er en kontroversiell kilde man skal ta med en klype salt. Jeg tror folk bli ganske forbanna om de tvangsinnfører munnbind nok en gang på grunn av forkjølelse.BigWhale skrev: søn mar 13, 2022 11:06 pm Ganske skremmende - om enn ikke overraskende - lesning fra Ontario, Canada:
----
----
"And just like that people stopped talking about covid" "And just like that people stopped talking about Ukraine". Men hva de vil snakke om istedenfor aner jeg ikke for jeg har ingen krystallkule, men vi er der om to måneder og i løpet av sommeren. Jeg orker knapt å snakke om Ukriaina NÅ, hele greie er så destruktivt, mer destruktivt enn corona og det er ikke noe jeg får gjort med det heller.
-
basillen
Meanwhile i Kina:
Byen Shenzhen med 17 millioner innbyggere innfører full lockdown etter hele 66 (!) bekreftede smittetilfeller.
Seriøst spørsmål: Har Kina i det hele tatt noen exit-strategi overhodet? Eller planlegger de å holde på sånn som dette til evig tid?
Byen Shenzhen med 17 millioner innbyggere innfører full lockdown etter hele 66 (!) bekreftede smittetilfeller.
Seriøst spørsmål: Har Kina i det hele tatt noen exit-strategi overhodet? Eller planlegger de å holde på sånn som dette til evig tid?
-
basillen
Du kan føye til meg. Så det egentlige tallet er 1.913.Big George skrev: man mar 14, 2022 3:11 am Det siste døgnet har FHI registrert 1.912 koronasmittede i Norge
Jeg vil tippe at de kinesere som faktisk får en virussykdom nå jo må bli jævlig sjuke, fordi de umulig kan ha noen naturlig immunitet igjen etter to år med igjensveising av folks hjem og hazmatdrakter brukt av annet enn helsepersonell både her og der. Kan ikke være særlig bærekraftig for fremtiden til et land som ønsker å dominere verdensøkonomien....basillen skrev: man mar 14, 2022 8:35 am Meanwhile i Kina:
....men det er nok kanskje bra for oss likevel
-
Rexwiller
Er det noen her som ikke har vært smittet? Og ikke minst: hvor mange av dere har daua?
-
Maxus5
Jeg fikk det også nylig. Var en influensa, jevn feber , litt hoste og et døgn med mye hodepine. Tap av luktesans i noen dager. Ellers fin. Merker ingenting etter sykdommen, har både vært i aktivitet og jobbet med tunge løft i dagene etter. Godt å bli ferdig med det. Tror ikke vi er en eneste person igjen på jobb som ikke har hatt smitten nå-basillen skrev: søn mar 13, 2022 8:09 pm Da har jeg jaggu testet positivt for korona. Jeg jinxet åpenbart meg selv da jeg for noen dager siden skrev at jeg muligens var en av de heldige som var immun mot viruset.
-
Maxus5
Hvor mange titalls millioner dør hvert år av andre årsaker enn høy alder? Covid-19 er alvorlig, men fortjener på ingen måte det latterlige hysteriet som det har medført i mange land. Så ille at flere statsledere i den demokratiske vestlige verden har tydd til anti-demokratiske tiltak som er bananrepublikker verdig. Noen av verstingene har skuffende nok vært av den yngre generasjon unge og tilsynelatende liberale statsledere som Ardern, Macron og nå sist Justin Trudeau.
Det har vært direkte komisk å følge at disse myke femnine soyboy-lederne med sin toleranse og inkludering og Ken i Barbie-smil stå som de med dikatoriske lederne i denne perioden. Og det er ikke overraskende. Denne gjengen er gjennomført falsk og er utelukkende bare opptatt av sin egen vinning og skulle gjerne sett at demokrati og andre slike plagsomme ting var borte. Så hadde endelig folk skjønt sitt eget beste og gjort som de fikk beskjed om.Dette. Og samtidig slår de seg nå på brystet for å vise hvor "frie og rettferdige" de er i motsetning til Russland. For protforbud, kriminalisering av å ikke ha tildekket trynet utendørs, kriminalisering av hvor mange som er hjemme hos folk i private hjem, fangeleirer for folk som har vært utenlands eller ikke er vaksinerte, det er jo ikke noe fire vestlige demokratier driver med vel? Eller....
Å stå å snakke om frihet nå er med en flau smak i munnen. Vi vet at det er ingenting som hindrer myndighetene med å innføre nye tiltak og nedstenginger. Krisemappa ligger fortsatt i øverste skuffe og terskelen for hva som er krise har falt raskere og lavere enn kursen på rubelen siste året..
Selv om det nå er andre tider der man før fordømte uvaksinerte som undermennesker og oppfordret folk til å stenge de ute, ikke invitere de og la de holde seg hjemme, så vil man nå invitere millioner av uvaksinerte ukrainere til sine land, helt problemfritt. Vil man kreve test? Vil man kreve vaksinering eller vil dette bare gjelde sine egne uønskede innfødte innbyggere? . . Her er det ikke godt å vite hva som skjer.