Fotball VM 2026

Svar
Brukeravatar
BrannLFC

Fotball VM 2026

Legg inn av BrannLFC »

Alt relatert til VM 2026 kan samles i denne tråden.

Jeg er mektig forbannet over utestengelsen av Russland, men til tross for dette er det noe spesielt med Fotball VM, som gjør at den ikke kan boikottes.

Skulle gjerne ha sett mitt favorittlag Italia i dette mesterskapet, men de misser altså sitt tredje strake verdensmesterskap.

Det blir tøft å få sett alle kampene, blir mye opptak her, og se kamper i reprise. Da er det greit å ha et godt beredskapslager med øl liggende hjemme, så man kan holde ut de uttallige buljongkampene i dette rekord-store VM med 48 lag.

Meget hyggelig at Ukraina ikke kvalifiserte seg. Så slipper vi krigspropaganda skal ødelegge stemningen i norske VM-sendinger.

Et hyggelig gjensyn med Norge etter å ha vært fraværende siden 1998/2000. Selvom jeg ikke kan fordra utenrikspolitikken til våre udugelige ledere, og saueflokken som følger etter, er det spesielt å ha oss tilbake, med et meget godt lag og enkeltspillere.

Åpningskampen spilles mellom Sør Afrika og Mexico i gruppe A. Den er alltid noe helt spesielt:)

Finalen spilles langt uti juli. Vi får håpe Iran får delta, og spille kamper i USA. Og at fotballen kan bidra til brobygging mellom nasjoner. Hadde vært episk om de møttes i utslagsrunden.

Mine lag jeg kommer til å holde med Norge og Iran. Ellers er jeg usikker på hvem jeg kommer til å holde med.

Nå må vi komme i VM stemning her folkens, og få opp aktiviteten !!! Legg uenigheter til side , og være venner i denne tråden, selvom vi gjerne kan ta en politisk debatt innenfor grensene og relatert til VM, i det minste for at denne tråden ikke skal dø ut:)

Hvem tror dere får æren av å feire VM gullet sammen med den såkalte fredspresidenten Donald Trump ?

pølsa

Legg inn av pølsa »

Husker det var en som sa en gang, Fotball er for homser, er det ikke er annet å gjøre for 22 mannfolk å springe etter en ball?, å som om det ikke er nok de skal faen meg dusje samens etterpå også!.

Men hvem vinner, Brasiliansk sambafotball?

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Årets første nedtur: Wikestad er leid inn for å kommentere kamper på NRK

Den verste kommentatoren jeg vet om :/

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tor mai 14, 2026 7:57 pm Årets første nedtur: Wikestad er leid inn for å kommentere kamper på NRK

Den verste kommentatoren jeg vet om :/
Det finnes bedre ja, men et klart løft for NRK. Å høre på Christian Nielsen er tortur, men han skal sikkert også kommentere.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

pølsa skrev: tor mai 14, 2026 7:38 pm Husker det var en som sa en gang, Fotball er for homser, er det ikke er annet å gjøre for 22 mannfolk å springe etter en ball?, å som om det ikke er nok de skal faen meg dusje samens etterpå også!.

Men hvem vinner, Brasiliansk sambafotball?
Brasil 5 VM gull
Tyskland 4 VM gull
Italia (ikke med) 4 VM gull
Argentina 3 VM gull
Uruguay 2 VM gull
Frankrike 2 VM gull
England 1 VM gull
Spania 1 VM gull

Noen som kan utfordre noen av disse ?

Kroatia, Nederland(3 ganger) og Sverige har alle vært i finaler før uten å ha vunnet.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor mai 14, 2026 8:14 pm
Det finnes bedre ja, men et klart løft for NRK. Å høre på Christian Nielsen er tortur, men han skal sikkert også kommentere.
NRK har ikke det helt store, noen er behagelige å høre på og Traaen liker jeg faktisk :) Noen er ganske trauste greier, men så er de ikke vant til å kommentere fotball heller da.

Wikestad er krise, jeg må mute...

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tor mai 14, 2026 9:11 pm
BrannLFC skrev: tor mai 14, 2026 8:14 pm
NRK har ikke det helt store, noen er behagelige å høre på og Traaen liker jeg faktisk :) Noen er ganske trauste greier, men så er de ikke vant til å kommentere fotball heller da.

Wikestad er krise, jeg må mute...
Traaen bør holde seg til kvinnefotball. Drillo savner jeg, men han er vel for gammel nå. Torp er også grusom

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor mai 14, 2026 9:18 pm
Traaen bør holde seg til kvinnefotball. Drillo savner jeg, men han er vel for gammel nå. Torp er også grusom
Torp er ikke det helt store nei.

Drillo er sjef :mrgreen:

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

BrannLFC skrev: tor mai 14, 2026 8:17 pm [

Kroatia, Nederland(3 ganger) og Sverige har alle vært i finaler før uten å ha vunnet.
[/quote]

Tsjekkia som også deltar har vært i to finaler under Tsjekkoslovakia.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

På tide å få denne opp igjen. Kvalmt å høre tv2 sutre om at alle burde få være med i VM, men de nevner ikke at Russland er utestengt! VM skal være for alle, men ikke for Russland !! det er helt greit for klovnene Alsaker og Thorstvedt.

