Medaljekampen 2022

Svar
PapaSmurf

Medaljekampen 2022

Legg inn av PapaSmurf »

Gullet er utdelt, men FOR et rotterace om medaljene. 4 lag kjemper om 2 medaljeplasser og sannsynligvis 3 plasser i ECL.

Glimt 45
LSK 44
RBK 44
VIF 42

Hva tror folket? Er det formsterke VIF som tar sølv? Må Glimt søke hjelp hos Luksusfellen etter å ha misset på Europa 2023? Kan RBK som kun er gode hjemme greie å ta medalje? Har LSK møtt veggen fullstendig?

Mitt tips er:

2. VIF
3. Glimt
4. RBK
5. LSK

dzk

Legg inn av dzk »

PapaSmurf skrev: man okt 03, 2022 12:29 am Gullet er utdelt, men FOR et rotterace om medaljene. 4 lag kjemper om 2 medaljeplasser og sannsynligvis 3 plasser i ECL.

Glimt 45
LSK 44
RBK 44
VIF 42

Hva tror folket? Er det formsterke VIF som tar sølv? Må Glimt søke hjelp hos Luksusfellen etter å ha misset på Europa 2023? Kan RBK som kun er gode hjemme greie å ta medalje? Har LSK møtt veggen fullstendig?

Mitt tips er:

2. VIF
3. Glimt
4. RBK
5. LSK
Mitt tips er
2. RBK
RBK er veldig gode hjemme (og svake borte), uheldigvis for oss andre så har de 4 hjemmekamper igjen og dermed kun 2 bortekamper (ene bortekampen er mot håpløse Jerv).
På hjemmebane møter de blant annet Glimt og Vålerenga.

3. Glimt
Har tøffe bortekamper igjen (blant annet mot RBK og VIF). Men med 3 poeng + målforskjell mot Vålerenga så kan de tåle et tap i Oslo.

4. Vålerenga
Er i form, men har noen poeng å ta igjen på de andre og har blant annet igjen en knalltøff bortekamp mot RBK. Et lag de ikke har slått på lerkendal (i serien) siden 2005.

5. LSK
Ikke i form og ligger bak RBK og Glimt og "kun" 2 poeng foran Vålerenga.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Kan legge til programmet til de 4 lagene
Glimt:
Sandefjord (H)
Vålerenga (B)
Kristiansund (H)
Rosenborg (B)
Viking (H)
Strømsgodset (B)

Rosenborg
Vålerenga (H)
Strømsgodset (H)
Molde (B)
Bodø/Glimt (H)
Jerv (B)
Sarpsborg08 (H)

Lillestrøm
Viking (B)
Molde (H)
Haugesund (B)
Odd (H)
Aalesund (B)
HamKam (H)

Vålerenga
Rosenborg (B)
Bodø/Glimt (H)
Odd (B)
Sarpsborg08 (H)
Haugesund (B)
Molde (H)

Veldig åpen kamp om de to siste medaljene. Vålerenga er i klart best form, men de har også det tøffeste utgangspunktet. Rosenborg på Lerkendal er en veldig tøff kamp, og de må nesten ha poeng i den. De skal også til Skien for å møte Odd, og de har 3 strake hjemmeseire. De har også Glimt og Molde på hjemmebane, så jeg tror det blir vanskelig å komme seg helt opp på medaljeplass. LSK har et overkommelig program, og har kun Molde igjen av topplagene. Problemet er at de kan avgi poeng mot de fleste i nåværende form, og jeg tror de ender på 5.plass. RBK har overkommelig motstand i Jerv, Strømsgodset og Sarp, og jeg tror ikke de taper hjemme mot VIF. 10 poeng på de 4 kampene bør holde til medalje. Molde på Aker stadion kan bli en åpen kamp, og det samme med hjemmekampen mot VIF. Holder de som favoritt til 2.plassen pga null E-cup, og en fantastisk hjemmeform. De er det eneste laget med 4 hjemmekamper, og en av bortekampene er mot snart nedrykksklare Jerv. Tipper Glimt kaprer bronsen. Kristiansund, Viking og Sandefjord hjemme bør være 9 poeng. Bortekampene er dog tøffe, så tipper de blir passert av RBK. De skal spille to tøffe kamper mot Arsenal, og disse kommer selvfølgelig til å stjele mye energi. Glimt har vært svake etter kamper i europa.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: man okt 03, 2022 12:29 am og sannsynligvis 3 plasser i ECL.
Får ikke Brann en av disse plassene, når vi leker oss gjennom cupen?

