Heh; ja; snakk om å tolke en artikkel og ta den til inntekt for seg selv; spesielt når det er en fra venstresiden som har skrevet den og det på ingen som helst måte er uttrykk for støtte til Trump, men en kritikk mot Demokratenes satsning på ultra-progressive ideer som skyver velgerne vekk.Folk_flesk skrev: søn jul 24, 2022 5:45 pm"Nå sliter norsk venstreside. Trump er på vei tilbake".ehall skrev: søn jul 24, 2022 3:12 pm Nå sliter norsk venstreside, til og med demokratiske velgere begynner å få nok
Espen Goffeng:
Nå oppleves kraftig motstand mot den aktivistiske, progressive fløyen. Innenfra, ikke fra fienden hos Republikanerne.
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-581588
Hvor stor del av den norske høyresiden er det egentlig som vil ha den psykopaten tilbake igjen? Det er mulig du er et spesielt tilfelle, men ingen grunn til å dra hele den norske høyresiden med seg ned i utedassen.
USA
Re: USA
-
peraleks
Du mener da altså at partier slik som Høyre, AP og SP ikke ønsker USA som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pmDet må nesten dem som alltid omtaler USA på en svært nedvurderende måte - som om de er det verste landet på kloden - svare deg på.trønderen skrev: søn jul 24, 2022 10:10 pmHvis du definerer venstresiden som partiet Rødt og til venstre for dem, og delvis SV, så vil man distansere seg fra USA. Men nå definerer ikke jeg venstresiden sånn, og det vil jeg tro at du heller ikke gjør. De aller aller fleste ellers vil samarbeide med både USA og Storbritannia. Så hvor får du i fra at man ikke vil ha dem som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 9:08 pm I en tid hvor vi stadig får demonstrert hvor ustabil og skjør freden er også i våre land, hvem er det egentlig venstresiden vil ha som våre allierte?
Det kan i allefall ikke være land som USA og Storbritannia, så hvem?
Jeg håper du har rett at det bare er ytre Venstre dvs SV og Rødt -velgere men jeg tror ikke det er riktig. Her er nok både AP-velgere og sentrum representert. Det er faktisk folk som mener omtrent alle amerikanere er dumme. De tenker nok kun på de hvite, men allikevel.
Det vil være unaturlig i mine øyne å ønske et sånt møkkaland fylt med dumme folk som allierte.
Kanskje du kan spørre dem.
-
fazz
Hva slags tanker har du om politikkere som Marjorie Taylor Greene og Lauren Boebert? Er de også bare noen skrullinger ytterst på flankene?Corvus skrev: søn jul 24, 2022 8:59 pmDette blir så vagt at det har ingen verdi. Det kan tenkes at 90% av disse tror på at en elite av demokratene har forbindelser til økonomiske og kulturelle eliter. Og at 1% tror på det du viser til.Folk_flesk skrev: søn jul 24, 2022 8:26 pmOK, så du mener at vi i Norge eller Europa har en situasjon der ca. 1/4 av velgerne til et av landets store partier tror på en teori om at verden er styrt av djeveldyrkende barneovergripere?Corvus skrev: søn jul 24, 2022 8:14 pm
Som sagt, det er alltid noe skrullinger ytterst på flankene. Det er folk som er minst like gale ytterst hos demokratene. Og slik er det på flankene i de fleste land.
-
pfrog567
Nå tenkte jeg på den jevne amerikaner, ikke bare de erkekristne.Morromann skrev: man jul 25, 2022 4:43 amSlikt det er enkelte områder i Vest-Agder og Rolgaland altså?pfrog567 skrev: søn jul 24, 2022 1:26 pm
Veldig mange amerikanere går i kirken hver søndag og sier "Thank God" hele tiden, og veldig mange muslimer går i moskèen hver fredag og sier "Inshallah". Merkelig hvor like disse er.