GiPazzini_85

Legg inn av GiPazzini_85 »

BrannLFC skrev: ons jun 10, 2026 9:35 pm På tide å få denne opp igjen. Kvalmt å høre tv2 sutre om at alle burde få være med i VM, men de nevner ikke at Russland er utestengt! VM skal være for alle, men ikke for Russland !! det er helt greit for klovnene Alsaker og Thorstvedt.
Nå er det vel uansett ikke sikkert at Karpin hadde klart å lose Russland til et VM denne gangen. Men problemet med utestengelsen av Russland og Hviterussland er uansett at det legger press på en slags presedens her, men i stedet vil en se at FIFA, IOK og andre idrettsorganisasjoner vil møte seg i døra i årene som følger.

Så er det jo betimelig med reaksjoner mot den russiske krigføringen i Ukraina. Problemet er bare at utestengelse innen idretten fyrer oppunder propagandamaskineriet hos Putin og vil fort kunne legge grunnlaget for større utbrytermesterskap på sikt der andre bandittstater innen BRICS-sfæren slenger seg med, noe som vil forsterke kulturelle, økonomiske og politiske forskjeller i verden, samt begrense vår mulighet til å påvirke utenfor Vesten.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

GiPazzini_85 skrev: tor jun 11, 2026 8:12 pm
BrannLFC skrev: ons jun 10, 2026 9:35 pm På tide å få denne opp igjen. Kvalmt å høre tv2 sutre om at alle burde få være med i VM, men de nevner ikke at Russland er utestengt! VM skal være for alle, men ikke for Russland !! det er helt greit for klovnene Alsaker og Thorstvedt.
Nå er det vel uansett ikke sikkert at Karpin hadde klart å lose Russland til et VM denne gangen. Men problemet med utestengelsen av Russland og Hviterussland er uansett at det legger press på en slags presedens her, men i stedet vil en se at FIFA, IOK og andre idrettsorganisasjoner vil møte seg i døra i årene som følger.

Så er det jo betimelig med reaksjoner mot den russiske krigføringen i Ukraina. Problemet er bare at utestengelse innen idretten fyrer oppunder propagandamaskineriet hos Putin og vil fort kunne legge grunnlaget for større utbrytermesterskap på sikt der andre bandittstater innen BRICS-sfæren slenger seg med, noe som vil forsterke kulturelle, økonomiske og politiske forskjeller i verden, samt begrense vår mulighet til å påvirke utenfor Vesten.
Russlands krigføring mot Ukraina er helt legitim. Ukraina burde vært utestengt fra 2014, sammen med NATO-landene da de startet dette blodbadet.

juppe

Legg inn av juppe »

Da har VM-kampene startet. Første kamp mellom Mexico og Sør-Afrika utmerket seg med sine tre røde kort. Faktisk skulle det ha vært 2-3 til siden flere mexicanske spillere førte en samtale hvor de skjulte munnene med hendene, under forberedelse til frisparket i etterkant av det første røde kortet til en sør-afrikansk spiller.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor jun 11, 2026 11:27 pm
Russlands krigføring mot Ukraina er helt legitim. Ukraina burde vært utestengt fra 2014, sammen med NATO-landene da de startet dette blodbadet.
Det er 0.4% av Norges befolkning som er enig med deg i dette tøvet.

GiPazzini_85

Nei, den er ikke legitim. Hvordan i all verden har du fått for deg dette tøvet?

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: fre jun 12, 2026 9:39 pm
Det er 0.4% av Norges befolkning som er enig med deg i dette tøvet.
Det viser hvor hardt propagandaen og hjernevasken fungerer i vesten

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 12, 2026 10:32 pm

Du bør oppdatere deg. Russland forsvarer sine grenser mot NATO aggresjon, og sitt folk i Ukraina mot folkemord.

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Herlig å høre på svensk tv. FIkk nok av NRK der de kun pratet politikk i sendingen før kampen

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: fre jun 12, 2026 11:07 pm
Det viser hvor hardt propagandaen og hjernevasken fungerer i vesten
Meh. De dekker Russland sin uprovoserte angrepskrig ganske så nøktern vil jeg si.

Hjernevaskingen i Norge handler om å narre oss til å tro at Israel er dritt. Og romantisering av araberstater og Islam, antagelig er vel tanken at vi bør ha en positiv innstilt befolkning ovenfor arabiske oljediktaturer. Oljen og prissamarbeidet er viktig... så de får vel dikterere litt av hvert...

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

Hva er dette nye tullet med at VAR skal gå inn på gule kort ? Mistaken identity. Er vel bare USA som får de godkjent.

GiPazzini_85

BrannLFC skrev: fre jun 12, 2026 11:07 pm
GiPazzini_85 skrev: fre jun 12, 2026 10:32 pm

Du bør oppdatere deg. Russland forsvarer sine grenser mot NATO aggresjon, og sitt folk i Ukraina mot folkemord.
Nei, nå har du lullet deg helt inn i kokoland.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Kasper Wikestad.... HELT jævlig å høre på. Hva i alle dager tenkte NRK på? Så skal han selvsagt kommentere alle godkampene :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
BrannLFC

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tir jun 23, 2026 11:36 pm Kasper Wikestad.... HELT jævlig å høre på. Hva i alle dager tenkte NRK på? Så skal han selvsagt kommentere alle godkampene :lol: :lol: :lol:
Bengt Eriksen er hvertfall et fristk pust. Ekstremt morsomt å høre hans banter mot Tunisia og Skottland.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor jun 25, 2026 9:32 pm
Bengt Eriksen er hvertfall et fristk pust. Ekstremt morsomt å høre hans banter mot Tunisia og Skottland.
Fikk ikke med meg, men jeg liker han veldig godt :)

Svar