Klagetråden

Svar
TheBaseline

Klagetråden

Legg inn av TheBaseline »

Siden folk mener jeg troller skaper jeg like godt en egen tråd til mine negative tanker slik at jeg ikke ødelegger tråder for andre. Her kan vi få ut frustrasjonen vår når medaljene uteblir.

Jeg våknet for ikke så lenge siden. Gledet meg til å våkne til nye medaljer. Jeg visste at det var utfor i natt og at Kilde ville ta medalje. Kanskje ikke gull, men i hvert fall medalje. Og jeg visste også at det var slopestyle i snøbrett i natt. Ståle Sandbech kom på 4. plass i kvaliken og trodde dermed han ville klare pall, så rutinert som han er. Men nei da. Sjekket medaljestatistikken og NULL nye medaljer til Norge. Alle våre favoritter feilet. Nå er det 2 dager siden sist vi fikk gull. Jo lenger gull lar vente på seg, jo dårligere følelse får jeg. Det er stang ut hver dag. Blir så frustrert. Ser attpåtil at de dopingdømte russerne nå leder medaljetabellen foran Norge. Skammelig. Jeg skjønner ikke hvorfor våre favoritter feiler, Klæbo, Kilde, Kleveland. Listen er LANG etterhvert. Sverige på den andre siden har favoritter som innfrir, i både skøyter og kulekjøring. Er sikker på at de ler av oss.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Slopestyle er vel ikke ferdig enda? Ikke at jeg har fulgt med på det da, men greit å vite om bjørnen faktisk er skutt før vi begynner å dra av skinnet.
Kilde skuffet, men marginene er små i alpint så man kan aldri inkassere noe på forhånd i den sporten.
Fortsatt flere øvelser igjen i dag. Movinckel i storslalom, skiskyting, vi er i en semifinale i mixed curling...
Og ikke minst så er det leeeeenge igjen av OL, så man trenger ikke deppe for mye enda.

Mia

Legg inn av Mia »

Haha, var det ikke du som også under sommer-OL var negativ under hele mesterskapet.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Mia skrev: man feb 07, 2022 7:12 am Haha, var det ikke du som også under sommer-OL var negativ under hele mesterskapet.
Vi er alle forskjellige. Noen tar sorger på forskudd mens andre tar gleder på forskudd.
Jeg har en veldig god kamerat som uten unntak er negativ når det kommer til oddsing, sport og slike ting, men han viser også en ekstrem glede de gangene han, Liverpool (ja, fysj, han er en av de), FK Haugesund eller Norge vinner. Jeg tror heller ikke hans negative holdning på enkeltområder gjør at han har mindre livsglede enn oss andre, og selv om det innimellom kan bli litt irriterende å høre på hans klaging om at han aldri vinner noe som helst, alltid har uflaks osv så er han en genuint herlig person.

Dette bare for å si at litt negativitet ikke trenger å definere et menneske, eller gjøre et menneske dårligere enn andre.

Ja, jeg er stuptrøtt. Så hvis det er vanskelig å fange essensen i det jeg skriver så kan jeg ikke gjøre annet enn å beklage.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mehell skrev: man feb 07, 2022 7:12 am Slopestyle er vel ikke ferdig enda? Ikke at jeg har fulgt med på det da, men greit å vite om bjørnen faktisk er skutt før vi begynner å dra av skinnet.
Kilde skuffet, men marginene er små i alpint så man kan aldri inkassere noe på forhånd i den sporten.
Fortsatt flere øvelser igjen i dag. Movinckel i storslalom, skiskyting, vi er i en semifinale i mixed curling...
Og ikke minst så er det leeeeenge igjen av OL, så man trenger ikke deppe for mye enda.
Jo. Slopestyle er ferdig. Alle de norske feilet og havnet utenfor pallen. Snakker om snøbrett btw.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:28 am Snakker om snøbrett btw.
I know.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mia skrev: man feb 07, 2022 7:12 am Haha, var det ikke du som også under sommer-OL var negativ under hele mesterskapet.
Derfor jeg like gjerne lagde en tråd. Trodde flere enn meg ville være frustrert med stang ut på stang ut, 2 dager siden sist gull og ikke minst at TRE av våre favoritter har feilet: Klæbo, Kleveland og Kilde. Ikke akkurat mye som har gått Norges vei de siste dagene. Og nå leder de dopingdømte russerne medaljestatistikken. Blir faen meg kvalm. Er kvalm, oppgitt og frustrert. Når skal lykken snu for Norge? Er dritt lei av at alle våre favoritter failer mens alle andre lands favoritter lykkes. Vi må være cursed dette OL. Kanskje like godt at det skjer i Beijing OL, som er en skandale uansett med sine brudd på menneskerettigheter og mangel på pressefrihet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mehell skrev: man feb 07, 2022 7:32 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:28 am Snakker om snøbrett btw.
I know.
Kanadierne vant gull og bronse: https://www.cbc.ca/sports/olympics/wint ... -1.6341969