-
pfrog567
Er det noen som har bemerket hudfarge her inne da? Bortsett fra Texas_John.Neptun skrev: søn jul 24, 2022 9:08 pmDet er rart det der, de eneste som man ikke blir kalt rasist eller sjåvinist for å skjelle ut er godt voksne hvite, vestlige menn.Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 11:40 amKanskje du skulle begynne å være litt takknemlig for alt det positive «gamle hvite menn» har gjort for deg, det er vel stort sett utelukkende disse som har bidratt til at du lever et liv som er bedre og mer komfortabelt enn 99,999% av alle mennesker som noen gang har levd.pfrog567 skrev: lør jul 23, 2022 10:50 am Er det bare dette som teller for deg? Hva med retten til selvbestemt abort? Altfor mange gamle gubber i styre og stell i USA som lengter seg et par hundre år tilbake..
-
pfrog567
Hvem er "dem"? Jeg har alltid stemt AP, og har flere i omgangskretsen som stemmer både Ap, Sp og SV.Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pmDet må nesten dem som alltid omtaler USA på en svært nedvurderende måte - som om de er det verste landet på kloden - svare deg på.trønderen skrev: søn jul 24, 2022 10:10 pmHvis du definerer venstresiden som partiet Rødt og til venstre for dem, og delvis SV, så vil man distansere seg fra USA. Men nå definerer ikke jeg venstresiden sånn, og det vil jeg tro at du heller ikke gjør. De aller aller fleste ellers vil samarbeide med både USA og Storbritannia. Så hvor får du i fra at man ikke vil ha dem som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 9:08 pm I en tid hvor vi stadig får demonstrert hvor ustabil og skjør freden er også i våre land, hvem er det egentlig venstresiden vil ha som våre allierte?
Det kan i allefall ikke være land som USA og Storbritannia, så hvem?
Jeg håper du har rett at det bare er ytre Venstre dvs SV og Rødt -velgere men jeg tror ikke det er riktig. Her er nok både AP-velgere og sentrum representert.
Både dem og jeg har slekt i USA og har vært over dammen flere ganger. Og ingen av dem snakker om amerikanere på "en svært nedvurderende måte"..
-
pfrog567
Hvis man ikke lever i virkelighetens verden, kan dette være noen man kan innbille seg. Snodigt.peraleks skrev: man jul 25, 2022 9:52 amDu mener da altså at partier slik som Høyre, AP og SP ikke ønsker USA som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pmJeg håper du har rett at det bare er ytre Venstre dvs SV og Rødt -velgere men jeg tror ikke det er riktig. Her er nok både AP-velgere og sentrum representert.trønderen skrev: søn jul 24, 2022 10:10 pm
Hvis du definerer venstresiden som partiet Rødt og til venstre for dem, og delvis SV, så vil man distansere seg fra USA. Men nå definerer ikke jeg venstresiden sånn, og det vil jeg tro at du heller ikke gjør. De aller aller fleste ellers vil samarbeide med både USA og Storbritannia. Så hvor får du i fra at man ikke vil ha dem som allierte?
-
William_S
Og disse konspiskrullingene er svært farlige. Det er ikke bare en eller annen idiot i kongressen som er en del av dette, det tror jeg alle kan leve med hadde det enda vært sånn. Men vi snakker altså at tidligere president i USA Donald Trump er en del av det. Det er fort mye mye verre. Det som skjedde 6/1 2021 burde skremme alle. Det var et regelrett angrep på demokratiet i USA av Trump selv og hans tilhengere. Jeg har sett en del av de høringene som har pågått nå i det siste, det er ikke slik at det som skjedde var tilfeldig. Trump unnlot også å ta affære når disse inntok kongressen. Han ignorerte Pentagon, det amerikanske forsvaret osv. Capitol Police hadde ikke sjans mot denne mobben og det er presidenten som kan sende inn nasjonalgarden i Washington DC (i andre delstater er det guvernøren). Dette er kjempealvorlig.KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 9:32 pmSpørreundersøkelser viser altså at en fjerdedel av republikanske velgere tror på de rablende gale konspiteoriene til Qanon, og det blir så vagt at det ikke har noen verdi? Den bortforklaringen er rimelig tynn altså. Dagens republikanere er i skremmende stor grad blitt steingale konspiskrullinger fremfor å være mer tradisjonelt konservative. Og dette ser du ikke som problematisk?Corvus skrev: søn jul 24, 2022 8:59 pm Dette blir så vagt at det har ingen verdi. Det kan tenkes at 90% av disse tror på at en elite av demokratene har forbindelser til økonomiske og kulturelle eliter. Og at 1% tror på det du viser til.