Champis

Legg inn av Champis »

FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 1:04 am Kan legge til programmet til de 4 lagene
Glimt:
Sandefjord (H)
Vålerenga (B)
Kristiansund (H)
Rosenborg (B)
Viking (H)
Strømsgodset (B)

Rosenborg
Vålerenga (H)
Strømsgodset (H)
Molde (B)
Bodø/Glimt (H)
Jerv (B)
Sarpsborg08 (H)

Lillestrøm
Viking (B)
Molde (H)
Haugesund (B)
Odd (H)
Aalesund (B)
HamKam (H)

Vålerenga
Rosenborg (B)
Bodø/Glimt (H)
Odd (B)
Sarpsborg08 (H)
Haugesund (B)
Molde (H)

Veldig åpen kamp om de to siste medaljene. Vålerenga er i klart best form, men de har også det tøffeste utgangspunktet. Rosenborg på Lerkendal er en veldig tøff kamp, og de må nesten ha poeng i den. De skal også til Skien for å møte Odd, og de har 3 strake hjemmeseire. De har også Glimt og Molde på hjemmebane, så jeg tror det blir vanskelig å komme seg helt opp på medaljeplass. LSK har et overkommelig program, og har kun Molde igjen av topplagene. Problemet er at de kan avgi poeng mot de fleste i nåværende form, og jeg tror de ender på 5.plass. RBK har overkommelig motstand i Jerv, Strømsgodset og Sarp, og jeg tror ikke de taper hjemme mot VIF. 10 poeng på de 4 kampene bør holde til medalje. Molde på Aker stadion kan bli en åpen kamp, og det samme med hjemmekampen mot VIF. Holder de som favoritt til 2.plassen pga null E-cup, og en fantastisk hjemmeform. De er det eneste laget med 4 hjemmekamper, og en av bortekampene er mot snart nedrykksklare Jerv. Tipper Glimt kaprer bronsen. Kristiansund, Viking og Sandefjord hjemme bør være 9 poeng. Bortekampene er dog tøffe, så tipper de blir passert av RBK. De skal spille to tøffe kamper mot Arsenal, og disse kommer selvfølgelig til å stjele mye energi. Glimt har vært svake etter kamper i europa.

2. Glimt
3. Rosenborg
4. Vålerenga
5. Lillestrøm

KAN hende det bir omvendt på Rosenborg og Vålerenga, men går for denne sluttstillingen.

Laban

Legg inn av Laban »

Håper jo selvsagt på medalje for LSK, men vi er nok i dårligst forn av de fire lagene. Tipper vi havner på 5 plass, noe som er skuffende da vi har ligget i toppen i hele år. Får ta cupen isteden

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

FantasySwede skrev: man okt 03, 2022 1:04 am Kan legge til programmet til de 4 lagene
Et kjapt tips:

Glimt:
Sandefjord (H) - 3p
Vålerenga (B) - 1p
Kristiansund (H) - 3p
Rosenborg (B) - 1p
Viking (H) - 3p
Strømsgodset (B) - 1p

Rosenborg
Vålerenga (H) - 3p
Strømsgodset (H) - 3p
Molde (B) - 0p
Bodø/Glimt (H) - 1p
Jerv (B) - 3p
Sarpsborg08 (H) - 3p

Lillestrøm
Viking (B) - 1p
Molde (H) - 0p
Haugesund (B) - 1p
Odd (H) - 3p
Aalesund (B) - 1p
HamKam (H) - 3p

Vålerenga
Rosenborg (B) - 0p
Bodø/Glimt (H) - 1p
Odd (B) - 3p
Sarpsborg08 (H) - 3p
Haugesund (B) - 1p
Molde (H) - 3p

Dermed ender tabellen slik:
2.Bodø/Glimt - 57p
3.Rosenborg - 57p
4.Vålerenga - 55p
5.Lillestrøm - 53p

Jeg tror også Bodø/Glimt ender foran RBK på bedre målforskjell. Gultrøyene har per dags dato 29+ mens RBK har 18+, og tror det blir vrient å ta igjen 11 mål.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

For vår del (vif) så er det ganske sykt å tenke på at vi er på skuddhold av medaljer siden vi i juni/juli lå an til nedrykk og jeg forberedte meg på tidenes flaueste mageplask... at det har snudd så vanvittig er utrolig gøy, men jeg tror ikke vi er sterke nok til å dra det i land på egenhånd. Utgangspunktet var for dårlig, og vi har to kamper på rad nå som jeg tror vi ikke klarer å ta poeng i. Da forlater medaljetoget perrongen men jeg håper og tror at vi havner foran lillestrøm på tabellen. Det i seg selv er jo en prestasjon mtp hvordan de to klubbene startet sesongen.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Unner Norsk fotballs grand old man Dag Eiliv en medalje i år sammen med Lillestrøm. Det gir det rivaleriet der en ekstra dimensjon