Norge hadde ingen på pallen, og feilet igjen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og nå feiler Birk Ruud i kvaliken. Of course. Etter over 90 poeng i første runde får han bare 50 i andre. Er ikke sikkert dette holder til en finale. In the mean time... svenskene fortsetter å gjøre det bra med to helt i toppen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Har vært EKSTREMT mye stang ut i dette OL. Det startet med koronapositive utøvere før OL. Det er noe som har hengt ved, som en mørk sky, for de såkalte favorittene klarer ikke å innfri. En etter en feiler de... Klæbo, Kleveland, Sandbech, Kilde. Er et eller annet med dette OL. Klarer ikke helt å sette fingern min på det. Hadde en dårlig følelsd allerede før dette OL, og det har fortsatt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og der glapp medaljene for de norske i slalåm. Er noen sjokkert? Nok en time uten medaljer. Og Norge faller ytterligere på medaljestatistikken.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Lurer på om ekspertene er fornøyd med Norges medaljefangst. 20 gull skulle Norge ta. Etter tre dager står vi igjen med 2, langt under forventingene. Lurer på hvilke unnskyldninger de har.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og der er Sverige forbi Norge på medaljestatiatikken. Blir faen meg kvalm. Men jeg spådde rekord-OL til Sverige. Moro at så mange kaller meg et troll når jeg stadig får rett med analysene mine.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Norge har rekorden med antall gull i et Ol sammen med Tyskland, 14 gull. At vi skulle klare ta 6 gull mer en det, er fullstendig urealistisk. Egentlig for samtlige nasjoner. Har ikke sett noen eksperter nevne 20 gull😂

Birk Ruud helt rå i kvaliken.

Alt som skal til for at vi tar 10 gull, mitt tips, er en storeslem av feks Johaug ( kan ta 3, 4 gull til) og en av enten en mannlig ( Bøe) eller kvinnelig skyskytter ( Marte), de kan ta 3,4 gull til - så er vi på 10. Da kan vi overleve en total kollaps av langrenns gutta.

Vi mister antagelig minst 2 gull av Rieber. Vi er ikke gull favoritter i noen alpin gren mer, kun medalje kandidat i slalåm/ storslalåm menn. Kilde en medalje kandidat i Super G.

Hopperne våre, vanskelig, covid og uflaks ser ut til å felle de.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:05 am Og der glapp medaljene for de norske i slalåm. Er noen sjokkert? Nok en time uten medaljer. Og Norge faller ytterligere på medaljestatistikken.
Du er klar over at Norsk medalje her ville vært ein ganske stor overraskelse. Vi har fortsatt store sjanse på medalje i Skiskytting og halvsjans på hopp og skøyter.

Foreløpleg har vi 2 Gull på 2 og ein halv dag

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:05 am Og der glapp medaljene for de norske i slalåm. Er noen sjokkert? Nok en time uten medaljer. Og Norge faller ytterligere på medaljestatistikken.
Faen. Ærre detta skattepenga mine går tell?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Enda en favoritt i dag som ikke klarer å innfri. Kleveland, Klæbo, Kilde og nå Røiseland.

TWU

Legg inn av TWU »

Røiseland og Eckhoff viser ihvertfall at de blir harde å slå i de øvrige øvelsene, om de har litt mer tur på standplass.

Er ikke overrasket over at det går trått, ligget litt i kortene egentlig. Men det blir flere gull. Johaug på 30 km og Klæbo på sprint kan man jo bare gi gullmedaljene allerede, og rimelig sikker på flere skiskyting-gull

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Da var enda et gull tapt i dag... Røiseland som kun klarte bronse. Det blir mange tapte gull etter hvert som alle våre favoritter svikter. Men svenskene fryder seg. Der har alle favorittene infridd, i motsetning til Norge. Derfor de har et gull mer.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 11:56 am Da var enda et gull tapt i dag... Røiseland som kun klarte bronse. Det blir mange tapte gull etter hvert som alle våre favoritter svikter. Men svenskene fryder seg. Der har alle favorittene infridd, i motsetning til Norge. Derfor de har et gull mer.

I ganske mange øvelser innebærer det å være favoritt å ha ca. 10 - 30 % sjanse for å vinne. Røiseland var en sånn. Så bronse der er meget bra.

Etter to bra hopp nå, og Japan diskvalifisert, så kan vi ta en overraskende medalje der. Der var vi tross alt ranket dom nummer fem før start.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 11:56 am Da var enda et gull tapt i dag... Røiseland som kun klarte bronse. Det blir mange tapte gull etter hvert som alle våre favoritter svikter. Men svenskene fryder seg. Der har alle favorittene infridd, i motsetning til Norge. Derfor de har et gull mer.
Alle favorittene innfridd? Hvordan gikk det med søstrene Øberg på 15 kilometeren da? Var det ikke du som mente at de svenske skiskytterne ville dominere OL?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