-
KongOlav2
Ja, det har sporet totalt av. USA trenger virkelig en moderat republikansk presidentkandidat til nesten valg. Blir det Trump nok en gang, kan landet rakne helt i sømmene. En så polariserende kandidat har også en tendens til å få demokratene til å trekke lenger til venstre og bli mer "progressive".William_S skrev: man jul 25, 2022 12:23 pm Og disse konspiskrullingene er svært farlige. Det er ikke bare en eller annen idiot i kongressen som er en del av dette, det tror jeg alle kan leve med hadde det enda vært sånn. Men vi snakker altså at tidligere president i USA Donald Trump er en del av det. Det er fort mye mye verre. Det som skjedde 6/1 2021 burde skremme alle. Det var et regelrett angrep på demokratiet i USA av Trump selv og hans tilhengere. Jeg har sett en del av de høringene som har pågått nå i det siste, det er ikke slik at det som skjedde var tilfeldig. Trump unnlot også å ta affære når disse inntok kongressen. Han ignorerte Pentagon, det amerikanske forsvaret osv. Capitol Police hadde ikke sjans mot denne mobben og det er presidenten som kan sende inn nasjonalgarden i Washington DC (i andre delstater er det guvernøren). Dette er kjempealvorlig.
-
Neptun
Jeg skrev ikke det, refererer til USA-haterne i disse partiene.peraleks skrev: man jul 25, 2022 9:52 amDu mener da altså at partier slik som Høyre, AP og SP ikke ønsker USA som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pmDet må nesten dem som alltid omtaler USA på en svært nedvurderende måte - som om de er det verste landet på kloden - svare deg på.trønderen skrev: søn jul 24, 2022 10:10 pm
Hvis du definerer venstresiden som partiet Rødt og til venstre for dem, og delvis SV, så vil man distansere seg fra USA. Men nå definerer ikke jeg venstresiden sånn, og det vil jeg tro at du heller ikke gjør. De aller aller fleste ellers vil samarbeide med både USA og Storbritannia. Så hvor får du i fra at man ikke vil ha dem som allierte?
Jeg håper du har rett at det bare er ytre Venstre dvs SV og Rødt -velgere men jeg tror ikke det er riktig. Her er nok både AP-velgere og sentrum representert. Det er faktisk folk som mener omtrent alle amerikanere er dumme. De tenker nok kun på de hvite, men allikevel.
Det vil være unaturlig i mine øyne å ønske et sånt møkkaland fylt med dumme folk som allierte.
Heldigvis har flertallet normale tanker, men jeg er litt usikker på dem som oppholder seg i dette forumet - de er stort sett enig med radikal venstre. Hvilket er avvikende oppførsel.
Vis meg vennene dine osv.
De tomler vilt til ytterliggående personer på venstresiden. Min mening er at de seiler under falsk flagg. Ingen av mine bekjente som stemmer på f.eks. Høyre deler deres meninger.
-
Neptun
Neida, men ganske mange gjør det.pfrog567 skrev: man jul 25, 2022 12:10 pmHvem er "dem"? Jeg har alltid stemt AP, og har flere i omgangskretsen som stemmer både Ap, Sp og SV.Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pmDet må nesten dem som alltid omtaler USA på en svært nedvurderende måte - som om de er det verste landet på kloden - svare deg på.trønderen skrev: søn jul 24, 2022 10:10 pm
Jeg håper du har rett at det bare er ytre Venstre dvs SV og Rødt -velgere men jeg tror ikke det er riktig. Her er nok både AP-velgere og sentrum representert.