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Uten å vurdere vanskelighetsgrad på de siste 6 kampene, så gir formkurven alene (basert på forrige 6 kamper) denne tabellplasseringen og poengfordelingen ved sesongslutt:

Vålerenga – 57 poeng
Rosenborg – 54 poeng
Bodø/Glimt – 53 poeng
Lillestrøm – 51 poeng

Jeg tipper likevel denne rekkefølgen:

1: Molde (bombe)
2: Rosenborg
3: Vålerenga
4: Bodø/Glimt
5: Lillestrøm

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man okt 03, 2022 12:29 am Gullet er utdelt, men FOR et rotterace om medaljene. 4 lag kjemper om 2 medaljeplasser og sannsynligvis 3 plasser i ECL.

Glimt 45
LSK 44
RBK 44
VIF 42

Hva tror folket? Er det formsterke VIF som tar sølv? Må Glimt søke hjelp hos Luksusfellen etter å ha misset på Europa 2023? Kan RBK som kun er gode hjemme greie å ta medalje? Har LSK møtt veggen fullstendig?

Mitt tips er:

2. VIF
3. Glimt
4. RBK
5. LSK
Sannsynlig 3 plasser i ECL?
Dersom Russland er utestengt når sommerens kvalifiseringskamper starter så vil cupmesteren komme inn i Europa League og ikke Conference League. Norge er på 17.plass på den rankingen som gjelder for sesongen 2023/24.
Havner cupmesteren topp 3 i Eliteserien vil 4.plass få sjansen i Conference League.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

VIF er det laget jeg frykter mest så for Glimts og RBKs del blir det ekstremt viktig å ikke tape mot VIF. LSK har svakest formkurve og jeg ser ikke at de skal henge med de andre nivåmessig selv om de har et temmelig bra lag. Fordelen er lettest kampprogram. Føler RBK har fått bedre betalt enn de har spilt, men de har jo Tengstedt og nå også Vecchia som kan bikke kamper deres vei.

Tipper:
2. Glimt
3. VIF
4. LSK
5. RBK

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

VG har tippet RBK som knepen favoritt til sølvet foran BG:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/WRjk ... -medaljene

In VG we trust. Mitt tips blir likevel:

2. BG
3. RBK
4. VIF
5. LSK

(Et irriterende poengtap mot enten BG eller VIF hjemme gjør at det blir bronse)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PapaSmurf skrev: man okt 03, 2022 12:29 am Gullet er utdelt, men FOR et rotterace om medaljene. 4 lag kjemper om 2 medaljeplasser og sannsynligvis 3 plasser i ECL.

Glimt 45
LSK 44
RBK 44
VIF 42

Hva tror folket? Er det formsterke VIF som tar sølv? Må Glimt søke hjelp hos Luksusfellen etter å ha misset på Europa 2023? Kan RBK som kun er gode hjemme greie å ta medalje? Har LSK møtt veggen fullstendig?

Mitt tips er:

2. VIF
3. Glimt
4. RBK
5. LSK
Voldsomt så kjepphøy du var da. Glimt vinner resten og da må Molde ha 4 poeng, hvlr skal dd ta de hen?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tøft program for Enga en periode framover nå. Tror vi har en sjanse til å ta fugla men that's it.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: man okt 03, 2022 12:29 am

Glimt 45
LSK 44
RBK 44
VIF 42
Skal du tippe tabellplassering er det en fordel å ha utgangspunkt i riktig tabell i henhold til dagens situasjon 😉

Hilsen flisespikkeren, som har liten tro på sølv men medalje bør vi jaggu klare ja.

Deila

Legg inn av Deila »

Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm
Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm
Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Fordelingsmodell Eliteserien
Resultat
Fordelingen skjer etter følgende prinsipp:

50 % fordeles flatt mellom alle klubbene
50 % fordeles etter plassering inneværende år
Plassering fordeles etter følgende nøkkel basert på plassering.