3 dager nå siden sist gull.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 7:14 am 3 dager nå siden sist gull.
Nå er ikke denne dagen helt over enda da. Nok av gullmuligheter for Norge i dag, så får vi bare se senere hvordan fasiten blir seende ut :)
Kjekt at Kilde fikk medalje da, selv om det ikke ble gull. Heldigvis er han ikke mer blasert enn at han ble glad for en bronsemedalje og.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mehell skrev: tir feb 08, 2022 7:44 am
TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 7:14 am 3 dager nå siden sist gull.
Nå er ikke denne dagen helt over enda da. Nok av gullmuligheter for Norge i dag, så får vi bare se senere hvordan fasiten blir seende ut :)
Kjekt at Kilde fikk medalje da, selv om det ikke ble gull. Heldigvis er han ikke mer blasert enn at han ble glad for en bronsemedalje og.
Håper du har rett. Vi får se. Men selv de mest positive her inne har begynt å innse at Norge har underprestert hittil. Men for all del... OL er ikke over. Er fortsatt tid til å snu trenden. Krysser fingrene for at det går bedre i dag.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 8:42 am
Mehell skrev: tir feb 08, 2022 7:44 am
TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 7:14 am 3 dager nå siden sist gull.
Nå er ikke denne dagen helt over enda da. Nok av gullmuligheter for Norge i dag, så får vi bare se senere hvordan fasiten blir seende ut :)
Kjekt at Kilde fikk medalje da, selv om det ikke ble gull. Heldigvis er han ikke mer blasert enn at han ble glad for en bronsemedalje og.
Håper du har rett. Vi får se. Men selv de mest positive her inne har begynt å innse at Norge har underprestert hittil. Men for all del... OL er ikke over. Er fortsatt tid til å snu trenden. Krysser fingrene for at det går bedre i dag.
Tror jeg endte opp med 4 gull i tipset mitt, så for min del ligger vi godt foran skjema :)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Da gikk vi glipp av enda et gull i dag. Fortsatt 3 dager siden siat gull. Vi kan ende med 2 gull. Dette er en skandale.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 10:27 am Da gikk vi glipp av enda et gull i dag. Fortsatt 3 dager siden siat gull. Vi kan ende med 2 gull. Dette er en skandale.
To av fire sjanser til gull i dag er ødelagt. Vil ditt tips om 9 gull til sammen være fullstendig skivebom?😗

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: tir feb 08, 2022 10:29 am
TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 10:27 am Da gikk vi glipp av enda et gull i dag. Fortsatt 3 dager siden siat gull. Vi kan ende med 2 gull. Dette er en skandale.
To av fire sjanser til gull i dag er ødelagt. Vil ditt tips om 9 gull til sammen være fullstendig skivebom?😗
Vet ikke. Men jeg vil si jeg er nærmere enn mange andre her inne som har gjettet 20 gull. Jeg hadde liksom forventet 8-10 gull. Nå er det ikke sikkert vi får det engang. Ganske trist spør du meg. Tror høyden og koronaen har ødelagt mange av gullsjansene våre, dessverre.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 10:31 am
VillaForever skrev: tir feb 08, 2022 10:29 am
TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 10:27 am Da gikk vi glipp av enda et gull i dag. Fortsatt 3 dager siden siat gull. Vi kan ende med 2 gull. Dette er en skandale.
To av fire sjanser til gull i dag er ødelagt. Vil ditt tips om 9 gull til sammen være fullstendig skivebom?😗
Vet ikke. Men jeg vil si jeg er nærmere enn mange andre her inne som har gjettet 20 gull. Jeg hadde liksom forventet 8-10 gull. Nå er det ikke sikkert vi får det engang. Ganske trist spør du meg. Tror høyden og koronaen har ødelagt mange av gullsjansene våre, dessverre.
Tipset om 20 gull kom fra et amerikansk analyse selskap, og er nok brukt ironisk fra andre brukere her, ikke ta alt du leser bokstavelig her. Akkurat nå trenger vi et gull til for å bedre Torinos fiasko, det klarer vi nok🥳 Chill

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: tir feb 08, 2022 10:38 am
TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 10:31 am
VillaForever skrev: tir feb 08, 2022 10:29 am

To av fire sjanser til gull i dag er ødelagt. Vil ditt tips om 9 gull til sammen være fullstendig skivebom?😗
Vet ikke. Men jeg vil si jeg er nærmere enn mange andre her inne som har gjettet 20 gull. Jeg hadde liksom forventet 8-10 gull. Nå er det ikke sikkert vi får det engang. Ganske trist spør du meg. Tror høyden og koronaen har ødelagt mange av gullsjansene våre, dessverre.
Tipset om 20 gull kom fra et amerikansk analyse selskap, og er nok brukt ironisk fra andre brukere her, ikke ta alt du leser bokstavelig her. Akkurat nå trenger vi et gull til for å bedre Torinos fiasko, det klarer vi nok🥳 Chill
Ja, skal vel mye til for å ikke slå Torino-OL, men samtidig må man jo innrømme at OL hittil ikke akkurat har vært en suksess. La oss si vi ender med 8 gull, det er ok, men langt ifra det de fleste spådde på forhånd. Og jeg minner om at det ikke er sikkert vi klarer 8 engang. Litt merkelig at vi får så lite gull når vi har vår sterkeste gruppe utøvere noensinne. Koronaen og høyden må ta mye av skylda. Kjenner jeg er dritt lei stang ut og favoritter som ikke klarer å prestere. Er nok bronse nå liksom. Får bare håpe det snur snart.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»