Både dem og jeg har slekt i USA og har vært over dammen flere ganger. Og ingen av dem snakker om amerikanere på "en svært nedvurderende måte"..
Som i dette forumet - og også mange ellers. De burde gå noen runder med seg selv - og finne ut av hvem som er våre allierte og venner.
Det er ikke kommunistlandene, muslimske eller afrikanske diktatur. Men det er dem de er mest vennlig innstilt mot.
-
Texas_John
Jeg håper du ser paradokset ved at du på den ene side sitter og snakker om å moderathet og konspirasjoner, samtidig som du presenterer imbesilt vrøvl av et slikt kaliber.KongOlav2 skrev: man jul 25, 2022 12:26 pm Ja, det har sporet totalt av. USA trenger virkelig en moderat republikansk presidentkandidat til nesten valg. Blir det Trump nok en gang, kan landet rakne helt i sømmene. En så polariserende kandidat har også en tendens til å få demokratene til å trekke lenger til venstre og bli mer "progressive".
-
KongOlav2
Det er ikke mange her inne som er mest vennlig innstilt mot slike stater. At man er særs kritisk til Trump, Orban og andre populistiske og svært høyrevridde ledere i vestlige land, betyr ikke automatisk at man er vennlig innstilt mot de statene du nevner. De mest ekstreme elementene på venstresiden (ondoro, perspektiver og noen andre) ble vel i liten grad med fra vgd og over på FD.Neptun skrev: man jul 25, 2022 1:30 pm Det er ikke kommunistlandene, muslimske eller afrikanske diktatur. Men det er dem de er mest vennlig innstilt mot.
-
KongOlav2
Og hvorfor er dette vrøvl?Texas_John skrev: man jul 25, 2022 1:30 pmJeg håper du ser paradokset ved at du på den ene side sitter og snakker om å moderathet og konspirasjoner, samtidig som du presenterer imbesilt vrøvl av et slikt kaliber.KongOlav2 skrev: man jul 25, 2022 12:26 pm Ja, det har sporet totalt av. USA trenger virkelig en moderat republikansk presidentkandidat til nesten valg. Blir det Trump nok en gang, kan landet rakne helt i sømmene. En så polariserende kandidat har også en tendens til å få demokratene til å trekke lenger til venstre og bli mer "progressive".
-
peraleks
Hvor stor andel med USA-hatere mener du eksisterer i disse partiene?Neptun skrev: man jul 25, 2022 1:15 pmJeg skrev ikke det, refererer til USA-haterne i disse partiene.peraleks skrev: man jul 25, 2022 9:52 amDu mener da altså at partier slik som Høyre, AP og SP ikke ønsker USA som allierte?Neptun skrev: søn jul 24, 2022 10:42 pm
Det må nesten dem som alltid omtaler USA på en svært nedvurderende måte - som om de er det verste landet på kloden - svare deg på.
Heldigvis har flertallet normale tanker, men jeg er litt usikker på dem som oppholder seg i dette forumet - de er stort sett enig med radikal venstre. Hvilket er avvikende oppførsel.
Vis meg vennene dine osv.
De tomler vilt til ytterliggående personer på venstresiden. Min mening er at de seiler under falsk flagg. Ingen av mine bekjente som stemmer på f.eks. Høyre deler deres meninger.
-
Texas_John
At retten til liv ikke veier spesielt tungt for venstresiden vet man jo, abort frem til termindato er det nye hos de venstreradikale tenkerne.KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm Det er så mye dobbeltmoral, hykleri og reinspikka dumskap blant høyresiden i USA de siste årene at det er grunn til å være fullstendig oppgitt:
- De er veldig for personlig frihet, men ønsker likevel å ta kontroll over livmorene til alle kvinnene i USA.