1.plass - 20 %
2.plass - 16 %
3.plass -12 %
4.plass - 6,5 %
5.plass - 5,5 %
6.plass - 5 %
7.plass - 4,5 %
8.plass - 4 %
9.plass - 4 %
10.plass - 4 %
11.plass - 3,5 %
12.plass - 3,5 %
13.plass - 3,5 %
14.plass - 3 %
15.plass - 2,5 %
16.plass - 2,5 %

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm
Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Det er mye penger som skiller
https://www.google.com/search?q=premiep ... UTF-8#ip=1

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm
Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Må vel ligge noen muligheter til kvalikk til EL istedenfor ECL med 2. istedenfor 4. plass. Men når det gjelder e-cup generelt kommer vel klubbens seeding og flaks i trekningen sikkert inn med mer betydning.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er jo noe, men sammenlignet med hva Europa-plassen i seg selv kan gi så er det jo vekslepenger

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Hvis Rekdal er seg selv lik så stiller vel Jensen, Skjeldbred og Holse på midten mot VIF, og med nogenlunde normal prestasjon så bør det bety 3 poeng, fornyet tillit til trioen og nye 3 poeng mot Godset.

Da tåler vi kanskje at når Skarsem og Børkeiet får tilbake klippekortet mot Glimt etter at Molde ydmyker oss (hvis de gidder, men det gjør de nok) så da taper vi to på rappen, men da er Skjelbred og Jensen tilbake mot Jerv så da vinner vi der, og da får de fornyet tillit mot Sarpsborg hjemme, og da vinner vi den også.

Så da blir det 12 poeng til RBK. Viktigst av alt: 3 mot VIF medfører at de må vinne alle sine andre 5 for å gå forbi, og det skjer neppe. LSK klarer ikke 12 poeng og havner bak. Men Glimt trenger 11+ og det fikser de, særlig med de tre fra Lerkendal.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm
Ale skrev: man okt 03, 2022 10:02 pm Glimt tar sølv, RBK tar bronse.
Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Hvorfor gir fjerdeplass europaspill igjen?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

LANISTA skrev: man okt 03, 2022 10:45 pm
Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm

Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Hvorfor gir fjerdeplass europaspill igjen?
Hvis cupvinneren er topp 3(4).

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

LANISTA skrev: man okt 03, 2022 10:45 pm
Deila skrev: man okt 03, 2022 10:20 pm
Henningsen skrev: man okt 03, 2022 10:07 pm

Dette tror jeg er fasit ved sesongslutt.
Bare håper enga tar fjerdeplassen foran lillestrøm
Håper vi klarer fjerdeplassen og Europa, men sånn ellers har det lite å si om det blir 2.plass eller 4.plass... Er vel kanskje litt forskjell i premiepenger, men kan neppe være store greiene?
Hvorfor gir fjerdeplass europaspill igjen?
Hvis f.eks Molde, RBK eller Glimt vinner cupen(og kommer topp 3), så kan VIF få europa med 4.plass.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lilleborg skrev: man okt 03, 2022 8:02 am Lillestrøm
Viking (B) - 1p
Veldig usikker på om det er mulig å tape poeng mot Viking for tiden.

Men om noen skal klare det, så må det vel nesten være LSK.

heltos

Legg inn av heltos »

Da ble det 3 poeng til samtlige unntatt VIF.
Er LSK i dytten igjen? Får ett lite svar til helgen når molde kommer på besøk.
B/G og RBK virker å fått en fin høst form.
Er VIF ute av det?
Tror følgende;
B/G
RBK
LSK
VIF

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Satser på at Molde FK prøver å få rosenborg lengst mulig ned , da får en bare ta noen tap mot LSK og VIF og heller banke rbk hjemme.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Forhåpentligvis er Enga hekta av nå. 5 poeng bak og de har Molde og Glimt igjen hjemme. Bør bli tøft for de. Ikke overbevist om LSK, men med et enklere kampprogram og den luka så bør det være god sannsynlighet for at vi beholder minst 4 plass. Som fort kan gi ny runde i Europa.

Lurer på hvordan det kommer til å gå med Glimt her. Knalltøft kampprogram med Europa. Skal spille borte mot Vålerenga kun 3 dager etter Arsenal. Så er nøkkelkampen mot Rosenborg kun 3 dager etter Zurich borte. Backer Rosenborg høyest det gjelder medalje akkurat nå. Med formen deres roter de neppe bort poeng mot Godset, Sarp eller Jerv. Glimt tar nok 3 plassen foran oss men håper vi kan utnytte Europakjøret deres. Men krever nok at vi tar 3 poeng mot Molde på Åråsen. Litt synd at vi møter de akkurat i den avgjørende matchen om ligagullet. Tipper de vil være tent. Om de ikke sparer kruttet for å heller ta gullet hjemme mot Rosenborg noen dager senere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»