Grunnlovsrettighetene gjelder som utgangspunkt for alle, også kriminelle og psykisk syke. Når det er sagt finnes det slike regler, og det ligger enkelt tilgjengelig på nett.KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm - De argumenterer sterkt for retten til våpen for å forsvare seg selv, men har vært sterke motstandere av alle innstramninger i rett til å kjøpe våpen for psykisk syke og kriminelle.
Dette er en konspirasjonsteori i seg selv, men det skjønner du sikkert ikke.KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm - De argumenterer for at de står for "common sense", men skremmende mange av dem tror likevel fullt og helt på rablende gale konspirasjonsteorier.
I motsetning til Europa som enda ikke har kommet seg over finanskrisa i 2008 så har USA et nærings og arbeidsliv som faktisk fungerer.KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm - De skulle drenere sumpen og ta Wall Street, men hyller likevel skatteletter som primært gav enda mer penger til de aller rikeste.
Du er klar over at grunnen til at det er dyrt er fordi lønningene er langt høyere enn i Norge?KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm - De er sterkt imot offentlig byråkrati, men vil ikke gjøre noe for å endre på verdens desidert dyreste og mest ineffektive helsesystem og et gigantisk helsebyråkrati.
Sett opp en tilsvarende liste med det første du kommer på når det gjelder dumskap på venstresida, men det tør du vel ikkeKongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 10:09 pm Kunne sikkert fortsatt også, men dette var bare noe av det første jeg kom på......
-
MRSA
Einaste USA hatarane er slike som Neptun og TexasJohn, får dei viljen sin vil USA bli øydelagt innanifrå.
-
KongOlav2
Det er nok en del rart på ytre venstre i USA også, men det er fortsatt tre hakk unna den kokkelimonkegjengen som som mange av republikanerne har blitt. Og i tillegg er siste gjeng mye mer markant. Ledelsen i det demokratiske partiet er ikke akkurat stappet med de verste woke-folka blant politikerne i USA på samme måte som GOP nå er gjennomsyret av trumpistene.Texas_John skrev: man jul 25, 2022 1:43 pm Sett opp en tilsvarende liste med det første du kommer på når det gjelder dumskap på venstresida, men det tør du vel ikke
-
KongOlav2
Neptun kan iallfall sånn noenlunde debattere på en måte som det går an å forholde seg til. Teksas-Jånny er enten et troll eller steike hakkende gal.MRSA skrev: man jul 25, 2022 1:45 pm Einaste USA hatarane er slike som Neptun og TexasJohn, får dei viljen sin vil USA bli øydelagt innanifrå.
-
Rainmaker
Nei, det er de ikkeTexas_John skrev: man jul 25, 2022 1:43 pm Du er klar over at grunnen til at det er dyrt er fordi lønningene er langt høyere enn i Norge?
https://www.oecd-ilibrary.org/sites/210 ... 10385a1-en
-
Texas_John
Skjønte du ikke at det var helsesektoren som var tema?Rainmaker skrev: man jul 25, 2022 2:15 pmNei, det er de ikkeTexas_John skrev: man jul 25, 2022 1:43 pm Du er klar over at grunnen til at det er dyrt er fordi lønningene er langt høyere enn i Norge?
https://www.oecd-ilibrary.org/sites/210 ... 10385a1-en
-
dzk
Allahu akbar, bror.Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 3:53 pm
Det er menn som holder deg trygg, skaffer deg mat, bygger huset ditt, bygger bilen og veien din, sørger for at du har innlagt vann og elektrisitet, for å nevne noe.
Faktum er at kvinner trenger en mann som holder dem i ørene, og tar rasjonelle beslutninger for dem i livet deres.
-
Neptun
Jeg forventer ikke at folk fra venstresiden eller USA-hatere som stemmer AP, SP og Høyre (de av dem) skal ha innsikt og skjønne hva som er det altoverskyggende problemet i USA.MRSA skrev: man jul 25, 2022 1:45 pm Einaste USA hatarane er slike som Neptun og TexasJohn, får dei viljen sin vil USA bli øydelagt innanifrå.
Det er den massive innvandringen fra sør og deres volds/kriminalitet sammen med afroamerikanere som har ført til ødelagte storbyer på øst og vestkysten og i nord, spesielt. Dette igjen har ført til massiv white flight fra tidligere blomstrende byer som Chicago, Detroit, Washington, Philadelhia osv. - de fleste storbyene. Det nytter ikke å nekte for dette!
Dette gjenspeiles i valgene i større og større grad.
Ved siste valg fremkommer det interessante tall. Flertallet hvite stemte for Trump og republikanerne, flertallet menn stemte på republikanerne.
De som sørget for seier til Biden og åpne grenser møt sør var sorte/fargede, unge og kvinner hovedsakelig bosatt i de store problembyene som nevnt.
- ikke akkurat eliten som holder hjulene i gang.
Det har oppstått en voldsom interessekonflikt mellom Midt-Vesten og de multikulturelle, kriminelt infiserte storbyene.
Snart kommer de etter - til Midt-Vesten, dvs når det ikke er mer å utarme i storbyene. Det vil bli en skikkelig gjørmebryting, mulig borgerkrigslignende tilstander om ikke drastiske tiltak settes inn mot migrantene.
Hvorfor lurer venstresiden på hvorfor hvite amerikanere ikke vil ha mer velferd etter den skandinaviske modellen?
Det er da innlysende, det vil gjøre dem enda mer utsatt for press fra sør og øst. (velferdsmigranter)
-
SirJames
For å sitere Number4 fra begynnelsen av tråden; De forente stater er et vidunderlig land på godt og vondt.
Jeg er ingen USA-ekspert, men utifra reportasjer, dokumentarer og nyhetsartikler er det helt åpenbart at landet nærmer seg/befinner seg i en krise, og at hele samfunnsstrukturen mildt sagt har et enormt forbedringspotensiale. Frontene mellom republikanere og demokrater blir mer steile for hver dag som går, det brygger rett og slett opp til tordenvær.
Kunne jeg ha bodd der? Vel, kun i områder med stabilt varmt klima, og kun hvis jeg hadde hatt millioner av dollar på bok.
Har besøkt landet 6 ganger totalt, sist gang i 2015 hvor det ble 9 stater fordelt på 45 dager. Jeg elsker å oppholde meg i USA, men det har sannsynligvis stor sammenheng med at jeg etter endt ferie kan sette meg på et fly og forlate landet..
Jeg er ingen USA-ekspert, men utifra reportasjer, dokumentarer og nyhetsartikler er det helt åpenbart at landet nærmer seg/befinner seg i en krise, og at hele samfunnsstrukturen mildt sagt har et enormt forbedringspotensiale. Frontene mellom republikanere og demokrater blir mer steile for hver dag som går, det brygger rett og slett opp til tordenvær.
Kunne jeg ha bodd der? Vel, kun i områder med stabilt varmt klima, og kun hvis jeg hadde hatt millioner av dollar på bok.
Har besøkt landet 6 ganger totalt, sist gang i 2015 hvor det ble 9 stater fordelt på 45 dager. Jeg elsker å oppholde meg i USA, men det har sannsynligvis stor sammenheng med at jeg etter endt ferie kan sette meg på et fly og forlate landet..
-
KongOlav2
Så klart, det er null problem med 40 år med dereguleringer, en stadig dårligere velferdsstat, en reallønn som har stått nesten stille siden 90-tallet og voldsomt eskalerende utgifter til blant annet helse og utdanning. Samt en høyreside som fokuserer voldsomt mye mer på sosialkonservative verdier enn de gjorde før år 2000. Bare skyld på innvandrerne, afroamerikanerne og muslimene. Alt er alltid disse gruppenes feil.Neptun skrev: man jul 25, 2022 3:27 pm Jeg forventer ikke at folk fra venstresiden eller USA-hatere som stemmer AP, SP og Høyre (de av dem) skal ha innsikt og skjønne hva som er det altoverskyggende problemet i USA.
Det er den massive innvandringen fra sør og deres volds/kriminalitet sammen med afroamerikanere som har ført til ødelagte storbyer på øst og vestkysten og i nord, spesielt. Dette igjen har ført til massiv white flight fra tidligere blomstrende byer som Chicago, Detroit, Washington, Philadelhia osv. - de fleste storbyene. Det nytter ikke å nekte for dette!
Ved siste valg fremkommer det interessante tall. Flertallet hvite stemte for Trump og republikanerne, flertallet menn stemte på republikanerne.
De som sørget for seier til Biden og åpne grenser møt sør var sorte/fargede, unge og kvinner hovedsakelig bosatt i de store problembyene som nevnt.
Det har oppstått en voldsom interessekonflikt mellom Midt-Vesten og de multikulturelle, kriminelt infiserte storbyene.
Snart kommer de etter - til Midt-Vesten, dvs når det ikke er mer å utarme i storbyene. Det vil bli en skikkelig gjørmebryting, mulig borgerkrigslignende tilstander om ikke drastiske tiltak settes inn mot migrantene.
Hvorfor lurer venstresiden på hvorfor hvite amerikanere ikke vil ha mer velferd etter den skandinaviske modellen?
Det er da innlysende, det vil gjøre dem enda mer utsatt for press fra sør og øst. (velferdsmigranter)
-
Folk_flesk
Hvis hudfarge kommer opp, uansett hvor malplassert det er å trekke det inn, så er det alltid fra de to samme iallefall.pfrog567 skrev: man jul 25, 2022 11:59 amEr det noen som har bemerket hudfarge her inne da? Bortsett fra Texas_John.Neptun skrev: søn jul 24, 2022 9:08 pmDet er rart det der, de eneste som man ikke blir kalt rasist eller sjåvinist for å skjelle ut er godt voksne hvite, vestlige menn.Texas_John skrev: lør jul 23, 2022 11:40 am
Kanskje du skulle begynne å være litt takknemlig for alt det positive «gamle hvite menn» har gjort for deg, det er vel stort sett utelukkende disse som har bidratt til at du lever et liv som er bedre og mer komfortabelt enn 99,999% av alle mennesker som noen gang har levd.
-
Neptun
Migrantene vil selvsagt til Norge o.a. naive vestlige land også.
Men ingen vil til muslimske -og afrikanske land, eller Øst-Europa.
Hvorfor innser ikke venstresiden og sentrum det åpenbare i stedet for å fornekte at deres egne land er dysfunksjonelle på grunn av religionen og kulturen de tviholder på?
Like fordømt mener de at vi skal lære av dem bl.a om toleranse selv om alle disse landene ligger på bunnen når det gjelder toleranse og menneskerettigheter.
-
Neptun
Gjelder ikke de samme betingelsene for hvite?KongOlav2 skrev: man jul 25, 2022 4:02 pmSå klart, det er null problem med 40 år med dereguleringer, en stadig dårligere velferdsstat, en reallønn som har stått nesten stille siden 90-tallet og voldsomt eskalerende utgifter til blant annet helse og utdanning. Samt en høyreside som fokuserer voldsomt mye mer på sosialkonservative verdier enn de gjorde før år 2000. Bare skyld på innvandrerne, afroamerikanerne og muslimene. Alt er alltid disse gruppenes feil.Neptun skrev: man jul 25, 2022 3:27 pm Jeg forventer ikke at folk fra venstresiden eller USA-hatere som stemmer AP, SP og Høyre (de av dem) skal ha innsikt og skjønne hva som er det altoverskyggende problemet i USA.